Foto's van jou penvis set.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

25-03-2014 20:42

Mooie hengel Richard. Heel speciaal dat groen. Zou mijn smaak ook wel zijn :D
Zit ie pas bij Bart in de collectie?

Op de site kan ik er niks over te vinden.
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-03-2014 13:43

Eddy,

De Retrofibre zit inderdaad pas sinds kort in de collectie. Bart heeft deze hengel ontwikkeld en gebouwd als een soort van special-edition, dit in verband met het 10-jarig bestaan van BB Specimenrods. Ook de blank is door Bart ontworpen, het is geen 'standaard' CTS blank, maar het is echt iets unieks geworden.

De site is niet meer actueel, Bart is bezig met een nieuwe en modernere site.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Stephan Bulten
Berichten: 70
Lid geworden op: 23-09-2009 20:58

27-03-2014 20:43

Richard Pont schreef:In het echt is de hengel nog veel aparter Stephan. De blank is (semi) transparant, je ziet de glasmat door de groene kleur heen. Met het zonnetje er op is net net of de hengel oplicht.
De hengel is verder afgebouwd met titanium ogen die zijn afgewikkeld met doorschijnende groene zijdegaren. Hier en daar heeft Bart een subtiel zwart sierbiesje aangebracht. Voor de rest is de afbouw heel sober gehouden, de blank is opvallend genoeg :wink:
Ik heb behoorlijk wat mooie hengels gehad, maar ik vind dit echt mijn mooiste en meest bijzondere.

Deze hengel gaat zeker heel goed krom, ik heb bij Bart mogen uitproberen hoe krom. Ik heb de hengel pas anderhalve week, ik heb er dus nog niet heel veel op gevangen. Maar drie karpertjes tot een pond of zes boden al aardig wat drilplezier :D



hahaha Bart kan dat goed he , karpertje spelen....
lekker in de zon op zijn oprit hengels krom trekken tot je een ons weegt....
aangezien je in L.Dam woont kom ik je misschien wel eens tegen ben wel errug nieuwsgierig hoe die stok er Live uitziet......
met je gezicht naar het verleden ,sta je met je rug naar de toekomst !!!!
Gebruikersavatar
Jochem v.Oortmerssen
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-03-2014 19:43

06-04-2014 17:00

Hier een paar foto's van de glasvezel hengel waar ik vorige week tegenaan liep op de Visma. Een prachtige klassieke Engelse stok, gerestaureerd en wel, 10 voet lang, verrassend licht qua gewicht en 1,5 lb sterk. Ik was niet van plan een extra penhengel aan te schaffen op de beurs, maar toen ik deze zag (incl. het zachte prijsje) kreeg ik acuut de kriebels. Gekocht op de stand van Handy Fish (een winkel in Heiloo, zie http://www.handyfish.nl/index/nl.html) waar ze veel vintage spul hebben staan. Het is me niet helemaal duidelijk wat voor merk of fabrikant het is. Iemand een idee? Er staat "Avon" Mark II, een logo met twee witte vissen, Made in England en een naam die begint met Qua... (zie foto). Inmiddels gemerkt dat het een geweldig fijne stok is om mee aan de oppervlakte te vissen. Vrijdag zes schubs gehaakt, geen missers of losschieters en hij buigt tot in het handvat. Dat laatste vind ik trouwens geen must bij een hengel van 13 voet, maar bij een lengte van 3 meter is het wel een prettig idee dat iedere centimeter meedoet.
Ik heb mijn favoriete molentje eronder: een Shakespeare Mach 3 in maatje 3000. Bij die molen zitten drie (!) extra aluminium spoelen in een bijpassende molentas. De slip is weergaloos. Zonde dat ze die serie onlangs gestopt hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just go with the float
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

07-04-2014 20:22

Heel leuk Jochem. Wat een mooie hengel is dat. Ik vis zelf veel met een fibatube 10ft 1 1/3lbs hengel en het is genieten.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-04-2014 07:54

Pracht hengenl, moet inderdaad genieten zijn :)
Joost de Gouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-04-2014 21:09

18-04-2014 19:09

Mijn splinternieuwe penvisset:

Hengel: Shimano Vengeance Float 390
Afbeelding

Molen: Shimano Nexave 4000C
Afbeelding

Lijn: Berkley Trilene 0.26
Haak: Korda Mixa maatje 8
1,5 grams dobber en inline lood (overlood)

Afbeelding

De molen is niet helemaal nieuw deze komt van mijn spinhengel :wink: . En vandaag aangeschaft de FOX XT4 Green bril:
Afbeelding

Ben afgelopen week begonnen met pennen dus hoop snel de eerste vangsten te kunnen posten 8)
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

23-04-2014 21:27

Mooie complete set zo Joost!

