pen- en oppervlaktevangsten augustus 2013


Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

02-08-2013 18:40

Gaandeweg lukt het steeds beter aan de oppervlakte. Eerste visje is alweer een tijd geleden, maar de rest van afgelopen week.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na alle kleintjes trof ik gisteren eindelijk een verscholen plek met een aantal dikkerds, die zijn voor de volgende week. Twee vissen zeker tegen de dertig pond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

02-08-2013 22:14

mooie vissen en mooie platen!

we zien de dikke dames wel volgende week dan :D
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

03-08-2013 21:45

eerste vis van augustus na het verspelen/lossen/misslaan van 3 vissen afgelopen dagen...

toevallig een vis waarvan we dachten dat hij het loodje gelegd had in de winter :) normaal goed voor 26 tot 29 pond, nu gevangen als 23 pond.

Afbeelding
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

04-08-2013 21:56

vandaag moest ik er toch echt weer aan geloven om een nat pak te halen, gelukkig is het lekker weer en was het zeker de moeite waard!

Afbeelding

een mooie vis die ik van het voorjaar al een keertje mocht vangen, nu met hele andere kleuren als toen en een paar maatjes kleiner...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

05-08-2013 06:04

Mooie vissen Bas. Die onderste lijkt veel op die van 3 augustus.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-08-2013 15:42

vandaag een kort dienstje en onderweg naar huis spotte ik een aantal vissen vlakbij huis.
het begon te kriebelen en een half uur later zat ik er met een emmertje brokken, hengel, schepnet en matje.
om de paar minuten een paar brokjes te water laten en genietend kijken wat er gebeurd.
na een half uur begon er eindelijk een te happen en dat was het teken voor de rest om me te doen.
snel mijn haakaas te water en binnen 3 minuten was het gebeurd.
echt gaaf.

Afbeelding
Vis is vis
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

05-08-2013 21:26

Schaper Michael schreef:Mooie vissen Bas. Die onderste lijkt veel op die van 3 augustus.


is misschien niet goed te zien maar die van 3 aug mist wat schubben boven zijn buikvin en op zijn staart. de andere is nog puntgaaf en wat anders van kleur. jammer genoeg zijn de andere foto's van de 3e niet scherp wegens onbekwaam fotograferen van omstander en een vieze lens...
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

06-08-2013 01:23

Vanavond mijn eerste graskarper gevangen. Die beesten zijn overigens sterker dan ik had gedacht! De eerste binnen een kwartier aan de haak. Ik was dom, want ik viste te licht, vis ging richting een in het water hangende wilgenstruik, dus de vinger op de spoel (wou niet dat de vis zich vastzwom) en knap zei mijn 11 lbs. lijn. Snel naar huis om zwaarder materiaal en weer binnen het kwartier een vis gehaakt. Deze had natuurlijk geen schijn van kans, al probeerde die hetzelfde. Daarna onweer, dus naar huis.

Gaat mij vooral om het aas (en dus een tip), blikmaïs met Kikkoman (gefermenteerde soja en tarwe, oftewel sojasaus). Mogelijk is dit dus een hele goede toevoeging bij het particle vissen, viel me ruim een week geleden ook al op, al waren het toen alleen brasems.

Dosering was 15 ml. per blikje maïs. Kikkoman is overigens volgens mij alleen verkrijgbaar bij A.H.
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

06-08-2013 09:09

Ben ben jij lid van het carpcrossing team??
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-08-2013 10:18

Nee hoor wessel :D
Heb eerder dit jaar meegedaan aan een fotowedstriid en kreeg daar oa dit shirt voor.
Maaruh Ed :wink:
Vis is vis
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

06-08-2013 10:37

Dacht ik omdat je zoveel vist en vangt dacht ik dat
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

06-08-2013 10:47

Omdat hij veel vangt, is hij lid van het Carpcrossing team? Interessante theorie... :roll:
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

06-08-2013 10:53

Daan nee.
Maar ik vind hem wel zon type om ergens door gesponsord te worden
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-08-2013 10:59

Hauaha zo'n type.
Ok dankjewel :D
Vis is vis
dirk trilob
Berichten: 56
Lid geworden op: 01-04-2010 15:05
Locatie: utrecht
Contacteer:

06-08-2013 21:32

Afbeelding

Ik mag ook eindelijk eens iets posten haha. afgelopen zondag deze prachtige 33er op de korst tussen het wier weg kunnen plukken. dit betekent voor mij een nieuw pb. :)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

