Pen en oppervlakte vangsten juni 2013


Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

21-06-2013 06:37

Tog best gelukt als ik het zo zie
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-06-2013 07:20

Maak bijna al m'n foto's zelf.
Karpers en snoeken gaat me tegenwoordig vrij goed af.
Die zeelten was meer hand als vis, dingen zijn moeilijk om vast te pakken.

Dit formaat karper is ongeveer wel gemiddeld dat daar rondzwemt, al staat deze net iets boller.
Ben er nu wel weer uitgevist, op naar nieuwe stekken.
Thijmen Kruithof
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-12-2011 18:09

21-06-2013 13:16

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

21-06-2013 15:50

Mooie Thijmen

Hier is een verslag van mijn avontuur gisteren.
http://pendingen.blogspot.nl/2013/06/op-verkenning.html
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

21-06-2013 16:21

Schaper Michael schreef:Mooie Thijmen

Hier is een verslag van mijn avontuur gisteren.
http://pendingen.blogspot.nl/2013/06/op-verkenning.html


Leuk om te lezen Michael! Wie weet kom ik je is tegen op je fiets! :D
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

24-06-2013 17:19

@Thijmen, mooie vis van een bekende stek. Als je daar in de buurt mobiel vist op meerdere aangelegde voerplekken kan je mooie vissen vangen met soms een uitschieter voorbij de 20 pond, oppervlaktevissen kan er ook goed! (maar misschien wist je dit allemaal al)

gr Andries
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

25-06-2013 00:26

Vandaag heb ik op de Oude Maas gevist met de pen. Hier heb ik 4 brasems, 1 winde en 1 zwartbekgrondel gevangen.

Helaas heb ik er ook 2 hele sterke karpers verspeeld :-? Wat een water!

Afbeelding

Afbeelding
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

25-06-2013 06:42

lekker bezig michael!,jammer van de verspeelde karpers,maar wel een mooie winde,ik vind dat een schitterende vis om te vangen!

mooie blog heb je ook trouwens,heb gisteren voor het eerst even gekeken,puik werk :)

edit: als ik zo naar de bek en staart van de winde kijk,lijkt het wel op een kruising met een roofblei,die zie je ook steeds vaker.
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

25-06-2013 09:39

Schaper Michael schreef:Vandaag heb ik op de Oude Maas gevist met de pen. Hier heb ik 4 brasems, 1 winde en 1 zwartbekgrondel gevangen.

Helaas heb ik er ook 2 hele sterke karpers verspeeld :-? Wat een water!

Afbeelding

Afbeelding


Verbaasd me niks over de karpers! Zullen zeker wel grote en sterke moeten zitten dan in die aftak!

Volgende keer verwachten we allemaal wel een grote karper van je!! :wink:
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

25-06-2013 21:21

Dank je wel Wouter. Veel plezier op het blog.

Dat komt wel goed Ferio! Ik ga in ieder geval mijn best doen.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

26-06-2013 09:56

Schaper Michael schreef:Dank je wel Wouter. Veel plezier op het blog.

Dat komt wel goed Ferio! Ik ga in ieder geval mijn best doen.


:D

Ik ben gisteren ook erop uit geweest. Had een mooi plekje bij een duiker gevonden met ervoor een mooie rietkraag. Het is duidelijk dat er karper moet zitten dacht ik bij mezelf en dus gooide ik een handje mais vlak voor het het riet en ongeveer 2m van de duiker. Binnen een half uur liep mijn dobber heel rustig naar rechts en ik sloeg aan. Het leek erop dat de karper geen idee had dat hij gehaakt was, want hij zwom gewoon rustig over de bodem richting de duiker.

Ik zette wat meer kracht op de lijn, om de karper daar weg te krijgen. Hij kwam daarna aan de oppervlakte op zijn zij en het was een zeer mooi schub met een grote buik. Ik wist zeker dat dit mijn record ging worden, hij ging weer richting de duiker en op dat moment schoot de haak los... :evil:

Kort daarna moest ik helaas naar huis en kon niet verder vissen en in mijn achterhoofd nog steeds het plaatje van de vis toen hij op zijn zij aan de oppervlakte kwam...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

26-06-2013 11:59

ai! balen. Je weet in ieder geval waar deze vis zich (wel eens) ophoud.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

26-06-2013 16:49

Foutje.... in verkeerde topic gepost
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

29-06-2013 08:30

Pas laat tijd maar wel meteen drie.
Van een de foto niet
Ps kan iemand helpen met de foto's er op zetten
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

29-06-2013 09:14

Schaper Michael schreef:ai! balen. Je weet in ieder geval waar deze vis zich (wel eens) ophoud.


Ongeveer, maar ik weet dat er meerdere zitten. Het is een stuk wat aangesloten zit op een vaart.

Ik ga het vandaag in elk geval weer proberen als het een beetje droog blijft.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

30-06-2013 10:37

Op de valreep van juni nog een mooie poldervis:

Afbeelding

Meer dan welkom na afgelopen maandag vrij stom mijn (ruimschoots) aanwezige kansen vakkundig om zeep te hebben geholpen...

gr Andries
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

30-06-2013 11:49

Gisteren nog een mooie karper weten te vangen. Helaas is mijn SD reader kapot dus kan geen foto plaatsen.

Na de vangst naar een andere plek gegaan en mijn slip wat losser gezet, want ik merkte dat hij vrij dicht stond. Na 15 minuten een snoeiharde knal op mijn dobber en als een stoomtrein ging de karper er vandoor, door mijn slip en "pang" lijn gebroken, bleek achteraf dat ik mijn slip meer had dicht gedraaid dan open. :oops:

Hierna kwam de zon door en niets meer gevangen.
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

30-06-2013 22:52

Mooie vis weer Andries !

Gisteren ook weer een paar visjes kunnen vangen.

Afbeelding
Afbeelding
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

01-07-2013 02:53

Penvissen is eigenlijk het allermooiste karpervissen wat er is, heeft veel meer spanning!
Helaas, er zit ook een keerzijde aan, het is m.i. op heel veel wateren ook veel minder effectief geworden.

Als ik moest kiezen? Moeilijk.

Zijn er trouwens ook mensen die voor het gedeelte onder de pen fluorocarbon gebruiken? Oftewel maakt dat iets uit? Denk zelf overigens van niet.
Gebruikt er nog iemand aardappel? Was vroeger altijd het aas! En terecht denk ik, karper (en zeelt) zijn er gek op. Misschien omdat het zo simpel is (qua samenstelling)?

Heb by the way nog een hele mooie penhengel in de handel, een Alan Brown fast hooker 1,5 lbs. (collectors item). Vis zelf altijd met een taaie twee ponder, een Alan Brown R.H. big water carp, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Krijg er weer zin in.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

04-07-2013 11:01

(Zw)aanslagen op een greppel.

Misschien een 12-in-een-dozijn-vis (kots-term!!!!!), maar dat boeit niet. Is ook al van een week of 2 terug, maargoed. In navolging van Ben Scholten ook een verslagje erbij.

Deze vis is er 1tje die ik niet snel vergeet. Was aan het floateren met mijn makker Bjorn in 1 der plaatselijke greppels waar ook een zwanengezinnetje zich heeft gevestigd. Nu heb ik het al niet zo op watervogels (tijdens het floateren), maar deze witte duivels maakten het echt bont.
Nadat we de greppel voorzien hadden van het nodige drijfvoer en genoten van een rokertje, duurde het niet lang of we hadden enkele mooie vissen aan het vreten (doel was om allebei tegelijkertijd synchroon een floatervis te vangen). Ook familie zwaan was het niet ontgaan en die vraten lekker mee. Op een gegeven moment begon familie zwaan zich te ergeren aan de vissen die ook snoepten van al het lekkers en begonnen de zwanen extreem agressief te reageren op de vissen. Echt met een aanzwem pikken naar die vissen. Helemaal gestoord die beesten!

Niet veel later haakte ik onderstaande vis 1 meter uit de kant op een plek waar even geen zwanen waren. Tijdens de dril schoot de vis "het wijd" op en werd deze vis ook nog eens belaagd door die vogels. Niet alleen een haakje in zn bek, maar ook nog een witte duivel die de hele tijd in zn rug zat te pikken. Had dat nog nooit gezien. Zoals ik tijdens het floateren wel vaker dingen zie die ik niet eerder heb gezien. Paar dagen eerder verbrak ik statisch mijn pb met enkele kilo's, maar ik denk dat deze 12-in-een-dozijn struinvangst me minstens zo lang zal bij blijven als die spiegel van ruim over de (steeds minder magisch wordende) "magische grens"...

Ik meen 11 kilo, maar dat weet ik niet meer.. Boeit verder ook niet, het is de beleving en het zijn de belevenissen die deze visserij maken. Hier nog de pic:
Afbeelding

De groente