Pen- & oppervlaktevangsten juli 2012


Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

13-07-2012 14:08

Ben, bikkel! :wink:

Mooie foto Kevin!

En hier een filmpje, ik ben ook met de Soul float aan het vissen, Kevin. Ik vind het een lekkere hengel voor een lekkere prijs! ;)



Goede vangst!
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

14-07-2012 15:14

Voor mij weer eens een super dag. Op een kraak helder kanaaltje van 15 km lang stonden al een jaar 2 vissen op mijn verlanglijstje. De grootste schub en een korte spiegel met een beetje een knik in zijn lijf.

Heel het jaar had ik de groep grotere vissen nog niet gezien. Tot vanmorgen. De groep was volop aanwezig op mijn favoriete stek. Staande tussen de brandnetels en riet bekeek ik de vissen. Ze zaten vol op het voer en nu wachten tot er een kans kwam om de goede eruit te pikken. Na een half uurtje kijken komt er een spiegel bij en ik herken hem als mijn favoriet. Of het zo moest zijn zwommen de schubs even weg en kon ik de vlok plaatsen. In een paar seconden was het gebeurd. De spiegel zoog de vlok op en de glaslat ging krom. Heerlijk eindelijk 1 van de twee doelen.

Afbeelding

De rest van de vissen waren hem gesmeerd natuurlijk maar 100 meter verder op kon ik er weer een aantal vinden. Beetje voer en wachten tot er een mooie op zit. Na 5 minuten komt er een bak van een schub op het voer en zie dat de vis een hapje uit zijn bovenste staartlop mist. Yes de grote schub! Vlok erin en bingo! In een uur vang ik mijn 2 targets op het kanaaltje.

Afbeelding

Heerlijk gevist ondanks de regen.

MVG
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-07-2012 18:14

wijnand wat een mooie vissen en ondanks dat het kort is word je echt meegesleurd in je verhaal.
gefeliciteerd met je targets.
ik ben mijn water nu al weken aan het bestoken zowel statisch als met de pen.
ik heb ook 2 targets en toevallig ook een schub en een spiegel.
de schub is wel een grotere vis maar de spiegel is gewoon een beauty en ik kan niet wachten op de dag dat ze in me net leggen :D
Afbeelding
dit is de spiegel.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

14-07-2012 19:06

Dank je Ben! Ik pen altijd op een aantal heldere wateren wat het makkelijk maakt om je targetje te vinden en te belagen. Alleen deze vissen hebben een beetje veel kilometer water tot hun beschikking dus was het hier wachten tot ze een keer in de buurt waren. Vorig jaar heb ik beide vissen verspeeld met lood en rig maar nu kon ik ze perfect aan de haak slaan.

Maar jou doelwit mag er ook zijn hoor:o Dat zijn nou de vissen waar je het gewoon voor doet hé. Het hoeven niet altijd monsters te zijn zeker met pennen is het super om dit soort vissen te belagen. Succes we zien binnekort de foto's wel :lol:

mvg
Gebruikersavatar
Robert Pijpers
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-11-2010 12:24

14-07-2012 19:20

Dat heb je weer goed gedaan maat.
Ik ga het zometeen weer even proberen. met mijn nieuwe splitcane :D
Hopen dat het nu wel mee zit

Gr
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

14-07-2012 19:26

Dank je pijp! Trek jij die oude stok maar lekker krom vanavond(klink eigenlijk beetje raar :D )
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

14-07-2012 21:45

Op de natte kattenbrokjes aan de hair, wat is dat pennen toch leuk!!!

12,5kg

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-07-2012 22:50

he bjorn :D
dat wist je dus al.

vanavond toch nog even gauw de pen te water gelaten.
niet de spiegel maar een van de kleinste die ik op dit water heb gezien kon ik verleiden.
het was echt onwijs spannend.
dit gedeelte is echt helder en met 2 maiskorrels op de haak en een stuk of 10 eromheen kon ik alles zien.
eerst pakte die een korrel die minder dan een cm naast mijn haakmais lag :o en draaide daarna om en zwom weg.
5 minuten later kwam die gelukkig weer terug en nadat die 3 korrels naar binnen slurpte hing die recht boven de mijne en verdijnde in ze bek en kwam me pennetje omhoog.
tik en hangen.
de vis is volgens mij nog nooit gevangen of niet vaak want ik kon geen sporen vinden in de bek en ging tekeer als een beest of karper :wink:
Afbeelding
een klein maar echt supermooi donker schubje.
Vis is vis
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

14-07-2012 23:01

Heb hem gevonden Ben dank! :-)
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

14-07-2012 23:08

Ranke vis Ben!
Zo zwemmen ze hier in de polders en in de singels ook. Meestal wel de snellere vissen, veel sport aan de lijn.
Mooie vis!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

15-07-2012 12:43

@ Wijnand, fantastisch!

Vanmorgen weer voor Jan met de korte achternaam achter de statische stokken gezeten op een aangevoerde stek. Mezelf weer kapot verveeld dus nu staan de tijgers op het vuur voor een rondje met de penhengel 8)

Ik leer het ook nooit...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

15-07-2012 12:56

Christian,
Heb toch het idee dat penvissers wat onrustige vissers zijn. Ik kan tegenwoordig ook maar moeilijk stil zitten achter de statische stokken. Een kort nachtje gaat nog net, maar dat liep vrijdag ook weer uit op een blank.
Wel de stek weer herontdekt qua rust en vrijheid, ga er zeker (mocht de tijd het toelaten) vaker zitten (blanken).
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

15-07-2012 15:15

Vanmorgen nog een mooie schub van 8 kilo te grazen genomen. Had zich vastgezwommen in het riet dus moest ik wel even te water om hem te landen :-)

Had ook nog even een rondje om het lokale bivvy paradise gefietst en tijdens een praatjes waren de karpers flink aan het azen onder de toppen van die mannen daar. Uiteraard zaten ze weer 600 meter verderop met hun lijnen en werden de assbellen totaal niet opgemerkt...
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

15-07-2012 16:50

Biorn,
Heb je er nog eentje onder hun toppen weg mogen toveren? Heb het zelf wel een keer gedaan. Tijdens het praten zag ik met mijn polaroid een karper rustig scharrelen onder hun toppen. Toen ik vroeg of ik onder hun toppen ff een pennetje mocht laten zakken keken ze me raar aan en mocht het wel. Keken ze toch nog ff veel raarder toen ik een klein schubje 20 seconden later eraan had, haha.
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

15-07-2012 17:06

irritant is dat he.
zonder dat ze het doorhebben zitten ze vaak op de beste penstekken en zwemmend e vssen gewoon voor hun neus maar die boom aan de overkant ziet er zo mooi uit.
hoe vaak ik niet een grote bek heb gehad als ik omdat hun daar zitten het aan de overkant probeer en hun dan al gebarenmakend schreeuwen over het water heeeee daar lig ik gvd.
denk dat dit wel voor vele bekend in de oren klinkt.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

15-07-2012 18:31

Zoo nice Wijnand! Ben blijft ook maar vangen he ;). Respect hoor.

Ik had gister nog even met het pennetje gevist. Was een korte sessie, maar ving binnen 5 minuten dit skubje dus de buit was binnen :D. Ff snel een plaatje met de zelfontpanner, maar had wat verkeerd staan. Maar goed toch een plaatje nog bij het praatje :P.

Afbeelding

En nog een picca van vorige week.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

15-07-2012 20:40

Hoe bevalt die hengel je Wouter?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

