Pen- en oppervlaktevissen April 2014


Gebruikersavatar
Jochem v.Oortmerssen
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-03-2014 19:43

14-04-2014 18:54

Wauw, dat is indrukwekkend, Ben! Ik loop tijdens mijn lunchpauze heel regelmatig in datzelfde water te turen als ik een broodje haal. Maar dit overtreft mijn wildste vermoedens.
Just go with the float
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-04-2014 19:05

Bedankt allemaal.
Ben er ook zo blij mee.
Denk je op skp jacht te gaan vang je zo'n oude krijger.
Geweldig!
Vis is vis
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

14-04-2014 19:33

Mooie Ben en zeker op die stek!
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

14-04-2014 21:31

Mooie vis Ben en ook midden in de stad prachtig.
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

15-04-2014 06:26

mooie bak ben! lekker bezig.

@michael: zowieso altijd leuk om te lezen over pen- of vliegvissen toch :D
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

17-04-2014 17:01

vanmiddag even tijd voor een uurtje pennen,leverde een loeisterke schub op van een kg of 7,die mij zweet in de bilnaad bezorgde door onder een steiger door te rossen.

gelukkig kreeg ik hem er met wat kunst en vliegwerk weer onder vandaan :)

Afbeelding


lekker gevist :D
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-04-2014 19:28

Ik heb al weer een hoop mooie vissen zien voorbijkomen.
Zelf een middagje gevist, zonder resultaat, weinig of geen leven gezien, helaas. Wel even een paar social talks gehad links en rechts, er werd wel gevangen, alleen ik dus niet deze keer.

Komt goed :)

Frenk
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-04-2014 12:05

Heel mooi Wouter!

Gisteravond zelf 4 knallers gevangen!



Het verhaal staat HIER
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

19-04-2014 12:46

Netje Michael,mooie vissen hoor!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-04-2014 17:58

Genieten weer michael
Vis is vis
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-04-2014 15:16

Vandaag een dagje de vinexwijken in gedoken ,vergelijkbaar met het wateringseveld.

1 bijna zwarte zeelt.
2 karpers en helaas ook 2 verspeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vis is vis
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

21-04-2014 15:36

Mooi weer Ben allemachtig mooi.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

21-04-2014 15:58

Lekker bezig allemaal

@Michael, laat die arme visjes toch met rust joh :wink:

Vandaag met iemand uit het voetbalteam gaan vissen, doel was hem een karper laten vangen, hij vist al een tijdje met de pen maar vangt alles behalve karper.
Mooi dat hij kort nadat we waren begonnen een mooie schub ving. Niet veel later sloeg ik raak op een trage aanbeet. Het betere drilwerk; zware vis die langzaam langs de bodem schuurt, traag rondjes draait en een zenuwachtig vissertje op de kant. Ineens plofte de haak los.......
Gelukkig later een herkansing:

Afbeelding

was weer lekker dus!
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

21-04-2014 18:21

Alles loopt lekker door, mooie vangsten allemaal! Ik begin ook weer wat te vangen, dit keer meer op cultuurwater. Beetje met de vlok prutsen werkt daar vaak goed. Gisteren avond al wat vissen in een hoekje gespot, en vrij snel een felle schub weten te vangen. Tot mijn verbazing zwommen er meerdere vissen tijdens de dril mee, en leken zich af te vragen wat er met hun maatje aan de hand was. De vis bleef hangen, en even later zwom een schub van formaat voor mijn voeten langs naar de vlok. De pen schoof langzaam weg, en ik tikte aan. De vis was niet te houden, en zat binnen no-time aan de overkant van de vijver, op zo een 75 meter bij mij vandaan. Toen ik weer lijn kon winnen schoot hij helaas los. Vandaag weer terug, en nu een voerplekje gemaakt van broodpulp. Al vlug begon vis te azen, tot vlak onder mijn voeten wat een mooi gezicht was in het glasheldere water. Ondertussen stond ik plat tegen een tuinschuurtje gedrukt om niet te veel op te vallen. Even later weer een schub van formaat, die de kant afscharrelde. Dit keer zag ik duidelijk hoe hij de vlok opslurpte, en kon ik precies op het juiste moment de haak zetten. Na een vette dril lag er een vernis-vis op de kant :D Even een selfie, en weer terug.

Afbeelding

Niet een uiterst charmante foto, kon ook niet echt een optimale houding aannemen want kon de tijd van de zelfonspanner op de compact camera (andere is verzopen) niet langer instellen dan 10 seconden :P
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

21-04-2014 20:23

Lekker vangen hoor jongens, hier mag nog steeds niet gevist worden.
Maar goed zit niet stil vandaag een nieuwe vijver geplaatst.

Volgend weekend eens kijken voor een paar mooie visjes erbij.

verlanglijstje

spiegel
graskarper
bittervoorn
winde

Greets
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

21-04-2014 20:55

Mooie vissen Ben, Andries, Robert!

Over een maand een weekje verlof. Hoop dan mijn eerste vissen
te kunnen vangen.
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-04-2014 23:15

Nou, ook hier weer prachtige vissen en verhalen.
Sommige vissen kunnen je laten werken, ook op cultuurwater, Robert!

Ik ben gisteren geweest, 3 volle uren gevist, eerst op stek 1 in mijn woonplaats: na drie kwartier wilden ze nog niet mijn aas pakken, noch drijvend, noch op de bodem aangeboden. Ze zwommen zowat mijn laarzen in.

Balend verder gereden, en na een kwartier rijden even op een afgelegen (!) bij wat nachtvissers gekeken te hebben (op een voerstek van mij): ze hadden er twee van 11 kg. Grrrr :roll: Op de voertijden, natuurlijk. Dit waren geen stekkenpezers, maar toevallige vissers die hun geluk proberen, dus ik heb maar niets verteld. :)

Ik ben verderop de stad ingereden en zocht de beschutting van de struiken op van de grachten. Voerstekjes aangebracht, op plekken waar ik al kolken, staarten en leven zag. Spulletjes gepakt, en vissen!
Na 5 minuten al een grote voorn (27 cm) op een worm op stek 1. De stek is verstoord nu, en ondanks de krappe stek, is hier het meeste leven, of eigenlijk dankzij.
Toen even niets wel een karper op stek 2, maar beet ho maar, wel veel speldvisjes die tegen mijn dobber aantikken. Ik volg dit getik en frommel wat in mijn tas voor mijn waterflesje en floep, de dobber loopt schuin weg. Tik! de lijn scheert naar links, een zeelt op een maiskorrel/worm combi! Niet groot, maar wel een mooie zeelt, glanzend groen.
Terug naar stek 1, er zwemt een karper rondjes hier en ik werp voorzichtig in bij de tak die in het water ligt. Bij aankomst was hier veel leven. Direct na de inworp zie ik een bellenplakkaat op 30 cm van de dobber verschijnen. De minuten tikken voorbij. De laatste bellen ploppenkapot op het wateroppervlak en zie geen beweging meer. Het is hier 70 cm diep en bedenk wat ik moet doen bij een aanbeet. De hengel kan niet recht omhoog (ikl zit onder een wilg), achteruit kan niet vanwege een struik, naar links zit ik in de volgende struik. Ik kan alleen naar beneden, twee laarzen in het water, en schuin omhoog de hengel houdend, drillen. Volgende keer een 3 meter hengel meenemen bedenk ik en plots verdwijnt de dobber onder de tak, zo snel, dat ik een beetje laat reageerde. In een late reflex ga ik naar links de struik in, K*T, en dan automatisch naar rechts, daar is ruimte, maar ook de tak in het water.

De vis gaat intussen zijn gang en hangt zwaar onder de top te trekken en zwemt naar links van de obstakels vandaan, en ik rem af met mijn vinger op de spoel. Ik doe nog een stap naar beneden en voel water in mijn laars lopen. Sh*t, denk ik, en de vis hangt nog steeds en die weet ik te stoppen. Traag zwemt de vis terug mijn kant op, en blijft diep liggen, stofwolken en kolkend onder de top. Minuten tikken voorbij, de vis wordt moe en ik ook. De karper geeft het op, het net gaan te water, de karper wordt voorzichtig over de netrand gemanouvreerd. Binnen! Op de kant even onthaken op de mat, water er overheen (uit mijn flesje), en toch maar wegen. 78 cm en 18 pond. Machtig mooi visje. Ik glunder en til de weegzak op en zet de vis terug. Dag vis, haal je familie maar op.

Op mijn horloge kijkend zie ik dat het tijd is om te gaan. Ik ruim de boel op en soppend (natte voet!) loop ik naar de auto.
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

22-04-2014 07:56

Mooie vissen weer mannen!

