pen en oppervlakte vangsten oktober 2012


Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

07-10-2012 19:25

Vandaag weer even lekker op pad geweest in de brabantse biesbosch.
Als eerste een plek waar tot voor kort altijd actie was. Nu helaas geen spoor van karper mee te bekennen:
Afbeelding

Misschien vanwege de koude nacht dat ze verplaatst zijn naar een dieper stuk?
Dus dan maar bij een duiker iets verderop. Ook hier weer geen teken van leven:
Afbeelding

Toch dan maar weer verhuisd naar een andere sloot waar het eigenlijk wel heel ondiep is. Hier staat maar een cm of 50 water.
En hier wel karper! Heerlijk aan het zonnen.
Afbeelding

de eerste vangst:
Afbeelding

En de tweede:
Afbeelding

Zo is het toch een geslaagde middag geworden :D
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-10-2012 20:04

Mooi werk Rene!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

08-10-2012 17:05

Mooi René,

schitterende omgeving om je karpers te vangen, ik denk nog vaak terug aan het LV uitje twee jaar geleden aldaar, was echt een heerlijke dag!

gr Andries
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

08-10-2012 22:28

Hoi Andries,

In dezelfde (zij)sloot heb ik deze ook weer gevangen.

Gisteren met het zonnetje op het water was het heerlijk. Je kon heel mooi observeren en de vissen mooi volgen.
Talloze karpers geteld variërend van 20 tot zo'n 80 cm.

Ben wel een beetje benieuwd hoe lang het daar bevisbaar is.... Ze gaan de hele polder daar onder water zetten.

Mocht je nog eens zin hebben, je bent altijd welkom :D
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

09-10-2012 09:16

Na een tip van een kameraad kon ik toch nog even penvissen voordat er een nieuw topoog opgezet zou worden. Als ik alle coating uit het topoog zou halen, kon ik zonder die coating nog wel vissen. op Zo gezegd, zo gedaan.

Nadat ik mijn 4 stekjes had aangevoerd tijdens mijn rondje om het vijvertje, kon ik mij op mijn eerste stekje positioneren terwijl er een paar kleine jochies plaatsnamen op de steiger 10-15 meter afstand. Omdat ik normaal gesproken bij het penvissen erg dicht onder eigen kant vis, is het essentieel rust te houden op en rond je stek. Gelukkig zorgden de jochies niet voor veel overlast waardoor ik na 5 minuten met een mooie kromme hengel in mijn handen stond.
De dril voorliep spoedig en aan het einde nodigde ik de jongens uit om mij het helpen bij het klaarleggen van de mat en het aangeven van het schepnet zodat zij de vis ook even goed konden bekijken. Dat ze onder de indruk waren bleek al vanaf de eerste keer dat de karper door het oppervlak brak door uitspraken als "Woooh, dat ik de grootste die ik ooit gezien heb" etc.
Na de vis even op de mat onthaakt te hebben en de jongens hem goed konden bekijken, kon ik het schubje van een pondje of 12 rustig terugzetten.
Afbeelding

Zo de eerste was binnen. De jongens gingen weer terug naar hun steiger onder gemompel van "joo, hij is echt een proffesionele visser" :lol:
Op het volgende stekje aangekomen zag ik al direct een mooi aantal vissen azen, maar het viel me toch wel erg op dat ze dit een stuk rustiger deden dan een 2 weken terug toen het nog wat warmer was...
Na een tijdje kreeg ik een mooie aanbeet, maar ik vermoedde dat ik deze vis vals gehaakt had. De vis ging er namelijk nogal vandoor en leek sterker dan normaal. Dit zie ik wel eens vaker bij vals gehaakte vissen. Toch bleek de vis goed gehaakt te zijn en na een mooie dril kwam er een spiegelkarper met een voor zijn lichaam nogal brede kop naar me toe. Eenmaal op de mat herkende ik de vis als een karper die ik een paar jaar eerder op een andere vijver 500 meter verderop had gevangen. Blijkbaar overgezet bij de werkzaamheden aan beide vijvers. Wederom kwamen de jochies aangesneld om even de vis te bekijken.
Afbeelding

