Pen- en oppervlaktevangsten januari 2014


rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

01-01-2014 19:14

Vandaag niet overdreven brak en dus gemotiveerd om de score voor 2014 te openen..

Mijn vismaat en ik hebben een stuk water achter de hand waar we niet veel komen maar wat altijd goed is voor een actieve vis (mid)dag..
Allemaal schupjes tot 40cm, met af en toe een uitschieter tot in de 60..

Totale score: 2 gaten in de lucht, 4 losschieters en 9 vissen onthaakt..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-01-2014 19:17

Klasse, geen verplichtingen deze dag? Het jaar mooi begonnen met zo'n score.
Misschien dat ik kans zie dit weekend.......
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

01-01-2014 19:27

Ik heb alle verplichtingen (moeders) gisteravond gehad.. Dat leek mij slimmer. :wink:

En dat pakte goed uit. 8)

Moet ik er wel bij zeggen dat dit water vrij extreem is.. Op andere wateren ga ik dit niet klaarspelen in dit seizoen...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

01-01-2014 21:59

Goed gehengeld Rick. Ik had een blank uurtje helaas. Morgen beter.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

07-01-2014 21:33

Vandaag lekker gevist, 2 karpers weten te vangen. Het was lekker weer en de wind was vrij warm, het leek wel lente. 8)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

07-01-2014 22:34

Netjes, Gijs!
Zondag geweest, strak getrokken lijn, maar ik reageerde iets te laat, weg vis.
Was aan het knutselen met wat voer (boilies crushen).

Ik heb vandaag even willen vissen, maar er kwam wat tussen, helaas.
Heb begrepen dat het (na?) dit weekend kouder wordt, dus wordt het hier
weer moeilijker vis te spotten.

Op de valreep van 2013 (30 december) nog een 10 kg vis gevangen op een onverwachte plek.
Was een leuke afsluiter.

Number one volgt vast wel (hoop ik) voor 2014, wordt prikken in de agenda, ben ik bang.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

08-01-2014 12:03

Hier ook nog rustig. Wel van de week een snoek gevangen op mais!

Afbeelding
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

12-01-2014 21:24

Vandaag weer effe lekker op pad geweest. Eerst twee voerplekjes gemaakt op de bekende poldersloot, waar het zonnetje als eerste op stond 's ochtends en daarna door naar de plek van nieuwjaarsdag. Ook hier eerst de zonkant aangevoerd en daarna wat andere plekjes instant bevist.
Na 3 uurtjes stond de teller op 8 stuks met z'n tweeën.. Variërend van 30 tot ongeveer 55 cm..


Afbeelding

Op de terugweg de eerder gemaakte voerplekken nog even bezocht en dat verliep buitengewoon gunstig.. Na enkele seconden al een wegloper. Bij het heffen van de hengel een droge knal en de lijn (24/00 G-line flex) finaal door midden, zomaar ergens midden tussen de pen en het topoog... :evil:

Tijdens het monteren van de nieuwe montage zag ik continu belletjes rond de stek en na enkele minuten volgde wederom een wegloper. Deze kon ik verzilveren in de vorm van een hoge spiegel van rond de 55cm. (geschat, in het water onthaakt)

Ondertussen was mijn maat ook in actie, een mooie schup van rond de 60cm trok de oude Schreiner 1lb bijna helemaal vlak vanaf de sluiting.. Het filmpje hiervan is helaas niet geworden wat ik had gehoopt..
Niet om aan te zien, zeg maar.
Tot slot nog een enorme opsteker voor mij, gevolgd door zeker 6 minuten stoeien met deze schup...

Afbeelding

Al met al weer een productief dagje.. 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

13-01-2014 08:51

Zeker lekker productief. Goed bezig! (op het onthaakmatje na dan)
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

13-01-2014 12:34

Lekker weer Rick (en collega)!

Ik had gisteren een intercity trein staande gekregen! Ongelooflijk maar waar. Dit zal ik vanavond in een verslag melden op mijn blog.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-01-2014 16:01

Patric Schipper schreef:Zeker lekker productief. Goed bezig! (op het onthaakmatje na dan)


Hoog gras is de beste onthaakmat die er is. De enige vis die bij mij ooit de pijp uit ging had wel op de onthaakmat gelegen. Maar dat terzijde...
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

13-01-2014 22:24

Patric Schipper schreef:Zeker lekker productief. Goed bezig! (op het onthaakmatje na dan)


Ik had geen mat bij me omdat de vissen meestal in het water onthaakt worden.. :wink:
Ik heb alleen 2 plaatjes geschoten in het natte gras omdat het anders misschien een beetje ongeloofwaardig wordt, deze vangsten in deze tijd van het jaar..
Maar neem rustig van mij aan dat het welzijn van de vis bij ons op nummer 1 staat.. 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

13-01-2014 23:48

Rick, mooie vissies. Voor ons hoef je je niet te verontschuldigen hoor, ik denk dat ie alleen voor de moraal hier wat heeft neer getypt.

