Schuwe karper op de drijvende kattebrok


Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

04-08-2011 09:09

Afgelopen zondag weer eens vroeg de wekker gezet om te gaan vissen. Een bekend watertje alleen een stek een kilometer verderop (op aanraden van een vismaat).
4 stekken met brokken gevoerd. Na een half uur kwam er eindelijk beweging op 1 stek. 1 Karper weten te strikken en daarna eigenlijk niet meer. De karper bleef zeer argwanend voor mijn haakaas. Ze benaderden het aas wel, maar draaiden, net voordat ze normaal gesproken de bek opeen om dit te nemen, weer om. Dit natuurlijk tot enige frustratie van mijn kant.

Ik vermoed zelf dat door het mooie weer de karper de haak te goed kon zien. Eerdere drijvende vangsten heb ik in doorgaans bewolkt weer gehad.
ik heb een elastiekje aan mijn haak gezet waarover ik de brokjes zet waardoor mijn haak er vrij onder hangt.

Suggesties, tips om dit te voorkomen aangezien het best frustrerend is een karper of 15 gezien te hebben en er maar 1 te hebben gevangen.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-08-2011 12:49

Wat in zulke situaties wel eens pleegde te helpen (en als je de ruimte had te drillen) was een Ashima c887 maatje 8-10 met een elastiekje op de steel. Daar 4-6 variantjes of soortgelijke brokjes op rijgen, zodat je een mooi rijtje hebt. Waarom het werkte Joost mag het weten maar dat het soms het verschil maakte tussen wegdraaiers en pakkers vond ik wel frappant..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

07-08-2011 16:31

als je bang bent dat ze je haak zien kun je ook proberen om bijvoorbeeld de Tom Poes variantjes te gebruiken (kattenbrokjes met een centraal gat, verkrijgbaar in de meeste supermarkten)..gewoon je hele haak volstoppen...Als dat niet werkt (heb ik ook op een 2-tal wateren) doe ik het volgende. Van Kryston had je vroeger kleine doosjes met kneedbaar hout, driftwood (weet eigenlijk niet of het nu nog verkocht wordt). Ik maak een klein balletje en kneed dat om mijn haakoog heen, zodat dit ook blijft drijven. Anders zou je ook nog kunnen proberen van die drijvende nep aasjes op je haakoog te zetten, werkt perfect! (ik gebruik trouwens wel een drijvende lijn, kan ook veel verschil maken) Succes!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

07-08-2011 18:59

PETER DE JONGE schreef:Tom Poes variantjes te gebruiken (kattenbrokjes met een centraal gat, verkrijgbaar in de meeste supermarkten)..

Helaas heeft de fabrikant van de TomPoes variantjes besloten om de brokjes ZONDER gaatjes te gaan produceren :-? :cry: Tegenwoordig zijn de brokjes alleen nog zonder gaatjes verkrijgbaar. Gelukkig heb ik nog een goeie kilo aan brokjes met gaatjes. Die gebruik ik vanaf heden dus vrijwel uitsluitend als haakaas en zomaar een paar om te voeren. Om flink te voeren gebruik ik een mix van een goedkoop merk kattenbrokjes (zak van 5kg) van allerlei formaten en vormen en allerlei soorten hondenbrokken van allerlei maten en vormen, ook weer in een grote zak van 5kg. Dit doorgaans gewoon door middel van een onderlijntje van 24/00 nylon met een lengte van 50cm en Gamakatsu haakje 8 of 10 aan mijn hoofdlijn van 26/00 nylon, zonder wartel, lood, floatercontrol of wat dan ook.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

07-08-2011 19:27

hier zijn de brokken nog wel aan te komen, maar een goede kilo?? Ik gebruik op een dag struinen soms wel 8 kilo, noem het veel, maar het is er zo doorheen hoor...

Welke Gamakatsu haak gebruik jij?? ik gebruik ze ook, meestal maatje 6 of 8 in combinatie met een drijvende lijn
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

07-08-2011 19:44

PETER DE JONGE schreef:hier zijn de brokken nog wel aan te komen, maar een goede kilo?? Ik gebruik op een dag struinen soms wel 8 kilo, noem het veel, maar het is er zo doorheen hoor...
Welke Gamakatsu haak gebruik jij?? ik gebruik ze ook, meestal maatje 6 of 8 in combinatie met een drijvende lijn

8 kg :o Ik gebruik per sessie (3 uurtjes vissen over 3-5 stekjes) max 2kg. Het komt voor dat ik slechts enkele handen brokjes strooi. Afhankelijk van het weer o.a. duurt het gemiddeld een half uur tot drie kwartier voor de eerste karpers gaan azen. 8kg vind ik voor mijn visstekken (info per PB) echt enorm veel, ik denk zelfs veel te veel.

