Vangsten september 2007 met de pen( en freeline en drijvend)


Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

19-09-2007 20:06

prachtig beest man !!
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

19-09-2007 20:41

niemand vind de mijne mooi....(pruillip)
Bij iedere vis die geshowd word iedereen: MOOI VIS!!
Volgens mij ben ik de invisible man op het internet.... :wink:

Nee hoor..... just kiddin' ....
Iedereen z'n vis is mooi....
Bij mij is het natuurlijk ook veel moeite om op de link te kopieren:P
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

19-09-2007 23:13

Ik zie hier in de pentopic altijd superenthousiaste verhalen voorbijkomen van jeugdige vissers. Echt superleuk om te lezen, blijkt wel weer dat we voor de toekomst ook genoeg aanwas aan verstandige jongens hebben :D
Ben het helemaal met Christiaan eens, met het oppervlakte- en penvissen op wat drukker bezet water leg je een hele goede basis voor een respectvol en ervaren tijd als je wat ouder bent..

Ga zo door!

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
jan van susteren
Berichten: 246
Lid geworden op: 26-04-2007 12:18
Locatie: horn
Contacteer:

20-09-2007 09:17

mooi vissen joh! :wink:
mooie karpers en mooie vrouwen zijn moeilijk aan de haak te slaan
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

20-09-2007 09:26

@ the goose:

Haha, dat is het water waar ik héél lang geleden het karperen heb geleerd :) Die mooie rijen heb je daar vast niet gevangen?
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

21-09-2007 23:06

Vandaag maar weer eens een vrij dagje met de pen klungelen, ik vond dat de nieuwe molen wel eens zijn slip mocht bewijzen, dus koos ik voor een dorpsvijver waar er altijd kans is op karper..

Resultaat: 3 schubjes, 1 spiegeltje, 2 brasems en 2 dikke windes

Hierna verkast naar een ander watertje met kleine karpertjes(15-30 cm) en boerenkarpers.

Het resultaat: 4 schubjes(+/- 20 cm), 1 zeeltje(15 cm) en een heel stel ruisvoorns :wink:

dus dat was wel weer lekker geslaagd :lol:

ps. fototjes komen miss zondag nog...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
the goose

22-09-2007 15:49

ik had laatst een opmerklijke en mooie vangst gedaan

deze ving ik al na een half uurtje
Afbeelding
me vader kwam even langs en ik ging aan hem mijn nieuwe stek laten zien en na een uurtje was het weer raak.
de vis deed er erg lang over om het naar binnen te krijgen maar het was hem gelukt.
Afbeelding
kan iemand mij vertellen dat hij er zo uitziet, ik denk dat hij heel lang aan een stuk lood heeft vastgezeten.
Afbeelding

davey,
the goose

22-09-2007 15:52

hoe het komt dat hij er zo uitziet foutje :D

davey,
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

22-09-2007 16:03

Christian Hummelink schreef:
He Rob en Kobe trek je vooral niets aan van al die negatieve reacties. De meeste negatieve reacties in karpervisland komen voort uit pure jalouzie!

Iedereen heeft zo zijn eigen favoriete manier van vissen en dat is juist supermooi! Zodra je je eigen methode echter gaat verheffen boven die van anderen ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

Ik zie bij jullie een hoop plezier en enthausiasme, jullie zijn dolblij met elke gevangen vis en daar kunnen heel veel vissers een voorbeeld aan nemen. Ga vooral zo door met het vangen van die prachtige karpers!

Groeten Christian


Hier ben ik het voor de volle 100% mee eens!
Als ik die fotos van jullie zie, dan vissen jullie op exact de zelfde manier en met hetzelfde enthousiasme als ik 10 jaar geleden. Gewoon vooral doorgaan, leren vissen op zo'n water is helemaal niks mis mee!

Nee, de pipo's van 15 hier op het board, die hun info over vistechnieken vinden op hun luie bureaustoel, daar heb je wat aan..... :s

Ik ben blij dat er nog jeugd (voor zover ik mezelf daar niet meer toe reken) is die op dezelfde manier bezig is als ik in die tijd.

Doorgaan jongens! En blijf onthouden dat je vist om je eigen plezier, niet om naar de pijpen te dansen van mensen op het www


bedankt hiervoor, ik ken de naam van de persoon met het 2e bericht niet, maar erg bedankt voor de steun!!!!

morgen ga ik weer op dit water en ik hoop nog een paar mooie vissen te laten zien!!!!

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

22-09-2007 16:25

en je 100ste van het jaar vangen!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

22-09-2007 19:12

ja tobie, op het putje zitten er wel meer kleintjes (van een half metertje) maar ik hoop toch dat het 1 van de grotere en mooiere spiegels van het water zal worden!!! :D

greetzzz


(niet zo mooi he, dat foutje)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Henry Snippers
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-08-2006 21:35
Locatie: Losser (ov)

23-09-2007 00:28

the goose schreef:ik had laatst een opmerklijke en mooie vangst gedaan

deze ving ik al na een half uurtje
[kan iemand mij vertellen dat hij er zo uitziet, ik denk dat hij heel lang aan een stuk lood heeft vastgezeten.
Afbeelding

davey,


Die laatste ziet er inderdaad wat vreemd uit. :o
Oorzaak is moeilijk te achterhalen...
Misschien is ie er ook wel mee geboren?
Hij zal er in ieder geval wel oud om worden :wink:
Karpers zijn wat dat aan gaat heel sterk.
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

23-09-2007 23:23

Hierbij de fototjes van laatst;)

Afbeelding
spiegeltje
Afbeelding
klein schubje
Afbeelding
iets groter schubje
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Freek Swaans

24-09-2007 08:17

Leuke visjes de bakker! ;)
Arnout van Holten
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-09-2005 09:18

24-09-2007 15:30

Waarschijnlijke de laatste oppervlaktevissen dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb t wel eens met minder moeten doen :wink:

Arnout
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

24-09-2007 15:36

Mooi al die vissen!

