Vraag Sambal/Pepers


Plaats reactie
Merein Molenaar
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-10-2009 15:58
Locatie: Arnhem / Aalten

12-07-2010 23:00

Ik zou graag jullie mening/advies over het volgende willen.

Op een de vijvertjes waar ik drijvend vis zitten altijd wel wat eenden. Niks aan de hand maar op een aantal van die watertjes wordt het nogal irritant. Ze vreten al je voer weg, schrikken van niks en komen de hele tijd terug om al je brokken weg te vreten. Het lijkt ook wel of ze nooit uitgegeten raken. Het word dan meer eendjes voeren als vissen :x .

Nou is het algemeen bekend dat karpers wel van scherp spul houden en daarbij kwam ik op het volgende idee. :D Ik heb bij mijn brokken wat sambal, ketjap en zonnebloemolie gedaan en dit goed laten intrekken.

Vervolgens ben ik gaan vissen. Na het gooien van 1 hand voer kwamen de eenden er al op af en begonnen te vreten. Dus ik nog wat brokken erbij gegooid waar de peper schilfers duidelijk aanhingen. De eenden schrokken niet eens van de brokken, die toch bijna op hun kop kwamen en begonnen als een gek verder te schranzen. Na ongeveer 10 brokken begonnen de eenden toch als een gek naar water te happen en een beetje raar te doen waarna ze aftaaiden en voor de rest ben ik niet meer gestoord door de beesten.

Wat ik me alleen later afvroeg. Is het niet schadelijk voor die eenden al die hete pepers, of branden ze alleen hun bek en de volgende dag hun gat bij het schijten :wink: . De karpers hadden er geen last van in ieder geval want binnen een kwartier lagen er 2 mooie karpers op de mat.
bob brouwers
Berichten: 47
Lid geworden op: 03-04-2010 20:10

13-07-2010 16:57

ik weet niet of het schadelijk is maar ik heb ook veel last van die beesten, en ze komen ook de heletijd terug.
dus denk dat ik het ook ga gebruiken,maar misschien als je er een paar dood ziet is het slecht.
maar denk het haast niet want die beesten eten echt alles en ook dingen die niet goed zijn.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

13-07-2010 22:19

creatieve oplossing, hoop wl dat het idd niet schadelijk voor dat pluimvee is
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

14-07-2010 16:15

het lijkt me niet schadelijk als die beesten brood eten met 5 dagen schimmel en daar niet dood aan gaan of ziek worden lijkt dit me ook wel goed. maar heb je al die ingredienten gewoon bij elkaar gegooid? en dan de kattebrokken geweekt?
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Merein Molenaar
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-10-2009 15:58
Locatie: Arnhem / Aalten

14-07-2010 19:34

Ja gewoon erbij gegooit en in laten intrekken, komt er een mooie wolk die uitlekt vanaf.
Remco Hoogendijk
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-07-2010 17:42

15-07-2010 23:23

Lijkt me sterk dat het schadelijk is. Wel goed idee overigens.

Over het algemeen veranderd de spijsvertering door heet eten altijd wat dus ik denk dat ze hooguit aan de (nog) dunne(re) zullen zijn geweest een dag later. Overigens is brood wel echt hartstikke slecht voor eenden.
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

16-07-2010 02:09

http://www.extremefood.com dan moet je de ultra death nemen en dat spul gebruiken.
als ze dat nemen verzuipen ze zich zelf snakend naar water:P
is 800 keer heter dan de galapinio peper.
1 DRUPEL is genoeg voor een kwartier lang vlamen schieten.

Ultra Death Sauce
One taste and you will know this Jersey boy was here! If you have an insatiable need for heat or are one that lives in excess...Here I come. This sauce is the real deal. So shut the "F" up and pour me out!!! Love ya.

All new incredible coffins now bring you Ultra Death!!!

Size: 5 fl. oz. 150 ml

Suggested Uses: Be warned: this sauce contains ingredients 800 times hotter than a jalapeno chile. Use sparingly. Ultra Death should not be consumed without dilution.

Ingredients: Red Habanero Pods, Naga Jolokia, Cayenne Chilies, White Vinegar, Natural Pepper Flavor (contains soybean oils), Tomato Puree, Pirri-Pirri Chilies, Lime Juice, Salt, Spices.