Ik gebruik de Gamakatsu F314 maatje 10 het meest i.c.m. drijvende lijn. Het schijnt dat het eigenlijk een vliegvishaak is, maar dat interesseert mij niets, hij functioneert uitstekend. 90% van de aanbeten is hangen. Bovendien heeft deze haak een tamelijk dunne draad, waardoor je net wat subtieler kunt vissen. Met één variantje aan de haak blijft deze al drijven :wink:

Mijn aasaanbieding met 1 variantje ziet er doorgaans uit zoals Hans Eshuis in dit topic laat zien middels een foto: viewtopic.php?f=51&t=34905. Af en toe rijg ik 3 of 4 variantjes op de haak, maar daarbij valt mij soms op dat dit juist genegeerd wordt, omdat het afwijkt van de overige brokjes die in het water drijven.
Laatst gewijzigd door Mario Rentmeester op 07-08-2011 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

07-08-2011 20:16

Toevallig wilde in dezelfde soort vraag stellen als de topicstarter.

Sven, zo'n rits variantjes met gaatje op een elastiekje rijgen en dan stoppen met iets? Viel je nooit op dat een rits variantjes (bv 4 stuks) sneller zinkt dan de enkele losse freebees?

Wie van jullie vist wel eens met een popup bijgesneden als brokje en dan aan hair of elastiekje langs haak. En wat zijn jullie ervaringen ermee? Het drijft namelijk beter en langer dan menig brokje.

Wie heeft wel eens het verschil gemerkt tussen A dikke (30-34/00) nylon, en B dunnere nylon, zeg 22-28/00

Wie heeft er wel eens gemerkt dat een gevlochten onderlijn materiaal (bv kryston merlin) als hooklink beter is dan nylon. Ps wel even invetten inderdaad.

Wie van jullie staat ook versteld van zo'n wegdraaiers net onder de haak?

Even tussendoor:
Ik lees, en las altijd diverse conclussies van onderwaterkijkdvdmaakgoeroes die beweerde dat een karper van afstand (tot plus minus een meter, zeg maar) goed ziet en van close up bijna niks (en dus op "gevoel" de laatste cm pakt). vandaar de kracht van fluo's...sorry ik dwaal af....
Nee maar even serieus; met het oog op stand van ogen/ bek (en gezien het feit dat het een meer ervaren bodemvroeter/azer is), zou je toch zeggen dat een karper geen csi agent kan zijn die met een microscoop onder je "hooked brokje" alles kan bestuderen..En dan langzaam wegzakt...jou met een hartslag van 140 achterlatend. Waar gebeurd, gister 5 keer, ongelofelijk. Sorry voor de lastige zinsopbouw, lees hem anders nog maar eens.

Ik ben reuze beneiuwd naar jullie ervaringen en tips, die van dat kneedbaar hout vind ik al heel goed, wie weet waar je dit nog krijgt?

Laatste vraag; ik heb ooit een manier gezien die ervoor zorgde dat je haak boven op het brokje dreef, zodat een karper je haak niet kon zien, alleen je brokje. Wie weet hoe je dat voor elkaar krijgt?

groet William
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

07-08-2011 21:04

William Crommentuijn schreef:Toevallig wilde in dezelfde soort vraag stellen als de topicstarter.

Sven, zo'n rits variantjes met gaatje op een elastiekje rijgen en dan stoppen met iets? Viel je nooit op dat een rits variantjes (bv 4 stuks) sneller zinkt dan de enkele losse freebees?
lijkt mij dat het met meer brokjes langer blijft drijven, toch?

