Zinkende kattenbrok, ook dressuurdoorbrekend


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

04-10-2013 10:06

De zinkende (droge) kattenbrok is ook interessant om e noemen om dressuur te doorbreken.

Iets wat bij mij bij toeval gebeurde, dat na een kwartiertje de brok zichzelf zo volgezogen had met water dat die langzaam begon te zinken. Een nadeel is dat in geval van troebel water de controle op het aas snel verdwijnt. Je vangt dus vis maar je weet niet welke..... Ik vind het prettige van drijvend aas dat je kunt voorkomen dat knolletjes het aas voor je targetvis wegkapen.

Wat ik ook merk is dat sommige vissen gewoonweg niet aan de oppervlakte komen, maar alleen van de bodem wensen te eten. Ik kwam hier achter doordat ik een ander pak kattenbrokjes had gekocht die direct bleken te zinken. Op de voerplek (ca 50 cm diep) waren nu zowel drijvende als zinkende brokken aanwezig. Een deel van de vissen kwam de drijvende brokken eten, maar er werd op de bodem geweldig geschranst door een drietal grote vissen, die met staart en rug boven water uitkwamen, maar geen enkele keer met de bek naar boven kwamen! In dit geval snel een zinkend aasje aan de haak en hangen!

Ik ben vaker tegelijk zinkend en drijvend op een stek aan het voeren en moet zeggen dat het goed werkt: Zitten ze niet boven dan toch zeker beneden!

Zinkende kattenbrokken: Albert Heijn, budgetmerk (laatst zelfs een pak tom poes variantjes!)
Drijvende kattenbrokken: Aldi lucky-cat, Felix, Voskens 6 mix.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-10-2013 11:14

Ik heb er afgelopen tijd veel mee gevist op een helder watertje.
Gewoon een drijvende maar voorgeweekte brok op de haak, klein loodhageltje op het los eindje van de knoop.
En dan er voor zorgen dat de brok zweeft of zo langzaam mogelijk zinkt, die 'hangtime' is erg belangrijk, onweerstaanbaar terwijl in het oppervlak vele brokjes dreven.
Ga er volgend jaar mee verder en dan ook kunstvliegjes en andere meuk, een roofvismaat van me is al aan het binden geslagen.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

04-10-2013 12:23

Het klopt wat je zegt. Ik heb allerlei honden- en kattenbrokken in de auto. Soms gekocht om te proberen en soms om doenbewust zinkend of drijvend mee te vissen.
Waar ik vroeger wel eens succes mee had is was een zinkende droge brok aan de haak en dan een stokje aan de lijn (als drijver). Het aas laat je 20 cm zinken. Tegenwoordig zou je dit een omgekeerde zig kunnen noemen. Kwestie van pakken waar ze te pakken zijn.
Of het dressuur doorbrekend is weet ik niet.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie