Foto's van jou penvis set.


Plaats reactie
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

07-08-2017 17:27

jerry weijers schreef:


Ik weet hier meer van

Het is een Hardy blank de favorite serie 1 , is ooit door Iemand ( naam wel bekend bij mij ) uit Cuijk bij Cor ingeleverd voor een herbouw , hij heeft er nooit mee gevist geruild met mij voor tas , ik heb hem weer verkocht aan iemand in Schiedam voor 75 euro want ik gebruikte hem nooit , iets met teveel BB-tjes in het rek


gr Jerry


He Jerry,
Dus deze stok is ook verlengd onder de handgreep? De Favorite was toch ook maar 11 en 12 ft?
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

07-08-2017 21:59

Rick

Nee het zijn 2 even lange delen , maar de lengte is 3.66 cm , waarschijnlijk heeft de delen los gemeten
Maar hij reageert niet op mijn antwoord dus ik weet het ook niet maar het is wel de hengel 100% zeker


Gr jerry
Fabio van der Geest
Berichten: 10
Lid geworden op: 11-06-2017 13:07

12-08-2017 13:40



Ik weet hier meer van

Het is een Hardy blank de favorite serie 1 , is ooit door Iemand ( naam wel bekend bij mij ) uit Cuijk bij Cor ingeleverd voor een herbouw , hij heeft er nooit mee gevist geruild met mij voor tas , ik heb hem weer verkocht aan iemand in Schiedam voor 75 euro want ik gebruikte hem nooit , iets met teveel BB-tjes in het rek


gr Jerry


Hé, thanks! Het zijn sowieso twee gelijke delen, maar de lengte is circa 285cm
joey derks
Berichten: 82
Lid geworden op: 03-12-2010 13:33
Locatie: Op de onthaakmat

02-10-2017 20:34

Dit is mijn setje;Afbeelding
[/b][iDe aanhouder wint ![/i]
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

24-10-2017 17:43

Beste allemaal,

Ik wilde dit toch even delen. Ook omdat ik niet goed weet wat ik moet. Ik heb enige tijd geleden een mooie Hardy Benelux 3 gekocht welke van Johnny Kraaykamp sr geweest is en welke gerestaureerd is door Ton Temming. Prachtig om mee te vissen op witvis.
Ik heb de smaak van holglas helemaal te pakken gekregen en nu wilde ik graag een lange Benelux carp. Daar is echter moeilijk aan te komen en op dit forum kwam ik als kooptip ook de Hardy Ten Ten tegen. Nu van de week toetste ik in Google toevallig Ten Ten en er stond eentje te koop op CvFishing. Deze was van een verzamelaar geweest en deze deed een stuk of 30 hengels weg waaronder dus deze. Maar deze hengel is vanaf 1979 maar een paar keer uit zijn foudraal geweest en is dus nieuw en dik in de lak. Zo mooi dat ik er eigenlijk niet mee durf te vissen. :-( Deze hengel wegdoen durf ik ook niet ben ik bang. En qua lengte had hij van mij ook best wat langer mogen zijn eigenlijk maar wellicht valt dit in de praktijk alles mee. 330 cm

Ik wist dat hij in nieuw staat was en ik heb gezegd tegen mezelf dat ik dat niet erg vond want ik ben (was) er van overtuigd dat met een hengel gevist dient te worden. Maar nu :roll:

Und Jetzt. :o :lol: :lol:
Bijlagen
hardy-ten-ten-1010-330cm-hengel aangepast.jpg
(138.34 KiB) 3417 keer gedownload
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-10-2017 18:10

Nou Gerard, dat hoeft helemaal geen punt te zijn, als je er zelf niet mee wil vissen, doe ik dat toch gewoon voor jou :D

Oh en "by the way", fiets ff langs de voorstelhoek, weten wij ook wat meer over jou
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

24-10-2017 19:10

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik zal aan je denken ;-)

Inmiddels gedaan. :-)


herman hulsman schreef:Nou Gerard, dat hoeft helemaal geen punt te zijn, als je er zelf niet mee wil vissen, doe ik dat toch gewoon voor jou :D

Oh en "by the way", fiets ff langs de voorstelhoek, weten wij ook wat meer over jou
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

24-10-2017 20:13

Maar jij zou het wel gewoon doen Herman? Ik heb hier wel gelezen dat het een ontzettend fijne hengel moet zijn.


herman hulsman schreef:Nou Gerard, dat hoeft helemaal geen punt te zijn, als je er zelf niet mee wil vissen, doe ik dat toch gewoon voor jou :D

Oh en "by the way", fiets ff langs de voorstelhoek, weten wij ook wat meer over jou
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-10-2017 20:24

Nou zeker, tenzij je hem als collectors item wil bewaren,maar uiteindelijk is hij bedoeld om mee te vissen.
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

24-10-2017 20:38

Tja dat zint me eigenlijk ook niet.... Hoe had ik dat dan gedacht. De hengel altijd naast de kast in zijn foudraal en af en toe er naar kijken. Kan ook niet de bedoeling zijn. Ik vraag me ook af of ik met de BB het allemaal zoveel beter word. Ook deze is bijna te mooi om mee te vissen.

In elk geval leuk om even te gaan kijken.

herman hulsman schreef:Nou zeker, tenzij je hem als collectors item wil bewaren,maar uiteindelijk is hij bedoeld om mee te vissen.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

26-10-2017 08:48

De Ten Tern, lijkt mij niet in originele staat te zijn, Hardy's hadden geen bolle wikkelingen in de seventies, ik denk dat dit een herbouwde hengel is, de lak ziet er op de foto ook te glanzend uit.
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

26-10-2017 09:15

Hoi Theo,

Datzelfde vroeg ik mij ook af id... Alhoewel ik denk dat er meerdere aanwijzingen zijn die laten zien dat hier bijna niet mee is gevist. Ik heb nog even gebeld naar de winkel en de verzamelaar had 30 hengels aan de winkel verkocht. Die zagen er allemaal zo uit. Hij had verteld dat hij de hengel vroeger zelf had gekocht. Hoe dan ook de pret is er niet minder om en de winkel gaat het nog eens vragen aan de verzamelaar hoe het precies zit.

Wat ook zou kunnen wellicht is dat hij een paar extra laklagen heeft gekregen.


Ik laat het nog even weten...

Dank je...

Theo de Vries schreef:De Ten Tern, lijkt mij niet in originele staat te zijn, Hardy's hadden geen bolle wikkelingen in de seventies, ik denk dat dit een herbouwde hengel is, de lak ziet er op de foto ook te glanzend uit.
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

26-10-2017 23:05

Gerard, ik ben het eens met Theo. De hengel is 100% zeker een keer opnieuw afgebouwd, maar ziet er best puik uit hoor. Echter de sticker is een replica, de letters van het woord HARDY zitten aan elkaar vast geplakt. Er is een Canadees die deze verkoopt. Het handschrift lijkt nog wel origineel.

Wat betreft het originele lakwerk, de garen werden in het verleden slechts verzadigd met waterdunne lak, bij deze loopt de lak (zeker bij het handvat/logo) aan een stuk door. Bij het origineel springt te garen boven de blank uit als je begrijpt.

Zie foto's:

http://i65.tinypic.com/4rf1wk.jpg
http://i65.tinypic.com/2lcu0wx.jpg
http://i64.tinypic.com/ek5doi.jpg

P.S. zelf wel eens 200 km naar Heerenveen gereden om er een op te halen die als "Jen Jen" voor 5 tientjes te koop stond. De man had hem voor 5 euro van de rommelmarkt :D
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

27-10-2017 10:24

Beste Robert,

Dank je wel! Inderdaad je hebt gelijk Hardy zit aan elkaar geplakt. Ik heb net een originele Hardy ernaast gelegd en van deze zitten de letters los van elkaar.

Dus je hebt wel het idee dat de tekst origineel is?

Het eerste oogje (Op je foto) vanaf de kurk is precies dezelfde als mijn Ten Ten. Mijn oogjes lijken onbeschadigd.
Ik had ook wel eens begrepen van iemand dat het top oog en het eerste oogje vanaf het kurk gekleurd bruin zou moeten zijn. Of is dat alleen bij de Benelux serie het geval.

Hoe dan ook ik ben er wel blij mee.

Met die dikke lak zou hij wat langer mee moeten gaan ;-)

Gr Gerard






Robert Lamboo schreef:Gerard, ik ben het eens met Theo. De hengel is 100% zeker een keer opnieuw afgebouwd, maar ziet er best puik uit hoor. Echter de sticker is een replica, de letters van het woord HARDY zitten aan elkaar vast geplakt. Er is een Canadees die deze verkoopt. Het handschrift lijkt nog wel origineel.

Wat betreft het originele lakwerk, de garen werden in het verleden slechts verzadigd met waterdunne lak, bij deze loopt de lak (zeker bij het handvat/logo) aan een stuk door. Bij het origineel springt te garen boven de blank uit als je begrijpt.

Zie foto's:

http://i65.tinypic.com/4rf1wk.jpg
http://i65.tinypic.com/2lcu0wx.jpg
http://i64.tinypic.com/ek5doi.jpg

P.S. zelf wel eens 200 km naar Heerenveen gereden om er een op te halen die als "Jen Jen" voor 5 tientjes te koop stond. De man had hem voor 5 euro van de rommelmarkt :D
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

31-10-2017 21:00

"Bruine oogjes" ofwel agaat gevoerde start/top ogen zitten idd wel op de Benelux hengels. En ook op de vroege Walkers en de Avon. Op de "Jen Jen" :wink: dus niet.

En gewoon mee gaan vissen! Wereld stok.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

06-11-2017 23:19

Ik ga het deze zomer ook vast doen. Nu een mint ABU molentje laten maken in de kleur bruin en de set is compleet zo had ik bedacht :-)

De agaat ogen is mij nu ook duidelijk ;-)




Jop Boot schreef:"Bruine oogjes" ofwel agaat gevoerde start/top ogen zitten idd wel op de Benelux hengels. En ook op de vroege Walkers en de Avon. Op de "Jen Jen" :wink: dus niet.

En gewoon mee gaan vissen! Wereld stok.