Te zware zak


Plaats reactie
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

10-03-2014 20:16

Hoi,

Ik heb last van een te zware zak :lol: :P
Bij t penvissen gebruik ik een onthaakmat die je ook als weegzak kunt gebruiken,
soortgelijk model als deze mat.
Een cheap'ass mat die me prima voldoet. Op één ding na, de mat zuigt zich vol water. Dus bij een vangst loop je daarna tussen de verschillende penstekjes met een veel te zware en water lekkende zak te sjouwen.

Daarom ben ik opzoek naar een andere mat.
-Budget (hoeft geen merk-mat te zijn!)
-Licht (moet zich niet met water volzuigen)
-Moet ook gebruikt kunnen worden als weeg'zak'
-Voldoende bescherming voor de vis

Wie heeft de gouden tip?

Groet!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-03-2014 21:24

Ik heb zaterdag bij KHbaits and tackle een nieuwe mat voor erbij gekocht, speciaal voor het stalking statisch/penvissen. Ik had al matten, maar deze leek mij ideaal, en er was 20 % korting op de demomiddag :)

Merk is Mack (de Mack 2 Logistik Stalking Mat), er zit een uitneembare weegzak bij (in), en de hengsels, daar kun je je armen doorheen steken met een dikke trui aan. of een dunne jas. Dat is mooi meegenomen. In de onthaakmat die samengevouwen is, kun je mooi de hengel en het net in vervoeren. en wat spulletjes (aas).

* budget, tja wat is budgetprijs. De mat was 51,95 (incl korting 20%)
* licht: zeker weten
* weegzak: check!
* voldoende bescherming: check!

tevens :
* afsluitbaar
* door gebruik van netmateriaal kan het water weglopen
* een groot zijvak met rits voor spulletjes
Ik heb gezocht naar een afbeelding ervan, maar die zie ik nergens.
Ik zal eens een foto plaatsen, maar dat wordt vanavond niets......
Ik zal zelf een foto moeten maken om te laten zien hoe die eruit ziet.

Prijs kwaliteit vond ik goed.
quint lamar
Berichten: 153
Lid geworden op: 05-03-2013 15:13

10-03-2014 22:07

Ik gebruik deze voor het struinwerk: http://www.prestonfishing.nl/index.php? ... x4osLtw3-g ik denk dat dat zo'n beetje de zelfde is als die frenk bedoeld?
Ik vind het in iig een toppertje en is gedeeltelijk inderdaad ook als tas te gebruiken.

Gr.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

11-03-2014 06:21

Ik gebruik deze al een tijd. Superdag en ik zou hem zo weer kopen.

http://www.hengelsportzaak.com/product/view/34/419

Aan het einde zie je hoe ik hem weeg in de mat

Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

15-03-2014 11:24

Thx voor de reacties allen !
@ Michael, op de afbeelding van de link die je stuurt lijkt het op het principe van een soort Cradle, klopt dit? Worden de randen ondersteund met buizen oid? Zo ja, maakt dit het niet vrij zwaar??

@Frenk, deze bedoel je ? http://www.pacificpeche.com/logistik-stalking-mat.html
ziet er goed uit ! Je zegt dat er een losse weegzak in zit, hoe bedoel je dat? Zit er echt een losse zak in? kan ie niet met hulp van de hengsels met mat en al gewogen worden, Dus zonder gebruik moeten maken van losse weegzak?

@Quint, die ziet er ook goed uit. Lijkt idd op t zelfde principe als de Logistik! Thnx !
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-03-2014 19:23

Dat is hem!

De weegzak maakt onderdeel uit van de onthaakmat. Er zitten hengsels bij uiteraard, die aan de weegzak zittten. De weegzak is vastgeklit aan de onthaakmat en is dus uitneembaar. De onthaakmat zelf heeft naast een draagriem ook een schouderriem. Het heeft een zijvak voor bijvoorbeeld wat voer en een handdoek, tackle box, en een aparte vak voor (lange)steunen met of zonder piepers.
ik vind het persoonlijk een fijne mat.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

16-03-2014 04:47

Geen cradle maar wel extra steun. Als ik de vis op de mat heb en ik moet even weg om bijvoorbeeld de zelfontspanner in te stellen, dan vouw ik de vlappen dicht, waardoor de vis veilig ligt. Dat is voor mij voldoende. Een aparte weegzak er in kan wel handig zijn. Dat zit in die van mij niet maar dat is ook niet nodig. Ik weeg hem zoals het filmpje laat zien.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie