Pen en oppervlakte vangsten juni 2013


remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

13-06-2013 16:49

Ik post niet zo heel vaak foto's maar wil deze met jullie delen, degene die ik vast houdt op de pen de ander op de korst.

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar loopt het gesmeerd vanaf februari al aan het knallen op de pen van de week de eerste korst erin gegooid en meteen twee uitgehaald en twee helaas missers.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-06-2013 11:56

BROCK & ROLL!!

Paar plaatjes van dit voorjaar. Vorig zomer kreeg ik een mooie handmade struinlat cadeau van mn maat. Fijn molentje erop gezet en begonnen met floatervissen. In het begin was het echt wel lastig met mijn (achteraf bezien) lompe gedrag aan het water. Dit voorjaar veel geleerd (van eigen fouten, van tips mn maat en van een heel mooi artikeltje in de Karperwereld van een RotterdammerT van wie de naam mij even ontschoten is) en moet zeggen dat het me nu toch best aardig afgaat. Snap er alleen geen jota van dat ik in de laatste 20 jaar karpervissen nooit serieus drijvend gevist heb. Ben er nu ook achter dat er in werkelijk iedere greppel hier in de buurt best leuke vissen zwemmen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WAT EEN GEWELDIGE VISSERIJ!

Grt,
Sjoerd
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

14-06-2013 12:08

Hahaha Sjoerd... gefeliciteerd! :D

Je bent niet de enige die zulke fouten maakt van "Oh klein slootje, hier zwemt niets!" maar ondertussen liggen er wel 20ers in! :lol:

Ze trekken vooral die boeren sloten in wanneer het warmer word en dan kan je echt leuk vangen!

Vorig jaar had ik een grote plas ontdekt met daarop een slotenstelsel door een woonwijk. Er zaten veel statische vissers daar aan t meer en bijna allemaal hadden ze niets gevangen. Ik ging daarop met mijn pen hengel langs de kleine sloten door de woonwijk en daar zwommen veel karpers, waaronder zware vanuit het meer en ik moet zeggen dat ik veel heb gevangen! :D

Ik heb met vrij veel pen/float vissers gesproken en in bijna elk gesprek kwam wel naar voren dat vele karper vissers dit soort sloten links laten liggen en geen idee hebben met wat er echt zwemt... :lol:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-06-2013 12:44

Ben gewoon zwaar verslaafd Ferio! :lol:

Wat je zegt mbt statische vissers kan ik (als bloedfanatiek statisch visser) alleen maar beamen.
Dit gaat mij ook echt nachtjes vissen kosten. Zal in de warme maanden sneller opteren voor een avondje en/of ochtendje floateren ipv weg te zweten in de bivvy/auto. Is me ook opgevallen dat ik veul minder rook (ole!) tijdens het floateren dan tijdens het pieperen. Ben gewoon te druk met vissen, voeren, lopen, voeren, slokkie drinken, kijken, even zitten, voeren, vissen, terug naar de auto om de emmer weer te vullen, voeren, vissen...

Leuke is ook dat als je een holding weet en je schiet er van die drijfzooi in, dat je ze vrijwel direkt de holding ziet verlaten. Zeker na een paar keer voorvoeren. Gebeurt statisch ook wel, maar nu zie je het gebeuren. Opeens zijn ze er gewoon! Vet zeg!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

14-06-2013 13:03

Mooie vissen Sjoerd. Welkom in de pen/floatvisserij. Ik snap best dat je verslaafd bent... 8)
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

14-06-2013 14:07

Sjoerd Bonenkamp schreef:Ben gewoon zwaar verslaafd Ferio! :lol:

Wat je zegt mbt statische vissers kan ik (als bloedfanatiek statisch visser) alleen maar beamen.
Dit gaat mij ook echt nachtjes vissen kosten. Zal in de warme maanden sneller opteren voor een avondje en/of ochtendje floateren ipv weg te zweten in de bivvy/auto. Is me ook opgevallen dat ik veul minder rook (ole!) tijdens het floateren dan tijdens het pieperen. Ben gewoon te druk met vissen, voeren, lopen, voeren, slokkie drinken, kijken, even zitten, voeren, vissen, terug naar de auto om de emmer weer te vullen, voeren, vissen...

Leuke is ook dat als je een holding weet en je schiet er van die drijfzooi in, dat je ze vrijwel direkt de holding ziet verlaten. Zeker na een paar keer voorvoeren. Gebeurt statisch ook wel, maar nu zie je het gebeuren. Opeens zijn ze er gewoon! Vet zeg!


