Vangsten Mei 2006 (met de pen of met drijvend aas )


Plaats reactie
Gebruikersavatar
joost hymans
Berichten: 79
Lid geworden op: 05-02-2006 17:17
Locatie: druten
Contacteer:

10-05-2006 11:54

Afbeelding
een spiegel van 27 pond gevangen aan de oppervlakte
de vis had lange bekdraden :o
Laatst gewijzigd door joost hymans op 10-05-2006 16:46, 3 keer totaal gewijzigd.
wind op de kant is vis in de hand
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

10-05-2006 12:37

27pond :-? ? als je hem nog dichter bij de camera houd word ie misschien wel 28pond! haha
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
joost hymans
Berichten: 79
Lid geworden op: 05-02-2006 17:17
Locatie: druten
Contacteer:

10-05-2006 15:57

maurits alberda schreef:27pond :-? ? als je hem nog dichter bij de camera houd word ie misschien wel 28pond! haha


die vis lijkt mischien niet groot maar hij was wel degelijk 27 pond met een lengte van 97 cm
wind op de kant is vis in de hand
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

10-05-2006 17:08

97cm ? das al een hele vis dan
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

10-05-2006 17:24

zometeeen effuh pennen
\
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

10-05-2006 18:39

ff een reactie op het antwoord over het gewicht van de vis en het dichtbijhouden bij de camer dit valt best mee want je ziet zijn armen nog gewoon ( ellebogen ) als je nou in visbladen kijkt waar ze een 25 pondertje vangen en deze tien meter naar voren houden en hem krom zetten zodat ie lekker dik lijkt en dan zeggen "ja dikke 40er" dan mag je die opmerking plaatsen maar bij deze fote niet.. de foto is van dichtbij genomen en omdat de vis op de voorgrond ligt lijkt het een truc.. maar ook het persooon staat gewoon dichtbij!
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

10-05-2006 19:15

Yep,

En hoeveel pond of centimeter maakt ook niet zoveel uit.
Joost is blij met die karper en dat zou ik ook zijn...

Groeten van Bert.
ff v==
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

10-05-2006 22:11

net gepent voor het eerst meteen een brasem :roll: en ben ook nog ff bezig geweest met een karper drillen maar die schoot helaas los :cry:
maar ik vond het erg leuk zo voor de eerste keer.
morgen weer!!!!
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

10-05-2006 22:44

[quote="Kevinskie de Boer"]ff een reactie op het antwoord over het gewicht van de vis en het dichtbijhouden bij de camer dit valt best mee want je ziet zijn armen nog gewoon ( ellebogen ) als je nou in visbladen kijkt waar ze een 25 pondertje vangen en deze tien meter naar voren houden en hem krom zetten zodat ie lekker dik lijkt en dan zeggen "ja dikke 40er" dan mag je die opmerking plaatsen maar bij deze fote niet.. de foto is van dichtbij genomen en omdat de vis op de voorgrond ligt lijkt het een truc.. maar ook het persooon staat gewoon dichtbij![/quote]

Yup ik kan het ook fout hebben, en natuurlijk ben ik blij voor joost maar het viel mij gewoon een beetje op. Kan best dat hij kleiner lijkt, en als hij echt 27 pond is heb ik niks gezegt :D
Maar ik schat hem wat lichter
Toch mooie vangst hoor!!!! :wink:
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Robert Lamboo

10-05-2006 23:07

Vanmiddag toch de dril van mn leven beleefd..

Toen school afgelopen was even bij n watertje wezen kijken aan een kant waar allemaal struiken in en over het water groeien. Een echte wildernis. Tot mijn verbazing lag het helemaal volgepakt met behoorlijke karpers.

Zo ben ik later terug gekomen met een halfje wit, en ben ze gaan voeren. Midden in de struiken stond ik met mn lip op de brede ruggen die zich tegoed deden aan de korsten, een geweldig schouwspel..maar vissen is lastig midden in de takkenjungle. Toch mn hengel gehaald.