Disclaimer: Warning: this product contains the hottest known ingredients on the planet earth. Please use with extreme caution
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

16-07-2010 12:46

Vraag me af wat het allemaal voor zin heeft.
Die eenden zwemmen in hun watertje komen er paar grapjassen vissen;STELLETJE EIKELS; en gaan ze die dieren met troep beetje liggen te verzieken,eigenlijk moest iemand het in jullie strot duwen,wil het graag voor jullie doen hoor geniet ervan. :lol: :lol:
En daarbij vissen met korst is niet voor niks op sommige watertjes verboden,om zulke zieke praktijken te voorkomen.
KARPER OP ONTHAAKMAT EN EENDEN SAMBAL VOEREN HOE HYPOCRIET KAN EEN MENS ZIJN\?????????????????
m,f,g der tierfreund ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-07-2010 13:51

Je kan met een gerust hart pepers en andere hete dingen in je brokken doen, de eenden gaan er niet kapot van. Ik zeg je alleen wel dat ze er op den duur aan wennen, want ik doe dit zelf al dik 2 jaar en en ik merkte dat ze na enkele maanden gewoon stug door eten pepers of niet. Verder heb ik ook al eenden gezien die20mm boilies aten ze deden er wel dik 10 minuten over maar hij ging er in en die eenden leven ook nog steeds...
Oja joh!!!
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

17-07-2010 01:46

hoop dat je een geintje maakt met je, 800x sterker als galapinio peper? als je een echte vent bent test je het eerst zelf voor je het aan de eendjes voert 8)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-07-2010 10:35

Ik heb zelf ooit die Ultra Death Sauce gehad en er boilies mee gemaakt en ik weet dat karper heet eten lekker vinden maar dit is ook voor hun te heet volgens mij want heb er toen een kilo van gedraaid en niks geen aanbeed.. en ik heb er op 1 kilo maar 2 schepjes van in gedaan.. :S en heb er zelf ook even van geproefd maar de tranen schieten in je ogen...

het schijnt zelfs zo te zijn dat het volgens sommige doktoren een dodelijk middel is als je er teveel van binnen krijgt in 1x dus laat staan wat het met een eend doet.. NIET DOEN DUS!!! houdt het gewoon bij chilli en pepertjes zoals de karper lekker vind.. die eenden eten het toch wel als de karper het laat liggen...
Oja joh!!!
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

19-07-2010 02:46

het was ook niet serieus bedoeld of zo.
ik vis niet met sambal en zou het ook nooit voor die rede gebruiken.
was een beetje sarcastisch grapje.

ik heb hem zelf ook geprobeert en als iemand die van heet eten houd, vond dit zelfs ondragelijk.

heb ook een beetje gezocht en gedaan en dit blijkt de op 4 na heetste saus ter wereld te zijn.

en voor in de boilies ja zou best wel te heet kunnen zijn maar dan zou ik persoonlijk proberen met minder der in te doen.
volgens mij is het trouwens wel goed voor de hot hemp wand het wasemt er uiteindelijk toch af.
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
bob brouwers
Berichten: 47
Lid geworden op: 03-04-2010 20:10

20-07-2010 15:44

is dat spul schadelijk voor de mens als je het wat teveel in je eten doet??
en geld dat ook niet voor de karpers??
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-07-2010 17:21

Rottende partikels vreten ze ook dusjah.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

21-07-2010 01:44

dat spul is schadelijk als je het niet verdunt en te veel eet.
maar laten we der van uit gaan dat mensen genoeg verstant hebben om het niet te doen.
en hopelijk dat ik/wij ook niet zo slim ben/zijn om mensen een mogelijkheid/idee te geven om iets stoms te doen
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
Merein Molenaar
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-10-2009 15:58
Locatie: Arnhem / Aalten

21-07-2010 13:02

Bedankt voor al jullie reacties, heb trouwens al gemerkt naar een keer of 2 vissen dat het toch minder doet dan ik eerst dacht, ze happen er nu gewoon stug doorheen. Er zit dus niks anders op dan een kilotje extra meenemen om eerst de eenden te verzadigen :s.
Plaats reactie