Arnout, voor jouw info: het was natuurlijk een rare herfst vorig jaar, maar ik ving mijn laatste oppervlaktevis toen eind november (en de eerste van dit jaar in maart, bij een buitentemperatuur van vijf graden). Op de juiste plek is veel mogelijk. 8)

Groeten van Bert.
ff v==
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

24-09-2007 19:22

en je 100ste van het jaar vangen!
dat is gebeurd tobie :D

hij kwam er zondag uit samen met 15 anderen, het was nog wel een bijna-leder ook 3 schubben :(
hij was wel niet zo groot :-?

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-09-2007 19:42

De Bakker schreef:Afbeelding


Toch even een opmerking van deze kant, geld voor iedereen.

Letop de borst vinnen dat ze mooi gelijk langs de lichaam liggen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

25-09-2007 16:03

Ik zag het ook net tijdens het vlugge fototje schieten, 2 sec na deze foto lag hij goed... :oops:
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 16:25

Is ook niet speciaal aan jou gericht, maar gewoon een waarschuwing voor iedereen dat ze erop letten :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

25-09-2007 21:13

Snap ik, en ik vind het ook een hele goeje, want het is idd heel belangrijk...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

27-09-2007 20:13

Ik ben net terug van een avondje struinen met een vlokje :D Nu ben ik ook goed moe van al het lopen :lol: maar ik heb wel weer vis gevangen :D 1 gigantische knaap van een kroeskarper :D haha..

sorry voor het niet aanwezig zijn van een onthaakmat maar hij ging steeds tussen de wanden van mijn mat liggen en dus kon ie niet goed op de foto :oops: Vandaar dat ik hem even in het gras heb gelegd 8) :lol:
Afbeelding

Een mooi visje, maar dit was niet de laatste, een 2e vis kwam zich na een uurtje struinen melden. En dat was precies op het goede moment want ik begon me net af te vragen waarom de karper in mijn sloot wel hun kop kunnen keren als ze een vlokje zien zweven :roll: :-?
De desbetreffende karper zag ik vanaf een afstandje al boeggolfen uit de kant veroorzaken, en toen ik sluipend dichterbij kwam zag ik dat hij/zij druk aan het wroeten was tussen de takjes om wat eten tot zich te kunnen nemen. Gebukt sloop ik dichterbij en bevestigde ik een vlok aan mijn haak, vervolgens zag ik de karper omhoog komen om zijn voedsel verder te verwerken en toen dat eenmaal gebeurd was dook de vis weer naar de bodem om lekker verder te wroeten. Toen ik dit zag liet ik mijn vlokje 30 cm voor zijn kop zachtjes in het water landen en toen het vlokje halverwege was werd het al opgenomen door de vis. Zonder aarzeling sloeg ik aan en langzaam boog mijn hengel door, gelijk nam de vis veel lijn en pas 15 minuten later kwam de vis bij de kant :o
Een prachtig mooie spiegel die ik eerder dit seizoen ook aan de boilie had gevangen.
Afbeelding

Het was weer mooi :D

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

28-09-2007 16:26

Vandaag weer lekker vrij en maar weer eens met de penhengel die lekker makkelijke bergingsvijvertjes aanpakken...Bevalt me wel goed de afgelopen tijd. Gewapend met een emmetje gekookte hennep, een bakje net geschudde piertjes, een polaroid, mat, schepnet en tas toch lekker mobiel vissen.
Bij aankomst even op 3 bekende plaatsjes een handje hennep en de boel optuigen.
Met succes dit keer weer want binnen 2 minuten beet en de eerste schub is binnen:
Afbeelding
fototje en weer terug jij..

en zo volgden er vandaag nog 4...hierbij de fototjes van deze visjes:
Afbeelding

Afbeelding
deze begint zo ongeveer een hoertje te worden, nu al 3 keer...

Afbeelding

Afbeelding

Groeten :lol:
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
rob demin
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-01-2007 18:33
Locatie: zoetermeer

29-09-2007 14:26

Leuke vissen ga zo door met pen vissen
er is toch niks leuker als met een dobber
gr dobberrob
Nog steeds op zoek naar mooie handgemaakte dobbers??
Of wil je van alles weten over penvissen?

Neem dan ook eens een kijkje op mijn website,

www.dobberrob.nl
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

29-09-2007 15:29

Kevinskie de Boer schreef:1 gigantische knaap van een kroeskarper
Afbeelding


Volgens mij ontbreken de baarddraden, en is het dus een gebiel :D

Had die een hole of bole rugvin ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!