Schaper Michael schreef:Lekker weer Rick (en collega)!

Ik had gisteren een intercity trein staande gekregen! Ongelooflijk maar waar. Dit zal ik vanavond in een verslag melden op mijn blog.


Dat klinkt...heel bekend. Kwam er bij jou ook een éénstreper kijken wat je aan het uitspoken was? Kreeg ook gelijk een boete van 75 euro omdat ik dacht dat ik via een dammetje en een oude overgang zonder hek voor werkvoertuigen wel even snel kon oversteken :oops:

Sta je daar in je camou-kleren en een rugtas. "Als je was gaan liggen hadden we je nooit gevonden!". Dat was dan wel wel grappig.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

14-01-2014 09:27

Robert Lamboo schreef:ik denk dat ie alleen voor de moraal hier wat heeft neer getypt.


Ja tuurlijk Lamboo. Ik complementeer hem toch voor zijn mooie vangsten.

Daarbij geef ik cryptisch een tip voor het welzijn van de vis.
Ik weet dat hoog gras ook goed is. Maar je weet nooit wat je vangt.
bv. 30ponder op winters grasbedje beter dan onthaakmat LMAO.
En als je al aangeeft niet eens een onthaakmat mee te nemen. Ik zeg niets meer.

Vergeet aub wat ik heb gezegd. Anders wordt het weer zo'n topic waar we genoeg van hebben. ('t was goed bedoeld).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

14-01-2014 09:36

mitsz van der kamp schreef:Hoog gras is de beste onthaakmat die er is. De enige vis die bij mij ooit de pijp uit ging had wel op de onthaakmat gelegen. Maar dat terzijde...


Vast de schuld van het matje hehe :P
(ik heb nu al spijt van mijn goedbedoelde opmerking)
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

14-01-2014 09:43

rick boom schreef:1 Ik heb alleen 2 plaatjes geschoten in het natte gras omdat het anders misschien een beetje ongeloofwaardig wordt, deze vangsten in deze tijd van het jaar..
2 Maar neem rustig van mij aan dat het welzijn van de vis bij ons op nummer 1 staat.. 8)


1 een foto van vis in het net is ook mooi. En als mensen je niet geloven is dat hun probleem.
2 ik geloof dat het welzijn bij jou op nummer 1 staat. Wilde je hoogstens helpen door een verbeterpunt aan te geven.
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

14-01-2014 20:19

Patric, wat is LMAO?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-01-2014 20:27

LMAO=laughing my ass off.

Rick, toch mooie vissen man, ik krijg de kans niet om te vissen nu, terwijl het ideaal weer daarvoor is, en ja, ik vis het hele jaar door, net als jij!
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

14-01-2014 20:37

Aaah, dacht een bepaald model mat.

Vis blijft wel actief met dit weer, afgelopen trof ik er enkele zonnend(!) aan op half water. Niet tot azen aan te zetten, in ieder geval niet op de mais dus maar een blik gevoerd. De dag erna: mais weg, en vis ook. Die zat weer lekker knus in het verzonken duikertje na een gratis maaltijd. Het valt me wel op dat ik ze niet op de standaard stekken kan pakken, waar ze normaal zouden moeten liggen en eerdere jaren vis opleverde. Ze blijven dus toch in beweging lijkt het.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

14-01-2014 22:12

Patric Schipper schreef:
Ja tuurlijk Lamboo. Ik complementeer hem toch voor zijn mooie vangsten.

Daarbij geef ik cryptisch een tip voor het welzijn van de vis.
Ik weet dat hoog gras ook goed is. Maar je weet nooit wat je vangt.
bv. 30ponder op winters grasbedje beter dan onthaakmat LMAO.
En als je al aangeeft niet eens een onthaakmat mee te nemen. Ik zeg niets meer.

Vergeet aub wat ik heb gezegd. Anders wordt het weer zo'n topic waar we genoeg van hebben. ('t was goed bedoeld).


