Oppervlakte - en penvangsten juli


Gebruikersavatar
Dirk van Son
Berichten: 184
Lid geworden op: 15-05-2007 19:19

02-07-2011 14:51

De maand juli is weer aangebroken, plaats daarom uw vangsten hier in dit topic.

Ik zal zelf even aftrappen met een klein verhaaltje ;)

Gisterenavond na het eten nog snel naar het water om wat stekken van voer te voorzien. Om vanochtend om 6 uur (op mijn vrijeochtend) terug te keren, gewapend met mijn struinspullen.

Een enkele keer sprong er een vis de nevel in die boven het water hing, het vertrouwen schoot hiermee dus omhoog! Perfecte vis omstandigheden zou je zeggen toch. Helaas moest ik toch 4 stekjes afvissen zonder resultaat. Het zal ongeveer 10 uur geweest zijn wanneer ik weer een vis volledig uit het water zie komen en dit keer op een bereikbare plaats. Snel maar voorzichtig zoek ik het plekje op waar de vis ongeveer boven kwam en al snel werd er een handje bolies het water in gelaten. Op actie hoefde ik niet lang te wachten en na 10 minuten stond ik met een kromme hengel en een molen die het uitgierde dat het een lieve lust was. De vis voelde erg goed aan en naarmate de dril langer duurde kwam de vis steeds dichter onder de top maar ik kreeg hem niet van de bodem af. Zo ben ik 5 minuten aan het stoeien geweest tussen wat rietstengels en een aantal verdwaalde lelies toen daar een massieve vis boven kwam. Na de vis geschept te hebben wist ik zeker dat mijn pen record aan diggelen was! En uit weging bleek dat de vis net iets zwaarder was als 30 pond! Ruim 4 pond zwaarder als mijn vorige pen record.
Afbeelding

Mijn dag kon natuurlijk al niet meer stuk, maar ik wilde meer 8) dus ging ik nog even vissen op 1 van de stekjes die ik had aangevoerd. De stofwolken maakten duidelijk dat het plekje nu wel door een vis was gevonden. Aan de wapperende staart kreeg ik de indruk dat dit weer om een flinke vis ging en snel liet ik mijn pennetje voor in de kant zakken. Het duurde zeker 20 minuten waarbij de vis een aantal keer de stek verliet voordat de aanbeet plaats vond. Het dansende pennetje schoot onder en na het aanslaan maakte de vis een spurt van zeker 20 meter, richting een lelie bed! Alle kracht die ik verantwoord kon leveren met de hengel was ook erg nodig, de penlat kraakte het uit maar hield zich uitstekend. Door de hengel horizontaal te houden kon ik de vis uit balans brengen en kreeg ik de mogelijkheid om zijn koers te wijzigen naar mijn schepnet. Ook deze vis wist zich nog erg lang op de bodem te houden maar ik had al in de gaten dat het weer om een vis ging die richting de 30 pond zou gaan. Na een niet zo heel spannend einde van de dril kon ik mijn net onder een gave schub schuiven en was de buit binnen. Met een gewicht van ruim 28 pond was ook deze vis een verbetering van mijn oude pen record geweest.. En na een aantal foto's mocht ook deze vis weer lekker terug het water in.
Afbeelding

Jullie geloven wel dat ik helemaal in de wolken ben, zulke vissen vang je hier niet vaak met de pen en dan nog 2 op 1 dag, ik kan het nog steeds niet geloven!

Groeten Dirk
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

02-07-2011 23:15

Lekker begin van de maand, Dirk!
Gefeliciteerd met deze mooie vangsten!!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

04-07-2011 10:30

Grote klasse Dirk en gefeliciteerd!

Gisteren ben ik ook weer even op pad geweest, Jochem vroeg of ik zin had om een ochtendje te pennen en dat is bij mij nooit aan dovemansoren gericht. Bij het water aangekomen zien we een auto staan, die bij drie kamperende jongelingen blijkt te horen. Eén van de drie staat te drillen, wat een toeval... denken we.

