Pen- en oppervlaktevangsten maart 2014


rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

02-03-2014 22:05

Ben benieuwd wie er met dat lekkere zonnetje op uit is geweest..

Ik in ieder geval wel. Ik had er 3, samen waarschijnlijk nog geen meter lang.. :evil:
Het blijft een vreemd stuk water, de ene keer pak je soms 3 of 4 vissen in de 60 cm klasse en nu bijvoorbeeld alleen maar kleintjes..

Maar goed, we klagen niet.. de teller staat dit jaar al op een stuk of 30... :oops:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

02-03-2014 23:14

Wel lekker gezeten in het zonnetje maar nog niks kunnen strikken, dinsdag en woensdag ben ik vrij en dan wordt het twaalf graden ik heb er zin.
Henricus Amon
Berichten: 39
Lid geworden op: 03-02-2014 20:07

03-03-2014 00:20

Ik blijf het knapvinden hoe iedereen toch ze visjes blijft vangen.
Ik doe het nog niet na :D
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

03-03-2014 01:07

Sinds mijn vangsten in de buurt op de vaste stekken tegenvallen (lees: ik vang geen kont) zoek ik nu wat vaker de Zaanstreek op. Vandaag op een bekende stek een mooie schub gevangen. Heb nog flink staan klappertanden in de wind. Een andere stek die de vorige keer een schubje opleverde gaf dit keer alleen enkele lijnzwemmers.

Verder eens wat oude fortgrachten bezocht waar ik nooit geweest ben, helaas zijn ze allemaal ontoegankelijk. Maakt het wel weer mysterieus en spannend :)
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

03-03-2014 11:43

Ook ik heb heerlijk in het zonnetje zitten genieten ,ergens in een zijarm van het Hollands Diep op een schapenveldje . De omgeving was prachtig en de schapen waren erg aanhankelijk ,zo aanhankelijk dat de brutaalste binnen de kortste keren 2 overheerlijke donuts uit mijn tas ontvreemd had :lol:
Niks gevangen maar het voorjaar is toch echt in aantocht 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

04-03-2014 08:35

Robert Lamboo schreef:Verder eens wat oude fortgrachten bezocht waar ik nooit geweest ben, helaas zijn ze allemaal ontoegankelijk. Maakt het wel weer mysterieus en spannend :)


In het boekje 'stille wateren' van P. vd Logt en G. Schaaf staat zo'n mooi fortgrachtwater beschreven, snap direct wat je bedoeld als je dit zo zegt zonder er zelf ooit geweest te zijn; magistraal sfeerboekje!

Zondagavond even gezeten, zwanen maakten veel kabaal en waren erg druk met elkaar (dat gaat er heftig aan toe zeg, zwanenvoortplanting :o ), vettige bellen onder een overhangende boom die te snel weer vertrokken en na twee uurtjes zitten een pen die traag een centimeter of twintig over het water verplaatste, daarna werd het stil, heeeeel stil.

@Rick; lekker man!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

05-03-2014 11:37

Nou ken dus een klein putje. Met een slootje er aan. Barst van de kleine karpertjes. Geen idee hoe ze daar komen, en het is af en toe lekker vissen daar. Niet iedere week, maar een paar keer per jaar een keer de CJW Tinca krom trekken is uitermate leuk natuurlijk. In januari met een graadje of 4 en met een miezer regen lukte met het om binnen een uurtje of 4 meer dan 20 visjes op de kant te krijgen. Allemaal zo rond de 40 cm, met 2 uitschieters naar 60 cm. En die zijn natuurlijk dikke pret op de CJW.

Nou heb ik deze maand weinig tijd, dus dacht ik gisteren: Mooi weer, ik wil even een uurtje of 2 vissen. dus maar weer naar die "flutput". En gezien het weer dacht ik wel even heel dat putje om te keren.

Resultaat na 2 uur vissen: 1 ruisvoorn!

