Kiezen uit 3 hengels


Plaats reactie
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

04-02-2003 11:18

Beste mede penvissers,

Ik zit in dubio. Mij zijn 3 hengels aangeboden maar ik weet niet wat ik moet kiezen. Heeft een van jullie suggesties
1 SKP K2 Carpfloat 360 cm en een testcurve van 1,5 lb , een mooie ragfijne grafietstok met kurken greep. Is nieuw moet 67€ kosten

2 hand gebouwde glashengel van 'Cor van Beurden' / Erik Bansberg ,Bovenste gedeelte : 2.10 m met 10 geleideogen incl. topoog
Onderste gedeelte: 1.60 m met 2 geleideogen.
Kurken handvat met cone van 75 cm met reelringen. is 20 jaar oud maar ziet er perfect uit. kost plus minus 100€ deze is custom build

3(cor spinhoven)penhengel. kleur groen, ogen hardchroom, handvat kurk, lengte rond de 4 meter en parabolisch moet ook 100€ kosten. Ook dit is een oudere hengel

Wie kan me helpen of weet wat te vertellen van bovenstaande hengels. Ik weet het echt niet meer.

Gr,
Tom



_________________
"Don't be satisfied with yesterday, Choose the right equipment use it the right way....Refuse to compromise because you can expect to sucseed. Than start again......."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom de Haas op 2003-02-04 11:19 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom de Haas op 2003-02-04 11:20 ]</font>
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-02-2003 12:54

Hoi,ik zou kiezen voor de cjw !
Ten eerste omdat de cjw ondanks zijn "ouderdom" kwalitatief(en dan dus vooral de blank) het beste is denk ik en als hij er nog redelijk tot goed uitziet is hij die 100 euro ook waard.
Ten tweede omdat ik gewoon niet geloof dat je voor 67 euro een hengel koopt waar je echt jaren plezier van gaat hebben,als je hem met regelmaat gebruikt tenminste.
Ten derde omdat een cor van beurden/erik bansberg geen 100 euro meer waard is ondanks hoe hij er uitziet.
Ben wel benieuwd of het nu een c.v.b. of e.b. is ?
Als er een stickertje opzit waar sciarone opstaat is het een C.v.B. en als er erik bansberg opstaat is het dus een E.B. !
Dit waren twee verschillende winkels dus moet toch een van beiden zijn en kan niet allebei :smile:
Ten vierde:uit financieeel oogpunt gezien is de cjw ook interessanter omdat deze altijd wel een zekere waarde blijft houden omdat merken zoals cjw en bijv reflex van W.v.L. bij een breed publiek geliefd zijn en erik bansberg bijv alleen in de buurt van Den Haag geliefd is/was.
Let er overigens wel goed op dat de hengels niet al te erg doorhangen van ouderdom !
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
Ik heb evt. zelf nog wel een hengel van wout van leeuwen voor je,12 ft 2 lbs,vol kurk,reelhouder,hard chromen ogen,zeer slanke blank,mooie actie,niet te stijf maar ook geen vaatdoek in redelijk tot goede staat dwz gebruikt maar niet misbruikt,mag weg voor 75 euro en is zeker geen verkeerde prijs.
mvrgr Dennis
PS mijn motto is,"beter tweedehands kwaliteit dan nieuwe soepzooi" !!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis van den Bogaert op 2003-02-04 12:57 ]</font>
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

04-02-2003 12:59

Dennis heb je als wezaterdag kom kijken nogmeerspullen te koop?
Misschien dat ik als je nog veel te koop heb staan nog wel wat wil.
Heb je toevallig nog molens ofzow te koop?
zoiets ofzow.
Maar als ik er zaterdag ben dan kijken wel nog wel effe
ik heb het een en ander nog nodig voor als ik 10 dagen naar la france ga....

Maar we zien wel een zaterdag!
Groeten
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-02-2003 13:06

Hoi,aan zwaardere materialen kan ik je verder niet helpen :sad: Zie je zaterdag wel.
Dennis
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

04-02-2003 13:11

Neeje ik bedoel aan ander spuil
de stokken neem ik graag van je over dennis!
Maar dan zoals stoeltje etc heb ik welmaar weet niet of t nog in goede staat is
Dus ik kijk zaterdag wel, want ik begreep dat je nog meer te koop had staan , we zien wel;

ik ga naar mn volgende les
de mzl
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

04-02-2003 16:33

Dennis,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga in ieder geval ff kijken voor die CJW dat ie ze waarde behoudt maakt niet veel uit voor het is een gebruiksartikel en verkoop nooit hengels.

Frank,(OFF TOPIC)

Je zal vast een fijne gozer zijn maar als je vragen aan iemand hebt die niets te maken hebben met het topic bel/mail of contact die persoon dan op een andere manier...... En niet via een topic waar hij toevallig gereageerd heeft. Dit vind ik en volgens mij ben ik niet de enige ZEER irritant.

Gr,
Tom
Gast

04-02-2003 17:15

Hoi Tom ik heb je een prive bericht gestuurd.
groet Erik
jeroen van assen
Berichten: 133
Lid geworden op: 24-09-2002 02:00

04-02-2003 19:03

yo tim

Tim heb je die skp k2 van shakespeare al eens in je handen gehad(ik heb er namelijk 2) hij ligt toch heerlijk in de hand of niet? Ik zelf heb ook menig penhengel in de hand gehad en deze kwam er voor mij toch echt het beste uit.En trouwens voor 67 euro heb je ze zeker niet duur(heb voor die van mij 105 nieuw betaald)Ik zou er nog eens over denken als ik jou was.

tim veel succes nog.
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

04-02-2003 20:31

Beste Tom,

Ik zou eerst even bij mezelf nagaan waar ik de hengel voor zou willen gebruiken. Het begrip penhengel is namelijk erg ruim: het kan er een van 1 maar ook van 2.5 lbs zijn. Het hangt er maar net van af op welke plekken je hem wilt inzetten (ruim water of obstakels) welke het meest geschikt is. Qua merk/afwerking spreekt een Spinhoven mij wel aan, maar daar trekt de karper zich in jouw water waarschijnlijk niet veel van aan .....

Kortom beslis eerst wat je nodig denkt te hebben aan lbs'en, kijk dan welke hengel daar (globaal) aan voldoet; als er dan meer dan een hengel overblijft kies je voor de stok die het lekkerst in de hand ligt of het mooist oogt, net wat je het meest belangrijk vindt.

Groeten,

Humphrey
Plaats reactie