verslag van je ongelukkigste (pen) sessie ooit


Plaats reactie
Gebruikersavatar
davey gans
Berichten: 51
Lid geworden op: 02-10-2007 13:24

27-05-2008 16:21

ik zal alvast beginnen

Niet leuk meer!!!!

De Heerengracht zijn ze daar nou echt zo onvangbaar ?
Nee, natuurlijk niet, er zijn er daar misschien wel een stuk of 5000 gevangen.
Maar het is mijn pech die iedere keer weer overheerst op dat voor mij vervloekte grachtje!
Ik zal jullie laten meeleven met een van de slechtste visdag uit mijn hele(nog korte) leven.

Is goed hoor maar waar dan?

S’morgens “vroeg” 10 uur stond ik beneden ik moest nog even wat eten maar ik kreeg in eens zo een zin om te vissen, dat ik uit spontaniteit mijn vismaat belde en vroeg of hij met me wou vissen.
Het eerste wat hij zei toen zijn moeder hem uit zijn bed had geroepen is goed hoor, maar… waar?
Die vraag komt wel vaker voor bij ons, meestal wordt het ff struinen in de polder op karpertjes van minstens 1 pond tot hooguit 10 pond , meestal een beetje er tussenin.
Kan heel leuk zijn maar soms wil je toch wel wat meer.
“Ik” zei rondje Purmerend dan maar?
“Bart” is goed, als het mag?
Om 11 uur zaten we dan eindelijk op de fiets en we praatte over de vangst die we vandaag zouden doen . .....

Het bejaarde tehuis

En we waren zonder dat we het eigenlijk echt doorhadden al bij onze bejaarde tehuis stek gearriveerd .
De penhengeltjes werden opgetuigd een verse aardappel werd erop gedaan, tegen het kantje van de lelies gegooid en het wachten kon beginnen.
Ondertussen hadden we nog een leuk herhalend gesprek gehad met een oude dementerende bejaarde tehuis bewoner.
Een kwartiertje nadat de man weg was hoorde ik wat geslurp in het hoekje van het water, dus ik leende de korsthengel van me maat even, liep door het gras achter de struiken en gooide me korstje een halve meter van de vissen af.
Er werden wat kattenbrokjes bij gegooid en het wachten was begonnen .
Maar het wachten duurde een beetje lang omdat die vissen na de komst van mij stil zijn blijven liggen aan de oppervlakte.
Het werd tijd dat ik weer even naar mijn pennetje ging kijken, ik haalde de korsthengel binnen en ging weer rustig op mijn oude vertrouwde plekje zitten.
Maar daar kwam verandering zo rustig zat ik niet meer, m’n pennetje begon eindelijk te
Bewegen!!
Maar meer ook niet….Dacht ik …. Ik kreeg na tien minuten constant beweeg een flinke opsteker, waar ik absoluut NIET op gerekend had me hengel lag rustig naast mij, en die moest binnen nu en een seconde opgepakt worden maar dat gaat nogal moeilijk als je hengel vast zit in de struiken.
Na tien seconden getrek was de hengel los gekomen uit de struik.
Maar nu moest de vis nog aangeslagen worden maar u raad het al die was er natuurlijk allang al verdwenen , met dank aan mijn weerhaakloze haak mt. 8

En ik stond daar maar een beetje moedeloos te kijken naar mijn weer op de zelfde plek staande dobber.
Ik heb op de bejaarde tehuis stek enkel 1 karper gevangen , en ik was vastbesloten om er daar meer te gaan vangen, niet morgen of volgende week, nee vandaag.
Maar ja de dag is nog lang en we hebben nog zat tijd om er een te gaan vangen.
Ik pakte mijn hengel op ik beaasde hem en hij werd weer naar de zelfde plek gegooid, wat extra aardappeltjes erbij en het wachten kon weer gaan beginnen.
We haalden de hengels even uit het water en gingen even wat eten en drinken op het dichtstbijzijnde bankje.
We pakten onze hengels en deponeerde hem weer op dezelfde plek waar hij eerst ook lag.
Na 20 minuten naar een dobbertje gestaard te hebben ging mijn dobber ineens als een speer onder, en alles leek mee te zitten, m’n molen zat niet vast aan de struiken, de vis zat gehaakt en ging naar het veilige gedeelte toe zonder lelies.
Ik merkte wel dat mijn slip wel erg licht stond dus ik wou hem net even vast gaan draaien, en toen dacht de vis ik ga jou dag nog meer verknallen en ik ga de lelies in.
En na nog 20 seconden getrek aan die hengel stond mijn hengel in 1 klap weer helemaal recht, heel leuk weerhaakloze haakjes maar met lelie's kan je beter met doen

Tijd voor een nieuwe stek, de Heerengracht.