Hoe kan dat nou! In de winter met koude klauwen de ene na de andere en nu he-le-maal niks.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

05-03-2014 19:38

Oeh Jop, de CJW tinca, heel fijn hengeltje, heb hem weleens in mijn handen gehad; topstokje!
En die karpers zijn natuurlijk niet te volgen...
gr Andries
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

06-03-2014 09:31

Zo dinsdag lekker weer echt lekker weer heerlijk, wat gaan we doen juist vissen.
Ik was op nieuw water begonnen want ik dacht bij mezelf de uitdaging aan te gaan.
Maar juist helemaal niks paar kleine tikjes het was in ieder geval heerlijk weer en heb genoten van de vogels en de bijtjes.
Woensdag ga maar eens kijken op water waar ik er altijd wel één of twee uithaal.
Het was in de ochtend behoorlijk mistig en koud jongens bbbrrrrr, maar in het vooruit schiet het zonnetje van Pietje Paulusma (kijk eigenlijk nooit op zijn site maar goed).
Wat een rust rust rust, bij de vierde stek eindelijk beweging maar niet toe happen volgende stek dan maar was een wat groter vierkant waren ze lekker aan het zonnebaden mooie rugvinnen die met z'n drieeen boven kwamen wat een kick om ze weer te zien het zijn net een soort vrienden van je die je de hele winter niet hebt gezien. Maar niet happen hoor neeeeee nou ja dan maar terug naar de stek waar ik een wegloper had maar niks meer ik naar de andere kant van het slootje normaal kom ik daar niet zo graag.
Maar nu b.i.n.g.o. een mooie gave kleine schub kwam boven of nou ja op de mat heerlijk het seizoen is weer begonnen wat Marco zou zeggen "kicken dit" nou idd Marco daar heb je helemaal gelijk in.

Dinsdag helemaal eenzaam in het koude water.
Afbeelding

Woensdag geen gehaktdag maar feestdag de eerste van het jaar op de pen.
Afbeelding
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

08-03-2014 21:54

Vandaag de eerste op de korst, ze lagen lekker te zonnen tegen de takken van het slootje (cultuurwater). Deed me deugt om te zien dat ik zeker nog 15 vissen telde, aangezien enkele jaren terug een zware sterfte heeft plaats gevonden.

Verder nog een fortgracht aangedaan, waar ik twee jaar terug met een zinkende vlok een enorme schubkarper mocht vangen. Vandaag bleef het bij enkele lijnzwemmers, tevens de eerste actie die ik daar ooit heb gehad na aanvoeren en vissen zonder de vis te zien. Rete spannend want het blijft een lastig water, met zeer lage bezetting. Misschien waren het ook wel zeelten, heb er giganten zien zwemmen en zou er graag eens vangen.

Morgen weer terug met het warme weer! :D
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

09-03-2014 09:28

Lekker Remko en succes Robert. Gisteren zag ik er ook een aan de oppervlakte. Mijn hondebrokken en polaroid staan al klaar voor vandaag 8)

Bij mij van de week een misgeslagen, een vergeten aan te slaan, een boeggolf op de stek...ze zijn dus lekker bezig.

Afgelopen 2 dagen gevoerd en misschien loont dat wel vandaag.

Succes allemaal met dat mooie weer.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

09-03-2014 21:06

Ja was heerlijk michael heb allen denk zo'n statief nodig laatst nog gezien in een leuke webshop :roll: :D effe sparen en dan kan ik op de foto samen met de carp.

Succes gehad met dit mooie weer jongens? ik had alles al vol gepland dus voor mij geen zonnebadende karpers.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

09-03-2014 21:11

Vandaag wezen korsten,
hoopte dat met dit mooie weer de vissen er wel zin in hadden.
Helaas, geen vis wilde onder de brokken en korstjes komen.
Vaste hot-spots geprobeert, geen vis gezien.

Het was wel heerlijk weer, zeker geen straf om even te vissen :P
Boeruhhhhhhhhhhh
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

10-03-2014 21:43

Toch wel wisselende berichten, ondanks de hoge temperatuur...

Ik mocht er zondag middag toch nog 1 bijschrijven.. Wel een mooie.. denk een pond of 13, 14 en helemaal puntje gaaf...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

10-03-2014 23:48

Mooi Rick, het was aardig druk aan de sloot (reed er langs). Bij het fort was het helaas niks, op enkele enorme kolken op mijn stek na maar helaas geen aanbeet. Verder nog een bedrijventerrein aangedaan waar het stikt van de karper. Keertje misgeslagen, verder beetje rondgereden/gekeken of ze het her en der al deden.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

11-03-2014 06:05

Leuk Rick.
Bij mij alleen gesnuffel van witvis, soms een brasem en een kolk.