@jochem: ook een mooie stok hoor,blijf toch gaaf hè die glashengels.

Ik heb zelf gisteren via marktplaats een mooie victory glashengel van rodvisions aangeschaft (350 cm,1 5/8 lbs) prachtige stok!
Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk alleen maar gepend met cjw hengels,en verheug me enorm op de eerste karper die m'n "nieuwe" hengel tot in het handvat laat buigen.

Vroeger heb ik veel met hardy glashengels gevist,en de dril op zo'n glasblank is toch iets aparts natuurlijk.

Onder de victory stok komt trouwens een Penn sargus 4000,met daarop een tubertini lijntje 22/00 van de karperstruinshop.


Ik zal eerdaags even een plaatje posten :D
Gebruikersavatar
Jochem v.Oortmerssen
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-03-2014 19:43

24-04-2014 00:39

Nou Wouter, ik heb die glashengel van Rod Visions ook op Marktplaats gezien en kan je alvast verklappen dat het drillen met die hengel een hele bijzondere ervaring zal zijn. Ik heb begin dit jaar bij Dick Willemsen ook een Rod Visions glasstok aangeschaft: een driedelige van 1,75 lb. en ca 390 cm lang. Gemaakt uit twee blanks met een kort deel met handvat en twee gelijk lange delen. Heb er inmiddels een aantal karpers mee gevangen waaronder de sterkste van mijn thuiswater en buiging en demping zijn fantastisch. Nu begrijp ik pas goed wat bedoeld wordt met 'de hengel het werk laten doen'.
Maar ik vrees dat ik die hengel binnenkort met pijn in het hart te koop of te ruil zal aanbieden. Door chronische schouderklachten neig ik noodgedwongen naar de lichtere hengels die ik heb. Gelukkig kan ik met die vintage glashengel prima uit de voeten qua gewicht (vergelijkbaar met carbon).
Just go with the float
ron vd ende
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-04-2008 22:23
Locatie: hoek van holland

05-06-2014 11:33

mijn nieuwste aanwinst: een originele geelglas (niet retro geel gespoten) 1 1/4 ponds fairplay van 3.55 meter. Als ik een karper was zou ik trots zijn op zo,n hengel gevangen te worden. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kenners weten het al jaren. Eenvoud is niet te evenaren.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

05-06-2014 19:39

Gaaf Ron!

Heb zelf een nieuwe 1,25 fairplay, heerlijke hengel!

gr Andries
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

09-06-2014 22:17

Mooie en goede hengel Ron

Heb dezelfde gehad maar paar jaar geleden ingeruild tegen de Fairplay 1.25 grafiet.
Dat beetje minder gewicht is toch lekker na een paar uurtjes.

gr Ardi
ron vd ende
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-04-2008 22:23
Locatie: hoek van holland

10-06-2014 16:25

Ardi vd Wagt schreef:Mooie en goede hengel Ron

Heb dezelfde gehad maar paar jaar geleden ingeruild tegen de Fairplay 1.25 grafiet.
Dat beetje minder gewicht is toch lekker na een paar uurtjes.

gr Ardi



hallo Ardi, Dat kan ik wel begrijpen, maar uiteindelijk wen je hier wel aan (hoop ik) Ook de keuze van de molen speelt dan een rol om de hengel in balans te krijgen. De fairplay grafiet van jou mag er ook best zijn. Het zijn allemaal wel klasse hengels van fairplay is mijn persoonlijke mening.
Kenners weten het al jaren. Eenvoud is niet te evenaren.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

10-06-2014 21:27

Vandaag bij Bart twee Retro-fibre's aan laten meten.
Uiteraard eerst even vissertje en karpertje gespeeld in de tuin.

Moet er nog een karper vangen natuurlijk, maar durf nu al te stellen dat dit de beste pen hengels ooit zijn.

En mocht je overwegen om zoiets aan te schaffen: Ze komen uiterst gelimiteerd op de markt.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-06-2014 08:55

Gave hengels he Jop?

Het zijn echt unieke hengels en ik ben er ook nog steeds helemaal weg van, al gebruik ik de mijne niet zo vaak als de bedoeling was. Ik zit toch vaker statisch achter mijn Flexors. Ik zou daarom nog graag twee Retrofibre's in de zwaardere klasse willen hebben voor het lichte statische vissen op korte afstand.