Hierna begonnen de jongens zich eigenlijk wat te vervelen en de een begon met een lepeltje te gooien en de ander begon onbewust in zijn tocht langs de vijver met een schepnetje, de rest van mijn stekjes om zeep te helpen. Ik dacht, ga er ook niet moeilijk over doen, laat ze maar ff.
Hier een foto van een om zeep geholpen stekje, waar ik het tussendoor toch nog even geprobeerd had. Het schepnetje werd namelijk feilloos door de hele duikerbak gehaald...
Afbeelding

Het tweede stekje waar ik de spiegel ook had, begon namelijk weer wat activiteit te vertonen en al snel kon ik een paar karpers spotten. Ook haakte ik er 1, maar deze was wel overduidelijk in zijn staart gehaakt gezien zijn reactie. Kop tegen een muurtje en maar zwemmen terwijl ik hem nog net op zijn plaats kon houden. Resultaat: een mooie stroming.
En toen plots weer PATS alles eraf en een karper die met mijn montage rondzwemt :cry:

Direct alles ingepakt en me voorgenomen niet meer te penvissen totdat er een nieuw topoog op zit en vervolgens nieuwe lijn op mijn molen spoelen.
Omdat ik toch nog een uurtje vrij had eventjes nog vreemdgegaan op de platwaffels, resultaat: 1 snoek, vervolgens de swimbait eraf gooien en een aanbeet missen op de streamer.
Afbeelding
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-10-2012 23:21

vandaag had ik een hele dag gepland om te gaan pennen op de kades in den haag.
eerst me kleine jongen naar school gebracht en vervolgens met een 15 liter emmer op pad om de beoogde stekken te bevoeren.
bruggen,versmallingen,kademuren al met al een stek of 10 voorzien van voer.
ik had nog behoorlijk wat voer over maar dat vriezen we wel in dacht ik.
daarna naar huis en de hengel en spulletjes pakken.
toen ik thuis kwam lag me vrouw nog steeds op bed en gaf aan dat ze zich erg beroerd voelde.
klote natuurlijk maar me visplannen gingen ook in rook op.
ok dacht ik kwart voor 12 die kleine weer halen dus dan heb ik nog 2 uur om te vissen nu.
in mij ogen de beste stek uitgekozen om te beginnen.
Afbeelding
een mooie brugwand die een groot deel van de dag in de zon staat.
Afbeelding
helaas geen stoot gehad en voor ik het wist was het alweer tijd om te gaan.
altijd weer gezellig met al die ouder op het schoolplein :-?
even gauw een croissantje halen met ricky en op naar huis en mamma even verwennen.
ze lag nog steeds maar heb haar toch even eruit geschopt :wink: om wat te eten.
kwart over 1 weer naar school en op naar stek 2 en 3 en uiteindelijk ook 4.
op flink wat zonnestralen na niks gevangen.
heel even dacht ik een mooie wegloper te krijgen maar die hield op.
kwart over 3 in me viskloffie sta ik weer bij school en weer straalt de dageljkse sleur van de aanwezige ouders af :-?
donderdag is ook de dag dat ricky naar fysio en aansluitend naar zwemles gaat.
ook daar was me vrouw niet toe in staat vandaag en dus daar ging ik weer.
half 5 bij de fysio.
zie je toch ineens een hele andere kant van je zoontje.
half 6 zwemles en weer die dagelijkse sleur ouders.
ligt het aan mij of lijken we allemaal drones tegenwoordig en gaat alle contact met de buitenwereld via de whats app?
half 7 weer thuis en lekker de resten chinees van gisteren opeten.
pffffff wat een drukke dag en krijg spontaan meer begrip voor mijn vrouw (ow nee he :wink: )
toch heb ik er van genoten maar zit ik met een leeg gevoel al heb ik me buik rond gegeten.
mop vind je het goed als ik nog even....en voordat ik mne zin kan afmaken zegt ze ja.
ik spring op de fiets en voorzie 5 stekken van 1 handje voer.
stek 1 2 3 en 4 vertonen geen leven wat ook moeilijk te zien is in het donker en het breekstaafje begint miijn ogen weer te bedonderen.
op stek 5 stond tot gisteren een mooie rietkraag van een meter of 20 lang maar nu is er nog maar 2 meter van over na de snoeiwerkzaamheden van vandaag.
toch heb ik achter die 2 meter wat voer gedropt en net als ik denk ik ga naar huis gaat de pen plat en komt weer overeind en begint te dansen als een gek.
ik wacht nog heel even en denk aan een zeelt.
na nog 2x keer plat te gaan en weer overeind te komen verdwijnt het breekstaafje in de duisternis.
ik sla aan en door de slappe tegenstand denk ik een brasem aan de haak te hebben.
ik zet mijn hoofdlamp aan en zie tot mijn verbazing een karper en nog en beste ook.
voordat de vis het in de gaten heb ligt deze al in mijn net en word wakker.
de vis zwemt bijna door mijn net heen lijkt het wel maar lijkt te beseffen dat het nutteloos is.
het is een schitterende schub met een beetje dwarrelpatroon bovenop de rug.
de bek is puntgaaf net als de rest van de vis op een klein wondje op de buik na.
toch even wegen denk ik en de weger geeft 26 pond aan.
kickuh!!!.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gauw wat plaatjes en de vis mag weer terug.
personelijk vind ik de 3e foto het mooist.
terwijl ik dit typ denk ik nog steeds man wat een mooie schub.
had ook nog een foto op de mat gemaakt.
het paste maar net.
Afbeelding

