Penhengel gezocht!


Plaats reactie
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

01-01-2012 19:35

Ik ben een beginnende karpervisser met de pen en zou graag een goeie penhengel willen kopen.
zou iemand mij tips hierover kunnen geven mijn max bedrag is 80,- .
ik vis vooral in de polder en in slootjes wat zou de beste hengel giervoor zijn?
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

02-01-2012 12:07

Hoi Jelle,

er is in oudere topics veel over je vraag te vinden, er zijn verschillende fabrikanten die onder de naam float oid penhengels uitbrengen die niet te duur zijn maar wel echt voor het pennen bedoeld.
Je kunt ook marktplaats afstruinen naar een eventueel 2e hands exemplaar.

In de polder is een ruim begrip, meetse polders zijn in de zomer begroeid met lelies en allerlei andere planten, dan heb je toch zeker een 1,5lb maar misschien zelfs 1.75 lb hengel nodig. Ik gebruik in de polder zelf langere hengels, niet korter dan 3,70, maar liever 4 meter, dit is een persoonlijke voorkeur en je zou zelf eens moeten bedenken wat je rettig vind. Eigen smaak en manier van vissen is hier belangrijk in. Ikzelf blijf graag ruim uit de kant, of gebruik de lengte van de hengel om een aasje bij azende karpers te laten zakken.

succes met doorspitten van oudere topics, informatie ligt voor het oprapen als het ware.

gr Andries
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

02-01-2012 13:10

ik gebruik altijd een 3.9m en 1.75 lb voor het pennen en oppervlaktevissen

een aantal die er zijn,
MAD vanguard float
SPRO strategy carpfloat
Wychwood rogue barberl 1,5 / 1,75 of de 2 lb
SOUL the float reloaded

al deze hengels zitten rond de 75 - 100 euro
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

02-01-2012 14:26

is de Shimano Vengeance Specimen niet wat ? 3.9 m 1.75 lb en niet te duur ?

groetz Jelle
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

03-01-2012 12:43

Jelle,

Als ik jouw was zou ik eens rondneuzen op marktplaats. Hier staan voor dit bedrag vaak hele mooie hengels te koop, welke kwalitatief vele malen beter zullen zijn als de pen hengels rond dit bedrag welke je nieuw zal kopen. En geloof me 2de hands zijn vaak hengels te koop welke zo goed als nieuw zijn.

Voor in sloten te vissen zou ik een niet al te zware stok pakken denk rond de 1,45lbs

Wil je toch voor een nieuwe gaan, ga dan vooral naar wat winkels en trek er eens een paar krom, je zal al snel merken dat er veel verschil in de hengels zit.
Persoonlijk vnd ik een confortabel handvat als dan neit van kurk belangrijk, je zit namelijk relatief veel met de hengel in de hand en dan is het toch ook wel fijn als de hengel lekker ligt. Vooral de lengte van het handvat kan voor wat ergernissen zorgen.

gr Rob
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

04-01-2012 09:22

Ik heb nog een hele mooie penhengel staan van greys echt maar 1x gebruikt. Deze is 3.60 meter en 1.75 lb. Er zit ook een molentje bij shimano seido.

Voor 100 euro mag je de set hebben. Heeft mij nieuw 200 gekost. En het staat al een jaar stof te happen in de schuur :wink:
Jelle Kassies
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-01-2012 19:25
Locatie: Kamerik

05-01-2012 10:15

jongens ik heb er al een gekocht een hele mooie en bedankt voor jullie tips!

willen jullie even reageren op mijn nieuwe onderwerp gaat over mijn nieuw set

alvast bedankt

groetz jelle
Jurjen Fellinger
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-01-2012 19:01

10-01-2012 18:23

Ook ik ben op zoek naar een penhengel. Heb al even beide Carp Floats van Spro 'onder handen' gehad. De Dutch Float is mij toch te duur (of mijn vrouw vind hem te duur, dat ben ik effe kwijt :oops:). De 'gewone' Ducht Float is wel een heel gewicht. Nu heb ik ook nog een Sportex Exclusive Float op i-net gevonden. Lijkt mij ook wel wat en de prijs is een beetje tussen beide voornoemde stokken in. Heeft iemand ervaring met deze hengel?
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

10-01-2012 21:07

Jurjen Fellinger schreef:Ook ik ben op zoek naar een penhengel. Heb al even beide Carp Floats van Spro 'onder handen' gehad. De Dutch Float is mij toch te duur (of mijn vrouw vind hem te duur, dat ben ik effe kwijt :oops:). De 'gewone' Ducht Float is wel een heel gewicht. Nu heb ik ook nog een Sportex Exclusive Float op i-net gevonden. Lijkt mij ook wel wat en de prijs is een beetje tussen beide voornoemde stokken in. Heeft iemand ervaring met deze hengel?


ik heb de carp float, en maak er soms dagen van ongeveer 7 uur mee, oppervlakte vissen, en dus veel werpen en stekken afgaan.
en ik heb geen probleem met het gewicht.
heb toen ook voor de capr float gekozen en niet voor de dutch float, vanwege de prijs.

sportex hengel heb ik geen ervaring dus daar kan ik weinig over zeggen
Plaats reactie