06-08-2013 22:32

ben scholten schreef:Hauaha zo'n type.
Ok dankjewel :D


zo'n kale gladde haagse buschauffeur met het hart op de goede plek, die ook nog eens een goede vader en goede vent is voor zijn vrouw... en die ook nog eens veel vis vangt :lol:

die wil je toch niet in je team hebben zitten 8)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

06-08-2013 22:39

Afbeelding

Een van de 2 vangsten van vandaag, ff lekker dagje op het park waar paar vrienden al aan het vissen waren maar het niet wilde lukken. Toen ze de hengels binnendraaide en ik toch een vis zag zwemmen ff gevraagd of ze het erg vonden dat ik het een keer probeerde... Gelijk paar handen brokken erin en binnen 10 minuten alsnog deze gras op de kant. Daarna samen nog ff doorgevist tot ze naar huis gingen.. In de schemer nog een schubje gevangen die meteen weer de vrijheid kreeg.

al met al een leuk avondje vissen met wat meer gezelligheid dan normaal... maar geef er toch de voorkeur aan om lekker alleen te vissen...
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

06-08-2013 22:52

bas van geffen schreef:
zo'n kale gladde haagse buschauffeur met het hart op de goede plek, die ook nog eens een goede vader en goede vent is voor zijn vrouw... en die ook nog eens veel vis vangt :lol:

die wil je toch niet in je team hebben zitten 8)


Tsja, daar he je een punt. Maar die zou ik liever niet in het Carpcrossing team zien, Ben die doet z'n ding en doet het goed. Al die Carpcrossing reclame/lenspush onzin zou daar niks positiefs aan toevoegen.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

07-08-2013 00:22

lensduwers zijn er genoeg... daarvoor hoef je niet ergens bij te zitten...

carpcrossing vind ik zelf een van de betere groepen/teams die hun hobbie naar het volgende niveau tillen, vooral de filmpjes en foto's van ed skillz springen er echt uit! ik geniet telkens weer van alles wat deze mannen maken, de reclame daar moet je maar omheen kijken ;)

ik zou bij wijze van spreken ook wel een potje mainline dumbels en een fox molen laten zien in mijn fimpjes als ik daardoor geld zou kunnen besparen voor mijn hobbie uit te oefenen... er gaat toch enkele duizenden euros per jaar tegenaan als je kijkt wat je allemaal koopt en aan diesel oprijdt om maar te kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

07-08-2013 01:21

Tsja, aan de ene kant ben ik het echt met je eens. Vooral over dat 'naar het volgende niveau tillen'. Maar toch zie ik juist bij eddie, dat een vis van ik gok 20 pond met slechts 1 vinger wordt ondersteunt bij de anaalvin of zelfs in z'n poepert wordt beetgepakt. Zodat het arme beestje alweer een kilo of 5 groter lijkt, zodat ze het weer een Stunner kunnen noemen. Door zulk soort praktijken haak ik meestal snel af en neig ik meer naar het type piet vogel haha.

Eerlijk is eerlijk carpcrossing/ed skillz heeft echt toffe video's, qua kwaliteit(DSLR) en montage misschien wel de beste. Maar toch is de rest niet echt mijn ding.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

07-08-2013 06:22

Ja die reclame overal...
Heeft iemand al ervaring met de breadbomb van Nash trouwens?

Maar goed mooie grazer Bas.
Laat ik vooral niet voorbij gaan aan de vangst van Dirk :o echt een bjoeti
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

07-08-2013 06:40

Mooie vissen weer, mannen, ziet er goed uit.
@dirk: mooie staart! Alleen die grijns al! :)

Ik moet hier ook eens wat posten, maar meestal (? altijd!) ben ik alleen en is de foto er een met de GSM gemaakt. Ach whatever. Moet toch maar eens een goede pocketcamera aanschaffen.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

07-08-2013 07:24

Frenk,

http://www.kamera-express.nl/product/12181789/joby-griptight-mount/ met een bankstick of statiefje :wink:
Ik heb sinds 2 weken nu de xperia Z. 100% waterdichte smartphone met 13 mpix beelden. Prima voor overdag of in de regen. Misschien binnenkort zelfs voor onderwaterbeelden.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-08-2013 17:58

Er zitten mooie vangsten tussen mannen, die Haagse kale is sowieso nooit te stoppen en Bas weet ze ook wel te vinden zeg.
Zo'n grasser zou bij mij ook wel welkom zijn maar zijn hier niet te vinden.

