Aantal vraagjes!


Plaats reactie
Sem Boersma
Berichten: 99
Lid geworden op: 10-09-2012 20:22
Locatie: Amersfoort

08-09-2013 21:54

Beste boarders,

Vandaag serieus begonnen met pennen op een watertje wat toch lastig is om statisch te bevissen door de vele planten en waar ze tussen zitten. Nu heb ik de bellensporen in de gaten gehouden en zo een brasem gevangen single-hook. Echter zag ik duidelijk karper aasplakaten wat verder uit de kant tussen de planten. Hebben jullie een truc om compact wat blikmais op afstand te krijgen (meter of 20?)

Ik had een aantal plekjes gemaakt maar als er eenmaal vis op zat (aasplakaten) en ik gooide de pen erbij, was dat direct het einde van de azende vis. Hebben jullie hier nog trucs voor? Ik vis met een uitgelode pen van 3gr met nog 3 bb loodjes eraan en als onderste loodje een 0.2gr. Heb ook nog een 1 grams dobber ook uitgelood, maar die 3gr werpt net wat verder.

Daarnaast vis ik met een hair met 2 blikmaisjes erop. Haakmaatje 7 fox sssp, 0.33mm lijn (beetje dik) Alle tips zijn welkom!

En als laatste vraag nog hoe jullie snel van een pen setup naar korst setup gaan aangezien ik vandaag wel erg spijt had dat ik geen korsthengel bij me had en het zonde vond om mn hele pen weer af te bouwen en daarna weer op.
Laatst gewijzigd door Sem Boersma op 08-09-2013 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

08-09-2013 22:39

Egt over pen vissen kan ik je niet helpen
Maar het maïs probleem is heel simpel een kattepult mee nemen :)
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Sem Boersma
Berichten: 99
Lid geworden op: 10-09-2012 20:22
Locatie: Amersfoort

08-09-2013 22:42

Ja die had ik dus ook met het resultaat van mais overal en nergens, terwijl ik juist compact wil proberen te vissen. Toch bedankt Weslingh!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

09-09-2013 04:00

Meng een beetje klei of iets dergelijks door de mais.
Blijf daarna wel een tijdje weg van die voerplek.
Moet lukken. Sukses.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

09-09-2013 12:45

Beste Sem,
Ik had een aantal plekjes gemaakt maar als er eenmaal vis op zat (aasplakaten) en ik gooide de pen erbij, was dat direct het einde van de azende vis.


Hoe benader jij je visstekkie? Pen zelf niet veel, maar heb deze zomer veel aan de oppervlakte gevist en gezien hoe megasnel een vis doorheeft dat er iets niet in de haak is. Ook als ze best nog ver weg zijn. Superleerzaam en komt ook bij het statische gebeuren van pas.

Probeer je stekkie eens als een commando te benaderen. Dwz zachtjes sluipen, geen onverhoedse bewegingen maken, niet ingooien, maar inleggen, dat soort dingen. Maak gebruik van objecten op de kant om je achter te verschuilen (bomen, struiken, riet) of blijf anders zo laag en stil mogelijk. Staan kan wel, maar dan moet je echt doodstil blijven staan en niet even een peukie opsteken ofzo..

Ga alleen vissen en zorg dat het liefst niemand je ziet. Kan er ook niemand komen kijken die de rust op je stek verstoort.

Als je rekening houdt met bovenstaand kun je dmv een paar keertjes eerst voor te voeren ervoor zorgen dat de vissen dichterbij komen azen. Vissen zitten niet voor niks 20 meter ver weg. Zijn ze makkelijker te benaderen en hoef je niet in te gooien, want ook dat schrikt ze af. Zeker als er al geaasd wordt! Voorzichtig inleggen is veel beter dan werpen!

Verder denk ik dat je pen set-up wat lomp is, maar er zijn hier zat penvissers die daar meer verstand van hebben.

Mvg,
Sjoerd
Joop Jansen
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-08-2013 21:08

09-09-2013 22:54

[quote="Sjoerd Bonenkamp"]Beste Sem,
[quote]Kan er ook niemand komen kijken die de rust op je stek verstoort.



Komen kijken? Ik lijk wel een psygiater als ik aan het vissen ben.
Serieus laatste keer heb ik gewoon niks terug gezegt niet aan gekeken niks tot ze wegliepen.
Ik word er niet goed van.
Ik denk dat ik gewoon een bordje ga maken en in de grond prik als ik aan het vissen ben achter me .
IK BEN NIET SOCIAAL EN HEB AL ZEKER GEEN ZIN OM TE PRATEN!!!!!!!
Dat mensen op een brug staan te kijken als je een dikke vis aan de lijn heb oke! Maar ze parkeren gewoon de auto er voor. en komen bijna naast me zitten.
Ga weg en laat me vissen :)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-09-2013 23:24

haha ff t shirt uit de large bestellen... staat achterop "rot op zie je niet dat ik bezig ben" en fluoriseert ook nog in het donker :P
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

10-09-2013 11:44

Niks Large.
Heb deze. Nergens verkrijgbaar, is haute couture
Afbeelding

Heb ook:
Niet storen!
Laat me met rust!
SSSSSST! Stiltegebied
NEE! Nog niks gevangen!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

11-09-2013 00:18

hahahaha die is ook geweldig!!!
Sem Boersma
Berichten: 99
Lid geworden op: 10-09-2012 20:22
Locatie: Amersfoort

11-09-2013 16:30

Stil zijn en verstopt zitten lukt wel. Heeft iemand nog iets handigs waarvoor je snel van je pen setup naar vlok setup kan gaan met alleen een haak ?

Verder ga ik het volgende keer proberen met een 1 grams pen, scheelt weer lood en dus verstoring. Verder nog trucs tips? Zijn allemaal welkom!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

12-09-2013 00:01

er zijn dobbers die je aan je lijn kunt klikken aan de onderkant... volgens mij een soort wagglers. heb er zelf hier ook een paar maar die liggen beneden ergens in de schuur... in een handomdraai erop en eraf, makelijk te verschuiven en er zit meteen lood aan dat hij met een enkele extra korrel goed staat in het water.
Plaats reactie