raar....


Plaats reactie
Martijn liers
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-07-2003 02:00
Locatie: Noord-Brabant

08-07-2003 13:48

Ik was gisteren gaan vissen op een klein riviertje de Donge. Ik had er een paar mooie stekken gemaakt en begon te vissen op een stek die omringt lag met vuil. Links en rechts een boom en een mooi open stukje in het midden. Ik wat boilies gevoerd en leg het pennetje in het water. Een klein halfuurtje later krijg ik een paar tikjes en gaat de dobber schuin omlaag naar achteren. Ik sla rustig aan en hangen. De karper schiet naar rechts en dan naar links onder het vuil. Dit allemaal in 5/6 seconden. Ik voelde hem niet meer trekken dus ik draai rustig binnen en wat denk je......niks meer eraan, geen dobber of iets. Wat is er gebeurt?? Gewoon lijnbreuk ofzo...
Iemand nog advies voor de volgende keer???
alvast bedankt Martijn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: op 2003-07-08 13:49 ]</font>
Jaco Boudestyn
Berichten: 29
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek

08-07-2003 14:26

Denk dat wat je ziet drijven, niet alles is geweest. Waarschijnlijk onder water nog meer "zooi".

Mijn advies luidt dan ook: Volgende keer beter, want de stek keuze die je gemaakt had lijkt me prima. Misschien een iets dikkere lijn nemen.

Hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt.

Met brekende groet Jaco
geld maakt niet gelukkig, vrije tijd wel!
Martijn liers
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-07-2003 02:00
Locatie: Noord-Brabant

08-07-2003 18:34

Ja ik hoop het ook anders kost het me weer een pennetje.

groeten
Danny Hoekzema
Berichten: 18
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00
Locatie: Oostwold (Scheemda)

31-08-2003 14:21

Zorg er de volgende keer in ieder geval voor dat je aanslaat in de richting van het vuil: 9 van de 10 keer gaat de karper er naar de andere kant vandoor. Tijdens de dril ook gewoon zorgen dat je druk op de vis altijd een beetje in de richting van het vuil is, dan duikt-ie er niet zo snel in. Mocht-ie toch de kant van het vuil kiezen: hengel hoog houden en veel druk uitoefenen en hopen, hopen, hopen .....

Vang veel, maar zet ze altijd onbeschadigd weer terug!!

Danny
Geniet van de natuur, maar ruim altijd je rotzooi weer op, zodat een ander ook plezier heeft!!
Plaats reactie