Ik ben de laatste tijd met van alles en nog wat bezig geweest en vorige week een mooi bestand gespot op een voor mij nieuw polderwater.
Heb er al weleens gesnoekt maar toen geen karper gespot, dat verbaasd me nu wel want het zit er vol mee.
Mooi helder water en het stroomt goed door, ook is het flink begroeid met waterpest, hoornblad en hier en daar wat plompen.

Erg mooie vissen ik zag enkel schubs en zeer donker van kleur.
Ben er met de pen begonnen maar dit was geen doen, te dicht begroeid en weinig open stukken.
Vis is er ook actief en zwemt dus nogal op en neer, ideaal om drijvend te gaan vissen.
Na de pensessie, waarbij ik nog wel een klein schubje had gevangen, had ik al wat blafbrokken gevoerd.
Vrijdagmiddag terug en een beetje gevoerd. Het leek net of ze er moeite mee hadden om van het oppervlak te eten.
Ze wisten niet goed wat ze d'r mee aan moesten, erg vreemd want dressuur was het volgens mij niet ze bleven gewoon rustig zwemmen.
Er werd wel van gegeten maar te weinig om er tussen te gaan vissen.
Een voorgeweekte brok en een loodhageltje op het eindje van de knoop en een klein stukje piepschuim als drijvertje gaf de uitkomst.
De brok was zo langzaam zinkend en de vis vloog er werkelijk op af.
Al lagen er 30 brokken in het oppervlak de zwevende werd meteen genomen.
Ik zag een spiegeltje zwemmen tussen al het schubbengeweld, de eerste die ik tegenkwam en hoppa hangen.
Klein maar oh zo mooi, echt een Black Beauty
Afbeelding
Hierna spotte ik weer een mooie vis, ook een stuk groter, ik had ze zo voor het uitkiezen.
Weer meteen hangen harde run en hij schiet zo tussen wat anders karpers door, m'n lijn blijft achter een vis hangen en patssss.
Balen zeg, wat een vreemde toestand zeg. Lijn voor het stuitje geknapt dus weinig lijn aan de lip.
Gewoon pech en niet te voorkomen.
Het was even rumoerig maar een stukje verderop ging het weer los en zag een lange schub.
Gaaaannnnnnnn na een superdril en een spoel die overuren maakte lag ie in m'n net, 93cm bij 23pond schubbengeweld.
Afbeelding
Even wat gegeten en weer terug, de schrik zat er al wel een beetje in maar wist er nog één te strikken.
Ik kreeg de aanbeet terwijl ik aan het bellen was, hengel losjes in m'n linkerhand en zeg nog tegen m'n maat, er komt er één aan joh en dichterbij nog dichter ja hangen tuut tuut tuut.
Deze zwom zich jammer genoeg vast in het wier, was ook niet makkelijk drillen met links.
Ik ben er maar voor in het water gegaan en daar afgedrild, een toevallige voorbijganger heeft de foto gemaakt.
Afbeelding
Tijd om in te pakken nadat ik een weer een flinke zak had gevoerd.

Zondag overdag terug en het was alweer meteen prijs.
Afbeelding
Maar de schrik kwam weer snel terug en het werd alweer moeilijker om ze te strikken.
Nog één op de brok, kwam zelfs nog kuit uit op de mat.
Afbeelding
Hierna een rode pop-up er aan gehangen.
De eerste vis zwom er aan voorbij maar draaide zich om en hangen, schitterend.
Afbeelding
Na het rode bal alarm was dit ook afgelopen zoals gewoonlijk. Nepmaden had ik ook nog in de broekzak zitten.
Ja hoor ze vlogen er zo in.
Afbeelding
Tijd om in te pakken nadat ik weer gevoerd had.
Had nog tijd over om naar een bekend watertje te gaan waar nog één spiegel om m'n lijstje stond.
Troebel water, dressuur en veel schubs. Er werd nauwelijks geaasd en snap dus nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen.
De eerste aasopname hangen en wist het pas zeker tijdens de dril, het is 'm.
Afbeelding
Maandagavond nieuwe ronde.
Op het eerste slootje was het echt afgelopen, dressuur zat erin gebakken.
Heb brokken in de bek zien verdwijnen en nog harder eruit, zonder kans om te denken om aan te slaan laat staan het aanslaan zelf.
Wat gaat dat toch hard zeg.
Ook een vreemde aasopname gezien, de maden werden niet opgezogen maar echt tussen de lippen genomen en losgelaten.
Er wordt nog al eens getwijfeld over deze theorie, maar nu heb ik het zelf gezien. Een bodemaasje is wel anders natuurlijk.