Frenk, leuk verhaal! :D
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

23-04-2014 21:32

Vanmiddag lekker op het balkon in het zonnetje gezeten, en ik bleef maar twijfelen of ik zou gaan vissen of niet. Even lekker met het pennetje weg. Ja daar had ik wel zin in eigenlijk, maar aangezien de penhengel was opgetuigd met een method feeder systeem en netjes opgeruimd was, en ik te lui was om er een pennetje etc. op te zetten. Ik keek nog even verder en daar lag mijn oude karperhengel met molen er nog op en een voorgelood pennetje zat er ook nog op. Wel een 2,5 lb hengel maarja beter als niets. Bovendien bevat het water waar ik heen zou gaan tal van takken op de bodem en een hoop wiergroei. Een beetje stevige stok is in dit geval dus nog niet eens zo verkeerd dacht ik.

Alles snel in de auto geladen en op naar het water. Daar aangekomen kom ik erachter dat ik in alle haast vergat om nog wat blikken mais te halen.... Dus hup alles weer in de auto en op naar de Aldi die bijna ging sluiten. Snel wat blikken ingeslagen en weer terug naar het water.

Daar aangekomen zie ik ze allemaal al aan de oppervlakte zwemmen met hun maagdelijke bekken. Snel zet ik de hele handel in elkaar en hang wat maiskorrels aan mijn hair. Ik gooi in en gooi precies naast een karper. Twee tellen later schiet de dobber al onder maar sla ik te vroeg aan. Gevolg 20 boeggolven en alle karpers weg..... :cry: :evil:

Ik blijf nog een tijdje zitten maar het levert niets meer op. Ik verkas naar een ander hoekje en gooi wat mais naast het riet. Ook hier zie ik weer karpers zwemmen maar die lijken meer aandacht voor elkaar te hebben want ze duwen elkaar zowat de kant op.... De paai is hier dus al begonnen, terwijl ik op andere watertjes nog geen karper gespot heb. Afijn ik gooi mijn lijn weer uit en wacht geduldig af. Er komt een man met een hond aangelopen en die hond moet natuurlijk precies door mijn schepnet lopen en daarna gooit hij mijn blik mais om. Ik kijk om en probeer de hond met mijn been weg te houden van mijn spullen tot ineens mijn hengel zowat uit me handen getrokken wordt. Gelukkig stond me slip nog wat lafjes afgesteld dus de hengel bleef in mijn handen, maar er werd direct een hoop lijn meegenomen. Deze karper ging tekeer als een gek en vloog van de ene kan naar de andere. Snel pak ik mijn schepnet er bij maar doordat het voor de kant erg ondiep is werd het scheppen nog een hele opgave. Dan maar met schoen en al het water in. Ik sta tot mijn enkels in het water en kan gelukkig de karper scheppen met een baal wier erbij. Door mijn polaroid bril zie ik dat er nog een stuk of 5 karpers bij mijn net zetten. Die zwommen gewoon achter de gevangen karper aan. Ik probeer met mijn schepnet nog een extra karper te scheppen maar die vlieger gaat niet op en de andere karpers spurten er vandoor.

De man van de hond stond al die tijd te kijken hoe ik aan het klooien was, maar zegt geen woord. Ik leg de karper in de mat en stel de camera in. Maar door mijn trillende vingers en doordat het precies op dat moment begint te regenen (spetteren) raak ik nog meer gestressed. Ik vraag de hondenbezitter of hij misschien een foto wil maken, want dit schiet niet op zo. Hij doet de hond aan de lijn en bind hem aan een boom (direct denk ik nog waarom hij dat niet eerder al gedaan had....).
Hij maakt een foto en ik bedank hem. De karper gaat weer terug naar zijn maatjes en ik ben ontzettend blij.

Afbeelding

Daarna weer de lijn uitgegooid maar ineens draait mijn slinger achteruit en raakt de hele klerezooi in de war. Ik zie bij mijn dobber alweer kolken maar doordat mijn molen 1 groot spinnenweb geworden is, trek ik snel met mijn handen de lijn binnen. Al gauw kom ik erachter dat mijn sessie erop zit want de molen gaat niet meer in de normale stand. Ik kan het palletje omhalen wat ik wil, maar hij blijft achteruit draaien. Kutzooi!!!! :evil: :evil: :evil:

Thuis de molen uit elkaar gehaald en blijkt er een miniscuul kalote veertje losgeschoten te zijn. Molentje doet het dus gelukkig weer, maar ik had geen zin meer om terug te gaan..

Morgen keer ik terug!

Kris.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

23-04-2014 21:46

Mooi verhaal,vooral dat geklooi :P
Had ik zelf ook last vandaag:
Sla mijn pennetje vast op een tak,probeerde deze eruit te dreggen met mijn boilie hengel die vervolgens ook vast komt.
Bij het los trekken breekt mijn lijn en ben ik mijn onderlijn kwijt maar schiet mijn dobber los.
De afdrijvende dobber nog kunnen redden met mijn schepnet.
Verder mijn broek nog gehaakt en in een stortbui terecht gekomen.
En.......niks gevangen maar wel lekker gezeten: -)


Oh ja,nog ff een pva bag gevuld en perfect neergelegd om daarna te realiseren dat ik er geen aas aan had gedaan 8)
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

24-04-2014 09:35

Frenk, Dat verhaal mag van mij zo in een boek! Plaatje er bij en publiceren maar.
Kris, Met een 2,5 lbs hengel vis ik ook op de pen hoor. Als je maar genoeg kunt dempen met de lijn en de slip. Verder is het geklooi zo herkenbaar.

Gisteravond ook veel geklooi gehad met de lijn, het statief, het net, de fiets...alles leek de hele avond aan elkaar vast te willen zitten ... maar goed er werd ook gewoon gevist en gevangen.


Bij het voorvoeren zag ik veel karpers aan de oppervlakte

Afbeelding

Na het voeren thuis even gestofzuigd (moet ook gebeuren) en terug naar het water. Ik had een nieuwe hengel gekocht afgelopen weekend welke ik heel graag wilde uitproberen. Het is een Fibatube 3,30 meter 1,5 lbs van Albatros. Oud goud! Ik vis veel met een fibatube van Hardy en ben gek op deze glasstok. Maar die stok is 3,00 meter en 1 1/3 lbs waardoor ik soms wat mis. Size does matter soms. Na 20 minuten had ik drie snotapen gevangen terwijl het steeds donkerder werd. Daarna was er 1,5 uur niets te beleven tot het breekstaafje op een gegeven moment in een streep naar rechts schoot. Ik sloeg zacht aan (net als bij Frenk ook een boom naast en boven mij) waarna de vis ruim 12 minuten een mooie dril op de nieuwe hengel gaf. Fantastische stok en dat voor 35 euro via marktplaats!

Afbeelding
Sterke flippers
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

24-04-2014 17:03

mooie vangsten weer mannen,en herkenbaar geklungel...soms heb je van die dagen :roll: ...

aangezien mijn schoonmoeder op donderdag op de kleine past,had ik na mn werk weer even tijd om een pennetje te laten zakken,gisterenmiddag en vanochtend vroeg had ik al wat brokken gevoerd,dus ik had er wel vertrouwen in.

alleen is het soms oppassen voor de jeugd die voorbij komt racen in hun platbodems,maar ja dat heb je met mooi weer.

na 2 minuten al had iets mijn brok opgepakt,en liep mijn pennetje mooi weg,dit resulteerde in een mooi schuppie die knokte voor wat hij waard was,snel onthaken in het water en weer zwemmen met hem.

inmiddels waren de scholen uit en kwamen de eerste bootjes voorbij racen :evil: ,wat nu,maar naar huis of nog even doorvissen?
aangezien ik toch wel lekker zat te vissen,hup nieuwe brok op de hair en gaan met die banaan.

het duurde nauwelijks 10 minuten of daar verween het rode puntje alweer uit het zicht...,opnieuw zo een hardvechtend karpertje,prachtige gave visjes en een waar genot om te vangen!
ook deze werd net als zijn maat voorzichtig in het water onthaakt.

het werd zowaar alweer wat rustiger op het water,mooi dacht ik bij mezelf.
ik had nog even de tijd dus wie weet.

het bleef een half uurtje rustig nu ,maar plots zag ik een paar belletjes opstijgen uit de diepte vlak bij mijn pen,en stond ik op scherp.
na een minuutje een paar tikjes op de pen,die vervolgens iets opstak om daarna rustig in de diepte te verdwijnen.slaan en hangen...
dit voelde toch ff wat zwaarder aan en moest aardig in de hengel hangen om hem bij wat steigers weg te houden.
dat lukte en de vis nam een keiharde run van een meter of 20 naar de overkant van de vaart,shit daar hoorde ik die gastjes met hun bootjes aankomen scheuren,dus snel binnenpompen die vis.

gelukkig ging dat goed en had ik de vis onder de kant voordat de bootjes voorbij waren,zo dat is een beste zeg ik tegen mezelf,even scheppen deze.

