Van Eik karperdobbers


Plaats reactie
rico stougie
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-07-2006 10:50
Locatie: Alphen a/d Rijn

27-08-2006 20:10

Ik was aan het rond kijken op de site van Pear.(http://www.pear.nl) Ik kwam daar deze dobbers tegen....

Afbeelding

Ik heb de eerste lange en de 3de laatste besteld...Heeft iemand ervaring met deze dobbers?
Langzaam kruip ik langs de waterkant...ik werp mn pen naast een bosje riet. Dan schuift het rode puntje langzaam weg..Pennen is heerlijk!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

27-08-2006 23:09

Ik heb ook eens een paar van die dobbers gehaald.

Maar ik vind ze nogal lomp eerlijk gezegt, groot gedeelte van de zogeheten karperdobbers zitten tussen de 2 a 3 gram.

En dan moet je weer zoveel lood op je lijn knijpen, en dat doe ik het liefst zo weinig mogelijk.

Ik houd het bij m'n eigen kleine pauwepennetjes.

Klein, fijn en het doet je portomonnee geen pijn.

groetjes

Koen
Gerben Groot
Berichten: 36
Lid geworden op: 02-07-2006 17:49
Locatie: Zeist
Contacteer:

28-08-2006 09:55

Ik gebruik ze elke keer weer gewoon 2 loodjes knijpen en hoppakee die gaat het water in :wink:
Als je me echt kent dan weet je dat ik met de pen weg ben!
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

28-08-2006 12:26

Tja, de een- waaronder ikzelf- denkt bij een "loodje" aan een BB-tje van 0.4 gram, terwijl een ander dan een SSG-tje (of een dergelijke code ...) in het hoofd heeft van 1.6 gram.

Ikzelf gebruik bij voorkeur pennetjes met een drijfvermogen van ongeveer 1 gram, liever iets minder, of een drijvertje dat net niet zinkt op een BB-tje. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die op het Amsterdam-Rijnkanaal zit te pennen gebruik zal maken van pennen/dobbers die een (veel) groter drijfvermogen hebben.

Humphrey
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

28-08-2006 13:29

Op de foto zie je maar een héél klein deel van de Van Eik collectie.
Hier heb je de link naar hun site, staan veel hele mooie pennetjes op:

http://www.vaneikdobbers.com/Welcome/Nederlands
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

31-08-2006 16:18

Vooral de allerkleinste gebruik ik graag op (bijna) stilstaand water.
Mooie pennetjes om allleen van onderen te bevestigen.
Goed mee gevangen.

Groet, Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

01-09-2006 15:01

ik vind het prima pennetjes hoewel ik van sommige dobber de vorm wat maf vind de ene is perfect rond en mooi gevormd terwijl de ander een beetje schuin aflopende vorm heeft.. beetje moeilijk uit te leggen. Ik gebruik persoonlijk liever de glaspennetjes van Drennan, maar die Van Eik pennetjes heb ik ook veel plezier gehad.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gerard Numan
Berichten: 62
Lid geworden op: 12-01-2005 22:44
Locatie: Groningen

16-09-2006 20:33

Gebruik eigenlijk alleen maar Van Eik. Meestentijds de kleinste versie (rechts op de foto). Erg fijn en ook mooi voor ondiep water. Veel plezier van. Voor in het donker grootste deel van de antenne eraf knippen, sleefje van klein breekstaafje er overheen lijmen/schuiven en klaar is klara.
Wanneer ik pas echt gelukkig ben? Jagend met de pen!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

18-09-2006 10:51

Ik was ook altijd fan van deze pennen, supersterk, nooit problemen mee gehad. Laatst twee nieuwe gekocht (met de twee daarvoor zeker twee jaar gedaan) en na twee drils was ik ze weer kwijt, bij beiden was het oogje uit de pen losgekomen. Toch jammer dat succes (meer vraag) ook leidt tot kwaliteitsverlies. Hopelijk wordt dit snel anders want het waren superpennen.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

18-09-2006 22:07

Christian Hummelink schreef:Ik was ook altijd fan van deze pennen, supersterk, nooit problemen mee gehad. Laatst twee nieuwe gekocht (met de twee daarvoor zeker twee jaar gedaan) en na twee drils was ik ze weer kwijt, bij beiden was het oogje uit de pen losgekomen. Toch jammer dat succes (meer vraag) ook leidt tot kwaliteitsverlies. Hopelijk wordt dit snel anders want het waren superpennen.


Tja, ik denk dat de meesten van ons graag iets meer betalen voor een pennetje dat zeer lang meegaat. Op deze manier is (relatief) goedkoop zeker duurkoop ...

Ik herinner me dat ik voor de superpennen van Leo Besters destijds- ik spreek nu over eind jaren 70- al minimaal een gulden of vijf (ruim 2 Euro) kwijt was. Deze gingen zeker een aantal seizoenen mee. Als er nu een pennenbouwer zou opstaan die dezelfde kwaliteit kan leveren, dan denk ik dat zo'n pen toch wel een Euro of 4 moet kosten.

Humphrey
Plaats reactie