Zinkende BroodVlok,..Dressuurdoorbrekend


Plaats reactie
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

11-09-2013 14:19

Ik ben weer teruggevallen op een zinkende Broodvlok,..daar waar het met mais allemaal wat lastiger werd gaat het met een broodvlok beter dan ooit,..verandering van spijs doet eten maar dressuurdoorbrekend is het zeker.
Hoe zijn jullie ervaringen?
grt
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-09-2013 15:12

Tijdens mijn opervlaktevisserij ben ik laatst ook bezig geweest met langzaam zinkend spul en niet geheel onverdienstelijk.
Vismaat van me is momenteel bezig met het vliegbinden van allerlei creaties die volgend jaar getest gaan worden.

Onder de pen heeft een broodvlok me nooit zo bekoord, te veel last van witvis.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

11-09-2013 15:39

Bestaat ook zoiets als met de (stukje pauwe) pen op zicht vissen Cees :wink:
Dan kan het zeer lonend zijn, net als de worm.
Wist jij wel, maar even vergeten waarschijnlijk! :wink: :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

14-09-2013 13:35

Ik vis vaak met de broodvlok en vang er karper mee. witvis...ja maar ook karper.
Misschien is dit iets tegen de witvis. Ik heb ze gekocht voor de korst maar zinkend moet het ook lukken. Ik zal het later vandaag even proberen en misschien kan ik er dan wat meer over schrijven:

http://www.bridgewatertackle.com/Nash-Bread-Bomb_A1D2YF.aspx
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

14-09-2013 22:16

als je weet dat de karper aanwezig is/zichtvisserij,is een broodvlok vaak iets wat vrijwel meteen genomen wordt.
het beweegt ook uiterst luchtig en natuurlijk wanneer een karper ermee speelt of met de borstvinnen wappert.

ik doe de laatste jaren hoofdzakelijk vliegvissen,en ook daarbij zijn het vaak de langzaam zinkende creaties die meer karper verleiden dan de drijvende...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

14-09-2013 22:58

Net 2 uur gevist met de Nash bread bomb. Volgens mij is dit ontworpen voor de korstvisserij maar waarom niet ook gewoon zinkend. Vanavond heb ik helaas 2 x misgeslagen op de breadbomb gevuld met brood. Het ziet er wel erg goed uit. Ook na een uur zit de vlok nog goed in de band. Het voelt wel een beetje onnatuurlijk zo'n band ergens omheen. Ik ga het nog 1x proberen en dan een conclusie geven. De broodvlok is volgens mij wel de oplossing tegen witvis.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-09-2013 13:16

Ik vis met een zelfgemaakte baitband van elastiek die ik dubbel knoop en om een stukje korst leg. Het loodje op 5 cm bij de haak zorgt voor het langzaam afzinken naar de bodem. Ik heb er goede resultaten mee, maar de broodvlok blijft soms niet lang onder de bait band, maar lang genoeg om er beet mee te krijgen. Een brooodkorst blijft er langer onder zitten.

Kijk ook eens hier:
http://carpphotopassion.wordpress.com/2 ... ciale-kit/

Ik heb er ook iets toegevoegd over broodkorst onder een zelfgemaakte baitband te plaatsen (ik noem het een elastaband ;), gemaakt van eenvoudig elastiek).
grtz
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

15-09-2013 16:39

https://www.youtube.com/watch?v=G6jHAD7e-Ss

ik knijp altijd gewoon een stukje van een wit bolletje op de haak... wordt zo hard in het water dat de brasem het er niet zomaar af haalt...
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

18-09-2013 22:17

Vis ook wel eens met de vlieghengel op karper. Gebruik dan graag een oud afgetaaid wit streamertje waar ik de oogjes vanaf gepulkt heb. Langzaam laten zinken in het zichtveld van een karper is meestal prijs :)
Sander Brouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-09-2013 21:16

30-09-2013 21:23

Hallo,

Zelf ben ik in de zomervakantie dit jaar verslaafd geworden aan de opppervlaktevisserij. Ook werd voor mij het Engelse 'freelining' interessant. Vissen met alleen maar een haak aan de lijn. Als het weer omsloeg knoopte ik een kleine 30 cm leadcore aan de lijn, om te zorgen dat de vlok vlakbij de bodem aangeboden werd. Probeer dit ook eens, ik vind het erg leuk om te doen!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-10-2013 12:19

Sander,
Dus: hoofdlijn, leadcore, haak? geen onderlijn tussen leadcore en haak?

edit: @Michael, wat zijn nu je conclusies met de Nash Bread Bomb? Nieuw is het niet. Een tiental jaren was er ook al zoiets op de markt, weet niet meer van wie.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

03-10-2013 12:34

Ik heb het nu 2x gebruikt zinkend. Tot nu toe vind ik het nix. Volgens mij kan je wel op deze manier je vlok aanbieden als pop-up welke langzaam zinkt. Ik ben nog niet klaar met testen Frenk. Een conclusie heb ik daarom nog niet.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

03-10-2013 16:03

Michael,

Als je iets gaat gebruiken anders dan waarvoor het in eerste instantie bedoeld is, namelijk drijvend vissen, dan kan je dat product natuurlijk niet de schuld geven van jouw mislukkingen.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

04-10-2013 12:10

Wim,

Wat is slagen en wat is mislukken?
Proberen is je iets eigen maken en dingen uitsluiten voor later.

Even voor de goede orde, de breadbomb is gemaakt om met de korst én/of de vlok te vissen en daarmee wel bedoelt zoals ik ermee heb gevist. Buiten dat geef ik volgens mij niemand de schuld van mijn "mislukking".
Hieronder zie je een stuk artikel van Nash zelf. Het artikel kan je misschien helpen bij je huiswerk ;)

Afbeelding

En hier nog even de tekst wat duidelijker
Afbeelding

En hier nog in een andere format
http://lh6.googleusercontent.com/-aSRrHE6QWAU/Uk6M4CIEhGI/AAAAAAAAFig/jYtCljsoN3A/w913-h685-no/DSC_0711.JPG
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

04-10-2013 15:48

@Michael

Het was geenszins mijn bedoeling jou de schuld van iets te geven. Ik heb het gebruik van de breadbomb gezien op Nash TV en daar werd het uitsluitend drijvend gebruikt. Het lijkt me dat de toevoeging "maar je kunt 'm ook voor andere waterdieptes gebruiken" er een beetje als "afterthought" voor reclamedoelen aan is toegevoegd, want dan wordt het naar mijn mening wel erg lomp allemaal. Desalniettemin zie ik de uitkomst van jouw experiment met belangstelling tegemoet.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

04-10-2013 16:05

Is het niet zo dat een artikel -wat dan ook - door goed na te denken of innovatief te zijn, ook op andere manieren gebruikt kan worden?
Als het erop staat -is daar en daar voor- kan het ook anders gebruikt worden.
Juist dan vis je anders dan anderen en misschien juist dan vang je en de ander niet, Toch?
Ik houd me iig geenszins alleen aan de omschrijving van de verpakking.

Voorbeeld: Ik heb een kinderschepje uit de zandbak van mijn kleinzoon (zo'n fijn knalgeel ding) in mijn voeremmer voor als ik voerstekjes maak voor de penvisserij. Vind ik gewoon handig. Wees gerust, ik heb er twee gekocht, een voor mij, een voor mijn kleinzoon ;)
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

04-10-2013 16:16

Ik ga er misschien zondag weer mee aan de slag. WindGURU voorspelt weinig wind. Daarmee kan ik op een helder water goed experimenteren. Wel perforeer ik nog wat gaatjes in. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie