Afstand tussen voerplekken


Plaats reactie
Marc Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-11-2012 14:55

23-02-2014 19:07

Hallo medepenvissers,

Vanmiddag was ik even op stap langs het kanaal. Hier wou ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens proberen een karper aan de schubben te komen. Toen ik op de (nieuwe plek kwam, kanaal in de buurt) kwamen er nogal wat twijfels, er zijn zoveel verschillende plekken langs het kanaal (bruggen, overhangende bomen, overstort...) maar het probleem is dat deze een behoorlijke afstand van elkaar liggen.

Nu is het kanaal op zich al een behoorlijk stuk rijden, maar de onderlinge stekken dus ook. Ik ben dan ook met de auto, maar hoe doen jullie dat? Want zo'n auto maakt nogal een kabaal... Lopen jullie die vele meters (tussen stekken zit zo een meter of 400/500).

Ik heb het vanmiddag maar opgegeven, en eventjes op de cultuurvijver gezeten tussen de 20!!! :o andere vissers (bedankt Ed Stoop ;-) :P )
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

23-02-2014 21:03

je kan altijd 50 tot 100 meter van je stek stoppen. dan hoef je niet te ver te lopen en maak je ook niet zoveel kabaal;)
Marc Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-11-2012 14:55

23-02-2014 21:53

Jeffrey Arends schreef:je kan altijd 50 tot 100 meter van je stek stoppen. dan hoef je niet te ver te lopen en maak je ook niet zoveel kabaal;)


Ja. Dat had ik ook bedacht.. Vind het gewoon zo'n gedoe... Hengels elke keer optuigen enzo...
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

24-02-2014 19:48

Je gaat toch niet iedere keer je hengel op en aftuigen als je gaat verkassen neem ik aan?

Toch gewoon een kwestie van je haakje aan het pootje van het onderste oog van je tweede hengeldeel,slip los,en hengel uit elkaar...


Een maatje van mij had trouwens altijd een vouwfietsje achterin de auto.
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

25-02-2014 20:08

Ik heb zelf bij het pennen soms maar een 20 meter tussen de stekken zitten..... Daarbij: hoe minder mee hoe beter...

hengel in de rechter, koffertje in de linker incl emmertje aas...
Heb dan een mooie onthaak mat die ik dicht vouw, stoeltje erin en schepnet... Lange band en zo over de rug als een sporttas..

In jouw geval, zou ik er een fietsje bij nemen/pakken: afstand is net te weinig voor de auto en zekers te ver om te lopen
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

25-02-2014 20:38

ik loop graag veel bij het pennen, tussen de 6 en 8 kilometer op een dagje of nacht is niet ongeruikelijk.
Waar mogelijk geruik ik de fiets, gewoon omdat het sneller is en dus meer vistijd oplevert.
Bij het lopen estrijk ik altijd veel water, al lopend is het al vaak voorgekomen dat ik ergens azende vis tegenkom en het aanvankelijke plan (soms met succes) bijstel.

gr Andries
Marc Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-11-2012 14:55

01-03-2014 10:52

Heren,

Ik ga het gewoon eens proberen. Die van die fiets is een goede trouwens. Ik heb mij voorgenomen een stuk of vier/vijf voerplekken aan te maken. Bij een brug kan je zo al twee aanmaken, en die andere twee moet ook wel lukken. En dan gewoon wat langer per voerstek blijven hangen.

Een stuk lopen moet ook wel lukken, als het maar niet 9x 500 meter is, waar ik eerst wel van uit ging.

Het enige waar ik als beginnend penvisser wel heel erg veel last van heb, is het vertrouwen of er wel vis op de stek zit... Maar dat zal er bijhoren denk ik!
Henricus Amon
Berichten: 39
Lid geworden op: 03-02-2014 20:07

01-03-2014 12:47

Marc
Dat vertrouwen mis ik ook nog heel erg.
En als ik eenmaal karper op een plek heb. kost het me moeite om niet elke keer op die plek te gaan zitten.
Ik wil deze zomer eerst op de wat bekendere plekken wat vangsten proberen te krijgen. En als ik dan genoeg vertrouwen heb in mijn montage. En manier van vissen wil ik elke keer een ander watertje gaan proberen.
Marc Visser
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-11-2012 14:55

01-03-2014 17:53

Ik ken het probleem, op "goedvangende" plekken vis vangen heeft bij mij niet geholpen helaas. Ik denk dat het komt zodra je de eerste "moeilijke" vis hebt gevangen.

Vanmiddag had ik een zeer goed gevoel, belletjes op mijn voerplek. Ook op andere plekken waren wat bellen. Maar uiteindelijk geen stootje gehad... Morgen weer proberen! Als het eenmaal lukt, we hebben alleen nu wel een beetje de tijd van het jaar tegen... Maar komt vast goed!
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

05-03-2014 09:26

Ik doe het meestal zo dat ik twee locaties bevis op een dag. Afhankelijk van het jaargetij, de wind , temperatuur etc. kies ik die locaties uit.

Ik ga hier dan met de auto of op de fiets naar toe. Op de locatie 1 maak ik meestal 3 tot 4 voerplekjes op een stuk watergang van ca 200-300 meter. vervolgens rijd ik naar locatie 2 en ga daar ook een paar voerplekjes maken. Daarna rijdt ik weer terug naar locatie 1 en ga daar beginnen op het eerste voerstekje waar ik activiteit zie, of anders gewoon bij nr. 1 Ik vang niet meer dan twee vissen per voerplek, dan verkas ik, of als ik binnen een half uur geen beet krijg. (uiteraard na nog wat bijvoeren op dat plekje)
Als ik bij voerplekje 4 geweest ben ga ik weer terug naar 1 etc. Het kan zijn dat het zo goed loopt dat ik niet meer naar de tweede locatie ga rijden. Geen probleem, want daar heb je nu "geinvesteerd voor de volgende keer" door wel te voeren maar niet te vissen. Belangrijk voor extra succes is ook dat je de vissen steeds probeert op flinke afstand van de voerplek te drillen en te landen. (doe ik dan ook meestal tussen twee plekken in.)

grt Hans
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

05-03-2014 11:02

Goede tip Hans,

Zo vis ik ook meestal.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie