Pen- en oppervlaktevangsten maart 2014


Marcel Bleeker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-11-2012 21:08

28-03-2014 21:17

Heerlijk die verhalen en foto's......morgen ga ik het weer eens proberen.
We zullen zien als vriend karper mee wil werken :D
Gebruikersavatar
Jochem v.Oortmerssen
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-03-2014 19:43

30-03-2014 20:02

Nieuwe stek, nieuwe kansen. Het koste wat uurtjes voordat de eerste aanbeet kwam, maar toen was het ook indrukwekkend. Deze had energie voor 10 en ik was er met mijn oude Sportex van 1,5 lbs bijna een kwartier mee zoet. Aas was een tijgernoot met een drijvende nepmaiskorrel (nog net zinkend samen). Het werd toen steeds drukker met voetbalsupporters op weg naar de wedstrijd, dus geen gehannes met de zelfontspanner maar iemand die zo aardig was een foto te nemen.

Afbeelding
Just go with the float
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

30-03-2014 21:49

Mooie vis, kerel.. :wink: Bekend stukkie water waar ik al heel lang niet meer geweest ben..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

30-03-2014 22:01

Hele mooie vis Jochem. Toetje op het mooie weer.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

30-03-2014 22:26

Mooi Jochem, soft 'n creamy does the trick...
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

30-03-2014 22:56

Nice Jochem zit mooi in de blanke lak :roll: :D
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

31-03-2014 11:01

Zondagmiddag ook is even aan het struinen geweest hier in een paar singels ,en inderdaad het stikte vd karper . Scholen van 3 of 4 vissen trekken rondjes door de ondiepe sloten, allemaal klein hoor en maximaal 7 of 8 pond . Maar goed dat mag de pret niet deren en inderdaad 2 uur later waren er 7 op de mat geweest ,en geloof me dat is lekker na een keer of 8 een blank 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

01-04-2014 16:43

Wat een mooie/kakdag.

Waarom nou dat zal ik eens vertellen ten eerste moest ik om zeven uur werken.
Remko wordt te laat wakker maar nog binnen de perken, ik de motor pakken en rijden maar tot halverwege ging dat goed en toen pats lekke band.
Ik verder met de lekke band naar me werk op me werk de anwb gebeld, hun gekomen pomp ie me band op nergens lek huh wat. Nu kan door de centrifugerende kracht kan het bij het ventiel leeg lopen als je te hard rijdt.
Goed dus ik kon naar huis om tien uur lekker kort dienstje dus genoeg tijd om te vissen.
Ik naar huis naar de supermarkt voer kopen en op het fietsje naar de stekken, kak halverwege kom ik er achter dat ik me loodjes en me fijnste pennetje vergeten ben aarrggg ik terug wat nu pats me voorband lek neeeeeeeeeeee dit kan echt niet.
Ik thuis gekomen snel me wiel eruit en naar de fietsenmaker op de hoek band erin lucht erin en gaan.
Ik stekjes gemaakt en de eerste waren niks ik door naar een einde van een watertje en ja pats nee mis geslagen opnieuw ik ga niet opgeven en toen ja yes hehe wat een vel beestje. Maar wat klein geloof me ik ben echt wel blij maat de laatste tijd worden alle vissen steeds kleiner die ik vang met de pen.
Afbeelding
Maar ik ben tevreden en ga door naar de volgende stek ik daar aan gekomen zit ik vast aan het riet ik denk daar gaat me stek, maar gooi toch in en na een tijdje niks denk ik op naar de volgende stek.
Maar pats wat nu zonder beweging van me pen haal ik op en er zit wat aan pats helemaal te gek wat een mooie schub op de mat en hij/zij is groter helemaal blij was me lekke banden al helemaal vergeten.
Afbeelding

Ik heb nog een tijdje door gevist op dat water toen ik dacht het is goed zo naar het volgende water.
Ik alles een beetje klaar maken wat de piep piep piep piep een lekke achterband wat de @#$%.
Was er gelijk alweer helemaal klaar mee ik ga naar huis, maar gelukkig met het schrijven van dit verhaal zie de foto's terug en denk ik hoppa in de pocket. OJa ook nog in de plomp gestapt maar gelukkig goede waterdichte schoenen oja en twee mooie grote snoeken zien paren is ook om te zien.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

01-04-2014 19:31

Haha mooi verhaal Remko! En toch twee karpers gevangen.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

01-04-2014 20:31

Toch apart dat je op 1 dag meer lekke banden hebt dan gevangen karpers :lol:

In ieder geval heb je wat gevangen. Ik kan er weer een blank bijschrijven voor vandaag en de 1e moet nog gevangen worden....

Kris.
Dirk Gebben
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2010 18:32
Locatie: arnhem

01-04-2014 23:20

mooi verhaal remko!
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

02-04-2014 09:11

Gister de eerste sessie met de brokjes gehad. 's Morgens op mijn werk zag ik namelijk een karpertje azen in het slootje naast het raam. Ik had er zin in en het was mooi weer dus we hadden al vroeg gegeten zodat ik om 6 uur een zakje hondenbrokken kon halen bij de supermarkt.

Om kwart over zes kwam ik aan op de eerste stek, het slootje naast mijn werk. Deze sloot het ik flink wat gevoerd en een tijdje heen en weer gelopen. Op wat drukke witvis en een hongerige snoek na gebeurde er niet heel veel. Toch maar door naar de volgende stek. Hier zag ik na een kwartier al een karper rollen onder mijn brokken. Dat is tenminste een goed teken. Uiteindelijk ruim een uur later, de zon was al weg en voorzichtig zag ik de eerste hapjes naar wat brokjes. Mooi, dacht ik, ik ga een brokje aan mijn haak maken en dan gooi ik deze er tussen. Natuurlijk had er geen een karper geen trek in mijn brok en zodra mijne in het water lag waren ze 5 meter verderop aan het azen...

Het was al helemaal donker op wat licht van een lantaarnpaal na dus ik zou weggaan. Op weg naar de auto zag ik nog één vis onder mijn eigen kant wat verdwaalde brokken opeten. Nu of nooit dacht ik, dus ik maak nog snel een brok aan mijn haak en leg de brok heel langzaam voor zijn neus pakken. Yes! direct raak!

Na een logge maar korte dril mocht ik mijn nieuwe pr scheppen, een mooie 23 pondjes!
Afbeelding
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

02-04-2014 09:46

@Nick netjes hoor 23 pondjes, bij mij wilde ze maandag nog niet op de brokken.