Wie van jullie vist wel eens met een popup bijgesneden als brokje en dan aan hair of elastiekje langs haak. En wat zijn jullie ervaringen ermee? Het drijft namelijk beter en langer dan menig brokje.
heb met 10, 14 en 20 mm pop-ups gevist en dan niet bijgesneden, enige meerwaarde die ik zag is dt je met een 14 of 20mm veel verder kan werpen dan met een 4 a 5 brokjes. ik voer nu nog wel met variantjes maar vis met ander aas, omdat ik daar verder mee kan werpen

Wie heeft wel eens het verschil gemerkt tussen A dikke (30-34/00) nylon, en B dunnere nylon, zeg 22-28/00
werpafstand verschilt, voor de rest niks denk ik, maat van me vist altijd met 30/00 en ik met 24 of 26/00 en vangen net zo goed

Wie heeft er wel eens gemerkt dat een gevlochten onderlijn materiaal (bv kryston merlin) als hooklink beter is dan nylon. Ps wel even invetten inderdaad.
maakt niet veel uit denk ik, ving vorig jaar altijd goed met haak direct aan me nylon en ook met onderlijntje van 5cm, en dit jaar vang ik ook prima met me onderlijntje, vet het niet in, moet nog vet kopen, alleen nog ff kijken wat het "beste" is

Wie van jullie staat ook versteld van zo'n wegdraaiers net onder de haak?
twijfel slaat toe dan, maar als 5 mins later een andere karper me aas wel pakt dan si die twijfel ook meteen weer weg

Even tussendoor:
Ik lees, en las altijd diverse conclussies van onderwaterkijkdvdmaakgoeroes die beweerde dat een karper van afstand (tot plus minus een meter, zeg maar) goed ziet en van close up bijna niks (en dus op "gevoel" de laatste cm pakt). vandaar de kracht van fluo's...sorry ik dwaal af....
Nee maar even serieus; met het oog op stand van ogen/ bek (en gezien het feit dat het een meer ervaren bodemvroeter/azer is), zou je toch zeggen dat een karper geen csi agent kan zijn die met een microscoop onder je "hooked brokje" alles kan bestuderen..En dan langzaam wegzakt...jou met een hartslag van 140 achterlatend. Waar gebeurd, gister 5 keer, ongelofelijk. Sorry voor de lastige zinsopbouw, lees hem anders nog maar eens.

Ik ben reuze beneiuwd naar jullie ervaringen en tips, die van dat kneedbaar hout vind ik al heel goed, wie weet waar je dit nog krijgt?

Laatste vraag; ik heb ooit een manier gezien die ervoor zorgde dat je haak boven op het brokje dreef, zodat een karper je haak niet kon zien, alleen je brokje. Wie weet hoe je dat voor elkaar krijgt?
ET dog biscuit, drijvend aasje met een klein gaatje aan de onderkant waar je een loodhagelje in kan doen, je doet je haak dan door de bovenkant. je haak zit boven het water.
alleen ik persoonlijk heb hier minder vertrouwen in, denk dat de karper er echt goed met ze bek overheen moet schuiven om te haken.
en heb vaak genoeg gezien dat ze ze echt naar binnen zuigen, dus dat de karper net onder het oppervlak blijft en dan naar binnen zuigt.



groet William
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

07-08-2011 21:14

Michiel, bedankt voor de moeite van je zeer duidelijke uitleg.

Toch nog heel even dit:

mijn vraag: Wie van jullie staat ook versteld van zo'n wegdraaiers net onder de haak?
Antwoord michiel: twijfel slaat toe dan, maar als 5 mins later een andere karper me aas wel pakt dan si die twijfel ook meteen weer weg


Ik heb normaal ook best wel redelijk vertouwen in het geheel, deze maand al meer vissen drijvend mogen vangen dan het alle statische maanden ervoor. Maar! Gister heeft eerst een zeer mooie (even voor de cijfers, ja een dikke 30+ vis) mijn aas drie keer duidelijk besneufeld en geweigerd....Daarna deed een zeer mooie schub dat ook nog 2 keer, en ja dan begint het te knagen he!

Soms lijkt het wel dat de "ik kom snel en zonder twijfel aanzwemmen vissen" het zonder argwaan pakken, en dat de "ik ben een gecamoufleerde csi hond karper snuffelaar die er een aantal tellen onder hangt", het steeds weigerd. en daarom is een beetje voedselnijd, en ja soms wel kilo's brokken tijdens het brokjes vissen een must? Wie weet...