Welke uitvoering heb je besteld Jop en in welke kleur?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

11-06-2014 11:10

Het zijn de groene geworden. De lichte en de zware.

Bart heeft ook 'Bruin" maar dat neigt weer meer naar geel. Ook mooi hoor, maar dat groen is aparter.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-06-2014 15:03

Mooi hoor!

Supersetje zo, dan kan je echt bijna overal terecht.
De lichte voor het all-round penvissen, met deze versie geeft ook een kleine karper al veel sport cq. dril-plezier. De zwaardere voor het echte sleurwerk (als dat nodig is).
Ik heb de bruin-gele versie nog niet gezien, maar ik denk dat ik groen ook mooier vind. Juist die transparante groene kleur maakt deze hengel zo bijzonder.

Ik hoop voor je dat ze snel klaar zijn en veel plezier er mee!
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

11-06-2014 19:32

Moet er nog 4 weekjes op wachten...

Ben echt helemaal in de gloria dat Bart deze glasvezels op de markt zet.

Heb heel veel gevist met de lange Benelux van Hardy. Deze is superieur aan alle carbon
(pen) hengels op de markt. Alleen het grote nadeel van Hardy in de jaren 80 was het lakwerk op de wikkelingen. Men gebruikte kleurbeschermingslak, cellulose volgens mij, om de oranje ook oranje te houden. Grote nadeel hiervan is dat de wikkelingen op den duur wit uit gaan slaan. De lak barst domweg. Mijn Hardy ziet er dan ook totaal niet meer uit. Gelukkig heb ik via via een andere Lange Benelux in nieuwstaat weten te bemachtigen. Maar eigenlijk wil ik daar niet mee vissen en hem puur als collectors itim in het rek laten staan.

En daar kan hij nu mooi blijven staan...
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

01-07-2014 19:43

Sebastian Huvenaars schreef:Een paar plaatjes van de combinatie waar ik al weer een aantal jaar mee vis. De hengel vind ik nog steeds ontzettend fijn, de molen zou ik graag inruilen voor mooie Twinpower oid...


En nog eentje om Ben te pesten ;)
Afbeelding
Stalking carp in France by Sebastian...., on Flickr


en ik ga de discussie aan omdat een weiland nat en drassig is mag je de vis zonder onthaakmat in het gras leggen dus........
ook daar liggen stenen stukje tak en weet ik niet wat.
ik vind het niet normaal......
geen excuus..
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

01-07-2014 22:05

wally de weijer schreef:
en ik ga de discussie aan omdat een weiland nat en drassig is mag je de vis zonder onthaakmat in het gras leggen dus........
ook daar liggen stenen stukje tak en weet ik niet wat.
ik vind het niet normaal......
geen excuus..


Ik weet niet of je het in de gaten hebt Wally maar je quote iets uit 2012.
Overigens was ik toen al van mening dat karpers zonder onthaakmat er bij Sebastiaan beter van af zijn dan bij de gemiddelde karpervisser met onthaakmat.

gr
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

15-07-2014 13:41

De retrofibre's zijn binnen!!!

En BB heeft een meer up to date website.
Het is nu http://www.bbspecimenrods.nl/ ipv http://www.specimenrods.nl/. Die laatste is nog wel online maar gedateerd.

(Beetje reklame maken mag wel voor dit prachtspul....,)
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

15-07-2014 21:53

Jop is a happy man!

Wel echt heuuuuuuuuuuule mooie stokken hoor!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

16-07-2014 20:26

Loop al heel de dag te zingen.

Wat ben ik blij hiermee.

1 nadeel:

De rest van mijn pen-hengels, en dat zijn er best veel, zal lang ongebruikt blijven.

Heel lang.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

16-07-2014 22:22

Jop Boot schreef:Loop al heel de dag te zingen.

Wat ben ik blij hiermee.

1 nadeel:

De rest van mijn pen-hengels, en dat zijn er best veel, zal lang ongebruikt blijven.

Heel lang.


Als er iets interessants tussen zit hou ik me aanbevolen.. :lol:

Veel plezier met je nieuwe stokken..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

16-07-2014 22:30

Net even de site bekeken en ziet er al goed uit..
Verkrijgbaar in groen en bruin maar op de foto ook een witte... ME LIKE...
Kan alleen de prijs niet achterhalen.. :roll:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...