pen- en oppervlakte vangsten juli 2013


wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

22-07-2013 21:44

mooie schub michael! en mooie foto ook.
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

22-07-2013 22:31

Vandaag weer eens een nieuwe tak van vissen. Zwemmend karperen en met succes. Binnen een kwartier was de eerste de klos een mager spiegeltje, deze schoot voor mij hand los. Een half uurtje later was een schubje van een kilo of 5/6 de klos. Het is wel een aparte dril tussen de lellies en het water tot je oksels. Mijn vriendin lag te zonnen en heeft een paar aktie foto's geschoten. Maar bizar hoe snel en hoe dichtbij de vissen komen. Morgen ronde 2 van het zwemmend stalken van onze beschubte vrienden.
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

23-07-2013 17:07

Nou, dat is voorlopig de laatste keer dat ik vreemd ga :o

Afbeelding

Het gaat heel lastig worden deze vis te evenaren :D
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

23-07-2013 17:53

Lekker bezig Michael! Ik was afgelopen donderdag waar we laatst samen waren, lag nu weer vol maar absoluut geen interesse voor het haakaas, totale preoccupatie voor bodemdiertjes e.d.
Robert, wat een bak en wat een prachtige kleuren, 1 meter+? Ik ken ook polders waar van die joekels zwemmen, indrukwekkende torpedo's worden het dan.

Zelf eindelijk weer eens succesvol na vier keer op een rij niets gevangen te hebben (hoewel, een stapel blankvoorn en een aantal flinke brasems).
Erg blij met deze vis, heeft me afgelopen nacht flink wat zweetdruppels gekost om hem binnen te krijgen:

Afbeelding

groeten Andries
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

23-07-2013 20:20

Wauw. Mooie torpedo Robert!

btw Vissen van Michael en Andries mogen er ook zeker zijn!

Wacht nog steeds op mijn 1e 20-er dit seizoen. Ik heb geduld :wink:
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

23-07-2013 20:52

Prachtig beschubde nachtspiegel, Andries :) Ik moet ook maar eens een keer nachtvissen met een breekstaafje..ben alleen niet zo een held in het donker.

Deze kwam ik afgelopen week tegen, toen pakte hij al brood en liet even later verstek gaan. Vandaag terug voor een re-match en ik vond hem enkele honderden meters van waar ik hem vorige week zag. De vis is zeker meer dan een meter, en de enige die ik ooit heb zien zwemmen in de Haarlemmermeerpolder. Normaal zwemmen er alleen schubkarpers tot een pond of 20 en een enkele keer een spiegel. De unster knalde in een keer door naar 19,5 kg. Min het net goed voor 18,5 kg torpedo-geweld. Na het terug zetten en half uur bezig geweest om hem rechtop te krijgen, incl. zwemmend terug van het midden halen om hem te stabiliseren..ik kneep hem echt even. Net nog terug geweest en zag hem niet meer liggen :)
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

23-07-2013 21:14

Dankje Robert en Eddy!

Robert, dat is wel het nadeel van die grassers, ze kunnen echt volledig van de kaart zijn, gewoon doodgaan van de stress, tof dat je gewoon het water in bent gegaan!
Ik ben eigenlijk niet meer bang 's nachts, heb er wel aan moeten wennen, je schrikt je soms kapot van dieren die ineens wegschieten. Paar weken terug had ik ineens een heel onprettig gevoel, echt het idee dat iemand me vanuit de bosjes stond te begluren. Dat was natuurlijk niet zo maar ik voelde me ineens niet zo tof meer...

gr Andries

PS: zie net dat ik een paar vangsten heb overgeslagen; Eddy ook jij mooie vissen weer!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-07-2013 22:33

Ging vanavond na gezellig uit eten te zijn geweest in de sushi restaurant, gingen we rond 19:15 de hond uitlaten en zag even ruim 30 graskarpers zwemmen. Dus gauw even mijn hengel, net en zakje broodjes gepakt om een poging te wagen.
Al gauw toonde ze interesse en kwam een dikke 1+ meter bak erop af zwemmen en begon heel subtiel er aan te sabbelen.... was een kwestie van seconden totdat moeder eend mijn korst kwam op eisen, FUCK!

Op geven moment de eend en meerkoet weg kunnen jagen om verderop wat brood te water te gooien.
gooide de korst net voor een mooie graskarper maar negeerde het en zwom zachtjes weg, toen kwam deze aanzwemmen en greep in 1 keer zonder te twijfelen mijn korst en het gevecht kon beginnen. Na een korte en explosieve dril heeft de buurman de vis geland en gefotografeerd.


Afbeelding



Afbeelding

toen probeerde ik nog een poging te wagen en ving ik nog een ruisvoorn van ongeveer 20cm op mijn haakje 4 hahaha! Netjes in de onderlip.
Daarna waren ze allemaal door de wegzakkende zon uit het zicht verdwenen en ben ik weer naar huis gegaan.
toch leuk voor amper een uur vissen.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

23-07-2013 22:37

Jawel ook ik mag eindelijk eens hier wat posten.......

Na jaren soms is wat geprobeerd te hebben met een korstje was het vanavond voor het eerst raak.

