pen en oppervlakte vangsten september 2012


Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-09-2012 20:08

Afbeelding
had em per ongeluk in augustus geplaatst.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Mark de Lange
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-08-2011 16:57
Locatie: Vroomshoop (OV)

02-09-2012 20:20

Vanmiddag lekker op pad geweest met de korst.
Toen ik de eerste paar korsten had gevoerd was er nog geen reactie.
Maar toen zag ik een paar riet stengels bewegen en kolkte het daar.
Toen heb ik daar maar de korst te water gelaten en ja hoor een mooie karper van 15pond

Afbeelding
Schubkarper 0
Spiegelkarper 0
Graskarper 0
Bijvangsten 0
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

02-09-2012 21:13

Hop, hop, mooie score dit weekend!

Op een plaatselijk dorpsvijvertje hier 2 avondjes gevist met een totaal van anderhalf uur. Toch een mooi schubje en een supermooi spiegeltje mogen vangen, prachtvermaak!

Helaas hadden het er veel meer kunnen zijn, gezien het aantal vissen die aasten op meerdere stekjes, maar zelf teveel verknooid....

Geen foto's aangezien ik de visjes in het water onthaakt heb en vervolgens nog ff goed bekeken heb voordat ik ze weer vrij liet, voor de haters...ZONDER onthaakmat :P :wink:
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-09-2012 18:23

Dat is dan een betere start dan ik heb gedaan. Drie uurtjes op een tweetal parkwateren was namelijk goed voor.... nul beten. Op de terugweg heb ik wel weer een halve emmer hennep met tijgernoten gevoerd op het water waar ik de vorige week die forse schub had. Hopelijk krijg ik later deze week de kans om daar weer een paar ochtenduurtjes door te brengen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

06-09-2012 00:16

Vandaag helaas 2 vissen mis geslagen op de korst.
Het is weer een tijdje geleden dat ik met de korst heb gevist en had nog nooit een aanbeet op de korst gehad op het desbetreffende water en vandaag 2.
Maar ik sloeg helaas iets te vroeg aan.
Achja, er komen vast nog meer kansen.
Weer een wijze les geleerd.
Gebruikersavatar
mark berkmortel
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-07-2012 17:50

07-09-2012 13:33

nu ook maar eens begonnen met penvissen om de hobby wat uit te breiden en bij te leren resultaat me eerste visje op de pen!

Afbeelding
Dave Diels
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-08-2012 19:32
Locatie: heist-op-den-berg

07-09-2012 15:07

ik wist niet goed waar hem te zette, daar dat ik vaste stok visser ben... ma deze kwam gistere mijn stok effe teste.. :)
13.2kg... mijn PR, ma ik hoop dat ik het vandag met 8à900gram kan verbetere, ben niet zo voor 13... :oops:
(ja, alleen aan vijver... en volgend keer neem ik de foto ook meer van boven het dier...)
Afbeelding
Mvg Dave
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

07-09-2012 17:01

dave heb je deze gevangen aan een vaste stok?
serieus?
kickuh man.
Vis is vis
Dave Diels
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-08-2012 19:32
Locatie: heist-op-den-berg

07-09-2012 20:35

ik vis alleen met vaste stok... lekker int kantje zitte peuteren, meer moet ik niet hebbe..
magic powerlight met rek van 2.3 in 1deel... (moet wel zegge, draad van30% :oops: :oops: )
Mvg Dave
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

08-09-2012 10:00

Tsja, is blijkbaar ook een manier om de vis aan de schubben te komen :wink:

Gister had ik zelf nog voor het donker binnen de 5 minuten een mooi klein schubje die onder de eenden op mijn stek al aan het azen was. Eenden even aan de kant, pennetje erbij en gaan met die banaan.
Later overgestapt op de lichtpen, aangezien het tegenwoordig alweer vroeg zat donker is. Wat ik nadelig vind aan in het donker pennen is dat je veel minder goed kunt observeren en de aanbeet minder goed kunt 'lezen'.
Dit resulteerde in meerdere keren misslaan op waarschijnlijk een lijnzwemmer en een spiegel die ik helaas in de borstvin haakte. Wel een mooi visje, alleen helaas getekend door de manier waarop er af en toe gevist wordt op dit vijvertje.