Patric,

Ik geloof dat het goed bedoeld is en zoals jij het noemt een verbeterpuntje. Ik waardeer het meedenken.
Ik doe dit spelletje al ruim 30 jaar en maak nog maar zelden foto's. ook scheppen doe ik nagenoeg nooit meer. Gewoon uitdrillen en de weerhaakloze haak met het tangetje eruit wippen terwijl de vis in het water blijft. Met penvissen dan he...
Maar in principe heb je gelijk.. 8)

Frenk, Zonde dat je geen vistijd kunt vrijmaken.. Ook niet in het weekend een paar uurtjes? Kan al genoeg zijn..

Robert, Wij komen ze ook op de vreemdste plaatsen tegen. Die laatste vissen die we zondag hadden kwamen gewoon midden uit een lange vaart, niet in een hoekje, niet bij de bruggen of duikers en ook niet op het beduidend diepere stuk bij het gemaal...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

14-01-2014 22:21

Schaper Michael schreef:Lekker weer Rick (en collega)!

Ik had gisteren een intercity trein staande gekregen! Ongelooflijk maar waar. Dit zal ik vanavond in een verslag melden op mijn blog.


Thanx kerel.. Ik ben benieuwd naar je verhaal... :wink:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

14-01-2014 22:53

Staat er net op ;)
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-01-2014 23:26

Was effe bezig de vakantie te boeken.... :) wordt weer Frankrijk, met penmogelijkheden :D

De pest is dat mijn standby mij parten speelt (hele avonden -na het werk- en weekenden kwijt aan werk), en had allerlei klusjes, wegbrengen naar schiphol, doktersafspraken, ziekenhuis, begrafenis, mantelzorg, en de volgende standby komt er weer aan.... Morgen vrij, maar zit al weer volgepland.

Heb zondag wel na een afspraak met iemand van hier, effe rondgekeken op een andere plek, en de vis was zeer actief, reageerde op brood en langzaam zinkende brokken. Had geen hengels bij me, maar was wel zeer verrast dat ze zo actief zijn. Nu wordt het al wat kouder, ben benieuwd of dat zo blijft.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

15-01-2014 00:42

rick boom schreef:
Robert, Wij komen ze ook op de vreemdste plaatsen tegen. Die laatste vissen die we zondag hadden kwamen gewoon midden uit een lange vaart, niet in een hoekje, niet bij de bruggen of duikers en ook niet op het beduidend diepere stuk bij het gemaal...



Ben zelf ook nog steeds (redelijk) fanatiek aan het vissen en vis al een poos op het diepere deel achter een gemaal. Is een stuk van zo’n 25 meter lang (geul), waar het water ongeveer een meter dieper is dan de rest.
Ik vang er alleen maar brasems, die overigens pas in de schemering beginnen te azen (wat ze ook duidelijk laten zien).

De vissen zitten misschien nog niet op de echte winterstekken?
Ik wou al stoppen, maar ga toch nog maar even door op een paar andere stekken.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

15-01-2014 14:18

Robert Lamboo schreef:Vis blijft wel actief met dit weer, afgelopen trof ik er enkele zonnend(!) aan op half water. Niet tot azen aan te zetten, in ieder geval niet op de mais dus maar een blik gevoerd. De dag erna: mais weg, en vis ook. Die zat weer lekker knus in het verzonken duikertje na een gratis maaltijd. Het valt me wel op dat ik ze niet op de standaard stekken kan pakken, waar ze normaal zouden moeten liggen en eerdere jaren vis opleverde. Ze blijven dus toch in beweging lijkt het.


Ik heb hetzelfde gevoel, plekken die normaal eigenlijk standaard aanbeten of beweging op de pen opleverden nu nagenoeg stil? Misschien doe ik zelf ook wel iets verkeerd maar valt me wel op dat in vergelijking met voorgaande jaren het echt niet lukt op plekken die normaal wel aanbeten opleverden.

Hilarisch verhaal Michael, wel beter dat je er zo vanaf kwam!

Rick, jij knalt lekker door, mooie vangsten, zeker voor de tijd van het jaar.

Afgelopen weekend was de eerste stek die ik wilde bevissen bezet door een bekende, bij de tweede begon na een uurtje een gemaal te draaien wat vissen onmogelijk maakte, toen de overige tijd maar gebruikt om een paar plekken uit te peilen die ik op het oog had als potentiële winterverblijven, geheel in trant van de middag viel de diepte vies tegen en streep ik ze maar weer weg als potentiële stek...