Stuwstuk lager dan maar, troebeler water vanwege een afwaterende zijsloot ik zie wel meteen vis onder de stuw.
Er wordt geaasd maar mondjesmaat, zie ook een grote schub.
Moeilijke stek om te bevissen zeer hoge steile kant vol riet en brandnetels, eerst 2 paadjes gemaakt om bij het water te kunnen komen.
Azen ging door en harder, tijd om een lijntje nat te maken.
Vis komt van links en is flink aan het snoepen opeens verdwijnt m'n aasje, huhh wat hangt daar nu aan.
Afbeelding
5 minuten erna nog één, gloeiende gloeiende zeg.
Het gaat zo snel je ziet ze niet eens aankomen en even later zag ik er nog één, absurd eigenlijk.

Even schuilen voor een onweersbui en weer terug, mis ik twee vissen zeg waaronder die dikke schub, gaat lekker!!!!!
Daarna toch nog een vis kunnen haken, van een dril was helaas geen sprake dat verbaasde me wel.
Afbeelding
Gisteren weer terug en nog een keer de eerste sloot bevist nu gewapend met pieren en maden.
Zelfs een trosje wormen voor de neus werd genegeerd, ik weet genoeg wegwezen hier.
Had al wat gevoerd bij de stuw daar werd niet geaasd en ben dus even doorgelopen.
Open stuk in het riet, wat plompen en een karper ertussen. Trosje maden voor z'n neus en hangen het kan zo makkelijk zijn.
Ook weer geen dril, wat is dat toch hierzo???
Afbeelding
Na een T-splitsing is de kant gemaaid op wat brandnetels en distels na dan. Ik kan de vis ook weer spotten en zie een spiegel met m'n naam erop.
Die deed volgens mij mee met de zwem4daagse want heb hen uiteindelijk bijna 300 meter moeten volgen.
Hij zat er telkens net naast maar de eerste aasopname was meteen prijs hangen en nu wel een stevige dril.
Normaal doen de spiegels juist niet zoveel hierzo???
Afbeelding
Terug naar de stuw voordat het schemert.
Ik zie een kleine schub azen hij wil m'n haakaasje pakken maar ruikt onraad en weg is ie.
Paar minuten erna hoor ik weer een vis aankomen, die was de rietkant aan het afstropen, slurp, slurp, slurp.
Ik kan het brokje zo in de bek leggen en een explosie volgt. Weinig lijn uitstaan natuurlijk dus hij ging dwars door de slip en was niet meer te houden.
In een rechte lijn op het kleinste lelieveldje af en niet te stuiten.
Ik klim de dijk op om de lijn zo hoog mogelijk uit het water te houden, de vis knalt dwars door de lelies en de lijn blijft niet hangen, yesss het werkt.
Hij gaat met een rotgang naar links en ik moet volgen, geen zicht meer op het water, dwars door het riet, brandnetels en vlak langs het prikkeldraad, hengel zo hoog mogelijk en schepnet in de andere hand.
De lijn blijft even hangen en daarna valt de druk weg, dacht dat ik hem kwijt was maar zorg dat ik weer druk op de lijn heb en weer gaannnnn.
Kom op het tweede stekje aan en sta weer aan het water, ik weet de vis te keren en het spelletje is over hebbes.
Wederom een vis van 93cm en ditmaal 26 pond, wat een dril zeg. Heb op maps gekeken en de eerste run was zo'n 30 meter en ik zet m'n slip nooit losjes zeg maar.
Afbeelding
Wat een genot en het mooiste van alles is dat bij de meeste vissen het vlies in de bek nog intact was, prachtig.

Het is trouwens een heel verhaal geworden, maar ach je moet iets hé met die regen.
Ik hoop dat het gewaardeerd wordt maar volgens mij zit ik daarvoor wel in het goede topic.
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

07-08-2013 21:31

Schitterende vissen man! Mooi verhaal erbij!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/