Wat voor materiaal nemen jullie naar het water mee


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

03-12-2002 12:31

Wat voor spullen nemen jullie mee als jullie een dagje gaan vissen van klein materiaal tot het grote.
En hoe nemen jullie het mee
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

03-12-2002 16:11

Kevin,

Ik neem bijna niks mee. Ik heb een schoudertas met daarin: haken, loodjes, verschillenden pennen, stuitjes, notitie boekje, ballpoint, vergunning, fototoestel, 2 blikjes mais, opener, mes, tangetje, rolmaat, wormen en meestal nog 1/4 ongesneden wit, en evt nog een bakje met aardappelen. Verder neem ik mee landingsnet in de ene hand hengel in de andere.

Voor de rest ligt het eraan waar ik ga vissen, een emmer met voer(meteen een zitje) of een ijsbakje met voer in me tas(dan heb ik al voor gevoerd(in de middag of de vorige avond) Dit voer is meestal gekookt duivenvoer. Als ik geen emmer meeneem dan meestal een plastic tas om op te zitten.

Ik neem het zoals gezegd mee in de hand of achter in de auto heel soms op de fiets(kan makkelijk) en daarna struinen.

Gr,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

04-12-2002 13:11

De kracht van het penvissen ligt hem in het feit dat je mobiel bent, en dus snel en gepast kan reageren op die dingen die je kan waarnemen of ervaren.

Neem dus het nodige materiaal mee, maar let erop dat je niet te veel bij hebt.

Hengel in één hand, net en mat in de andere. Rugzak of schoudertas met het kleine materiaal of wat voer.

Eventueel kan je nog meer meenemen maar dat in de auto laten staan.

Gr, Mark
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-12-2002 13:25

Ik neem tijdens het penvissen, ook zo weinig
mogelijk mee, en zo ben je lekker mobiel.
Ik neem mee: penhengel+molen, tasje met klein
materiaal zoals: haken, loodhagels, kurk,
pennetjes, onthaaktang, schaar enz, verder
neem ik mee een onthaakmat, een landingsnet,
een klein laag stoeltje, en een emmertje met
voer, dat kan zijn mais, duivenvoer, hennep,
trouvit, bonen, maden, wormen enz.

gr. Benny
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

04-12-2002 15:16

Kevin, rond deze tijd van het jaar neem ik mee:

Hengel, molen, dobbers, haken, loodjes, stuitjes, kurk, Silkworm, waterthermometer, mais uit blik, witbrood, 1 hengelsteuntje, onthaakmat, fles leidingwater, landingsnet, rolmaat, unster, onthaaktang, fototoestel, tafelstatief, verrekijker, vergunningen, handdoekje, warme drank, brood, GSM, logboekje en bij koude wind een paraplu.

Gr,

Frank

PS: Ik zit op de onthaakmat
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-12-2002 16:26

hey frank... vergeet je kleren en schoenen niet :razz:
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

04-12-2002 17:08

Wat ik zelf mee neem is mijn penhengel, landingsnet, onthaak, mat, legertas met daarin , pennen , loodjes , blikjes zachte mais , bakje aardappel , wormen , kaas , mini bollie's , onthaak tang , meetlint , zakmes , unster , fototoestel

verder trek ik in deze tijd warmen legerkleding aan daarover een regen pak (tevens voor de wind) , gevoerde laarzen , muts en een klein emmertje met hennep en tarwe

misschien ben ik wel wat vergeten maar als het me binnen schiet zet ik het er wel bij
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

05-12-2002 01:36

Hoi,

ik ben geen fanatieke penvisser maar zo af en toe vind ik het toch wel leuk om met de pen of drijvend te vissen. Ik ben een zichtvisser dus als ik geen vis zie azen blijft mijn hengel een middag lang wandelen niet opgetuigt.Als ik dus zo'n ochtend of middag ga wandelen heb ik het volgende bij me:

-geen stoel (een mat zit prima)
-geen steunen (anders kan ik net zo goed met vast lood vissen)
-geen vergunningen (die vergeet ik altijd uit mijn tas te halen, dat mapje ligt ergens onderop en wordt er een keer per jaar uitgehaald om er een paar nieuwe vergunningen bij te stoppen. Nu al twee jaar controlevrij en ik vis niet weinig! Wanneer ik een paar uurtjes ga snoeken vergeet ik ze trouwens ook altijd)

wel;

hengel, net, mat en rugzak

die rugzak zit dan wel helemaal volgestouwd en de mat hang ik er aan zodat ik echt mobiel kan zijn. Ik gebruik een telescopische schepnetsteel, ziet er niet uit, maar wel erg compact tijdens het sluipen.

groeten Jeroen
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

05-12-2002 12:46

Frank,

Je hebt me door! Niet verder vertellen hoor maar ik kick op vissen in mijn blootje.....

Ssssst!

Gr,

Frank
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

05-12-2002 21:07

ik wist het wel frank... maakt niet uit hoor... in deze samenleving tref je wel vreemdere dingen aan :razz:

ik zelf vis niet veel met de pen, morgen eindelijk weer eens om het niet te verleren.

wat ik wel meeneem als ik met de pen ga vissen is weinig.
- onthaakmat
- 2 lbs hengel
- en in tegenstelling tot de Heer Houdijk neem ik wel mijn molen mee... :grin: (grapje jeroen)
- enkele reserve pennen, haken en loodjes
- schepnet
- fototoestel
- kleine weger
- klein tasje (soms gewoon rugzak)
- uiteraard mijn aas
- katapult om klein aas net iets verder weg te zetten.
- schaartje voor het monteren van het systeem.
- afhankelijk van het gebruikte aas wel/niet een boilienaald en gebruik dan als stopper een stokje.

_________________
Energy Ingredienten voor de beste mixen!

KSN: meld je nu aan als jeugdlid van de KSN op http://www.karperstudiegroep.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2002-12-05 21:07 ]</font>
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-12-2002 23:48

Frank

veel succes morgen en laat aub wat weten hoe het pennen is verlopen dat vind ik wel leuk
stuur maar een prive berichtje.

Veel weg lopende pennen.
Arnold Haandrik

06-12-2002 17:56

Op 2002-12-05 21:07, schreef Frank Avezaat:

- schaartje voor het monteren van het systeem.


_________________


Frank is een simpele knoop of een miniwartel niet veel beter om je montage te maken,dan de ogen van een schaar gebruiken?


met flauwe groet
Harald.
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-12-2002 18:09

Harald
Heb je mijn prive berichtje gelezen betreft een water
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-12-2002 21:41

en ik dacht dat ik droog was harald... hahahaha :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

maar ik kan erom lachen :grin:

pennen is trouwens op niets uitgelopen... was trouwens goed koud haha.

Latex,
Frank
Plaats reactie