Even dacht ik naja kan gebeuren, maar dat was voor een hele korte duur, ik pakte mijn spullen (niet zachtaardig ) in en zonder het aan Bart gevraagd te hebben deelde ik mee dat we naar de Heerengracht gingen.
En Bart vond het allemaal wel goed, hij pakte ook zijn spullen in en we gingen naar de Heerengracht.
Daar zaten we dan op de fiets op weg naar ons volgende stekje .
Na de vorige ervaringen was ik in ieder geval al een heel klein beetje de moed kwijt.
Ik hoopte dat als we bij de Heerengracht aan kwamen we daar wat karpers aan de oppervlakte zouden zien.
Na een rondje gelopen te hebben zagen we allebei nog niks totdat ik in het kommetje wat brood gooide en daar tien minuten later weer terug kwam.
Ik zag er een heel af en toe 1 zijn lippen tuiten en wat brood van de oppervlakte pakken.
Mijn vismaat zag het ook eigenlijk wat eerder en wat hij tegen mij zei was het volgende , vang jij hem maar Dave jij vist hier al langer als ik en je hebt er hier nog nooit een gevangen en omdat je dag vandaag ook niet helemaal op rolletjes liep gun ik jou deze vis wel.
Dus hij ging verder op zitten, en ik legde heel voorzichtig mijn broodkorstje in de buurt van de azende vis.
Die tien minuten lang telkens vlak voor mijn broodkorstje wegdraaide, terwijl de vis de rest van de broodkorstjes zonder aarzelen pakte.
De vis dook telkens weer ergens anders op, om gek van te worden!
Maar ik bleef wachten tot de vis het toch weer is een keer ging proberen om zich tegoed te doen aan mijn met kattenvoersmaak geflafourde broodkorstje, net op het moment dat ik het wou opgeven en mijn broodje binnen wou draaien kwam de vis weer boven en akelig dichtbij mijn broodkorstje, en ik besloot om hem nog maar even te laten liggen.
Met in mijn achterhoofd dat ik hopeloos een vis wou vangen kwam de vis nog dichterbij, en hapte (ik dacht helemaal) half in mijn broodkorstje en een seconde daarna werd de hengel met een heel snelle vaart omhoog geslagen, en in de zelfde vaart ging de vis ook weg.
Ik heb er denk ik nog een minuut doelloos naar voren zitten staren en toen ben ik maar is naar bart gegaan met de conclusie dat ik de vis heb misgeslagen.
Ik wou me hengel in tweeën breken maar ….. dat deed ik maar niet.
Maar dus we hadden nog wat tijd over voordat we naar huis moesten dus ik ging nog een laatste poging wagen als ik er nog een zou vinden .
Dat duurde gelukkig niet zo lang want aan de overkant zag ik een (voor mij) hele dikke vis.
Die niet echt moeilijk zou zijn om te haken, want die vis was me toch gulzig aan het slurpen.

Mijn hengel werd beaasd met een grote korst zodat ik hem ver weg kon werpen .
En ja hoor je raad het al midden op de kop van de karper, maar tot mijn grote verbazing reageerde de vis alleen op het eten en toen draaide de vis zich naar mijn broodje toe, ik hoorde op de achtergrond “take me down to the paradise city” en ik kon de hele wereld aan, maar alles stortte in op het moment dat de vis het pakte, ik wachtte 3 seconden ik sloeg precies op tijd aan en toen gebeurde het laatste wat ik verwacht had, me draad brak bij het aanslaan van de vis.
Want in mijn startoog zat een klein haarscherp scheurtje……

m.v.g davey
it's the beauty of the carp that counts.... and not his pounds
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-05-2008 17:49

