pen en oppervlakte vangsten september 2012


Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

16-09-2012 19:56

zucht peter.
nou bij deze dan peter.
6 uur naar buiten en het was nog donker.
toen nog even gewacht en me tijd verdreven op de pc.
nou blij.
dont call me a liar.


:lol: :lol:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-09-2012 19:57

Schitterende vis Andries, ik wacht met spanning op het verslagje 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

16-09-2012 20:23

kevin diederen schreef:@ Christian: De "normale" spiegels hebben wel normale vinnen. Al stellen die weinig voor als ik ze vergelijk van mijn vangsten van een drietal beekjes. Daar lijken ze door ontwikkeld/gegroeid te zijn zodat de karper veel makkelijker, sneller en krachtiger kan zwemmen. En dat is aan de hengel ook echt te voelen.

@ Ben: Mijn pet? Uhhh... vond hem deze week toevallig weer in een hoekje van mn vastloodtas. Die gaat dus never niet weg. Maar opa-petten beginnen ineens te geaccepteerd te worden. Daarom heb ik deze week een custom made muts besteld. Dat gaat pas echt een hype worden. Wacht maar... :wink:


Kevin, doe geen moeite, ik dacht ook dat er met mijn filmpjes een mutsen-hype ging starten, maar tevergeefs! :lol:
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

16-09-2012 20:54

Christian Hummelink schreef:Schitterende vis Andries, ik wacht met spanning op het verslagje 8)


Dank je! Verslag gaan we morgen maar eens wat tijd aan proberen te geven, jullie hebben als het ware een sneak preview :D
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

17-09-2012 11:12

Mooie vissen allemaal. Sinds de vakantie niet meer gevist en gisterochtend weer eens op pad.
6:00am naar buiten en hetzelfde als Ben overkomt mij ook. Het is nog pikkedonker.
Toch op pad. Over een half uurtje zal het wel lichter zijn.
Op de kattebrokken geen enkel teken van leven terwijl ze op de aangevoerde stekken bijna altijd wel naar boven komen. Meer mensen die dit ervaren? Is de kattebrok tijd afgelopen?
Met de maiskorrels onder een pennetje was het al niet veel beter. Slechts 1 brasem had er zin in.

Victor
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2012 05:53

gisteravond nog even 2 uurtjes wezen struinen.
deze enthousiasteling hoefde ik niet eens aan te slaan.
wilde net een shaggie draaien toen die me hengel zowat het water introk.
Afbeelding
Vis is vis
Stephan Bulten
Berichten: 70
Lid geworden op: 23-09-2009 20:58

21-09-2012 13:29

toch nog gevangen... leuke vis Ben !!! hier worden de vangsten langzaam aan al lastiger(aan de oppervlakte)

ps had je vroege dienst , anders had je nog op een oor moeten liggen volgens mij !!! :lol: :lol:
met je gezicht naar het verleden ,sta je met je rug naar de toekomst !!!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2012 16:55

ja stephan 6:12 aanvang dienst :D
maar heb nu voor de verandering weer eens een weekend vrij en wil vannacht gaan.
Vis is vis
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

21-09-2012 18:05

Wish me luck, vanavond weer ff op pad naar het kanaal :)
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2012 18:23

good luck
Vis is vis
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

22-09-2012 07:56

Heerlijk rustig herfstweer gisteren, tegen de schemering aan werd er steeds meer karper actief, binnen een half uur deze twee vissen:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog even met het lichtpennetje eerste uur van het donker meegepakt, sloeg mis op een mooie aanbeet, al met al weer een geslaagde vier uurtjes visssen!

Lekker Ben!
Was het nog wat Bart?

gr Andries
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

22-09-2012 08:52

Even voor het eten had ik 2 stekjes aangevoerd met hennep en zoete mais, 1 stekje vrij diep (=/- 1.40 m) en eentje wat ondieper (+/-80 cm). Door het glasheldere water kon ik bij het voeren op het tweede stekje mijn mais zien liggen en dit zou dan ook het eerste stekje zijn wat ik langs zou gaan om te kijken of er activiteit te beleven was.
Helaas was de mais onaangeroerd toen ik aankwam en ben ik direct door gegaan naar het volgende stekje. Hier zag ik al direct een mooie brasem in de kant zwemmen, dus dat leek mij wel wat. De kans op karper op de pen op dit water is zo klein dat ik ook met een mooie brasem of zeelt al blij zou zijn...
Na een tijdje en een paar miniscule tikjes verder verdween mijn pen mooi in de diepte en kon ik aanslaan op een vis die daar absoluut niet blij mee was! Het snelle draaien en tikken gaf voor mij direct al aan dat het een zeelt moest zijn, maar met deze kracht moest het toch wel een beste zijn. Toch jammer dat ik na een 15 tal seconden ineens een knalletje hoorde en enkel een slap stukje lijn binnen kon draaien. Lijnbreuk! Hoe kon dit nu weer? De vis was al meerdere malen mooi door de slip gegaan, dus die stond niet te strak. Blijkbaar dan toch een kleine verzwakking in de lijn van een eerdere pensessie, die door mij over het hoofd was gezien.

Balen als een stekker, een nieuwe montage eraan gemaakt met lichtpen om in het donker nog ff door te kunnen, maar helaas geen stootje meer gehad, ook niet op de volgende stek trouwens, waar ik op het eind nog even 10 minuten heb gevist...
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Ies Meulmeester
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-03-2012 08:59
Locatie: Goes / Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

22-09-2012 20:10

Vanmorgen weer paar uurtjes met de pen op pad geweest. Na de afgelopen maand een paar sessies met blanks of brasems weer eens prijs. Een mooie schub van 23 pond!!

Afbeelding

Gr, Ies
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2012 14:34

geduld word (bijna) altijd beloond ies.
mooi.

andries het word al koud he?
ik ging vanmorgen de deur uit met tshirt en trui aan maar toen rond een uur of 8 de wind opkwam zetten werd ik echt door en door koud.
kort daarvoor had ik een karper misgeslagen die een van schrik een flink bellenplakaat maakte na het misslaan :-?
in totaal 3 uurtjes gevist maar niets meer gezien.
ow nee das niet waar had nog een flinke voorn met een bek van een baars zo groot :D
heeft die spiegel nou zo'n rotte staart andries?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

23-09-2012 14:53

Mooie vissen Andries en ies.
Gisteren tussen 6:30-10:00 uur gezeten (met lichter materiaal) helaas geen kolkje, belletje of tikje op de pen gezien.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

23-09-2012 19:02

ben scholten schreef:geduld word (bijna) altijd beloond ies.
mooi.

andries het word al koud he?

heeft die spiegel nou zo'n rotte staart andries?



Ik had mazzel qua weer, zo goed als geen wind en met een licht prikkend zonnetje meer dan aangenaam, ook na zonsondergang bleef het prettig qua temperatuur.
Die spiegel had niet alleen een op verschillende plekken ingescheurde staart, bijna al zijn vinnen waren zover ingescheurd :( aan zijn bek kon ik geen recente vangsten herleiden. Eerder ving ik op dit water ook een spiegel met veel kapotte vinnen, maar die had ook een gescheurde onderlip....
Die schub had ook een scheur in zijn staart.
Wel jammer, weet niet zo goed hoe het kan dat vinnen zo ver ingescheurd zijn, na de paai zie je het weleens en als iemand slecht met een vis omgaat kan er ook een scheur inkomen, maar dit waren allemaal scheuren tot op de wortel en bijna alle vinnen, lijkt me sterk dat je dat als visser voor elkaar krijgt??

Jammer Michael, heb je het droog gehouden, hier plenste het de hele ochtend?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2012 20:09

ja dat is indd vreemd.
ook in het topic gemerkte vissen gaat het hierover.
ik heb vaker een vis gevangen met een gescheurde vin en later teruggevangen en dan is het genezen.
ook bij vissen in mijn vijver gebeurt het weleens en dat geneest ook altijd goed.
iemand zei dat een toenmalige kweker vaker dit soort vissen leverde.
tis denk ik dus gewoon een soort afwijking.
desondanks toch lekker gevist andries en wat het weer betreft is hier de herfst echt begonnen brrrrrrrr.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

23-09-2012 20:38

Vandaag behoorlijk lopen harken :)
Semi-statisch met de penhengeltjes en 20 gram schuiflood 7 karpers gefopt.
Dit was wel de mooiste.
Afbeelding
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

23-09-2012 23:32

Zo Stef niet mis.

Andries, ik had mijn wekker gezet om 5:30 en toen klaterde het gigantisch. Even buienradar gekeken en een half uur langer in bed gebleven. Het zou namelijk vanaf 7 uur droog blijven en dat was het gelukkig ook. Voor de zekerheid had ik wel mijn regenpak aan.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

24-09-2012 17:30

Zoow, bij mij mag het ff niet. Na de verspeelde zeelt van vrijdag vandaag ff vlug een uurtje naar de dorpsvijver.

Bij het klaarmaken van de spullen waaide mijn hengel om, net voor een voorbijrijdende auto. Gelukkig kon de best man op tijd stoppen en ging dit 'goed'. Na het gewoonlijke rondje om de stekjes te maken, begon ik bij het eerste stekje te vissen. Althans, eerst nog ff terug voor de regenjas, want je weet maar nooit...
En ja hoor, na een goede 5 minuten begon het rustig te regenen. Niks aan de hand, jasje aan en uitzitten die hap. Totdat ineens mijn pen ervandoor ging en ik het gevecht aan mocht gaan met een mooi rijenkarpertje zo bleek later. Begint het me toch ineens te HOZEN!!! Ik heb nog nooit zoveel water op mijn dak gehad tijdens een dril.
Toch de dril vlekkeloos te verlopen totdat voor de kant zonder al teveel druk de lijn brak en de vis met pen en al de diepte in kon zwemmen :(
Kut vis met veel te veel lijn aan het zwemmen...Ik begon me toch sterk af te vragen hoe dat nou kon. Na de zeelt had ik de lijn uitvoerig gecheckt en was ik niks geks tegengekomen...
Totdat ik terugdacht aan het moment dat mijn hengel omviel, ik bekeek mijn topoog en ja hoor, een klein schilfertje van de binnencoating wat toch wel een smerig scherp randje opleverde...

Hengel in de auto en daarna lijdzaam toekijken en genieten van alle karpers die ik zag azen op mijn andere stekjes... Hopen dat het vannacht statisch wat beter gaat....
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

24-09-2012 17:41

Iemand nog tips over hoe ik mijn topoog kan repareren? Coating aanvullen oid?
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-09-2012 17:50

Gewoon laten vervangen bij de viswinkel, topoog is niet zo duur die plakken ze er zo op, vorige keer was het bij mij 4 euro meen ik.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-09-2012 18:58

Voorzichtig verhitten en dan komt ie los.
Wel eerst met een mesje de wikkelingen weghalen als die er voor zitten.
Nieuw oogje kopen en bevestigen met een lijmpistool.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Erwin Philips
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-08-2012 09:35
Locatie: Assen
Contacteer:

24-09-2012 19:37

Ik zou er niet eens zelf aan beginnen. Meeste winkels zetten het er voor een paar lullige euro's op en dan kan je ook nog ff lekker rondneuzen :D
Sense and Simplicity

2012: Karper: 1 (op de method)
2013: schubkarper: 6 (op de method)
2013: spiegelkarper: 2 (op de method)
2013: graskarper: 0 (op de method)
2013: zeelt: 0 (op de method)
2013: brasem: 2 (op de method)
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

24-09-2012 19:44

Sinds lange tijd weer eens met de pen op stap gegaan, voertje van kapucijners en tijgers.
Na twee missers op de tijgers de hair eraf gehaald en met kapucijner verder gegaan.
Binnen vijf minuten dit gave schubje, later nog een mooie verspeeld in het riet aan eigen kant.
Toch lekker op de centerpin, gaf een mooie sprint...maar wat een weertje poeheee...

Afbeelding