Pen- en oppervlaktevissen April 2014


Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

24-04-2014 20:48

Michel Mester schreef:

mooie vis!

wat voor aas had je erop?
op de haak of een hair?


Ik vis meestal met mais uit blik en dan op een hair, maar omdat ik me boilienaald vergeten was heb ik ze direct op de haak geprikt.

Kris.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

25-04-2014 14:25

Mooie vissen her en der, Kris en Wouter; leuke verhalen!

Zelf gister ook een visje verschalkt:

Afbeelding

Daarna schitterend onweer in de verte zien passeren en nog een megablei gevangen

gr Andries
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

25-04-2014 15:51

Mooi vis Andries! Leuk formaat om te vangen!
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

25-04-2014 16:55

Visje :o

Zeg maar schitterende schub ! 8)
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

25-04-2014 17:23

Mooie vis Andries!, zelf ook nog even geweest toenet,leverde de eerste karper op op m'n nieuwe ouwe glasstok! Een mooie schub van een cm of 70,heerlijke dril 8)

Daarna nog een vloermat van een brasem.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

25-04-2014 20:25

Vandaag hebben mijn partner en ik gevist in een vestingwater met de methodfeeder, de vis liet het totaal afweten totdat er een buienfront aan kwam kakken en midden in de regen ving mijn partner deze spiegel van 65 cm

Afbeelding
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Jochem v.Oortmerssen
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-03-2014 19:43

25-04-2014 22:15

Zo, dat is een lekker formaat, Andries! Eerder deze week twee geweldige nieuwe stekken in de buurt gevonden, maar de eerste sessie leidde alleen nog tot een kromme hengel en een losschietende haak op de eerste run. Vanochtend was er meer succes op een vertrouwd plasje. Ik krijg een enorme onrust als ik aankom en er azen er twee aan de oppervlakken, terwijl er ook bellenplakkaten te zien zijn. Totaal in dubio bij het optuigen...drijvend of pennetje,....dub, dub, dub. Heb ik altijd in zo'n situatie. Dit keer was het mooi verdeeld, met eerst een stevige op de brok en daarna nog een gaaf kleintje op de pen. Lekker warm gedraaid voor de penvisdag van zondag. Veel zin in!
Afbeelding

Afbeelding
Just go with the float
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

25-04-2014 23:03

Mooimooimooi allemaal, en die vis van Camiel, die heeft wel een aparte gekleurde kop, zeg!
Geweldig mensen!
Gebruikersavatar
John Kalmeijer
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-04-2013 15:30
Locatie: Gouda

25-04-2014 23:42

Dat paadje word steeds bekender Andries. :D :D :D



Gr john
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

26-04-2014 20:19

Prachtige vissen heren!
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

27-04-2014 16:13

Vandaag de penvisdag, gezellig kletsen, vissen, brasems en giebel vangen, karpers misslaan en lossen en gelukkig ook nog een karper op de kant, andere deelnemers ook bijna allemaal karper, geslaagde dag weer!

Afbeelding
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

27-04-2014 21:09

Prachtig spiegeltje hoor,en mooi dat de dag geslaagd was!

Ondanks het k*t weer ben ik vanochtend toch maar de polder in gegaan, heerlijk gezeten en 4 prachtige polderkarpers gevangen ook nog 5 grote ruisvoorns en een brasem.

Na 3 uurtjes doorweekt maar tevreden naar huis gegaan :wink:
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

27-04-2014 21:40

Prachtig spiegeltje, Andries! Mooi dat jullie het naar het zin hebben gehad :)

Gisteren op pad met twee vismaten, waaronder Melvin Tijssen die de week ervoor enkele dagen hondenbrokken gevoerd op een voor ons bekend watertje. Al vlug eten enkele vissen van de gevoerde brokken. Na een aanval van een groep meeuwen denken we dat de vis weg is, maar strak tegen het rietkantje voor onze voeten liggen ze verstopt de aanval af te wachten. En brok, een worp en een slurp en een ouwe strijder rijker:

Afbeelding

Allemaal actie gehad, en vermoeid maar voldaan huiswaarts gegaan.

