pennen in kleinslootje.


Plaats reactie
Johan Tillot
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-06-2010 19:59

07-08-2010 21:00

Eeey ik heb een vraagje, ik heb wat zitten rondlopen en zag een klein slootje van ongeveer 30-40 cm diep en ong 1,5 meter breed. ik heb nu 3 karpers in gezien ook een witte koi:D Maar als ik mijn pennetje neerleg lijken ze niet geintresseert. Ook al weet ik dat er nooit iemand vist/heeftgevist. Weet iemand misschien wat dat kan zijn? ik heb met van alles geprobeert, mais, wormen, maden, brood korst, broodvlok.
Groetjes.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

07-08-2010 21:41

misschien kennen ze het aas niet, even wat vaker wat mais er in gooien ofzo...

maar denk dat zo goed als elke vis wel ooit te vangen is als je wat voor zn neus legt dat hij alleen maar hoeft te zuigen, ze blijven altijd nieuwsgierig
Johan Tillot
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-06-2010 19:59

09-08-2010 13:22

Okee ik zal het proberen! erg bedankt!
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

09-08-2010 13:24

wouter mer schreef:misschien kennen ze het aas niet


Zou dat het geval kunnen zijn bij wormen en maden?
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

09-08-2010 16:39

die hoeven ze niet te kennen nee.... maar het trekt wel hun interesse, dat is waarom het nog weleens wil werken op slootjes waar ze niets doen.
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

12-08-2010 16:38

Ik ga de wormen ook proberen. Afgelopen maandag een hele avond zitten kijken hoe de vis langs de oever aan kwam zwemmen om vervolgens over te steken naar de andere oever en daarbij recht over mijn voerplek van mais heenzwemt. Reageerde ook iet op een haakje vol met maden.
Voordeel van een avondje op een onbekende sloot: Ik weet nu in ieder geval wel dat er voldoende vis zit :)
Laatst gewijzigd door Victor van Hoek op 16-08-2010 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
jasper blekin
Berichten: 127
Lid geworden op: 16-08-2008 12:13

12-08-2010 17:29

Zit een beetje mee te lezen komt erop neer dat dit bij mij een bekend verhaal is hahaa.
Alleen de sloot bij mij is rond de 1 meter diep, rond de 1,5km lang en stroomt door weilanden 8) Met een stuk of 5 sluwe ouwe lange super donkere karpers. Hier heb ik ook zoveel gepend en zelfs al eens met de piepers gezeten. Precies wat sommigen hier al zeggen, ze pakken helemaal niks van alle soorten aas geprobeerd. Deze karpers zijn gewoon zo arrogant en schuw of wat dan ook dat ze lekker niks pakken. Heb al meerdere keren verschillende kleine voerstektjes aangelegd, allemaal mooi dat voeren maar aan het einde van de week kun je gewoon een berg voer er weet uit halen en ergens anders neer kieperen. Heel erg apart maar ze moeten dat vreten wat door mij of anderen wordt aangeboden niet. Wordt nooit bevist en als er wordt gevist wordt er toch nooit wat gevangen. Ik heb het al op gegeven af en toe ga ik er nog wel eens heen als ik weer moed heb. Achjaaa, het blijft toch mooi 8)

Maar als het nog van die jonge karpertjes zijn moet het toch te doen zijn, denk ik. Jezelf goed camoufleren en proberen zover mogelijk vanaf de sloot te zitten zodat ze jou niet zien of ze niks in de gaten hebben dat er gevaar op de loerte ligt. Als het zo ondiep is kunnen ze jou montage waasrschijnlijk met daglicht ook zien. Misschien een keer een laat penavondje ervan maken 8)

@Suc6 :wink: ,
Jasper
Gebruikersavatar
Evert Bram
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-09-2009 23:56
Locatie: Twente

12-08-2010 20:09

Probeer eens wat levend aas zoals een dikke pier.

/edit: ik had over het hoofd gezien dat jullie al over pieren praatten.
Jorick Schipper
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-08-2010 18:52

12-08-2010 20:23

Zoals sommige al zeiden een voerplek

probeer eens wat meerdere voerplekjes te maken bijvoorbeeld van mais.
en dan is met het pennetje er tussen. of zoals jasper al zei wat verder van de kant af zitten en/of cammoufleren


Succes :wink:
De meeste vis zit tussen kop en staart!