Ik kwam terug en voerde tussen 2 struiken in alwaar al snel een beste karper op de korsten begon te azen. Toen de vis mijn korst pakte kon ik niks anders doen dan de vis te overdonderen door hem direct naar de oppervlakte te drillen..resulteerde in een losschieter. De tweede aanbeet sloeg ik mis, alhoewel ik de karper de korst duidelijk naar binnen zag slurpen..brood van de haak gezogen? De derde aanbeet duurde wat langer en kwam heel onverwacht. Zonder aarzelen stapte ik het water in en trok de vis zo hard als ik durfde bij de takken vandaan. Toen de vis richting de vijver zwom ben ik zelf ook verder de vijver opgelopen tot mn middel en heb daar de vis afgedrild die overgens niet van opgeven wist. Telkens zwom hij weer langs te takken achter me, en nam sprinten de vijver op..een echte krachtpatser. Ik schatte hem rond de 18 pond, en het was zeker een van de kleinste die onder de struiken zwom..maar wel weer een mooi avontuur beleefd met het drillen in het water :D
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

11-05-2006 18:54

ja het is ook niet kwaad bedoelt hoor maurits maar ik vond het een beetje lullig overkomen.. hij vangt een mooie vis en iemand anders begint over het dichtbijhouden ervan.. ben benieuwd naar fotos van anderen ik zal er zelf ook een paar op proberen te zetten. ik weet alleen nog niet hoe..
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

11-05-2006 19:16

Robert Lamboo schreef:Vanmiddag toch de dril van mn leven beleefd..

Toen school afgelopen was even bij n watertje wezen kijken aan een kant waar allemaal struiken in en over het water groeien. Een echte wildernis. Tot mijn verbazing lag het helemaal volgepakt met behoorlijke karpers.

Zo ben ik later terug gekomen met een halfje wit, en ben ze gaan voeren. Midden in de struiken stond ik met mn lip op de brede ruggen die zich tegoed deden aan de korsten, een geweldig schouwspel..maar vissen is lastig midden in de takkenjungle. Toch mn hengel gehaald.

Ik kwam terug en voerde tussen 2 struiken in alwaar al snel een beste karper op de korsten begon te azen. Toen de vis mijn korst pakte kon ik niks anders doen dan de vis te overdonderen door hem direct naar de oppervlakte te drillen..resulteerde in een losschieter. De tweede aanbeet sloeg ik mis, alhoewel ik de karper de korst duidelijk naar binnen zag slurpen..brood van de haak gezogen? De derde aanbeet duurde wat langer en kwam heel onverwacht. Zonder aarzelen stapte ik het water in en trok de vis zo hard als ik durfde bij de takken vandaan. Toen de vis richting de vijver zwom ben ik zelf ook verder de vijver opgelopen tot mn middel en heb daar de vis afgedrild die overgens niet van opgeven wist. Telkens zwom hij weer langs te takken achter me, en nam sprinten de vijver op..een echte krachtpatser. Ik schatte hem rond de 18 pond, en het was zeker een van de kleinste die onder de struiken zwom..maar wel weer een mooi avontuur beleefd met het drillen in het water :D



Beste Robert,


Ik ben blij voor je dat een leuke middag met drillen heb beleefd maar wil toch het volgende zeggen. Zoals je al zegt was het een weer war van takken waar de karper vertoefden. Doordat jij de vis direct naar de oppervlakte moest drillen is waarschijnlijk de haak uitgescheurd met alle gevolgen van dien voor de karper. Was het misschien geen optie geweest om de karper eerst te lokken naar een deel van de vijver waar je de vis vervolgens rustig had kunnen drillen? Ik zou zelf er toch voor gekozen hebben om dan niet in de buurt van de takken te vissen en dan kijk ik puur uit veiligheidsoverwegingen voor de karper.

Dit is alleen maar mijn mening. No offense natuurlijk.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

11-05-2006 21:36

Peter,

Uit het verhaal van Robert begrijp ik eerlijkgezegd niet dat hij de vis verspeeld heeft. Wat ik lees is een vangst, dankzij het idee het water in te lopen om meer vrij te kunnen drillen.

Robert: mooi verhaal. Klopt het wat ik lees?