Nogmaals bedankt voor de tips alvast, who's next? greets William
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

08-08-2011 00:05

dat van de voedselnijd klopt wel.

merk het idd ook vaak dat als ik 1 a 2 vissen aan het azen heb dat ik ze moeilijker vang, dan wanneer er bijv 5 of meer karpers op de stek zitten. en als het echt choas is met 10+ karpers op een stek kan je bij wijze van spreken het aas met een grote plons vlak voor ze bek gooien ongeveer en dan pakken ze het nog,
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

08-08-2011 09:06

Allen bedankt voor de opmerkingen en tips. Mijn aasaanbiedeing lijkt veel op die van Jeroen in het eerder genoemde topic (met de elastiek) met het verschil dat ik het uiteinde van de elastiek niet weer om de haakpunt zet waardoor de 3-4 brokjes dus als een sliertje naast de haak bungelen.
Ik vermoed dat mijn ervaring van 1,5 week geleden voornamelijk aan voedselnijd (of het gebrek er aan) te wijten is. De karper die ik ving was toen er 5 karpers op de stek aanwezig waren. Daarna telkens maar 1 of 2 karpers op een stek gezien.

Ik ga in ieder geval de aasaanbieding eens wijzigen en wellicht ook voor een andere haak.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

08-08-2011 12:17

Heb nog 6 doosjes Driftwood/Ultra float die weg mogen.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

28-08-2011 22:19

Ik denk dat de karper wel degelijk het brokje met de haak en de uitkomende lijn kan onderscheiden van de "vrij" drijvende brokjes. Zeker als er regelmatig met drijvend aas gevist wordt ga je dit merken. Een broodkorst pakken ze al helemaal niet. Wat ook verschilt is de schuwheid van de vissen in het algemeen. Op sommige plekken komen ze, zeker in de avond overal aan de oppervlakte. Op andere plekken durven ze niet eens onder het riet vandaan te komen. Je kunt de kans op aanbeet vergroten door onder de hengeltop te vissen en zo weinig mogelijk lijn in het water te leggen. Wat je ook moet proberen te voorkomen dat de karper onder de lijn komt en het aas pakt, een schrikreactie is vaak wat er dan gebeurt. Ook dit kun je "sturen" als je onder de top vist. Dat van de mindere schuwheid bij grotere aantallen vis herken ik wel, probeer eens je geduld te bewaren en een half uur alleen te beetje bij beetje te voeren. Je zult zien dat er ook andere vissen aan de oppervlakte bij gaan komen.....

grt en succes Hans
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

28-08-2011 22:47

Waarom probeer je de ouderwetse broodkorst niet?

Gewoon bij de bakker een ongesneden knip-wit kopen.Best taai brood en dan bevestigen met een elastiekje

succes!
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

29-08-2011 08:42

Dat is nou juist het punt, die durven ze al helemaal niet te pakken. (ze = karpers hier in de buurt).
Ik maak regelmatig mee dat ze een broodkorst expres voorzien van een draaikolk en dan de stukken die van de vlok afslaan wel opeten!
Tot nu toe worden los drijvende brokjes nog wel goed gepakt, maar voor je haakaas moet je al wat meer trucs gaan bedenken. Maar dat verzinnen van nieuwe manieren vind ik een leuk onderdeel van het spel.

grt

Hans
Eric de Groot
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00

29-08-2011 10:51

Ik voer altijd met variantjes en ga er dan met 1 van deze jongens tussen liggen: http://www.enterprisetackle.co.uk/baithtm/zigrig.htm
Meestal de bruine of de zwarte. Haakje 10 er doorheen. Heb er op deze manier al aardig wat gevangen. Ik vis wel met floatercontroller omdat ze te licht zijn om te werpen.
elwin touw
Berichten: 62
Lid geworden op: 23-09-2009 18:41
Locatie: Hoogkarspel

30-08-2011 17:38

Wat bij mij wel eens wil helpen is dmv een pop-up en een klein looodje als hair stop te gebruiken de haak boven op de boilie te laten zitten zeg maar. Het is de bedoeling dat het loodje dan strak tegen de pop-up aanzit en de pop-up weer heel strak tegen de haaksteel (helemaal bovenaan bij het oog) en door het gewicht van het loodje ligt de haak met punt omhoog boven het water uit. Duurt even voordat je door hebt hoe je het precies uit moet loden maar bij mij heeft het wel succes gehad!
Dit kan wel alleen met wat kleinere haken omdat anders je loodje weer te groot word en deze weer zichtbaar is..

hopelijk heb je er wat aan!
Groeten Elwin
Verzin je eigen aanval en doe niet mee met de rest!
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

31-08-2011 17:29

Voor schuwe karpers moet je zeker niet meerdere brokje,s aan een hair rijgen dus je gaat je haakaas anders voordoen dan de rest wat er omheen drijft.

Fout.

Anders vissen andere techniek rini heeft er heel lang geleden al een stukje over geschreven in het grote karperboek ik zou zeggen doe er iets mee.