Tenminste dat zeggen ze.

nou bij mij gewoon aan mijn haak hoor!
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

12-08-2010 21:42

jonathan tikovsky schreef:Eeey ik heb een vraagje, ik heb wat zitten rondlopen en zag een klein slootje van ongeveer 30-40 cm diep en ong 1,5 meter breed. ik heb nu 3 karpers in gezien ook een witte koi:D Maar als ik mijn pennetje neerleg lijken ze niet geintresseert. Ook al weet ik dat er nooit iemand vist/heeftgevist. Weet iemand misschien wat dat kan zijn? ik heb met van alles geprobeert, mais, wormen, maden, brood korst, broodvlok.
Groetjes.



Hallo Jonathan,

het is dus zeer ondiep. Pen er af halen en 2 drijvertjes plaatsen...... Desnoods freelinen als het even kan.
Totaal geen voerplekken maken!! Die hebben toch geen zin lees ik. Klein haakje met een enkele maiskorrel of iets dergelijks...
Probeer het dus zo subtiel mogelijk. Probeer desnoods het aas "gewichtsloos" te maken d.m.v pop-up en een klein loodje....

Je hebt dus nog wat opties....
Succes!

Groet,
Dale
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-08-2010 07:36

dat soort slootjes heb je best vaak, bij mijn zwager hebben ze er ook 2 denk metertje diep en 2/2.5 meter breed en denk rond de 2 km lang, maar loopt door een heel weiland, maar ze zitten vaak op 1 plek van het slootje.. en na een maandje voeren kwamen ze al losser en nu na een half jaar trekken we er elke avond wel 2 uit.. en ze zijn al dikker geworden dan voorheen dat is ook leuk om te zien..... ze zijn niet groot maar dat komt nog wel..

hoe precies:

gewoon als je eten over heb er in doen, liefst aardappelen en zo nu en dan wat aardappelen koken met suiker en alles. En het brood wat je niet op gegeten heb kan erin of wat je over heb, eigenlijk alles wat jij denkt dat eet de vis kan er in ;) Ook gewoon wat goedkope blikjes mais kopen van 30 cent ofzo en elke avond even 2/3 blikjes erin kan geen kwaad en maden wil ook wel lukken om ze een toetjes te geven. Dus haal voor 3/4 euro maden en doe er zo nu en dan wat maden bij kan je een week mee doen als ze in de koelkast bewaard.. denk als je dit even een maandje doet dat je daarna leuk zal vangen, is ons ook zo gelukt..

Dus laat de eerste vangst maar komen, ben benieuwd.

Success!!

ps: ik weet las dat je al plekken had gemaakt met mais, maar het is gewoon een kwestie van tijd ;)
Oja joh!!!
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

13-08-2010 10:32

Is maar een idee probeer anders eens drijvend te vissen met kattenbrokken of brood is zeer goed te doen in z'n klein slootje. Succes.
Gr. Frans
Het is niet Fans maar Frans.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

13-08-2010 11:46

Fans Hoogervorst schreef:Is maar een idee probeer anders eens drijvend te vissen met kattenbrokken of brood is zeer goed te doen in z'n klein slootje. Succes.
Gr. Frans


Hé Frans,

Hoe is het?

Vang je nog wat en wanneer gaan we een biertje doen?

Gr,

René
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

13-08-2010 17:17

Rene je krijgt een email!



Ontopic maar weer!
Het is niet Fans maar Frans.
Erik van Voren
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-08-2010 19:48

16-08-2010 20:02

Ik heb hetzelfde probleem, poldersloot 2 a 3 meter breed, 40 a 50 cm diep

loop al een tijd te voeren, mais en variantjes, maar ze willen het niet...
maaien is geen optie want er zit een partij ruisvoorn, niet normaal

maar we blijven proberen.....
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-08-2010 09:03

erik van voren:
probeer eens suikeraardappel ;) of met pellets ;)
Oja joh!!!
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

08-01-2011 11:29

ook dit verhaal komt mij bekent voor het is 30 cm diep en de sloot is 3 meter breed. bij mij pakken ze het aas wel brood wormem en mais. ik loop langs de sloot en zoek de karper op het is ondiep dus je hebt ze zo gevonden. zie je een karper gooi je aasje er heeeel voorzigtig bij. ze waren bij mij niuwschierig en pakte het. je ziet het ze gewoon opzuigen" geweldig " om te zien hoe ze dat opzuigen. het gekke is dat er bij mij ook een koi zwemt. de ze is nog schuwer als de rest maar deze is ook zon 65 cm groot( ik heb hem gevangen). verder zitten er veel klijntjes zon rond de 30 a 40 cm . deze zijn minder moeilijk te vangen als de grote. maar als je een karper ziet aasen. en je gooit je aasje erbij dan pakken ze het metenn. dus zoek een aasende karper en gooi je aasje dr eens voor. owja ik vis zonder dobber allen een haak op de lijn soms een knijp loodje om de boel wat sneller te laten zinken want het stroomt er. maar verder niets en dan gwewoon je aas natuurlijk.
zo ga je ze echt wel vangen hoor!

veel sucser er mee.

gr bart
Gebruikersavatar
Arno Ruiter
Berichten: 26
Lid geworden op: 01-03-2010 09:38
Locatie: Schagen
Contacteer:

10-01-2011 10:59

Liggend in het gras met een worm steeds een aankomende vis de weg proberen te blokkeren of al een volleerd marinier achter de vis aan de 'tijgeren' is mijn beste methode. Het laten liggen van het aas was vaak tenenkrommend vissen. De karper(tjes) passeerde keer op keer het aas. Zonder dit op te merken of de moeite te nemen even een stukje om te zwemmen. Misschien zijn ze gewoon erg lui.
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

10-01-2011 11:06

hark de bodem een paar keer ergens helemaal om, gooi er wat garnalen/mosselen in en probeer het daarmee. misschien is dat wat.

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

13-01-2011 18:05

Ik ken ook een paar van die slootjes. Met variantjes op gevist vorig jaar maar erg moeilijk om ongezien te blijven. Het beste was nog plat op de buik met alleen je hoofd achter een graspol. Zitten, staan en wandelen leverden alleen wegschietende vis op! Ga er maar van uit dat je al wandelend de vis al 20 meter verder laat weten dat je er aankomt.
Het verbaast me al dat in de reacties hiervoor vissen op zicht het aas pakken. Mijn advies: zachtjes aankomen, niet wandelen maar sluipen, zoek een plek waar je niet boven de omgeving uitkomt.

succes!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-01-2011 19:06

Ik ben bang dat de karpers in kleinslootje de winter niet hebben overleefd.

Maar heb er natuurlijk weinig verstand van, vis alleen in grootslootje.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

17-01-2011 11:10

Zo na hele lange tijd aantal jaar weer een berichtje van mij.
Ik heb het zelf ook wel meegemaakt een mooi klein slootje waar karpers zichtbaar waren maar zeker in het begin niet te vangen bleken te zijn ik heb er best veel tijd ingestoken ik ben om de 2 dagen gaan voeren op verschillende plekken en dan op die plekken over heel de breedte van de sloot dit heb ik 3 weken volgehouden zonder te vissen de laatste week ben ik selectiver gaan voeren dus op 2 mogelijke stekken die mij wat leken wat me opviel was dat de eerste week de karpers wel nieuwsgierig waren maar niet als hongerige honden de voerplekken kaalvraten mss omdat er een hoop andere voedselbronnen waren of omdat ze gewoon niet wisten hoe lekker het was :) laatste week elke keer als ik kwam op de stekken zag ik dat ze steeds gulziger werden op me mais dit vond ik voldoende om echt de stekken te gaan bevissen en met resultaat ik ving me in een paar uurtjes helemaal scheel na elke vangst verkassen naar de andere stek.

Ik denk dus dat ze moeten wennen aan het aas wat ze voorheen mss nooit gezien en gegeten hadden
en je het ook niet te snel moet opgeven of overhaasten dan weet ik zeker dat je ook gaat vangen in je slootje

grz Kev
Plaats reactie