see you next time :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

12-10-2012 12:07

mooi schub ben,

ik moet er ook weer eens op uit, maja niet zo mobiel meer als je fiets is gestolen
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

12-10-2012 13:08

Klasse Ben, ik heb ook wat stekjes aangevoerd, zometeen even een poging wagen. Werd bijna van de fiets geblazen door een lekkere warme wind dus ik heb er wel vertrouwen in!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-10-2012 13:33

ja het is mooi weer ervoor christian, succes.

michiel.
pik je toch een fiets terug :wink:
gekheid natuurlijk das mooi klote
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bas van den Broek
Berichten: 49
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Best
Contacteer:

12-10-2012 15:18

Ben, mooie bak zeg.
The magical disappearance of the float before striking.

http://floatfisherman.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

12-10-2012 15:36

Mooi verhaal Ben en een mooie vis.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-10-2012 15:42

Dikke penbak Ben , nice 8)
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

12-10-2012 23:19

Mooie penbak Ben, zit zelf midden in een verbouwing, weinig tijd over, hoop as zondag even op pad te kunnen. Het is echt prettig weer, windje, niet te koud, karper druk op zoek naar makkelijk te verkrijgen voedsel,mmmmmmmm

Christian succes!

Andries
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

13-10-2012 11:00

Nou, bij aankomst was het meteen wel duidelijk dat het bijna niet mis kon gaan: Mooie bellenplakkaten en opgewaaide modder op de eerste stek:

Afbeelding

Al vrij snel begon mijn pen te wiebelen, maar ik wist bijna zeker dat het een lijnzwemmer was. Ik kon mijn pen de minuut daarop nog wel volgen, maar toen ik niks meer zag en de lijn ook uit zicht begon te kringelen heb ik toch maar een poging gewaagd...

De vis hing wel maar maakte weinig stampij. Desondanks kreeg ik er geen enkele vat op en mijn vermoeden dat de vis, mijn geduld ten spijt, vals gehaakt was werd bevestigd toen na even touwtrekken de haak lostte.

Niet getreurd en op naar stek 2. Daar was het op het oog een stuk rustiger, geen enkel teken van karper. Toch maar een poging gewaagd en een kleine tien minuten later resulteerde dat in een tot het handvat gebogen penhengel! Na een zware dril tussen de plompen kon ik een mooie 'black eye' scheppen:

Afbeelding

Terug op de eerste stek trof ik wederom een vreetfestijn aan, ditmaal wel resulterend in een fatsoenlijke aanbeet van een fel en schattig schubje:

Afbeelding

Lekker man dat penvissen!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-10-2012 19:38

schitterende plaatjes christian.
vooral je eerste foto is zo typerend voor de tijd van het jaar echt mooi.
Vis is vis
mulder jari
Berichten: 94
Lid geworden op: 18-04-2012 19:59

14-10-2012 11:19

Mooie vissen weer morgen een nachtje achter de statische stokken
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

14-10-2012 15:58

Doordat ik de laatste tijd niet heel veel vang heb ik de hulp ingeroepen van dobberrob. We zijn vandaag samen op zijn manier wezen vissen. Ongelooflijk effectief bleek dit. Tussen de enorme buien door kreeg ik les. We voerden met kippenbix (degene die Rob kent, weet dat hij pal achter dit voer staat) en visten er zo'n 2 uur op met een vlokje. Ik was wat sceptisch over de voorspellingen van Rob...maar hij had gelijk. We stonden na 5 minuten beide met een kromme hengel en verspeelden helaas beide onze vis. Na wat mislagen op de volgende 2 stekken ving ik een mooie spiegel. Rob ving 2 minuten later een spiegel. Daarna begon het wel heel heftig te regenen. We besloten nog even naar stek 1 terug te gaan waar ik er weer een missloeg en Rob nog een giebel ving. Erg geslaagd. Ik had al in 4 weken niet meer zoveel aktie gezien. Wat er nou mis gaat de laatste tijd weet ik ook niet want ik doe niets anders dan anders. Het enige verschil is dat ik weinig vang. Deze middag met Rob was voor mij dus even een verademing en een bewijs dat ik eigenlijk niets verkeerd doe.

Afbeelding


PS. Christian, mooie schubs heb je gevangen
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

14-10-2012 17:39

Mooie vissen komen er weer langs, mannen.

Vandaag ook weer eens op pad gegaan met m'n splitcane stok met hieronder de centerpin.
Uiteraard dan ook mijn splitcane landingsnet mee om het verhaal af te maken.

Een mooie schub als resultaat:
Afbeelding
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

15-10-2012 08:44

Er zijn mooie vissen gevangen zeg!
Gisteren paar uurtjes geweest, enige aanbeet resulteerde in een blankvoorn :S

gr Andries
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

15-10-2012 19:35

Vandaag na het werk nog een paar uurtjes kunnen vissen. Ik heb mijn avontuur met kippenbix nog even voortgezet
en werd beloond met deze puntgave Zoetermeerse schub.

Afbeelding
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

15-10-2012 20:11

Mooi werk allemaal!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Bas van den Broek
Berichten: 49
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Best
Contacteer:

17-10-2012 20:19

Het breekstaafjes seizoen is weer begonnen.

Afbeelding

(ps. voor de oplettende kijker, ik heb deze avond met mijn billen in het natte gras moeten zitten. Mat vergeten)
The magical disappearance of the float before striking.

http://floatfisherman.blogspot.com/
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-10-2012 21:34

je verdiende loon :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

18-10-2012 16:25

Vandaag met mijn vismaat Gerben 4 uurtjes gevist in Berkel. Hier is vorig jaar spiegelkarper uitgezet. Gerben zat met duivenvoer en ik weer met kippenbix en een vlokje. We hadden erg veel actie en en geweldige score. Gerben had 2 karpers en ik had 5 karpers en 1 giebel. Normaal ben je blij als je er al 1 vangt nu hadden we samen 7 karpers. Topdag!

Hier zijn wat foto's van vandaag op volgorde van vangsten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-10-2012 17:14

Gaaf michael.
En dat in 4 uurtjes
Vis is vis