@Robert,
Eergisteren zag ik een karper flink te keer gaan tegen een rietkant aan. Ik dacht dat hij een parasiet van zich af wilde schuren misschien. Voor paai is het nog veel te vroeg als je het mij vraagt en toch is de kans groot dat deze karper aan het voorpaaien was. Leuk dat je het schrijft. Ik vond het al vroeg in het jaar maar jij bent het paargedrag echt al aan het zoeken.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

11-03-2014 18:27

Nou, paaigedrag heb ik nog niet waargenomen en zocht meer naar azende/zonnende vis. Ik ken wel foto's van paaiende karpers in begin maart, das wel bijzonder. Verder zie ik ze in deze tijd vaker flink schuren, dat levert vaak ook spectaculaire momenten op. Zo ook bij een boomtak onder een brug in een grote vaart, om de haverklap schuurden de karpers er langs en vloog de tak op en neer. Duurde ook niet lang voor ik een aanbeet kreeg :)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-03-2014 19:15

Hier begint het ook weer te kriebelen. :D
Vorige week tijdens het snoeken in een Vestingwater wat zonnebadende kerpel gespot in een rietkraag 8)
Gisteren ook al er op uit geweest gewapend met een bakje wormen, zag toen enkel snoek liggen in het riet en die waren met andere dingen bezig.
Kerpel durfde daar niet bij in de buurt te komen waarschijnlijk.

Vandaag kwam ik er toch langs dus nog maar even een kijkje genomen.
Snoeken waren nergens meer te bekennen, die zijn wel erg snel klaar of ze hebben ff een pauze ingelast.
Zag wel wat bewegende rietstengels dus er zwom iets rond. Beetje mais gevoerd maar hier werd nog niet zichtbaar op gereageerd.
Wel telkens activiteit op dezelfde vierkant meter, ff een piertje laten zakken dus onder de pen.
Ik krijg al snel een mooie opsteker en wegloper BAM hangen een plastic zak :o
Hoe kan het toch weer!!!
Meteen maar terug, de stofwolk die de zak heeft veroorzaakt trok wel de aandacht van een vis want de dobber had nog geen tijd om te gaan staan en nu wel hangen.
Beetje link zo door het riet vissen maar hij ging de goede kant op, flink lijn gegeven het wijd op en zelf een open stukje gezocht om te kunnen scheppen.
Heerlijk weer dat drilgevoel op de 1,5lb stok, visje had er ook wel zin in en zag opeens een flank van waar ook de lijn vandaan kwam.
Het zal toch niet hé m'n eerste kerpel van het jaar in z'n zij gehaakt. :P
Gelukkig voelde ik de lijn losschieten en hij zat toch netjes in de bek.
Omstander wilde wel even een foto schieten, dus m'n eerste knoeperd is een feit.
Afbeelding
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

11-03-2014 22:15

Netjes Cees... Mooie vis. En lekker in je T-shirtje..Ik hou er van.

Robert, was het druk, ja? Ik zat er samen met m'n vaste maatje en effe verderop kwam er een jongen bij zitten maar die was ook zo weer weg... Je had wel even een praatje kunnen komen maken...

Michael, volgende keer beter..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-03-2014 05:43

Zondag tijd gevonden om anderhalf uur te vissen. Mijn al dagen aangevoerde stek was onbevisbaar, want er zat al een visser. Wel veel activiteit daar, logisch!

Op de uitwijkplek elders, eerst met dobber gevist, nadat de eendjes aangevoerd werden met brood door voorbijgangers, was er activiteit aan de oppervlakte. Tweede hengel gepakt, dobber gedemonteerd, kale haak met eenvoudig elastiekje en grote drijvende hondenbrok gemonteerd.
Gevolg: mooie spiegelkarper, lage slanke bouw, 78 cm lang, 17 pond.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

12-03-2014 23:04

Frenk, gefeliciteerd met je vangst.. Jij deelt wel vaker onbedoeld een stek, geloof ik? Zit je dan zo in het zicht of is het een bekend stukkie water?
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

13-03-2014 12:34

Lekker Frenk!
Oppervlaktevangst in begin maart is toch best bijzonder. Hop in de pocket!
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-03-2014 15:08

Had niemand me kunnen waarschuwen dat het vandaag Nationale Bremmendag is :evil: :lol: :lol:
maar goed..weer lekker bezig geweest!
Ach man..Ga toch vissen !!
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

13-03-2014 18:25

Was het feest, ja? :D Gelukkig had je goed weer.. :wink:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-03-2014 18:44

Genoten met m,n mouwen opgestroopt :wink: :wink:
Ach, de bremmen horen er ook bij heh? Gisteren wel m,n 1e kunnen strikken :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!