een hele mooie vis ligt voor me op de mat,puntgaaf,geen plekje in de bek wat mij vertelt dat deze wellicht nog nooit eerder gevangen is.
telkens als ik de vis aanraak gaat ie helemaal strak staan met alle vinnen aangespannen.
(op de foto zie je ook dat de ene borstvin vooruit ligt,ik kreeg hem ook niet terug gevouwen langs het lichaam van de vis,hij bleef aangespannen,maar hij lag er niet op)

met 84 cm en rond de 10 kg zwaar echt een prachtvis (een weger heb ik nooit meer bij me,het gaat me om het plezier,en de schoonheid van de vissen,het exacte gewicht boeit me niet zo.
Afbeelding

met 3 karpers in een uurtje vissen hoor je mij niet klagen,heerlijk gevist!
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

24-04-2014 19:45

Vanmiddag weer terug naar de vijver van gister en jahoor overal paaiende karpers. Snel gooi ik mijn lijn uit en binnen 15 seconden sta ik al met een kromme hengel :D Dat ging wel heel erg snel. Helaas schoot deze los omdat hij in een afgebroken tak zwom.

5 minuten later zie ik mijn dobber twijfelend wegtrekken. Ik wacht even en sla dan pas aan. Als een afgevuurde torpede schiet de karper er vandoor en trekt een hoop lijn mee. Ik wil niet teveel lijn meegeven vanwege de obstakels in het water maar ik wil hem ook niet teveel blokken aangezien hij nog zo wild is. Zo'n 7 minuten ben ik aan het drillen en net als gister weer een geklooi met het scheppen van de vis. (ik had nog mijn laarzen klaar gezet maar uiteraard vergeten :roll: ).

Inmiddels stonden er twee jochies vol bewondering te kijken en ik hoor ze nog zeggen dat ik een monster gevangen heb :D. Ik vraag of 1 van hen een foto wil maken. Dat willen ze allebei wel, dus ik laat ze allebei maar een foto maken om geen ruzie te krijgen :D

Een slag groter en sterker als gister. Echt een beauty al zeg ik zelf!

Afbeelding

Kris.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

24-04-2014 20:29

Kris Hoekstra schreef:Vanmiddag weer terug naar de vijver van gister en jahoor overal paaiende karpers. Snel gooi ik mijn lijn uit en binnen 15 seconden sta ik al met een kromme hengel :D Dat ging wel heel erg snel. Helaas schoot deze los omdat hij in een afgebroken tak zwom.

5 minuten later zie ik mijn dobber twijfelend wegtrekken. Ik wacht even en sla dan pas aan. Als een afgevuurde torpede schiet de karper er vandoor en trekt een hoop lijn mee. Ik wil niet teveel lijn meegeven vanwege de obstakels in het water maar ik wil hem ook niet teveel blokken aangezien hij nog zo wild is. Zo'n 7 minuten ben ik aan het drillen en net als gister weer een geklooi met het scheppen van de vis. (ik had nog mijn laarzen klaar gezet maar uiteraard vergeten :roll: ).

Inmiddels stonden er twee jochies vol bewondering te kijken en ik hoor ze nog zeggen dat ik een monster gevangen heb :D. Ik vraag of 1 van hen een foto wil maken. Dat willen ze allebei wel, dus ik laat ze allebei maar een foto maken om geen ruzie te krijgen :D

Een slag groter en sterker als gister. Echt een beauty al zeg ik zelf!

Afbeelding

Kris.



mooie vis!

wat voor aas had je erop?
op de haak of een hair?
Kansloos gezeik!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

24-04-2014 20:30

Ook ik mocht mijn eerste pen visje van dit jaar bijschrijven.

met slechts een uurtje tijd toch even de pen hengel uit de schuur gepakt.
het slootje voor mijn huis wordt bewoond door wat karper en iss altijd goed voor een uurtje vermaak.

ik moet de kleine jongen nog in bad doen dus ik besluit snel even wat brokjes te voeren bij de brug.
aaarrrggghhh er ligt een koi net voor het bruggetje van de zon te genieten......
wat brokjes er op en hopen dat hij er over een uurtje nog is.

iets minder dan een uur ben ik terug en besluip de brug.
hij ligt er nog en knabbelt vrolijk van mijn net gestrooide frolic.

ik laat rustig mijn frolicje zakken en hij duikt werkelijk achter het zinkende brokje aan.
nog voor de pen het water raakt sla ik aan..........hangen en de meest spannende dril begint.
wetende dat het een koi is wil ik geen enkel risico lopen, maar met het lichte feederhengeltje moet ik hem regelmatig flink de ruimte geven.....

een kwartiertje later glijd hij over het net koord.
Snel wat foto's en terug de sloot in.......super blij met deze vis

[IMG]http://i62.tinypic.com/yo57p.jpg[/IMG]