Groeten van Bert.
ff v==
Robert Lamboo

12-05-2006 01:03

Het verhaal klopt Bert, ik ga niet onnodig extreem drillen als het niet hoeft. Ik kies er gewoon voor het water in te lopen en daar de vis bij de takken weg te loodsen. In het begin geeft dit wat moeite omdat ik nog wel naast de bosjes sta natuurlijk.

Maar Peter, ik kan je verzekeren dat ik in dit geval geen vissen heb verspeeld door middel van extreem drillen. De vis die ik gevangen heb had ook geen gescheurde bek, de haak zat netjes rechts boven in de lip 8)
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

12-05-2006 10:25

Voor mij was het na bijna een maand ook weer raak.
Bijten doen ze al weer een paar dagen.

Ze gaan voor gaas
Op Waterland aas.

De laatste week heb ik veel vis verspeeld in het riet.
Daarom heb ik er gisteren verse, wat dikkere lijn op laten zetten.

Et voilá...

Afbeelding

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

12-05-2006 11:20

ff ter verduidelijking:

'Veel vis' = drie karpers, waaronder een hele flinke.
Maandag ging het mis op de lichte stok. Lijnbreuk. Gelukkig knijp ik mijn weerhaken plat. Woensdag en gisteren stond ik met de zwaardere penhengel (2 lbs) zo krampachtig te drillen dat ze zich beide keren van de haak wisten te ontdoen.

Inmiddels heb ik weer wat 'vertrouwen'.
De schub op de foto van hedenochtend acht uur woog 18 pond bij 68 cm.

Bert.
ff v==
Davey heimen
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-11-2004 16:13
Locatie: Herwen

12-05-2006 12:03

Kheb laatst met een vriend van me een zilverkarper gevangen aan een penhengeltje gewicht- 55 pond dat is pas een sport aan een excelence penhengel van f4e.. :D zie topic koffietafel praat oh ja gevangen aan een broodkorst
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

12-05-2006 12:09

Had ik gelezen ja. Ik heb die dag met spanning op de foto zitten wachten, herinner ik me. Wat een vangst! Zeker op een penhengel...

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

14-05-2006 09:13

Vanochtend een visje van elf pond gevangen.
Ze liggen hier ineens weer hoog in het water.
Mooi gezicht, al die hanekammen tussen het bokkende riet...

Groet, Bert.
ff v==
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

14-05-2006 09:31

Bert Vooijs schreef:Voor mij was het na bijna een maand ook weer raak.
Bijten doen ze al weer een paar dagen.

Ze gaan voor gaas
Op Waterland aas.

De laatste week heb ik veel vis verspeeld in het riet.
Daarom heb ik er gisteren verse, wat dikkere lijn op laten zetten.

Et voilá...

Afbeelding

Groeten van Bert.


Wat is er met de rugvin gebeurd :o
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

14-05-2006 11:20

Goeie vraag, Herman.

Het zag er niet uit of het net gebeurd was, gelukkig...
Hij had ook wat helende paaiwonden op zijn andere flank, zag ik.

Zonde, want ik vond het verder wel een mooie vis (alsof 'tie daar wat aan heeft :-? ).

Groet, Bert
ff v==
Robert Lamboo

14-05-2006 15:53

De bouw van de vis is opzich ook best appart, moet je die enorme vinnen zien, en dan die vlag van een staart.. :o

Vraagje Bert, van wat voor soort water komt deze vis?
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

14-05-2006 17:05

Afbeelding


Afbeelding
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
erik v d ven
Berichten: 143
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

14-05-2006 18:38

Deze komen uit Frankrijk
Afbeelding
25 pond op de pen

Afbeelding
22 pond gevangen aan de oppervlakte
De fotograferende visser of de vissende fotograaf. (ben ik nog niet over uit)
http://www.karperwereld.nl/schrijfs/erik1.php
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

14-05-2006 22:19

Robert,

Je hebt PB.

Die in mijn avatar is dezelfde vis. Die borst- en buikvinnen leken wel van rubber.

Groeten van Bert.
ff v==