prologic walkabout stalker mat/ Mack2 Logistik stalking mat


Plaats reactie
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

30-04-2014 11:35

weet iemand een adresje waar 1 van bovenstaande(of goed alternatief) nog wel te krijgen is?
heel internet afgestruind en overal uitverkocht of niet te krijgen..
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

30-04-2014 18:30

Hoi Torsten,

Leuk dat je nu ook op het forum te zien bent!
Misschien verkoop ik ze wel binnenkort. Tot die tijd kan ik deze aanraden:

Nash Multi mat
Klik maar op de link hierboven. Ik gebruik hem zelf. Heel relaxt en erg sterk. Let op er zit geen weegzak in en er zitten geen zakken op om je spullen in op te bergen maar dat geeft niet. Er zitten wel weegringen aan.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-04-2014 19:05

Torsten,

Hier al gekeken: http://www.khbaitsandtackle.nl/
john omis
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-09-2009 15:05

30-04-2014 22:07

Daar is hij ook uitverkocht Frenk!!!
Ben zelf ook op zoek naar die mat voor het penvissen maar heb hem ook nog niet gevonden!!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

01-05-2014 08:58

@ michael,
ik was al een lange tijd(voyeur) alleen lezer
nu toch echt is tijd een account aan te maken..
die Nash heb ik in de winkel zien liggen, maar hij oogt logger en zwaarder dan de eerder genoemden. Op zich niet zo erg maar wenselijk is dat ik de multimat+ hengel op de fiets kan krijgen:-) Inmiddels heb ik ook de Korum gespot: http://hertog-hengelsport.nl/korum-multi-mat

volgens mij voldoet deze aan m'n eisen.
Iemand ervaring mee?

@michael 2: Slim plan om deze te gaan leveren volgens mij aardig vraag naar struinmatten en erg weinig aanbod!

grtjs,

Torsten
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

01-05-2014 11:11

deze besteld: http://hertog-hengelsport.nl/korum-multi-mat

ik zal m'n bevindingen nog even posten.
@ john Omis.

op meerdere websites zou hij nog te bestellen moeten zijn.

gr.

Torsten
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

01-05-2014 14:18

nevermind.. ook hier hadden ze hem toch niet op voorraad:-(
john omis
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-09-2009 15:05

01-05-2014 14:34

Ik blijf ook gewoon verder zoeken en mocht ik wat vinden dan laat ik het je wel weten Torsten!!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

01-05-2014 14:54

en dan eindelijk ergens wel op voorraad:


http://www.prestonfishing.nl/index.php? ... 2JDcIF_sVQ
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

02-05-2014 19:57

Ik overweeg een struinmat te kopen waar de vis niet vanaf glijdt, dus dit topic komt als geroepen.

Ik neig juist naar de Nash mat vanwege de verticale ritsen aan de zijkanten. Volgens mij heeft de rits voordelen als je de vis te water wilt laten, als de vis net wat groter is dan de mat en om het hele zaakje op te rollen.

Ik heb het idee om hengel en landingsnet bij transport op de fiets in de mat te rollen en dat pakketje dan aan de schouderriem te hangen. Een soort "onthaakfoudraal" .

Michael hoe zijn jouw ervaringen daarmee?
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

03-05-2014 20:52

De Korum multimat kwam ik in het lijstje nog niet tegen vandaar deze toevoeging.

Hoi Hans,

De mat gebruik ik nu sinds augustus vorig jaar en ben er erg tevreden over. Waar gebruik ik hem voor:
Om op te zitten, om spullen mee te nemen zoals het vis-etui, statief, aas, schepnet en hengel. De 2 grote hengsels kan je makkelijk over je hoofd aan de schouder dragen. Ook kan je makkelijk de mat meenemen als je gaat verkassen. Een nadeel voor mensen van mijn lengte (kleiner dan 1,75m) is er wel. De hengsels zijn zo lang dat de mat net de grond raakt als ik de mat aan de hengsels als een soort tas draag. Als je iets langer bent dan 1,75 meter dan heb je daar geen last van.

De opstaande randen zijn erg effectief om de vis op z'n plaats je houden als deze stil ligt! De opstaande randen zijn zacht waardoor je de vis nog wel moet begeleiden op de mat. Het werkt dus niet zoals een cradle waarbij je de vis gerust kan laten liggen terwijl je even een paar meter weg loopt. Maar het grote voordeel is dat de vis niet kan wegglijden. We maken de vis nogal nat aan de kant en dan kan een oprol matje soms een soort gladde plaat worden. Daarbij glijdt de vis dan gemakkelijk van de mat. Dat gebeurt dus niet bij dit soort draagmatten. Dat is voordeel nummer 2 (1 was het draaggemak als een soort tas).

Het derde voordeel is de rits. Deze heb je niet echt nodig omdat de rand waar de rits in zit gewoon een stuk stof is waar je de vis bij het terugzetten gemakkelijk overheen schuift. Maar als je de rits wel openritst dan is het terugzetten uiteraard nog makkelijker. Nog een voordeel van de rits is het uithangen van de mat. Als je de mat hebt gewassen en je wilt hem uit laten lekken dan gaat dat makkelijker als de ritsen beide open zijn. Onder de ritsen zijn trouwens nog uitlek gaasjes om overtollig water te lozen.

Het vierde voordeel zijn de lange flappen met klittenband en hengsels aan beide kanten. Deze zijn in mijn ogen het grootste voordeel van dit systeem. Je kunt de vis namelijk op de mat even afdekken en daarbij de mat vasthouden als je even weg moet bij de vis. Bijvoorbeeld als je de vis hebt gevangen en je wilt de zelfontspanner instellen. Dan kan je de flappen dichtslaan. Het klittenband houdt de flappen bij elkaar zodat de vis niet weg kan klapperen. Je kunt daarbij gemakkelijk met 1 hand de hengsels vasthouden voor optimale controle. Of je legt de hengsels onder je knie als je twee handen nodig hebt. Als alles is ingesteld, ga je aan de andere kant van de mat hurken, vouw je de flappen weer open en kun je de natte vis pakken voor een foto. Foto klaar dan kan je de vis wegen aan de ringen welke om de hengsels zitten. Klaar met wegen dan til je de vis in de mat als een soort tas naar het water. In het water kan je de flappen openzetten, ritsen openritsen en de vis als dat nodig is even tot rust laten komen terwijl de vis in het water ligt. Alles dus super visveilig! Daarna kan de vis rustig van de mat afzwemmen en verder zwemmen. Mat omdraaien en even wassen en je kunt weer verder omdat de mat vrij snel droogt.

Hier zie je twee filmpjes waarbij ik de mat duidelijk laat zien in het gebruik. Eerste film:
- Bij 10:00 min zie je dat ik de mat dichtvouw en het klittenband gebruik om de vis veilig te borgen terwijl ik de camera uitzet. Daarna til ik de vis bij een hoge kant terug te water met de mat.
- Bij 10:49 zie je hoe de mat als tas te gebruiken is.
- Bij 13:27 zie je hoe ik de vis uit de mat haal nadat deze in de dichtgeklitte mat lag terwijl ik de camera instelde. De kant was daar schuin. Met een gewoon oprolmatje had de vis daar nooit veilig kunnen liggen met deze mat wel.


2e film:
- Bij 1:40 zie je hoe je de vis kunt wegen


Al met al ben ik dus erg tevreden over de mat en gaat deze mat qua visveiligheid veel verder dan de oprolmat.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

03-05-2014 23:16

john omis schreef:Ben zelf ook op zoek naar die mat voor het penvissen maar heb hem ook nog niet gevonden!!!


Altijd bij de hand, en niet zeulen met rommel.
Ze lijken tegenwoordig wel pakezels als ze gaan penvissen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

04-05-2014 12:11

Ik snap niet wat je probeert te zeggen Adri.
Ik heb tot nu toe ook steeds de vissen in het groene gras gelegd, maar op de plaatsen waar dat niet kan voel ik mij toch niet lekker vissen. Een onthaakmat voor het struinen dus.
Niet zeulen is precies wat ik wil aan de waterkant, dus een onthaakmat moet meer doen dan alleen een matje zijn. Bovendien heb ik vaak één centrale landingsplaats voor meerdere stekken, dus hoef ik de mat ook niet elke keer te verkassen.

Volgens mij is de ideale mat een Korum of Prologic mat (vanwege de draagriem en bevestiging van hengels en schepnet, maar dan graag zonder opbergvak, en met met verticale ritsen.
Dat opbergvak kan toch alleen maar nat worden en gaan stinken denk ik, en als je er teveel instopt wordt het een rare bult op de mat.

Ik denk dat ik zelf een extra draagband voor de Nash ga maken. Heb hem inmiddels besteld, dus zaterdag maar eens uitproberen op de struindag......

grt Hans
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

09-05-2014 15:21

het is dus de korum geworden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ideaal..
Gebruikersavatar
arjan van der griend
Berichten: 88
Lid geworden op: 30-12-2004 19:22

14-05-2014 14:07

Ziet er ook goed uit Trosten.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-05-2014 14:12

Goede keus, Torsten (ook een aanrader, Hans!).
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

14-05-2014 17:53

Ha frenk, ik heb inmiddels de nash gekocht en had deze afgelopen zaterdag ook in gebruik.
Zoals ik al dacht: de ritsen aan de zijkant zijn top. Vis op de mat: ritsen dicht. Vervolgens de vis in de mat naar de waterkant, rits open zeteen en de vis zachtjes uit de mat laten glijden.....werkt perfect!
Grt hans
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-05-2014 18:32

Ook dat is een goede keus :)
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

17-05-2014 18:29

Hier nog even de transportmethode van de Nash:

Afbeelding

ritsen open zetten, hengel en net er in rollen en alles met twee snelspanners vastzetten.
je houd nu één van de twee draagbanden over als handvat.
Plaats reactie