Vanmorgen. Ik schrik wakker rond kwart voor 6 en ga naar de wc om vervolgens weer terug te kruipen. Maar ik ben klaar wakker. Vissen! Snel de bollenvelden in, om nog een stuk paaispectakel mee te pikken. Door naar een zeer oud en karakteristiek watertje midden in de rijkste gemeente van Nederland. Drie oersterke en gave vissen gevangen, tot knokkens toe kwamen ze terug naar de korsten! Daarna door naar een polderwater. Er komt stroming uit de duiker en er hapt vis. Kaasie! Snel wat gevoerd, en de vis pakt aarzelend het brood. Een vlok doet wonderen, en snel vang ik een energieke torpedo. Een claxon, de zelfde vismaat die mee was de dag ervoor stopt achter me. Tijdens een praatje zien we nog vis azen. Ik leg snel een korst in we zien beide hoe een stevige schub toehapt. Na een mooie dril wordt de vis nog op de plaat gezet.

Afbeelding

Een zeer geslaagd weekend! Met dank aan Melvin Tijssen voor de prachtige foto's :D
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

28-04-2014 23:45

Afbeelding

heel de avond deden de vissen moeilijk... toen maar gewoon paar handen brokken erop toen de wind weg was en een uurtje zitten wachten... tegen de schemering was er 1 vis die vol ging voor de achterste brokken, na enkele malen dicht in de buurt te zijn gekomen ging hij er vol voor en na een lange zware maar langzame dril op de 13 ft penhengel van the force (1.5 lb) lag ze dan toch weer op de kant...
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

30-04-2014 20:25

Vandaag weer eens naar me vaste putje gegaan. Geen moeilijk water maar wel leuk, er zijn twee spiegels die ik stiekem wel heel graag wil. ze worden bijna niet gevangen dus extra leuk als er 1 hebt. Maar helaas ook met korsten niet gelukt, wel wat schubs mogen vangen. Ik had 4 maar 1 had een te kapotte bek ik zou me schamen als ik op de foto zou gaan met dat arme beestie :( .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

30-04-2014 23:11

ja ja daar zijn we weer.
dan maar een zeikerd.

beste mart je heb zo te zien een leuke dag gehad met vissen.
Je zou je schamen om op de foto te gaan met een karper die een kapotte bek heeft.
Iets waar jij op dat moment niets aan kan doen.
Ik zou me schamen om een karper op de foto te zetten zonder onthaakmat.
Iets waar jij wel wat aan kan doen.
Vis is vis
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

01-05-2014 07:42

ben scholten schreef:ja ja daar zijn we weer.
dan maar een zeikerd.

beste mart je heb zo te zien een leuke dag gehad met vissen.
Je zou je schamen om op de foto te gaan met een karper die een kapotte bek heeft.
Iets waar jij op dat moment niets aan kan doen.
Ik zou me schamen om een karper op de foto te zetten zonder onthaakmat.
Iets waar jij wel wat aan kan doen.


Zeikerd of niet, maar gelijk heb je.
mart hofman
Berichten: 28
Lid geworden op: 17-01-2013 19:02

01-05-2014 16:37

Beste ben,

Ik begrijp je reactie, op de tweede foto is inderdaad geen onthaakmat. ( gewoon dom van mij )
Maar bij de eerste en tweede is er wel een onthaakmat. Maar niet tot slecht te zien.
schub: 13
spiegel:0
snoek: 0
brasem:7
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-05-2014 17:41

Ja Mart daarom vond ik het al zo vreemd.
We houden het bij een foei :D
Vis is vis
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

01-05-2014 20:51

:lol: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Nouredyn Edrees
Berichten: 53
Lid geworden op: 29-08-2013 11:11
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

02-05-2014 00:44

mart hofman schreef:Beste ben,

Ik begrijp je reactie, op de tweede foto is inderdaad geen onthaakmat. ( gewoon dom van mij )
Maar bij de eerste en tweede is er wel een onthaakmat. Maar niet tot slecht te zien.


Je had hem bij je maar legt hem er niet op DOM! :wink:
Het geluid van een DELKIM run is zo mooi he
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-05-2014 08:27

De laatste weken staan voor mij in het teken van de donkere kant van onze hobby.
Er is een mysterieus virus actief op mijn thuis water wat nu al ongeveer aan 50 karpers het leven heb gekost. Dagelijks ben ik voor of na mijn werk bezig met het ruimen van dode vis of het doorgeven ervan zodat de gemeente ze opruimt en het ophangen van borden die uitleg geven over het visverbod wat is ingesteld.
Ook heb ik zelf 2 karpers afgemaakt die voor de kant dreven maar nog wel leefde. Het moeilijkste wat ik ooit in mijn hobby heb gedaan.
In samenwerking met de GHV is er een dode vis en reiger opgestuurd voor onderzoek. Uit dit onderzoek kwam helaas geen duidelijke oorzaak en was het nodig een levend exemplaar te vangen voor onderzoek.
Het tweede moeilijkste moment. Met speciale ontheffing mocht ik gaan vissen en met de penhengel ging ik op jacht.
Dit resulteerde al gauw in een kleine karper maar de gedachte dat deze letterlijk de sjaak zou zijn maakte het er niet leuker op.
Door dit alles is de zin in vissen momenteel zo goed als verdwenen.
Waar ik normaal "en zeker in deze tijd" 2 nachten per week vis , komt het er nu helemaal niet van.
Wat ik de afgelopen weken wel een paar heb gedaan is even een ochtendje of avondje weg met de penhengel. Puur om mijn gedachte even leeg te maken.
Gisteravond was weer zo'n avond en het heeft me heel erg goed gedaan.
Een Vinex wijk naast Den Haag is sinds kort mijn nieuwe strijdtoneel en tot nu toe bevalt het me erg goed.
In deze wijk bevind zich ook een put van Zo'n 6 ha met als diepste punt 14 meter.
Door overlast in het verleden is hier een nachtvisverbod en mag je er vissen van 7 uur in de ochtend tot 9 uur in de avond.
Ik had al een paar plekjes aangevoerd toen ik langs deze plas reed.
Zal ik het proberen? Waarom niet.
Na de eerste 2 stekken niks gezien te hebben kwam ik aan bij stek 3 wat ook een klein putje is en waar de wind echt op de kant knalde.
na nog geen vijf minuten sprong de pen letterlijk uit het water en sloeg ik aan.
Een puntgave schub met een (vind ik zelf) hele mooie schubbenpatroon.

Afbeelding

De volgende paar stekken bleef het stil en keek ik op mijn telefoon om te zien hoe laat het was.
Kwart voor tien al.
De tijd was weer eens sneller gegaan dan ik wilde. Zal ik het nog even proberen? Ja dus.
Na 10 minuten te hebben gevist op de diepe put stopte er een auto vlakbij en ik hoorde de deuren dichtslaan.
Het gevoel van ik mag hier niet zijn besloop mij en ik besloot op te ruimen.
Het pennetje had niet bewogen in die tien minuten.
Ik stond op en wilde de hengel heffen toen deze ineens helemaal krom werd getrokken en ik de hengel bijna liet vallen.
Vis!!!
30 seconden lang werd er alleen maar lijn van de spoel getrokken zonder dat ik wat kon doen.
Beetje bij beetje lukte het weer om lijn terug te winnen maar dan begon het weer opnieuw en dook de vis weer de diepte in.
Zeker 20 minuten heb ik staan bidden aan de waterkant voordat de vis eindelijk in mijn net lag.
Ik kon mijn geluk niet op en al helemaal toen ik de vis uit het water tilde.
Weer geen weger bij me maar als dat zo doorgaat neem ik nooit meer een weger mee :)
Minimaal 30 pond denk ik dat deze vis is en misschien zelfs wat zwaarder.
Hoe dan ook deze vis heeft het vuurtje weer aangewakkerd.

Afbeelding

Afbeelding
Vis is vis
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

03-05-2014 09:05

Dat is toch een aardige bak naar mijn bescheiden mening.

:o
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

03-05-2014 09:35

Mooie vis! Eindelijk weer een opsteker voor je, mooi.
Gewoon, lekker vissen.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

03-05-2014 23:24

Ben, dat is een hele beste.. Op de BB stok? Dan voel je pas echt wat zo'n vis waard is..

Good Angling.. 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...