We lopen even hun kant op en ik vraag me hardop af of die jongen nou wel of niet aan het drillen is. We vermoeden eerst dat ze voor ons proberen te verbergen dat er een karper aan de lijn hangt maar dit blijkt geenszins het geval. Met nauwelijks spanning op de hengel en een slip die bij het minste of geringste lijn afgeeft draait de karper zijn rondjes onder de hengeltop, en God weet hoe hij daar gekomen is 8)

Aangezien ik in één van mijn eerdere verslagjes aangaf dat Jochem zou drillen 'als een natte krant' ben ik nu ook de beroerdste niet om die woorden en plein public terug te nemen. De standard voor 'natte krant' is namelijk zojuist hergedefinieerd!

Na overleg met de jongens, die hun vier hengels gelukkig niet al te ver weg hebben liggen, besluiten we aan de andere kant van het water wat stekjes aan te voeren. Het duurt niet lang voordat Jochem op één van zijn stekjes een karper in de smiezen krijgt. Snel vlijt Jochem zijn pennetje neer, zelf neem ik de camera ter hand.

Afbeelding

Na grofweg twee minuten duikt het pennetje venijnig weg, Jochem zet de haak en de vis explodeert van de stek af in een wilde en vinnige run. Heerlijk, meteen actie! Na het eerste explosieve werk zet de vis gestaag koers naar een hoekje van het water waar Jochem hem liever niet wil hebben. De strategy penhengel gaat flink krom en ook hier is fotobewijs van :wink: :

Afbeelding

Nadat Jochem de vis uit het hoekje heeft weten te krijgen rijst het vermoeden dat de vis vals gehaakt is. Toch duurt de dril al vrij lang en we zijn dan ook compleet verrast als de hengel ineens toch terugveert. Shit, los, balen... De uitgebogen haak bevestigt dat deze waarschijnlijk niet op de juiste plek heeft gezeten.

Afbeelding

Pech, maar de ochtend is nog jong. Ik zoek ook maar eens een stekje op en hoewel ik geen zicht heb op de bodem heb ik veel vertrouwen dat het ook hier niet lang zal duren voor een aanbeet volgt. Alsof de vissen mijn gedachten kunnen lezen duikt de pen direct weg en haak ik een vis die eerst op de stek wild begint te kopschudden. De vis is niet al te groot en ik zie er dan ook geen gevaar in dat de vis aan een eerste run begint. De vrij los afgestelde slip zorgt ervoor dat de gevlochten lijn geen schade veroorzaakt en dat is hoe het hoort. Wanneer Jochem met de camera achter me staat is het kwaad echter toch geschied, de vis zit vast. Er zit nog wel beweging in en ik zie de vis in de verte door het water ploegen, maar het verdwijnpunt van de lijn gaat ergens tien meter voor me geen centimeter van zijn plek.

Jochem suggereert al een striptease en/of een nat pak en na wat heen en weer getouwtrek begint het daar wel op te lijken. Plotseling zie ik achter de plek waar de lijn vast zit ineens een boeggolf verschijnen. De vis is overduidelijk los en maakt zich uit de voeten. Dit gaat lekker, Murphy's law doet zich gelden. Ik voer de druk nu maximaal op en centimeter voor centimeter komt er iets zwaars mijn kant op. Ik denk aan een tak maar mijn verbazing is groot als het toch 'gewoon' wier blijkt te zijn. Nou ja gewoon... de hoeveelheid is niet alledaags te noemen...

Afbeelding

Let op, niet in de lens gedrukt :D

We proberen nog wat stekjes maar uiteindelijk beland ik weer op hetzelfde stekje als waar ik eerder een vis in het wier verspeelde. Er blijkt weer een karper rond te scharrelen want direct na het inleggen zakt de pen en sla ik een gat in de lucht... Ik baal natuurlijk, maar ben vooral opgelucht dat de stek nog onverstoord lijkt. Dat blijkt even later als mijn pennetje beheerst wegzakt. Dit keer hangt de vis en deze krijgt iets minder ruimte dan de vorige. Ik voer gedurende de eerste run de druk wat op en het lukt me om de vis voor het wier uit balans te brengen, een fraaie schub slaat een kolk in het oppervlak. Na een rustige dril kan ik de vis scheppen. Een prachtexemplaar met een mooie bouw, toch een geweldige beloning na alle pech eerder op de ochtend!

Afbeelding

We vissen nog even door en komen nog in een vreemde situatie waarbij onbenullige bruisplakkaten niet resulteren in wat voor aanbeet dan ook, maar het lijkt er sterk op dat het beste van deze ochtend eraf is. Geen blank gelukkig, maar hopelijk gaat de volgende pensessie met meer geluk gepaard.

Jochem, het was weer gezellig!

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

04-07-2011 13:41

Leuk verslagje, Christian!
(Pen)vissen is bij jou altijd weer een belevenis zo te zien. 8)
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
dirk trilob
Berichten: 56
Lid geworden op: 01-04-2010 15:05
Locatie: utrecht
Contacteer:

04-07-2011 15:12

altijd mooi om die stukjes te lezen! (y)
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

04-07-2011 17:25

Wat ongelukkige vorige maand gehad, eerst mijn molen poot afgebroken (wat bijna onmogelijk is :D), daarna topoog van mn hengel afgeschopt per ongeluk.

Lijkt nu alleen allemaal wel wat beter te gaan.

Gelijk vorige week nieuwe molens besteld, 2 maal de Penn Sargus 2000, kost maar 49 euro bij een adresje in Duitsland (PM 4 info) + 9 eu verzendkosten.
Vrijdag betaald, vandaag al binnen ! had er meer moeten bestellen, wat een super dingen !

Voor mijn hengel naar Paddy Hengelsport in Voorburg gegaan, nadat ze er een nieuw topoog op hebben gezet (gratis), ook even contact gehad met M.A.D. (D.A.M.), krijg nieuw topdeel van ze ! (gratis).
Ook even mn molen laten zien, gaat shimano wat aan doen, ook al is het buiten de garantieperiode !

We kunnen weer dus ! :D
Gebruikersavatar
Dirk van Son
Berichten: 184
Lid geworden op: 15-05-2007 19:19

04-07-2011 18:54

Bedankt voor de felicitaties ;) Gisteren had ik helaas minder geluk en moest ik zonder vis huiswaarts keren...

Mooi verslag om te lezen Christian, mooie vis ook!

Groeten Dirk
wilco bekkema
Berichten: 33
Lid geworden op: 01-10-2009 22:36

05-07-2011 01:33

Afbeelding

Dit spiegeltje wilde wel azen,ik kon het bellen spoor volgen tot aan de pen.
Die vervolgens omhoog kwam en mooi schuin wel liep.

Groeten Wilco
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

05-07-2011 21:04

Donders mooie vis op de brokjes, helaas had ik geen weger bij me, maar bij zo'n vis doet het er eigenlijk ook niet toe!

Afbeelding

Ik vond het (na een paar pogingen) toch nog best wel een redelijke zelfontspannerfoto :wink: Alleen jammer dat je bij het terugkijken van de foto pas het grassprietje ziet....
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-07-2011 06:09

Het gaat jullie beter af dan mij...

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

06-07-2011 06:40

Goeiemorgen,

Ik zie een opapet, een spierbalshirt, een brasem, een hek en een woonwijk... :lol:

Kevin, alles goed?! :wink:

En dan zeker ook nog op gammel bamboe met zo'n kraakreel? :wink:

Sorry, ik heb me vannacht iets te nuttig gemaakt denk ik... :roll:

Tijd voor een bakkie,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

06-07-2011 11:52

@ Bart: wauw!
@ Willem: :lol:

Gisteren ben ik ook weer op pad geweest (jaja ik weet het, maar ik zit tussen afstuderen en werken in dus laat mij lekker vissen 8) De jeugd van tegenwoordig zou zeggen: 'Zoek een baan, gast' en dat is bijna rond :wink: ) Speciaal voor Olger zit er ook weer een bizar avontuur in :)

Ik besluit eens een kijkje te nemen op een nieuw water. Na een stevige fietstocht waarbij ik niet één maar twee vossen mag spotten sta ik om 5 uur aan het betreffende water. De eerste indruk is super, een mooi verscholen water met veel (pen)stekmogelijkheden.

Nadat ik de nodige stekjes heb aangevoerd duurt het niet lang voor het op één van de stekjes serieus begint te bruisen. De aanbeet laat lang op zich wachten en komt uiteindelijk onverwacht, nadat het bruisen is gestopt. Gedecideerd zet ik de haak, karper! De vis spurt furieus het wijd op maar zet daarna koers naar de oever links van me. Ik kan niet zoveel beginnen, de vis scheert onder hoge druk steeds verder op de kant af en ik kan alleen maar hopen dat er daar geen obstakels liggen. Ik voel wel de nodige takken maar de opluchting is groot als de vis weer richting open water zwemt. Daar kan ik de dril in mijn voordeel beslechten. Gezien de brute dril verwacht ik wel wat, maar de vis is kleiner dan ik had gehoopt. Een schubje van het type bodybuilder, met een mooie verbreding achter de kop, mag even poseren:

Afbeelding

Op de volgende twee stekjes is het weer hetzelfde liedje: één groot schuimplakkaat maar geen beet. Aangezien dit me afgelopen zondag ook al is overkomen besluit ik om eens grondig mijn tactiek door te nemen. Ik voer naast mijn haakaas ook 4,5mm halibut pellets, dus waarschijnlijk ligt er vis te svp-en op de pellets (svp = specifieke voedsel preoccupatie). Aangezien het nogal lastig is om de pellets single aan te bieden voer ik eerst nog wat scopex miniboilies bij en bevstig ik daarna een miniboilie aan de hair met een pellet als stopper:

Afbeelding

Meteen zakt het pennetje kort weg, mijn respons haalt niets uit: een misser. De tweede aanbeet verzilver ik wél, ik lijk een voorn te haken maar die spurt ineens de planten onder de kant in als ik de druk met de hengel aanpas aan de geringe weerstand. Verbaasd haal ik op en wat blijkt: aan de haak hangt een karpertje van een centimeter of 15!

Afbeelding

Hiermee is het mysterie voor mij opgelost en ik heb nu geen aarzeling meer om met mijn vertrouwde haakaas verder te vissen. Niet lang daarna zakt de pen weg en haak ik opnieuw een sterke vis die een solide run naar links neemt. Net als de vaart er langzaam uit gaat lost de haak... zonde!

Het bleek de laatste aanbeet en na een vruchteloos uurtje fiets ik in het zonnetje terug naar huis.

Na wat nuttigheden, de touretappe en een hapje eten verveel ik me alweer 8), tijd voor een rondje met de brokken. Ik besluit een rondje te maken langs wat stadsputjes. Het is erg druk, blijkbaar ben ik niet de enige die deze zwoele avond aan de waterkant wil doorbrengen. Toch heb ik al redelijk snel een karper aan het azen op de strategisch gevoerde brokjes. Het is een fluitje van een cent om de vis te haken, lekker!

Naast me ligt een betonnen put, ideaal om de vis af te drillen dacht ik zo. De vis blijft diep en zwemt onder me tegen het rooster aan. Geen probleem toch? Wanneer ik ineens mijn lijn langs beton voel schuren realiseer ik me mijn fout: er zit geen rooster voor de duiker! Ik een reflex klap ik de beugel van mijn molen open, die druk moet van de lijn! Plat op mijn buik pak ik de lijn vast en zoek contact met de vis. Karper vangen met een handlijn? Tuurlijk :D

Met beleid trek ik voorzichtig de lijn tussen de betonnen pilaren door, een hol gespetter klinkt vanuit de duiker. Ik voer de druk wat op en ineens komt de vis weer onder me door de duiker uitgezwommen. Ik laat de vis nog even doorzwemmen en dril haar daarna voorzichtig af op ruime afstand van het beton.

Tijdens het fotograferen blijkt dat deze vis echt niet met zijn smoel op het penforum wil, de zelfontspanner brengt mijn falen fraai in beeld:

Afbeelding

Een klap met het lijf, op de achtergrond de betonnen put.

