Oppervlakte lijn, tips?


Plaats reactie
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

06-05-2012 15:13

Iemand nog tips voor een goede lijn voor het oppervlakte vissen? Viste zelf altijd met een groene lijn van PB, type weet ik niet meer, maar die is niet meer verkrijgbaar.
Bij voorkeur een soepele lijn met redelijk wat rek.
Alvast bedankt!
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

06-05-2012 18:32

Ik kan Gorilla UC4 van Tubertini van harte aanbevelen. Ik zou bij begroeing dan wel voor de 25/00 gaan, en dan de zwarte variant (die is iets schuurbestendiger dan de groene). Probleemloos vissen mee uit het wier getrokken, het is gewoon verschrikkelijk sterk en mooi soepel.

http://www.tubertini.nl/?m=prodinfo&l=true&vpn=24125&merk=Tubertini&mopen=Vislijn
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

06-05-2012 20:46

gamakatsu super G-line flex, gaat al paar jaar op me spoelen, en nooit echt problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

09-05-2012 20:02

ik vind de korda cruiser wel een fijn lijntje.
blijft goed drijven, valt aardig weg op het water en werpt lekker ver door de soepelheid.
de 0.25 is maar 6 lbs( zag ik later pas, de meeste zit veel hoger) maar is volgens mij veel sterker.
behoorlijk op z,n donder gehad soms maar breekt echt niet zomaar.

zou toch de volgende keer voor de 0,30 gaan, gewoon meer zekerheid .
Bart van Zoggel
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-06-2012 21:28

11-06-2012 21:49

Ik mag ook graag gebruik maken van de Korda Cruiser Line.
Ik ben het volledig met je eens Remco, maar toch loop ik de lijn na het vangen van een vis na, dit omdat het een ''holle'' lijn is en de kans op splijten hoger ligt als een doorgaans lijntje.
Stephan Bulten
Berichten: 70
Lid geworden op: 23-09-2009 20:58

12-06-2012 12:28

Michiel de Vries schreef:gamakatsu super G-line flex, gaat al paar jaar op me spoelen, en nooit echt problemen mee gehad.



+1 !!!!! echt een superlijn................
met je gezicht naar het verleden ,sta je met je rug naar de toekomst !!!!
Richard Baas
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-05-2012 19:50
Locatie: Assen

12-06-2012 16:07

Zelf gebruik ik de Maxima Chameleon met een beetje lijnvet (metertje) blijft deze mooi drijven.
Maxima Chameleon vislijnen gedragen zich als een kameleon, dat wil zeggen dat de lijn de kleur van het water aanneemt en onderwater dus onzichtbaar is. Daarnaast zijn de lijnen ijzersterk en onovertroffen elastisch. Zelfs wanneer een gehaakte vis onder de top plotseling wegschiet of springt, vangt Maxima Chameleon de klappen moeiteloos op. De vis heeft eigenlijk geen kans meer om te ontsnappen. De combinatie van de nieuwste chemische materialen en absolute procesbeheersing staat garant voor een topkwaliteit die kenners verlangen. Een speciale reeks polymeerverbindingen staat aan de basis van Maxima Chameleon. Het resultaat is de hoogst denkbare trekkracht (ook op de knopen) en een minimalen 'spool memory'. Hierdoor zal de lijn niet snel vervormen of kinken. Zeer schuurvast en daarom zeer populair bij vissers die het hebben voorzien op de allergrootste en sterkste vissen, zoals monsterkarpers en metersnoeken, die moeiteloos lijn van de slip zwemmen om vervolgens obstakels op te zoeken. Natuurlijk ook geschikt voor andere vissoorten en technieken. Zeewaterbestendig. Maxima vislijnen, sinds 1948 aan de top.

Richard

p.s. het verhaal heb ik natuurlijk niet zelf verzonnen maar gekopieerd/geplakt....
Plaats reactie