Weg met die lijn op het wateroppervlak dat vinden ze niks vis je onder het kantje dan had ik het wel geweten.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

31-08-2011 17:47

Mee eens Peter, zoveel mogelijk het brokje met haakaas hetzelfde laten zijn dan de "vrije" brokjes, en dat gaat best ver. Dat laatste stukje van onder het kantje moet je even uitleggen. Bedoel je daarmee dat je door onder de kant te vissen kunt voorkomen dat je een grote lengte aan lijn op het water hebt liggen?
Ik heb zelf meegemaakt dat ze soms alleen op 5 cm van de kant iets durven te pakken, het liefst onder de rietkraag, zodat je er net niet bijkunt.....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-08-2011 17:49

Peter andrade schreef:Voor schuwe karpers moet je zeker niet meerdere brokje,s aan een hair rijgen dus je gaat je haakaas anders voordoen dan de rest wat er omheen drijft.

Fout.


Meeste gevallen wel, maar zoals ik al eerder zei Peet: Ik kan niet verklaren waarom een rits variantjes met een haakje 8-10 het ineens wel deed en een enkeling niet. Die rits van 4-5-6 brokjes werd zonder dollen mij net wat te vaak gepakt om stom toeval te zijn. Een volschubje wat al 4 keer weigerde en vervolgens die rits wel pakte was het meest frappante..

En dan gebruikte ik nog eens een voor mij superzichtbare zwarte Tubertini Gorilla nylon ook. Wie het weet mag het zeggen, maar nooit geschoten is altijd mis niet?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

01-09-2011 15:23

Sven soms he :wink:.

Hans ook die 5 cm uit de kant is te bevissen dat is juist de afstand die jij niet kan bekijken vanachter het riet doe je het wel dan is de kans groot dat je de boel verstoord.

Hoe meer lijn op het water hoe terughoudender de vissen worden we hebben het nu wel over wateren waar de vissen constant onder grote hengeldruk staan.

Ook in de donkere uren is dit een perfecten manier om aan je karpers te komen zonder al te veel poespas.

Ik heb er al het een en ander over geschreven op dit board.

Afbeelding

Afbeelding

Ik laat ze lekker hun gang gaan als ze die haak pakken met dat ene brokje gaat de boel vanzelf wel fluiten.

Mij zien ze niet ik zit een stukje weg.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

01-09-2011 15:30

In dit geval waren het er 2 :D
Mario Rentmeester
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-07-2011 18:48
Locatie: Nieuw- en Sint Joosland
Contacteer:

01-09-2011 18:40

@ Peter,

Je mist zo wel de spanning van de azende karpers...en je kan niet zien of er toevallig geen eend met je brokkie vandoor gaat.
Shakespeare Powerplay Specimen 1,5 lbs + Penn Conflict 4000
Discipline: Pennen, floaten en stalken op Walcheren. Daarnaast strand- en dijkvisserij, zoute rovers en een beetje pielen in dorpsvijvertjes.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

02-09-2011 14:49

Nee geen eenden omdat ik mijn haakaas onder water laat zakken dus mochten er eenden zwemmen dan gaan ze voor de brokken die aan de oppervlakte drijven de karpers daarintegen hebben geen enkele moeite met dat brokje dat iets onder de waterspiegel hangt.

Spanning tja ik ga vissen om te vangen niet om de hele dag naar karpers te kijken die onder mijn voeten mijn brokken opvreten,ik ga er ook altijd vanuit dat ik de storende factor ben aan de waterkant.

Maar dit is net zo spannend vooral als je op je stoel zit en weet dat er verschillende vissen op je brokken liggen en ik heb al teveel grote vissen op deze manier gevangen dat ik dit altijd zal gebruiken.

Vooral op wateren waar al veel is gevist is dit gewoon een s6 methode geen lijn op het water geen visser te bekennen,rust dus en dat is nou net waar ik op uit ben.

Wat dacht je van de nacht geen getuur je set up doet de rest.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

02-09-2011 15:01

Vergeten.

Je kan zo met 2 hengels vissen ik heb nachten gehad dat ik van links naar rechts rende dat was dan wel na meerdere dagen voeren maar wat een voldoening bij het inpakken een glimlach van hier tot tokyo.

Ben je meer visueel ingesteld dan moet je dit idd niet gaan doen alhoewel je zo een positie kunt innemen dat je dit ook ziet gebeuren.

En vergeet geen tentharing anders heb je kans dat je je eigen hengel langs ziet komen.