Tja ""leuk"" verhaal.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Maar de volgende vangst geniet je weer dubbel :wink:

succes
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
davey gans
Berichten: 51
Lid geworden op: 02-10-2007 13:24

27-05-2008 18:11

ja dat is wel weer zo
mijn 2de sessie in purmerend wist ik 2 supermooie vissen te vangen
it's the beauty of the carp that counts.... and not his pounds
rob demin
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-01-2007 18:33
Locatie: zoetermeer

27-05-2008 22:24

Leuk Verslag :lol:jammer van de vis :oops:
gr dobberrob
Nog steeds op zoek naar mooie handgemaakte dobbers??
Of wil je van alles weten over penvissen?

Neem dan ook eens een kijkje op mijn website,

www.dobberrob.nl
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

28-05-2008 00:22

davey gans schreef:De Heerengracht zijn ze daar nou echt zo onvangbaar ?
Nee, natuurlijk niet, er zijn er daar misschien wel een stuk of 5000 gevangen.


Ik heb het karperen daar voor een groot deel geleerd. Van die 5000 heb ik er in ieder geval letterlijk honderden gevangen ;) Mooie tijd was dat!
Groot heb ik daar eigenlijk nooit gezien, laat staan gevangen. Grootste vissen die ik daar heb gevangen zijn 75 cm en ik schat hooguit 15-16 pond (wegen deed ik toen niet). Dagen van 5 stuks noemden we toen 'lekker', meer was eerder regel dan uitzondering. Dit is echter zo'n 13-14 jaar geleden, vraag me af hoe dat nu is?
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

28-05-2008 07:45

Ik hou het kort!! in een half uur op de korst drie gekende dertigers tot +-36 pond verspelen,1 haak uitgebogen ,1 lijnbreuk,1losschieter en daarna een slapeloze nacht :( gelukkig daarna nooit meer zo een pech gehad).
serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

28-05-2008 11:23

Heeregracht !!!!

leuke tijden gehad :D

Staat ook een bordje vangsgarantie bij ;)

Gr Serge
Gebruikersavatar
davey gans
Berichten: 51
Lid geworden op: 02-10-2007 13:24

28-05-2008 15:20

Nou de Heerengracht is volgens mij niet meer zo als vroeger.(als ik de verhalen van mij vader moet geloven)
Ze zijn zo verschrikkelijk slim en 'schuw' geworden.
Maar er zitten karpers tussen die makkelijk te vangen zijn maar de wat grotere en oudere die vang je niet meer zo makkelijk.

m.v.g davey
it's the beauty of the carp that counts.... and not his pounds
Gebruikersavatar
davey gans
Berichten: 51
Lid geworden op: 02-10-2007 13:24

28-05-2008 15:21

dennis scherjon schreef:Ik hou het kort!! in een half uur op de korst drie gekende dertigers tot +-36 pond verspelen,1 haak uitgebogen ,1 lijnbreuk,1losschieter en daarna een slapeloze nacht :( gelukkig daarna nooit meer zo een pech gehad).

kom ik aan met me hooguit 16 pond :o
it's the beauty of the carp that counts.... and not his pounds
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

31-05-2008 17:27

Hier een korte samenvatting van mijn dramasessie in de polder:
De dag van tevoren even gevoerd en ze zaten er al direct op daar aan de overkant van de sloot. De eerste vis zwom direct om een paaltje... Ok nieuwe onderlijn gemonteerd, inwerpen....vast in de rietkraag, Ok nieuwe onderlijn gemonteerd, inwerpen, vissen maar. ondertussen tijd genoeg gehad om een tweede hengel bij te leggen. Beet, vis zwemt direct naar de stek van hengel 1, hengel 1 ophalen, ook beet, twee Karpers aan twee hengels, vissen zwemmen lekker door elkaar, maar met wat kunst en vliegwerk alle twee geland. wel weer alles in de war. Ok , losknipppen, nieuwe onderlijnen monteren, inwerpen, even terughalen tot boven de stek, vast! Toen was ik het wel beu met die onderlijnen en dobbers......
Aan het eind evan deze paar uur dreven er aan de overkant vier dobbers, waar ik vervolgens twee kilometer voor ben omgefietst....