:D

Ik ga er zo weer even op uit... Zat net even op de fiets en zag wat mooie karpers zwemmen in een ondiep slootje van 20-30cm en er zit een hele mooie spiegel tussen, athans zou zeggen een leder.. zat alleen wat schubben bij de staart. :D

Het is zo jammer van die sterke wind de laatste tijd hier in Den Haag... word er echt moe van... :(
Boudewijn Margadant
Berichten: 131
Lid geworden op: 19-06-2008 09:47
Contacteer:

14-06-2013 18:03

Waarom niet gewoon de hele nacht doorgaan Sjoerd? Ipv avondje of ochtendje. Straks heb je je statische spullen zomaar een amand nie taangeraakt, helemaal omdat je makkelijk ff voor een uurtje kan gaan :D
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

15-06-2013 14:36

Begin juni nog 1 gevangen tijdens de paai. Het leek wel een zak soep uit de supermarkt zo slap was zijn buik.

Afbeelding

Kris.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

16-06-2013 12:52

Vandaag mer Richard Pont (ook van het forum) gevist. 2 Karpers gevangen:

Deze op een bbq boilie side-hooking

Afbeelding


en deze op een vlokje

Afbeelding
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

16-06-2013 23:31

Ik ben...ik ben vanmiddag vreemd gegaan..

En dat was tof. Mooi formaat, en een knallende dril aan de Jack Hilton :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-06-2013 05:12

prachtvissen weer.
gisterochtend geprobeerd wat vissen te verleiden met hondenbrokken.
ondanks ze wel begonnen met azen is het me niet gelukt er een te vangen.
wel zag ik weer de spiegel die ik vorig jaar ook had gezien en zo graag wil vangen.
het is een kleinere vis maar een prachtige rijen en in helder water herken je de vis gelijk.
eenmaal thuis kreeg ik de vis niet uit mijn gedachte.
savonds om half negen zeg/vraag ik aan me vrouw dat ik nog even wil vissen.
ik voerde drie stekken aan met kippebix en blikmais.
toen ik terugkwam bij de eerste zag ik dat het beetje wat ik gevoerd had al weg was en ineens sta ik oog in oog met de rijen.
ik sta verstijfd.
snel doe ik 2 maiskorrels aan de haak en laat vanuit de bosjes me haak te water samen met 6 maiskorrels eromheen.
twee minuten later komt de vis terug en begint direct te azen.
ik zie de vis ze allemaal stuk voor stuk opzuigen met als laatste mijn haakaas en de pen schiet omhoog.
bammm hangen.

Afbeelding

Afbeelding

als een kind zo blij
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-06-2013 07:59

Ben gaat hard de laatste tijd. Respect man!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-06-2013 09:10

Boudewijn Margadant schreef:Waarom niet gewoon de hele nacht doorgaan Sjoerd? Ipv avondje of ochtendje. Straks heb je je statische spullen zomaar een amand nie taangeraakt, helemaal omdat je makkelijk ff voor een uurtje kan gaan :D


Hi Boudewijn,
Ligt ook in de mogelijkheden natuurlijk en dat zal vast gaan gebeuren. Net zoals in je boek zegmaar :wink: 's Nachts vis jij toch met broodkortsten? Een brokkie zie ik in de schemer al niet meer en al helemaal niet met al die bloesem op het water.

Had er van t weekend ook weer een paar drijvend (wat je zegt, even een uurtje :P ). Prachtige visjes, maar de vis die ik zaterdagnacht statisch met boilies ving ging door alle plafonds heen man! PB met kilo's verbeterd en heb eigenlijk geen idee waar in Nederland ik een grotere vis moet gaan vangen.. Manmanman, blijblijblij :P . 'T is allebei heerlijk!

Heb nu als doel om een 15kilo+ op de struinlat te vangen. Als die er is, laat ik het wel weten.

Groeten,
Sjoerd
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-06-2013 17:58

Bedankt Marc :D
Vis is vis
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

19-06-2013 07:58

eeh... Robert Lamboo mooie vis hoor !ik sta ook vaak versteld van de dril die ik heb bij die beesten maar... wat stinken die vissen, niet normaal!euggh! :D
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

19-06-2013 11:59

Komen weer mooie vangsten voorbij.
Ik ben gisteren even bij een nieuw water weesten kijken, heb er ooit eens een hele mooie oude spiegel zien zwemmen met schubben als schoteltjes zo groot. :o
Dat beest heb ik 2 km gevolgd terwijl die op z'n dooie sloffen op en neer zwom door een slootje van 2m breed ondertussen nam die regelmatig een hap uit het bodemwier, toen alleen een snoekhengel bij :cry:
Het water ligt langs een vrij nieuw industrieterrein en bestaat uit een soort ondiepe vijver waar een lange sloot op aangesloten zit.
Helaas ligt het langs een drukke snelweg dus geen zin om er te pennen, drijvend vissen kan ik er iets beter tegen, je let er dan niet zo op.
Gisteren dus wat hondebrokken uitgelaten, er zwom veel vis aan één zijde van de vijver maar zag alleen maar kleine schubjes tot een pondje of 15.
Het duurde ook even voor er werd geaast, zelfs korsten lieten ze met rust. Vis was wel erg actief ik zag ze dan ook continue op en neer zwemmen vaak met de rugvin uit het water, water was dan ook erg warm.
Na een dik uur werd er toch mondjesmaat geaast en heb er nog 2 weten te strikken, beide kleine rakkers die ik in het water heb onthaakt zodat m'n net mooi droog bleef.
Die spiegel valt qua grootte en schoonheid echt buiten de boot vergeleken met de rest van het bestand, weet verder ook niet wie er vis heeft uitgezet of waar ze vandaan komen.
Ben bang dat het een lange weg gaat worden voordat ik hem te pakken heb. :P
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-06-2013 12:07

