van statisch overstappen naar pennen


Plaats reactie
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

12-09-2006 19:16

is er iemand hier die van het statisch vissen helemaal is overgestapt naar het penvissen?zo ja waarom ben je tot die keuze gekomen?
traditionele visser :P
De dwaas doet wat hij niet laten kan,
de wijze laat wat hij niet doen kan.
-Oosterse wijsheid-
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

12-09-2006 20:02

ik ben helemaal gestopt met statisch vissen, ik heb dit voorjaar de hele zooi verkocht,, mijn complete uitrusting heb ik lekker verkocht, en het geld in een andere hobby gestoken. wel heb ik mijn penhengel gehouden, en dat bevalt me prima, de reden dat ik gestopt ben, is dat ik met de pen mijn vissen vele malen sneller vang, het gaat mij namelijk niet om het formaat maar de aantallen. Ook ben ik de complete volksverhuizingen naar de waterkant helemaal zat, en als je denkt een leuke stek gevonden te hebben, zit er wel weer iemand anders. Ik vis lekker met de pen,, in de kleinere sloten, kan gaan en staan waar en wanneer ik wil en ga meestal vissen op doordeweekse dagen, omdat ik dan vrij ben omdat ik in het weekend werk. net even vol aandacht het topic gelezen over nachtvissen in ede ( arnold ik weet dat jij daar woont ) ik vis ook regelmatig met de pen in ede,, en als er dan een stel scootervissers etc etc aan het hengelen is,, rij ik lekker verder ( niet op de scooter haha )

tot op heden heb ik totaal geen spijt van de verkoop, omdat ik in anderhalf jaar tijd het aantal nachten op 2 handen kon tellen was dat ook een reden voor mij. voor mij hoeft het ge-hunt ,gepionier, gevoer etc et niet meer, maar goede, wat voor mij geldt,, hoeft niet voor een ander

groeten erik
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

12-09-2006 20:10

Arnold,

Ik zit momenteel in een tussenfase. Vistte tot 2000 praktisch alleen maar drijvend en met de pen, ten 100% over op de statische visserij (wegens verviervoudiging aantal karpers en idem voor de zware vissen). Sinds dit jaar ben ik voor 75% weer terug op de pen. Dat is toch meer mijn ding, idd is het sjouwen, voeren en de zorgen over dat er wellicht iemand op je stek zit of deze claimt één van de redenen, maar deze valt in het niet bij reden nummer één: Plezier!

Gr,

Frank
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

13-09-2006 17:05

Eric,frank,Ik vind het pennen ook echt beter.ik heb vroeger nooit anders gedaan.gister weer ff geweest en ik heb in 2 uur meer aanbeten en vis dan dat ik in een dag statisch vissen heb :o En dat eeuwige gezeik over mijn stek,onze stek blablabla kijk maar naar het topic nachtvissen in ede Zit er ook over te denken om helemaal te gaan pennen maar zal mijn spullen niet verkopen,het vreet tenslotte geen brood :wink:
traditionele visser :P
De dwaas doet wat hij niet laten kan,
de wijze laat wat hij niet doen kan.
-Oosterse wijsheid-
Plaats reactie