Afbeelding

PLONS! Huh?

Afbeelding

Gelukkig kan ik er op de laatste foto alweer om lachen 8)

Ik struin nog een tijdje rond maar de drukte heeft duidelijk zijn weerslag op het aasgedrag dus brei ik er snel een eind aan.

Afbeelding

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

06-07-2011 12:48

Maar Christian, hoe krijg je dan al je materiaal mee met zo'n ding? Vliegt ie dan nog wel een beetje behoorlijk?
:lol:

Mooi verslagje weer, ik hoop er deze week ook nog een paar te vangen aan de oppervlakte.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

06-07-2011 12:50

Ik gebruik hem alleen voor voerbombardementen :lol:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

06-07-2011 21:46

Hahah christiaan, altijd leuk momentje, gelukkig staat die nog op de foto :P

Zelf ooit op een water hier een prachtige spiegel gevangen (waar ik tot op de dag van vandaag nooit meer wat heb gevangen), maat gebeld, hij fietst de hoek om, ik heb de vis net onthaakt, 2 klappen en hij ligt in het water....
Ik baaaaalen joh, krijg je weer zo'n 'jaaaa hooor' reactie van andere omdat ze het niet geloven :D
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

07-07-2011 12:14

wouter mer schreef:ik heb de vis net onthaakt, 2 klappen en hij ligt in het water....


En vervolgens naar de winkel gefietst en een onthaakmat met opstaande randen gehaald? :wink:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Erwin Rodenhuis
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 19:36

07-07-2011 14:46

Helaas geen foto's maar wel een mooi verhaal.

Afgelopen zaterdag was ik bij mijn schoonouders. Zij wonen aan het water en als ik daarheen ga neem ik standaard mijn hengels mee. Mijn vrouw zegt dat ik beter met aardappels kan vissen dan met mijn Garlic boilies. Dus ik dacht, laat ik dat eens testen. Aan de eerste hengel alleen een haak en aardappel aan de ander een onderlijntje met hair en boilie.

Nadat ik alles gereed heb gemaakt kan het wachten beginnen. Ik had bij de pen met aardappel nog wat stukken aardappel met brinta gestrooid en bij mijn pen met boilie een PVA zakje eraan en wat boiliekruim eromheen gestrooid.

Na ongeveer een half uurtje zie ik niet mijn aardappel pen wegschieten, maar mijn hele hengel (die gewoon op de steig lag) gaat er vandoor! Geen twijfel mogelijk, dit is een karper! Nadat ik de hengel heb opgepakt kan ik mijn andere hengel even uit het water halen om verdere problemen te voorkomen. De karper schiet door de sloot! Echt een torpedo-polder-schub! Nadat deze in het net is beland leg ik mijn boilie hengel weer in het water om wat ruimte te maken.

Terwijl ik de karper in mijn schepnet op de onthaakmat leg hoor ik achter mij een plons! NEEEEEE!!! De hengel van mijn opa (echt erfstuk dus) in het water! Snel laat ik het schepnet weer in het water zakken en zet hier een tuinstoel op.

De broek, schoenen en sokken gaan uit en ik spring in het water. Tussen de waterlelies zag ik de hengeltop nog en al snel heb ik contact met de karper. Wederom een flinke sterke torpedo schub. Deze onthaak ik in het water en laat ik weer lekker weg zwemmen.

Eenmaal uit het water laat ik de andere schub in mijn weegzak en de weegschaal geeft aan 11 pond. Een PB! De lengte heb ik niet opgemeten. Deze laat ik ook weer zwemmen (uiteraard).

Dan ga ik even onder douche, pak mijn spullen ga nog even genieten van het lekkere weer en van de BBQ van die avond. Jullie begrijpen, mijn weekend kon niet meer stuk!

Komend weekend gaan we weer en ik neem wederom beide hengels mee. Ik zal alleen wel, als ik een karper haak, de andere hengel maar gewoon uit het water laten.

Groetjes,
Erwin

P.S. Vraagje: Hoe doen jullie dat? Nemen jullie standaard een hengelsteun/rodpod mee? Of hoe kan je dit het beste doen op een steiger?
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

07-07-2011 15:07

Gewoon met 1 hengel vissen, vang je net zo veel :wink:
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-07-2011 17:18

WPJ Barnas schreef:Goeiemorgen,

Ik zie een opapet, een spierbalshirt, een brasem, een hek en een woonwijk... :lol:

Kevin, alles goed?! :wink:

En dan zeker ook nog op gammel bamboe met zo'n kraakreel? :wink:

Sorry, ik heb me vannacht iets te nuttig gemaakt denk ik... :roll:

Tijd voor een bakkie,
Willem :wink:


Erg he? Soms is het ook wel fijn om even dicht bij huis te vissen. In dit geval dus aan de rand van een woonwijk. En van zware houten hengels krijg je spierballen. Hengels op rodpods waren volgens jou toch voor homo's? Hehe... :D

Voor de verandering viste ik met carbon en zo'n kraakreel. En dat zie je gelijk... brasem.... karma!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

07-07-2011 20:52

kevin diederen schreef:Het gaat jullie beter af dan mij...



En jij weer beter dan mij, hier even noppes, zelfs geen brasem of giebel :(

Anderen, mooie vangsten!!
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

07-07-2011 22:26

Vanavond er even op uit geweest, boilie met fishpellet op de hair en net naast het bruggetje gevist.
Als eerste een mooie zeelt. Het weer slaat om, de wind verandert 180 graden van richting in een paar minuten, en het wordt aardig donker. Niet veel later een vreemde aanbeet.
Pen trekt heel langzaam schuin weg, ik sla en gelijk staat de 1,5 hengel krom tot in het handvat. Vis neemt 4 tot 5 meter en is met geen mogelijkheid terug te krijgen en het duurt zeker 1,5 minuut eer er beweging in komt. Een karper is het niet want het blijft maar op 1 punt staan. Niet veel later ga ik eindelijk wat zien en het is een paling. En niet zo'n kleintje maar 1 van formaat groot. Gehaakt in de staart. En wat zijn die vissen sterk want even landen is er niet bij. En ik wil dit liever niet in het schepnet krijgen, want dan ben de een week later nog bezig om het slijm te verwijderen. Dus voorzichtig naar de kant gebracht en daar van de haak ontdaan. Schat de lengte op bijna een meter en dikte van zeker 7cm. Blazen en kronkelen als een gek.
Gelukkig zwemt deze weer lekker rond en kan ze voor nageslacht zorgen.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

08-07-2011 00:14

Voor de mensen die het leuk vinden: een 25-tal close ups van (azende) karpers (en nee, niet in een dierentuin o.i.d., normaal water :D)
Gemaakt met mijn nieuwe D3100 i.c.m. een 55-200mm en polariserende filter.
Foto's zijn onbewerkt.

https://picasaweb.google.com/1085032279 ... directlink
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

08-07-2011 00:33

Mooie actiefoto's Wouter. Lagen ze ook maar zo te azen vanochtend op mijn stek :(

Heb er wel nog 3 op de bodem weten te vangen :P
joey derks
Berichten: 82
Lid geworden op: 03-12-2010 13:33
Locatie: Op de onthaakmat

08-07-2011 09:14

wouter mer schreef:Hahah christiaan, altijd leuk momentje, gelukkig staat die nog op de foto :P

Zelf ooit op een water hier een prachtige spiegel gevangen (waar ik tot op de dag van vandaag nooit meer wat heb gevangen), maat gebeld, hij fietst de hoek om, ik heb de vis net onthaakt, 2 klappen en hij ligt in het water....
Ik baaaaalen joh, krijg je weer zo'n 'jaaaa hooor' reactie van andere omdat ze het niet geloven :D

Ja hoor! :lol:
[/b][iDe aanhouder wint ![/i]
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

09-07-2011 22:37

@bart
ik vind dat juist wel grappig die grasspriet en indd een erg mooie vis.
en kevin.....dat petje... je ben iig wel een volhouder :D
Vis is vis