Cees v Opstal schreef:Die spiegel valt qua grootte en schoonheid echt buiten de boot vergeleken met de rest van het bestand, weet verder ook niet wie er vis heeft uitgezet of waar ze vandaan komen.
Ben bang dat het een lange weg gaat worden voordat ik hem te pakken heb. :P

spannend man, hoop snel een foto van jou en deze spiegel te zien.. succes!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

19-06-2013 13:01

De karpers hebben echt nergens meer trek in hier en de vangsten lopen terug, maar had nog een troef achter de hand en de karpers zijn er dol op!! :o :D

Afbeelding
Chee Luiz
Berichten: 117
Lid geworden op: 04-07-2012 16:47

19-06-2013 19:51

Afbeelding
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

20-06-2013 10:26

Leuke vis Chee.
Ben zelf gisteravond ook weer op pad geweest, planning was als volgt:
-eerst maden kopen
-polder stek aanvoeren met hennep/maden om daar later op de avond terug te komen en na 1,5 jaar eindelijk eens een kerpel onder de pen te vangen :P Zolang ruzie gehad met die stok.
-naar ander water drijvend vissen

Altijd leuk zo'n planning vooral als de gaskabel van je brommert nog voor de viswinkel afbreekt :evil:
Ff mc Gyveren dus en met voetgas verder gegaan, beetje link natuurlijk dus de verre drijvend vissen stek viel al af.
Ben dus maar blijven plakken op de polderstek. Eerst wat met de hennep gevoerd en daarna met de brokjes.
Ze zijn nu toch wel uitgeblaft daar want de brokjes werden niet meer gegeten.
Ondertussen was er al wel wat activiteit op de penstekjes, hup omschakelen dus.
En ja hoor daar gaan we weer meteen een platte :evil: terwijl ik er ook al duidelijk kerpel zag zwemmen.
Ander stekje hoppa alweer vrij snel beet en nu een zeelt van 51, leuker als een platte maar het is geen kerpel :)
En nog 1 van 44cm en nog 1 van 47. Boel telkens flink verstoord natuurlijk, flinke boeggolven waren het gevolg.
Vang alles onder de pen behalve kerpel en dat gaat nu al meer als een jaar zo.
"Ik ga niet eerder naar huis voordat ik er één heb !!!!"
Altijd een linke uitspraak maar al had ik er tot 6 uur 's ochtends moeten zitten dan moest dat maar....

Om half 11 uur weer duidelijk kerpel op de stek, flinke kolken volgens mij 3 vissen tegelijk. Dit moet hem worden :idea:
Klassieke aanbeet een prachtige opsteker en wegloper BAM hangen, eindelijk.
Een mooie 19ponds polderschub was even de klos.
Hopelijk heeft deze vis het tij doen keren en gaat het vanaf nu weer lopen onder de pen.

Foto's houden jullie maar even tegoed.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-06-2013 10:36

Leuk verslag, maar kerpel?
Zelfs een boerenkarper blijft een karper :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

20-06-2013 11:00

Freddy de kerpel?
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

20-06-2013 20:48

Hele mooie vis Chee.

Vandaag ving ik de derde in deze week op de korst. Het was een kleintje onder de paaipukkels. Hij nam een flinke bos wier mee in het net. Daarom heb ik de vis in het net onthaakt en gelijk weer terug te water gedaan. Voor de rest heel veel paai merkte ik eergisteren al tijdens het pennen. Vandaag dus korte broek, t-shirt en slippertjes aan (vrije dag genomen) rugzak op en met de fiets op stap. Ik fietste langs enkele wateren waarop ik nog nooit karper had zien zwemmen maar wel benieuwd was naar de vis die er mogelijk in zwom. In een aantal van deze wateren zag ik kleine maar wel mooie karper zwemmen. Nieuwe penstekken!!
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

20-06-2013 23:51

Hier nog de foto die jullie tegoed hadden.
De foto's van de zeelten zien er weer eens niet uit :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-06-2013 05:25

nice on cees.
mooi vol.
leuk he zelfontspanner :)
Vis is vis