slow-sinking maize


Plaats reactie
wilco van den hurk
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-04-2013 22:44
Locatie: eindhoven

08-11-2013 13:14

Beste penvissers ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft of wat je mening is. Ik wil dit het weekend gaan uitproberen .alvast bedankt voor de reacties zie toegevoegde foto's

Mvg wilco

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-11-2013 14:12

Hoi,

ik heb niet iets specifiek met langzaam zinkend nep aas, maar wel iets over vissen met plastic in het alhgemeen,en daar hoort dit ook bij.

http://carpphotopassion.wordpress.com/2 ... t-plastic/
Zelf een keeer geschreven en op mijn bloggezet. Wat je leest is algemeen en geldt ook voor langzaam zinkend spul. Kijk maar eens. Misschien staat hier op de website ook wel wat. Gebruik dan de zoekfunctie.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

09-11-2013 23:47

Wilco,

Volgens mij gebruik je een knot-less-knot, klopt dat? Dan zit er waarschijnlijk ook nog ergens een wartel na het knijploodje richting de molen. Die wartel zit er dan denk ik omdat je anders geen knotlessknot kunt maken. Als dat zo is zou ik de wartel weghalen en de hair d.m.v een bledknoop maken. Die bledknoop is beresterk, je hebt geen wartel nodig en je kunt makkelijk een hair maken.

Het knijplood zou ik iets verder van de haak plaatsen.
Waarom gebruik je dat ringetje en zet je de korrel niet gewoon aan de haak (side hooking) zonder hair? Dit zou een optie kunnen zijn.

Nog 1 tip: Als je je lijntje door de andere kant van het haakoogje haalt bereik je meer een line aligner effect.

Verder een leuk idee en ik ben benieuwd wat je er mee scoort. Zelf heb ik wel met kunstmais gevist maar nog geen aanbeten gekregen.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
wilco van den hurk
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-04-2013 22:44
Locatie: eindhoven

10-11-2013 00:00

Hoi schaper

Het is een bledknoop klopt had het aan de binnenkant moetten doen en het loodje zit normaal verder als nu heb hem moetten verplaatsen ivm testen in de bloemvaas :D
Maar dat zonder ringetje ga ik zeker proberen side hook
Vandaag een misser en een losser morgen avond ga ik het weer proberen
Alvast bedankt voor je advies
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-11-2013 19:02

Ik vis al vrij lang en vrij veel met nepaas. Met de pen, op een voerstekje van blikmais/hennep, ideaal! Geen last van kreeftjes (hier erg veel last van), geen moeilijk gedoe. Side hooking, aan een hair, dubbele maiskorrels, maiskorrel met een nep made, trosje nepmaden aan een made-ringetje, het werkt allemaal. Zeelt, voorn, brasem en vooral karper vergist zich allemaal in dat nep aas.

Drijvend: drijvende nepchunks, gepresenteerd tussen hondebrokken, al dan niet gesoakt, geweldig, die wolk die op de oppervlakte ontstaat, waarvan enkele hondebrokken (echte) ook gesoakt zijn. Breng ze maar in de verwarring welke chunkies veilig zijn en welke niet.

Vwb jouw haak met ringetje: ik begrijp het niet, het kan zoveel eenvoudiger, je haak wordt ook iets zwaarder hierdoor. Penvissen/drijvend vissen is voor mij zeer eenvoudig, niet te veel poespas. Als ik al een hair gebruik, dan is ie door een noknot knoop bevestigd met daaronder een doorgetrokken hair. Een rig gebruik ik niet/bijna nooit icm een pen.
Dus zoals Michael zegt: gewoon sidehooking of zoals ik hierboven al vermeldde.
Zelf vis ik meestal met de laatste korrel op 5-10 cm van de haak, en de dobber vrijlopend over de lijn tussen twee stoppertjes van rubber. Het laatste stukje lijn ligt dan plat op de bodem vanaf het laatste loodkorreltje t/m de haak.
ron vd ende
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-04-2008 22:23
Locatie: hoek van holland

12-11-2013 13:38

ik gebruik geen slow sinking maar floating (drijvend ) kunstaas en zorg ervoor dat dit dan op het gewicht van mijn haak zeer langzaam zinkt. op deze manier hoeft de karper maar te "ademen" en het hele zooitje vliegt al zijn bek in. ik vis dit imitatie aas middels een los geknoopt hairtje of side hooking. (zie de ietwat wazige foto,s) even een voertje van wat partikels of kippen legkorrels (8 euro voor 20 kg) en vissen maar.

Afbeelding

Afbeelding
Kenners weten het al jaren. Eenvoud is niet te evenaren.
Plaats reactie