Pen- & oppervlaktevangsten april 2012


Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

02-05-2012 08:40

Brute spiegel Michiel
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

02-05-2012 11:53

ben scholten schreef:ik ben vanavond voor het eerst gaan pennen.
en god wat een begin.
fuck fuck fuckerdefuck :cry:
bij me 3e voerplek lag net als op de ander stekken het voer onaangeraakt maar terwijl ik wegloop zie k 30 meter verderop inneens 2 karpers zwemmen.
zonder erbij na te denken ga ik gelijk bukkend van de kant af en leg voorzichtig me pennetje erbij.
ze schrikken niet maar tonen ook geen interesse.3
na 15 minuten waarvan ik ze 10 minuten niet meer heb gezien verschijnen er wat bellen naast de pen wat gelijk je hartslag doet verdrievoudigen.
de pen gaat echt als uit het boekje plat en langzaam weg naar links.
slaan en hangen.
gelijk 5 meter lijn van de slip en net terwijl ik denk even afremmen plop.....los :o
vals gehaakt,botte haak?
whatever the reason.....it sucks!!!!!


Kijk de essentie in een notendop beschreven; dat IS penvissen Ben, het liefst maak je zoiets moois af met een vangst in je net maar het hele voorspel is al iets om nog dagenlang van na te dromen!

gr Andries
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

02-05-2012 12:04

@ben, er waren 3 foto's van de 24 niet overbelicht, en van die 3 waren er 2 bewogen omdat de vis wou gaan klapperen, en alleen deze is dan nog beetje gelukt, maar hangt ook tegen het overbelichte aan.

thnx christian,

ben er erg blij mee, afgelopen 2 weken alleen maar brasems gezien overal, op wateren waar ik afgelopen jaren alleen maar karpers zag, dit jaar alleen maar brasems, dus eindelijk een mooie dikke karper doet veel goeds :)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-05-2012 12:41

ja maar dan zijn het wel nachtmerries andries :wink:
is overdreven natuurlijk maar ik wist gisteravond al dat ik een paar dagen niet zou kunnen vissen.
zowiezo heb ik altijd moeite om me eroverheen te zetten.
blijft maar malen waarom hoe wat waar enz....
michiel ik snap dat je kritisch bent op je foto's maar ik vind het mooi gelukt.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

02-05-2012 14:08

ben scholten schreef:ja maar dan zijn het wel nachtmerries andries :wink:
is overdreven natuurlijk maar ik wist gisteravond al dat ik een paar dagen niet zou kunnen vissen.
zowiezo heb ik altijd moeite om me eroverheen te zetten.
blijft maar malen waarom hoe wat waar enz....
michiel ik snap dat je kritisch bent op je foto's maar ik vind het mooi gelukt.


Weet ik Ben, ook voor mij voelt het vaak zo, juist daarom probeer ik me dan te focussen op wat wel goed ging, dat is ook wat waard, het is niet iedereen gegeven een vis op zo'n gluiperige manier tot een aanbeet te verleiden.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-05-2012 14:39

Dat is balen Ben. Maar wie weet sta jij binnenkort ook wel met een grijns en grote karper voor een muur vol verf te poseren. En als dat net zo'n schitterende spiegel is als die wat hier zomaar eventjes voorbij komt fladderen zal je heel gelukkig zijn.
Ik ben vanochtend weer eventjes drie uurtjes op pad geweest. De korte stalkertjes in combinatie met een rigje over een paar handjes hennep, tijgernoten en blikmais waren vandaag goed voor de inmiddels zevende schub in amper een week tijd.

Afbeelding

Het valt me overigens op dat de aanbeten op dit water snoei en snoeihard zijn en dat juist de kleinere vissen proberen om je arm uit de kom te trekken. Zo waren mijn laatste drie vissen, waaronder dit exemplaar, de sterkste vissen die ik sinds lange tijd heb gevangen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-05-2012 14:58

Oeps... zie nu net pas dat het al mei is.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-05-2012 19:02

nah ja hahahahah.
idem.
Vis is vis