Hans
Gebruikersavatar
davey gans
Berichten: 51
Lid geworden op: 02-10-2007 13:24

10-06-2008 21:55

eventjes een kort verslag van een nog slechtere sessie. dan mijn vorige
Ik ga 's morgens 6 uur op om in de heerengracht te vissen omdat ik 's middags moest tennissen
ik kom daar aan,
IK zie er meteen al 1 ...verkeerde beweging weg.
IK zie er even later weer 1 ik sla mis.
Op een gegeven moment zie ik een zeer grote ik sla aan hangen verspeeld .want hij was niet meer te stoppen en ging het drijfvuil in waar een grote tak was de lijn schuurde draadbreuk.
Nog 2 happende vissen op de variantjes misgeslagen.
daarna hing er weer 1tje die ik ook meteen weer verspeelde.
Ik naar een ander stekje ik zie een vis happe nik wil mijn broodje in de buurt van de vis leggen(tenminste dat dacht ik) want er zat geen brood en geen haak meer aan HUH!! :o :-? ik naar mijn fiets om mijn tas te pakken en jahoor je raad het al FIETS GESTOLEN!!!!!! wat een KUTochtend .
mvg davey
it's the beauty of the carp that counts.... and not his pounds
Bob Geelen

14-07-2008 09:49

Je verwacht niet dat jou ziets overkomt.. Maar volgens mij heeft bijna iedere visser wel een keer een ongelukkige sessie.

Zo gebeurde mij dat zaterdag voor het eerst... Nijlon lijn al een tijd niet gecontroleerd, slip volgens mij veel te vast en mijn (super) knoop niet goed gelegd..

2 vissen verspeeld

:(
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

14-07-2008 16:52

Vorige week..

Ik besloot eens lekker te gaan pennen. Stond 's ochtends om 07.15 op. Even buienradar checken zag er zo goed als droog uit. Ik was rond 08.45 aan het water lijn door de ogen gehaald. vanaf dat moment enorme regenbui ik zeiknat na 20 minuten en besloot weer even lekker in bed te duiken. om 11.00 ging ik weer terug naar de plas. ik lekker pennen en na 15 min zag ik wel 12 karper volop azen aan de oppervlakte. Ik werd 's ochtends wakker met de gedachte die brokken kunnen wel uit mijn tas met dit weer! Niet dus, Ik stond lekker eigenwijs door te pennen. na een tweetal uurtjes en geen beet besloot ik mijn hengel in de bosjes te dumpen en als een gek heen en weer te fietsen om die brokken te halen. Eenmaal aangekomen Nash controller aangeknoopt en vissen maar. Meteen kwam er een vis recht op de brok af. Ik dacht in mezelf dat word em!, ik laat hem lekker te controller meetrekken dan weet ik zeker dat die hangt. SLURP!! weg brok bewegende controller SLAAN....!! Als een raket kwam de controller op me af gevlogen recht in de boom..

Wat een ^%$#% dag.

Al vis je nog zo lang, deze dagen komen altijd wel eens voor.. Wat voelde ik me een amateur..

groeten Niek
Nick Flip

17-07-2008 23:56

Je gevoel zit goed Niek :wink:
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

19-07-2008 13:22

Mijn pensessie's van de komende maand zijn allemaal een mislukking.

Gisteren gewerkt in Nijmegen bij de vierdaagse kreeg ik een betonnen parasolvoet op mijn tenen!!

Gebroken... om 04.00 s'nachts

NO FISHING :(
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

20-07-2008 19:04

Aiii das balen Niek! Hoe hedde da nou weer voor mekaar gekregen haha (sorry;)

Mijn ongelukkigste pensessie heeft nooit plaatsgevonden omdat ik de avond
ervoor tijdens het voeren mijn vinger open haalde aan een rietstengel...
Twee hechtingen... dusssss
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

20-07-2008 19:40

Dat vertel ik je wel een keer als ik je weer zie!

Klinkt inderdaad een beetje vreemd dit verhaal maargoed.

Ik ben wel door een mede-boarder verwent met een setje pennen (pretpakket) zoals hij het zelf noemde.

Nogmaals bedankt hiervoor

Gr Niek
Plaats reactie