Een schubje van hooguit 8 pondjes.......maar YESSSSSSS..... me eerste karpertje op de korst ooit...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

23-07-2013 22:57

Gefeliciteerd Camiel.
Eddy...die komt wel
Bart...ook weer lekker bezig
Robert... Dik Net als op FB

Andries kerel, schiterende "double row" met een vette staart. Gegund! Ik heb laatst 9 of 10 keer op rij geblankt. Om gek van te worden. Vervolgens 5 vissen in 5 sessies. Ik ben 's nachts alleen ook niet zo'n bink btw. Het went wel als je een paar avonden/nachten achter elkaar zit.


Er wordt weer lekker gevangen. De vis went duidelijk aan het weer.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

25-07-2013 22:35

2 maal vis op de pen. Niet groot wel mooie sport op de dunne penhengel...
Zelfde plek als zaterdag. Heel dat stuk zit vol met karper. Overal aasbellen, wellingen. Heerlijke visserij
Afbeelding

Afbeelding
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

26-07-2013 22:48

weer eens eentje op de brokken, eindelijk na 2 weken tijd om een avondje te vissen...

vanaf maandag zal ik een stuk minder tijd gaan hebben aangezien ik logistiek manager ben geworden en het dus wel wat drukker ga krijgen...

Afbeelding

lekker handig zo'n wilde vis... wist hem gelukkig in mijn armen te landen... met een dikke snee in mijn vinger van de stekel van zijn anaalvin...

Afbeelding
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

28-07-2013 22:45

Soms heb je van die vissen... die op het moment dat je het net optilt... je meteen het gevoel geven alsof je op een wolk zit...

deze vis is er een waar ik alweer lang achteraan zat en nu lag hij ineens in het net...

Afbeelding

Afbeelding

gevangen op de brokken. vis bleef steeds buiten werpafstand van een enkele brok aan de haak.
maatje van me had nog een dobber die ik met veel tegenzin toch maar gemonteerd heb, na een paar schrikreacties van andere vissen was deze al snel de klos.

Nu lekker genieten van een biertje en dan morgen met mijn nieuwe baan beginnen!!
Wat een topweekend!!
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

29-07-2013 08:44

Netjes Bas!
Ik had zaterdagochtend ook weer eens succes met de pen. Vanwege de vakantie was er niemand te vinden aan de vijver en dat betekend normaal goed nieuws. Zo ook dit keer, de karpers kwamen met 10 tegelijk op mn voerstekje azen en ook nog wel 2 cm van de kant af.
Met zo'n drukte op je stek is het af en toe lastig om een goede aanbeet te kunnen herkennen, maar de vis trok zich nergens wat van aan. Op het moment dat ik een vis van de stek af drilde, aaste de rest gewoon door. Resultaat:
een zestal schubjes die de klos waren van 11.00 tot 13.30.
Daarna maar eens naar huis om te lunchen en in de tuin bezig te gaan.
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

29-07-2013 10:21

Mooie vissen heren. Serieuze bak Bas! Succes met je nieuwe baan.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

30-07-2013 00:17

Mooie schub Bas.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-07-2013 08:07

De laatste tijd weinig tijd gehad om te vissen, maar zo af en toe heb ik een half uurtje of een uurtje over. Te weinig om de polder in te gaan, maar wel even om bij huis de sloot op te zoeken, meestal nog allen omdat ik dan wat leven zie.

Zaterdag de hond uitgelaten, maak een extra rondje naar de sloot, gooi wat drijvende hondebrokken (elke dag een stuk of 20 brokken als er geen eenden zijn) in het water en zie een paar grote plakkaten. Er vist hier wel eens een Duitse visser (die hier woont) en hij weet dat ik hier ook brokken het water in gooi.

Ik ga naar huis en ga even een uurtje pennen, wie weet. Bellen, wellingen, maar geen stootje. Zeelt? Er zit de laatste ijd veel zeelt hier, kan zomaar. Hoor ik achter me: he, ik heb hier gevoerd, ben je aan het stekkenpezen. De Duitser lacht vriendelijk, maar de opmerking raakt me. Meteen duikt mijn dobber weg richting een paal en even later sta ik een karper te drillen. Een graskarper wel te verstaan, dus dan weet je dat ie blijft doorgaan. Onder de Groothuis en 26/00 gaat ie tekeer als een beest. Even later heb ik hem op de mat. Een pondje of 17. Perfect gehaakt. Het hondebrokje aan het elastiekje hangt nog aan de haak.
De vis gaat weer terug de sloot in. Inpakken, en naar huis, toch weer een gevangen! Ik kijk op mijn horloge. 40 minuten gevist, ik loop glimlachend naar huis.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

31-07-2013 18:55

Lekker middagje gevist, nieuw water waarvan ik niet weet wat de potentie is.
Her en der spot ik karper maar de voerstekken blijven stil.
Aan het einde van de middag komt Michael gezellig even langs, terwijl we in het gras zitten te keuvelen als een stel ouwe wijven zakt het pennetje weg, niet veel later ligt er een mooie schub op de kant:

Afbeelding

Michael, bedankt weer voor de fotografie!

gr Andries
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

31-07-2013 20:08

Mooie vis was het zeker. Hengeltje ging weer mooi rond.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen