Pen- & oppervlaktevangsten mei 2012


Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

02-05-2012 15:11

aangezien het al mei is, en de vissen uit mei nog in april topic staan :P
sietse popping
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2008 09:30
Locatie: Gelderland

02-05-2012 17:36

Gister mijn allereerste karper ooit op de pen mogen vangen, en meteen een schitterend mooie gekleurde vis. (moeilijk op de foto te zien)

Afbeelding

Vandaag ook nog een puntgave schub van de oppervlakte geplukt.

Afbeelding

En nu moet er moet weer geleerd worden voor examens helaas :roll:
Erwin Rodenhuis
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 19:36

03-05-2012 19:31

Wat een heerlijk weer! Gister ochtend twee mooie schubkarpers kunnen vangen. De eerste was een dikke dame die klaar was voor de paai! In de middag een kleiner exemplaar gevangen.
Vandaag ging een vriend mee vissen die nog nooit een karper had gevangen. Ik zei tegen hem dat als ik een karper aan de haak sloeg, hij de drill moest doen. Dat heeft ie geweten! Een mooi schub van 11 pond!
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de paai alweer aardig begonnen!

Groetjes,
Erwin
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

03-05-2012 21:48

Mooie vangsten allemaal! Ondanks het rare weer wordt er toch aardig gevangen 8)

Ja, ik ben weer terug van weggeweest, en ga het hier wat anders aanpakken.

Ben een tijdje allergisch geweest voor alle foto's die ik had gepost en dus op internet rondzwierven..maar na dat avontuurtje met Hét Visblad had ik toch zoiets van screw it, het kan ook anders! Duuuuus om maar met een leuke binnenkomer te beginnen een leuk verhaaltje:

Ik heb na veel drukte op school de draad weer opgepakt wat betreft vissen en kan direct al weer stoppen. Op 1 mei heb ik een bizarre vangst gedaan, die ik graag met jullie wil delen. Een maat van me had een nieuw watertje aangedaan, en had daar goed gevangen. Er bestond nog een soortgelijk water, en ik besloot daar eens te gaan koekeloeren. Twee weken geleden ben ik er langs gelopen en een zeer grote schubkarper ontdekt die als een oud, vergeten monument statig zijn rondjes zwemt. Het betreft klein water met kraakhelder water, en grote lelievelden met nog wat residenten als kanjerzeelt en een enorme killersnoek die het eendenbestand nu flink aan het decimeren is. Ik ben de week erna begonnen met voeren, en heb enkele malen tot diep in de avond/nacht gezeten met een breekstaafje. Geen enkele aanbeet. Gisteren was het mooi weer, en had eindelijk weer een keer tijd om s'middags te gaan vissen. Er lagen al enkele kleine schubjes op mij te wachten, maar de grote was er helaas niet bij. Ik strooide wat brood en ging even in het water er naast vissen (wateren worden gescheiden door een kade/walletje). Een mooie 20+ schub misgeslagen op de vlok, en aangevallen door een stel stuntvliegende kamikazemeeuwen die mijn gevoerde brood oppeuzelden. Zucht. Terug bij het eerste watertje zag ik in ene een grote gele vlek over de bodem schuiven. Ik monteerde een vlok onder het minipennetje en wierp het op zijn pad. Tien seconden later vertrok het pennetje in de richting van de vis. RAM! Als een cementwagen met lekke banden begon de vis langzaam rondjes te zwemmen. Een rug zo breed als een stier doorbrak de oppervlakte. Tering!! Schrik, vreugde, en kalmte door elkaar, maar nu vooral het laatste zien te bewaren. Na 20 trage minuten rolde de vis in mijn net. Ik wist meteen dat het een nieuw PB moest zijn. Staaf aan het net, de weger zakte in ene naar de 20 kilo!! Opnieuw en opnieuw en opnieuw. De weegstaaf kreunde van genot en uiteindelijk bleek met het net er af 19 kilo over..38 fucking pond schubkarper! Onvoorstelbaar, dacht dat ik een eeuwigheid bezig zou zijn het beest na hem voor het eerst gespot te hebben te vangen..vang je hem op een simpel vlokje. Zie de foto's hieronder, heb er even linkjes van gemaakt om het spannend te houden:

http://i50.tinypic.com/28i9eo5.jpg
http://i47.tinypic.com/2cn9h6d.jpg
http://i46.tinypic.com/okblw0.jpg

Nou, ik ga met pensioen! :D

Succes allemaal de komende periode..hopen dat het wat beter weer wordt.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

03-05-2012 23:08

Robert, gefeliciteerd met deze prachtige oude vis..
En op een vlok met de pen maakt het nog unieker.. 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-05-2012 08:31

Gaaf erg gaaf.
Gefeliciteerd.
Leuk stukje om te lezen ook.
Vis is vis
Arjan Michels
Berichten: 118
Lid geworden op: 21-02-2010 14:17

04-05-2012 08:45

Wat een bak Robert, gefeliciteerd!

Gister een verspeeld in een plakkaat wier...
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

04-05-2012 08:58

Gister voor het eerst na de verhuizing weer eens een pennetje laten zakken. In anderhalf uur tijd kwam de eindstand op 3 schubkarpertjes van het formaat op de foto.

Afbeelding

Daarna heb ik nog een brasem vals gehaakt welke losschoot en de grootste schub van de dag wist de haak met zijn bostvin op te pikken. Na een stevige dril wist deze toch 2 meter voor de kant vast te zwemmen, dus dat werd schoentjes uit en even het water in. Na de vis onthaakt te hebben, kwam ik nog een haak tegen onder zijn kin, en direct deze ook maar even verwijdert.

Was zo weer eens een mooie anderhalf uur!

Vanmiddag of vanavond nog maar eens even op het kanaal wat potten proberen te breken...
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

04-05-2012 09:01

The beard is back, en hoe! 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
rick meulenberg
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 14:22

04-05-2012 09:16

Zoooo Robert, wat een superschub! Bruut man!

Ik had gister zelf met een wurmpie ook nog 4 karpers en een kroeskarper,
de grootste:
[img=http://img99.imageshack.us/img99/304/pic0003vu.th.jpg]

De mooiste:
[img=http://img846.imageshack.us/img846/811/pic0013e.th.jpg]

Vang ze allemaal!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

04-05-2012 14:39

BAM mr Lamboo is terug!!!
Super Robert!!

gr Andries
Gebruikersavatar
Bas van den Broek
Berichten: 49
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Best
Contacteer:

04-05-2012 20:35

Whow Robert wat een schitterende vis!!
The magical disappearance of the float before striking.

http://floatfisherman.blogspot.com/
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

05-05-2012 01:07

Bedankt allemaal, gewoon zo een vangst waarbij alles klopt..ben er ook erg blij mee :D

@ Rick: lekker gevangen zie ik, mooie vissen (zeker die spiegel). Kan het misschien een projectertje zijn? Misschien komen we elkaar daar binnenkort nog tegen, ben er ook ieder jaar weer te vinden rond deze tijd :wink:

Vanavond bedacht ik me opeens dat ik nog een enorme emmer duivenvoer in de week had staan. Het zure luchtje vertelde me dat ik maar eens snel moest gaan koken. Dus voorlopig voer genoeg, eens kijken waar ik aan de slag kan.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-05-2012 14:39

Bas van den Broek schreef:Whow Robert wat een schitterende vis!!


Wat is er zo schitterend aan deze oude, lelijke, mismaakte vis dan? :P
(Ik zie zoooo vaak dat een zware vis altijd mooi wordt genoemd, soms zijn ze gewoon lelijk!)

@ Robert: Goed weer eens wat van je te lezen, mooie story en gefeliciteerd met deze dikke euhhh... vis! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
rick meulenberg
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 14:22

05-05-2012 17:29

Heey Robert, vang zeker lekker de afgelopen dagen, heb nu 3 middagjes en 1 avondje gevist, heb 14 karpers, en heb gister m'n pb verbroken met een mega brute schub (vind ik zelf haha), die vis slurpte zo m'n wurmpie van de oppervlakte, heel vet!
[img=http://img836.imageshack.us/img836/7431/pic0003qo.th.jpg]
En dat spiegeltje is waarschijnlijk wel een projectertje, alleen niet de goede kant gefotografeerd, want daar zat een lelijke wond, dusja :oops:
Ik zie dit jaar trouwens wel veeeel meer spiegels zwemmen als afgelopen jaren, heb er gister zeker 4 verschillende zien zwemmen, waaronder een te mooie volschub die ik miste :cry:

Jij alweer hier wezen vissen dan? En komen elkaar vast en zeker tegen, ben er de komende tijd bijna wel elke dag f haha!

vangze!
rick meulenberg
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 14:22

05-05-2012 17:34

trouwens, hoe zit het bij jullie, zijn de vissen bij jullie al aant paaien?
Want donderdag en vrijdag waren ze hier al volop aan het paaien, van vandaag weet ik niet, vandaag niet wezen kijken, maar ik vind het nogal vroeg, zeker met deze temperaturen, gister was het zeker niet warm met het windje erbij, en toch waren de vissen volop bezig!
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

05-05-2012 18:49

@ rick? brasem is volop bezig aan het paaien of dat is al voorbij op sommige wateren :roll: karper denk ik nu nog niet echt toch? de temperatuur is nog niet echt constant en nog niet zoveel boven de 12+ grade
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

05-05-2012 21:26

Klasse schub Rick!