Toch mooi dat ik wel 2 vissen wist te vangen en de vastloodboys aan de andere kant geen vis op de kant konden krijgen.
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

08-09-2012 14:31

geen fotos bart?


mijn favoriete bijvangst :D
Afbeelding
dikke zeelt :D
Vis is vis
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

08-09-2012 18:49

Lekker Ben!
Nee de foto's laat ik vaak achterwege bij dit soort vijvertjes. Vind de actie leuk en de visjes mooi, maar ik onthaak ze meestal in het water (onderlip beetpakken, haakje eruit) en dan bekijk ik ze ff goed, voordat ze terug mogen.

Zal binnenkort als ik mijn nieuwe camera heb even kijken of ik een paar fototjes kan maken voor jullie...
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

10-09-2012 08:35

Klasse mensen, ik heb ook weer wat visjes op de pen gevangen. Nog even geen foto's wegens andere pc.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

10-09-2012 09:52

ruim anderhalve week geen pennetje natgemaakt, gisteravond in de schemering op pad, ruim na middernacht wordt mijn geduld meer dan beloond:

Was al twee jaar niet op dit water geweest, snap niet zo goed waarom niet want er zwemmen mooie vissen rond en het is er altijd heerlijk rustig!

Afbeelding

Andere mensen ook weer mooie vissen, Christiaan schiet eens op met die PC, mis je plaatjes :wink: , Dave, dat is een lekker visje voor op de vaste stok :o

gr Andries
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

10-09-2012 13:29

Wedden dat Christian ons straks weer omver blaast met schitterende vissen? Ik heb vanochtend echt een bizarre twee uurtjes mee gemaakt. Op een water dat nu ook niet echt zo heel makkelijk is mocht ik in twee uurtjes vier vissen drillen op de centrepin. Alsof dat nog niet genoeg was zat daar ook nog eens de topvis van het water bij op 17kg.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

10-09-2012 14:16

jeetje Kevin, wat een B E A U T Y !!!! respect!!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

10-09-2012 14:47

Mooi werk Andries, en Kevin: geniale vis!

Ik zei bewust visjes om de verwachtingen wat te temperen, ik vang alleen knollen dit jaar 8) Maar bij deze een paar plaatjes:

Mooi kanaalschubje op de pen:

Afbeelding

Afbeelding

Ook een ochtendje statisch vreemdgegaan:

Afbeelding

Afbeelding

Kort na dit mooie spiegeltje liep er weer een hengel af maar al snel zat de vis muurvast in een tak. Wegens de ongelofelijke prutbodem zat er niets anders op dan te gaan zwemmen, en terwijl ik terugzwem met de tak hoor ik een ratelend geluid. De vis die in de tak zat is natuurlijk weer gaan zwemmen, denk ik bij mezelf, maar als ik opkijk blijkt het een run op mijn andere hengel te zijn. Kortom: chaos alom en lekker drillen in mijn onderbroek 8)

Afbeelding

Afbeelding

De andere vis loste helaas vlak voor het net...

Tot slot nog een mooi oppervlakteschubje van vorige week:

Afbeelding

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-09-2012 15:17

lekker andries.
heb jij nooit last van waanbeelden door het staren naar een lichtdobber?
ik namelijk wel als ik een tijdje zit te staren lijkt het net of die beweegt terwijl dat helemaal niet zo is.
wat een succes kevin echt gaaf.
buiten het feit dat je mooie vissen vangt zijn je fotos ook altijd een genot om te bekijken.
mooi gedaan christian en goed dat je erin gegaan bent om de vis te halen.
niet iedereeen doet dat helaas en gaan staan rukken en de gekste capriolen uithalen om de vis los te krijgen met als resultaat de welbekende papegaaien bekken.
wel sexy hoor :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

10-09-2012 15:53

ben scholten schreef:waanbeelden


so true!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

10-09-2012 17:01

[quote="ben scholten"]lekker andries.
heb jij nooit last van waanbeelden door het staren naar een lichtdobber?
[quote]


Zoals Christian ook al aangeeft, ik heb datzelfde.
Merk wel dat eea te meer/ minder wordt als ikzelf minder moe of juist vermoeider ben, daarnaast als het water redelijk golft zie ik sneller dingen die er niet zijn. Heb wel nu ik regelmatiger naar zo'n lichtpennetje staar dat het minder wordt, het beste werkt trouwens om breekstaafjes ruim vantevoren te breken, als het lichtje wat doffer is heb ik er aanzienlijk minder last van.

Kevin, mooie vis man, 4 in twee uurtjes en dan ook nog zo'n mooie bak; jij loopt voorloppig op wolken denk ik.