15-07-2012 23:36

ja ben ik ook benieuwd naar wouter.
das toch de jrc classic float?
vanavond weer 2 uurtjes weggeweest.
ik wilde 3 stekjes maken maar toen ik de eerste stek wilde aanvoeren zag ik dat er al 3 karpers aan het wroeten waren naar restjes van hetgeen ik vanmorgen vroeg had gevoerd.
gelijk hengel klaarmaken 2 maiskorrels aan de haak en voorzichtig ertussen leggen.
de vissen merkten niks en gingen rustig door.
ik zie dat 1 van de drie de maiskorrels oppakt en ik sla aan volledig overtuigt dat de vis hangt sla ik zo de haak uit ze mond en zit ik echt een halve minuut verbouwereerd naar me wapperende lijn te kijken.
ok niet denken maar doen.
ik ga alsnog de 3 stekken inclusief deze stek aanvoeren.
ondanks dat ik net vissen heb verjaagd op de eerste stek ga ik toch weer daar beginnen.
geen vis te zien todat inneens een solo vis uit het grondwier tevoorschijn komt en begint te azen.
1 korreltje 2 ,3,4 en dan ..... :o draait de vis om.
gelukkig draait ie ook weer terug en zwemt nu recht op mijn haakmais af.
slurp,tik en drillen maar :D
na een korte drill ligt de vis op de mat en pak ik de camera.
de kant is erg schuin en dus ben ik erg blij dat ik de hoeken van me mat dicht kan ritsen om te voorkomen dat de vis eruit glijd.
waar het niet tegen helpt is springen.
omdat ik de haak er niet uit krijg wil ik de vis omdraaien en op dat moment begint de vis zo te spartelen dat de vis compleet loskomt van de mat en ernaast beland ik grijp de lijn maar omdat de vis eigenlijk al met ze volle gewicht van de kant glijd en met een grote plons en met haak ervandoor.
hier baal ik enorm van en nee niet vanwege het niet kunnen maken van een foto maar de klap die de vis heeft gemaakt en het feit dat de vis nog een haak in ze bek heeft.
toch ga ik gauw door.
ik gooi er nog wat mais in en bij stek 2 aangekomen zie ik dat alles weggevreten is maar zie ik nergens een vis maar doordat deze dicht bij de eerste ligt zijn de vissen hier denk ik ook verschrikt door de drill.
bij stek 3 ligt een klein mooie zandplekje onder een naaldboom.
ook hier geen vis te zien maar ga toch zitten.
ik sms een maat van me wat er net gebeurd is en terwijl ik op verzend druk zie ik in me ooghoeken een schim er vandoor gaan met me dobber erachteraan.
de vis heeft zichzelf gehaakt en ik kan me hengel nog net pakken voordat die het water in glijd.
Afbeelding
na het balen van de verloren vis ben ik erg blij met deze sneaky.
daarna weer naar de eerste stek en zie ik weer de drie vissen van het begin van de avond.
me hartslag stopt even lijkt het wel en voorzichtig laat ik me aas zakken.
gelijk draait er 1 richting het aas maar zie ik dat z'n staart blijft hangen aan me lijn.
de vis schrikt en weer spurten de 3 vissen weg.
ze zijn niet meer terug gekomen en vond ik het genoeg voor vandaag.
see you next time.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

16-07-2012 08:46

He he, eindelijk karper aan de haak. Zondagochtend vroeg (6:00am) langs de waterkant. Dit is 1 van de 2 kaprers die de kattebrokken wel wisten te waarderen. Vanaf een uur of half negen lieten ze zich niet meer zien (ook niet op het mais).

Afbeelding
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

16-07-2012 12:30

Er wordt lekker gevangen zeg!

@Gerard, mooi filmpje, bekend stukkie water, kom er regelmatig langs maar ligt net iets te ver uit de singer om er zelf eens aan de gang te gaan.

Voor mijn vakantie zat ik in een behoorlijke flow, nu weer even niets, wie weet keren de kansen vanavond...
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

16-07-2012 15:37

@ Bart en Ben, zeker irritant ja maar het is wel echt een trend aan het worden dat mensen alleen maar gaan 'vissen' om lekker bier te tanken en van huis te zijn, echt om het vissen gaat het niet meer.

Heb verder niet gevraagd of ik mijn pen erop mocht gooien, ben met het waargenomen weer verder gegaan en ga er van de week nog wel even langs dan zit er vaak toch niemand :wink:
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

16-07-2012 22:30

Bedankt Andries!
Nog wat gevangen vandaag? Behalve een nat pak.. :P

Ik had vanmorgen weer 2 mooie vissen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

16-07-2012 23:47

De JRC carp float. Ik vind het een fijne hengel. Drilt fijn en vind het ook een mooie stok. Als je iets specifieks over de hengel wil weten moet je het maar vragen(kan ook via pb). Voor een kleine 200 eurie gewoon een fijne penhengel!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

17-07-2012 12:39

Gerard van Emmerik schreef:Bedankt Andries!
Nog wat gevangen vandaag? Behalve een nat pak.. :P

Ik had vanmorgen weer 2 mooie vissen!


Ik was echt tot op mijn hemd nat, wat een regen. Zondagavond grote groep actieve vissen gespot, 2 kilometer sloot, op een meter of driehonderd alle vis leek het wel, grote graskarpers, nieuwe spiegels, oude schubs, echt enorm veel.

Gisteravond aangevoerde stekken afgevist, wat een hondenweer, hoopte dat het droger zou worden maar nee dus...

Ik was echt koud tot op mijn bot toen ik 's avonds thuis kwam....
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

17-07-2012 16:10

Het was weer raak vandaag, twee visjes getikt:

Afbeelding

Afbeelding