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

05-05-2012 22:00

Vandaag deze vis gevangen aan een paar korreltjes zoete mais op een bedje van hennep en duivenvoer. Ik wist niet wat ik zag toen ie boven kwam. Dat ik em met de pen wist te strikken, pionierend op een ondenkbaar watertje met een mij onbekend bestand en ver weg van de meute maakt de beleving alleen nog maar mooier. :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

05-05-2012 22:56

wow dirk, wat een spiegel! gefeliciteerd met deze wonderschone spiegel mooi tekening qua schubben!

ps zag even niet datje de achtergrond weg had *gekleurd*, natuurlijk is met water mooier maar snap ook wel dat je je water liever geheim houdt! ik ook trouwens :roll: maar vind het wel mooi dat je de kleur een beetje bij de grond houd en niet zoals de meesten doen wit of zwart, gewoon even een opmerking :wink:
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

05-05-2012 23:06

Volgens mijn bescheiden mening is dat een fantastische Volschub, en geen Spiegel.
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

05-05-2012 23:11

kan/is (het) ook michael,
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

06-05-2012 02:12

@ Rick: damn wat een bak van een schub..helemaal gaaf dat je hem zo je wurmpje op hebt zien slurpen. Gefeliciteerd met je nieuwe PB! Die spiegels is wel opvallend..doen ze t zo goed of misschien toch een clubje uitzetters? Ben er overigens alleen in de weekenden als ik moet werken op de Keukenhof :wink:

@ Dirk: gave volschub van onbekend water..*kwijl*, lekker blijven pionieren..sieht gut aus!

Misschien morgen even een kijkje nemen op wat plaatsjes, geen idee waar ik nu weer verzeild ga raken..
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

06-05-2012 13:10

Vanochtend 2 uurtjes erop uit getrokken met de pen.
2 vissen schoten direct na de aanslag los, wellicht vals gehaakt. Na een kleine wijziging aan de montage kwam deze schub langs. Hij kondigde zich ruim van te voren aan door flink bellen te blazen.
Deze vis was meer als nodig, na maarlieft 14 lossers te hebben gehad in de afgelopen 2 sessies van elk 2 uur. Was me de moed dusdanig ver in de schoenen gezakt, dat ik niet meer wist wat er fout zat.

Na verkast te zijn heb ik helaas een van de toppers van het watertje verspeeld in het inmiddels ruim aanwezige wier. maarja "thats all in the game"

Afbeelding

mvg Rob
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-05-2012 20:49

vandaag een leuke dag gehad.
samen met een achttal leden van de ghv karpercommissie een dagje gaan penvissen in een vinexwijk in den haag.
de opzet was om lekker gezellig samen te vissen maar voor de leuk hebben we er een troffee aan verbonden.
niet voor de gewichten maar voor het aantal gevangen vis(karper)
half 7 verzamelde we om het afgesproken punt om vanaf daar om 7 uur ieder ze iegen weg te gaan.
ik ging samen met een goeie maat van me op pad.
wij gingen naar de rand van het gebied waar het water door een hele lange sloot gaat met om de 50 a 100 meter een brug,4 in totaal en aan het eind een duiker waar het water onder de weg doorgaat.
bij de 1e brug aangekomen begon ik met wat lichtjes te voeren om vervolgens alvast bij de 2e brug te voeren en dit deden we elke keer als we een brug opschoven.
de eerste worp was eigenlijk te kijken of ik de goede diepte had maar omdat de pen zonk dacht ik nee ietsje dieper, maar bij het ophalen bleek dat er al gelijk een karper aanhing maar omdat ik niet heb kunnen aanslaan schoot deze na een korte vluchtpoging los.
op naar de volgende brug.
me maat begon avast en ik liep door naar de 3e brug om weer te voeren.
intussen had me maat ook gelijk beet bij zijn eerste poging bij de 2e brug wat een brasem op de kant bracht.
bij de 4e brug zag ik flink wat stof dwarrelen en na een minuut of 2 schoof het pennetje langzaam weg.
de vis vocht voor zijn formaat behoorlijk hard en ik was blij dat ik met deze rakker op de foto mocht.
Afbeelding
als laatste van dit stuk was de duiker die ik ondertussen ook had voorzien van wat voer en toen we kwamen aanlopen zagen we duidelijk aasbelletjes verschijnen.
Afbeelding
de duiker was zeker 40 cm dieper als de rest en duidelijk een lekker schuilplaatsje.
eigenlijk direct nadat de pen goed ging staan verdween die en trok een 2e karpertje me hengel krom.
helaas bleek de batterij van de cam leeg maar gelukkig hebebn we tegenwoordig telefoon met van die ingebouwde shit.
Afbeelding
:D handig
ondertussen was het al weer 11 uur en 12 uur hadden we weer bij het beginpunt afgesproken.
we besloten om dezelfde bruggetjes nog even gauw af te vissen maar leverde helaas geen karper meer op maar nog wel een leuke voorn.
Afbeelding
ondanks dat het niet echt een wedstrijd was was ik toch wel erg nieuwsgierig wie de troffee mee mocht nemen.
van de 8was er maar 1 die ook een karper had gevangen en 2 andere die ook samen viste hadden 15 giebels.
pech maar mazzel voor mij.
ondanks dat het niet het doel was ben ik er toch wel blij mee en was het al met al een leuke en lekker simpele dag.
Vis is vis