Christian, hè hè, eindelijk weer eens wat beeldmaterial van je!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-09-2012 17:35

Lekker bezig Chris :)

Had vandaag nog een goeie dril op de penhengel.

Afbeelding

Fotootje met de zelfontspanner...
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

10-09-2012 19:48

Haha, die waanbeelden had ik ook al last van afgelopen vrijdag, best irritant!

Kevin, wat een geniale vis! Ook Christian heeft er weer een paar mooie bij zitten en van Sebastian kan ik wel begrijpen dat ie een beste dril eraan heeft gehad!

Ik denk dat ik vrijdag nog maar weer eens een nachtje vreemd ga met het vaste lood. Penvissen bewaar ik dan wel voor de korte uurtjes overdag!
Moet dan ook maar eens opschieten met de nieuwe camera om jullie dan ook weer eens van wat beeldmateriaal te kunnen voorzien!
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

10-09-2012 22:53

Bedankt mannen! Voor mensen die nog een paar extra foto's willen zien of een kort stukje willen lezen bij deze een linkje naar m'n blog: http://kevindiederen.tumblr.com/

@ Christian: Maar dat is wel een verdomd mooi spiegeltje zeg!

@ Sebastian: Op je thuiswater? Ik kom er tijdens het AVK-weekend waarschijnlijk op de zondagochtend eventjes buurten (heb helaas zelf heel weinig tijd). Misschien moet ik dan ook maar een struinstokje meenemen.

@ Andries: Ik vind het maar knap dat je zo in het donker kan vissen met breekstaafjes. Zelf ga ik dan altijd al heel snel dubbel zien en hang ik dan al snel liever een loodmontage onder mijn penhengel. Zo vis ik dit jaar ook veel tijdens het struinen en heb ik vanochtend ook mijn slag geslagen. Maar dat komt dan ook voor een groot deel doordat ik na een nachtdienst te hebben gewerkt 's ochtends niet meer scherp genoeg ben om naar een pennetje te kijken.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

11-09-2012 09:01

@ Andries, Prachtig in het donker!
@ Kevin, WOW mooie vis en een prachtig Blog heb je. Staat nu in mijn favorieten (net als die van Andries trouwens).
@ Christian, mooi verhaal in de onderbroek. Moest gelijk aan dit filmpje denken (vanaf 40 seconden) http://www.youtube.com/watch?v=r_Vao8PUhgs&feature=related
@ Sebastian, Wat een staart. Puntgaaf. Is dat een Penn Slammer waar je mee vist? Ik wil binnenkort een nieuwe molen kopen en ben wel benieuwd naar ervaringen met deze molen.

Met knikkende knieën voelde ik mij afgelopen donderdag eventjes een beginner. Het was inmiddels 20:50 uur en best heel donker aan het worden.
Ik besloot voor mijn vertrek naar huis, om toch nog 10 minuten recht omlaag te vissen vanaf een brug. Handje mais-rozijnen op de stek bijgevoerd, terwijl ik met gesperde ogen mijn best deed om mijn pennetje nog te kunnen zien (geen breekstaafje).
Totaal onvoorbereid en half zeker van de waarneming op mijn pen, krijg ik binnen 1 minuut een wegtrekker, welke na het aanslaan er sterk bleek te zijn. De vis vertrok krachtig eerst een meter of 3 weg van de brug. Toen halveerde de spanning op mijn hengel ineens. Ik zag door het donker niet wat er gebeurde en besefte pas heel laat dat de vis had besloten om toch de andere kant op te gaan. Hij trok recht onder de brug door! In mijn onoplettendheid had ik mijn slip haast dicht staan :o en schuurde mijn carp floater schrrrrrrr langs de brugrand. In alle haast probeerde ik mijn slip nog open te draaien, wat al snel geen zin meer bleek te hebben toen de lijn slap viel en de vis los was.
Ik had in geen tijden meer zoveel kracht gevoeld op mijn hengel. Ongelooflijk gaaf en ongelooflijk stom tegelijk. Waarom stond mijn slip zover dicht? Dat kwam waarschijnlijk doordat ik al eerder van plan was op te ruimen en dan altijd mijn slip dichtdraai. Sorry vis
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-09-2012 11:15

Duidelijk een gevalletje van "oeps". You win some, you loose some. En de volgende keer toch nog eventjes die slip controleren.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen