Beste manier op stromend water!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland Duistermaat
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-06-2003 02:00
Locatie: Warnsveld
Contacteer:

29-03-2005 11:03

Hallo mensen misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een mooi kanaaltje in de buurt met leuke karpertjes erin.
Nu wil ik daar graag gaan vissen met de pen maar er staat redelijk wat stoming. Hoe pakken jullie dit "probleem" aan. Ik bedoel dus dat de pen mooi blijft staan etc.

Greetz Roland
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-04-2005 15:19

Hoi.

Kijk of je een plekje achter (t.o.v. de stroming) een paaltje, woonboot etc kan vinden. maakt het al iets gemakkelijker.

Ik vis in de stroming alsvolgt:

Gebruik een pen van ca 1 - 2,5 gram, veel zwaarder is niet nodig. Gebruik een pen met een rubbertje of oogje aan de boven en onderzijde! (geen waggler dus). een avon float is goed te gebruiken....

Lood de pen (zwaar) zinkend uit waarbij zeker 25 % van het loodgewicht op de bodem komt te liggen (ik schik er ook niet van om al m'n lood op de bodem te laten rusten...) In mijn ervaring azen karpers in snel stromend water redelijk fel waardoor dit lood geen kwaad kan.
de pen stel ik af op 120% - 200% van de waterdiepte, na het inwerpen laat ik de pen driften tot hij gaat staan, net voordat de pen onder gaat houd ik hem tegen (strakke lijn tussen top-dobber). Aanbeten op deze methode zijn vaak opstekers, ik sla hier ook direct op, 99% raak!

je moet op deze manier dus wel onder je eigen kant vissen, anders krijg je te veel last van de druk op je lijn tussen top en dobber. op kanalen zijn de kanten gelukkig regelmatig de betere stekken...

Oh ja, de afstand tussen haak en onderste loodje niet te kort nemen, minstens 15 cm..


suc6!

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Roland Duistermaat
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-06-2003 02:00
Locatie: Warnsveld
Contacteer:

17-04-2005 16:36

Vin bedankt voor de tips... Eindelijk een reactie op mijn vraag!!

Ik heb al het één en ander geprobeerd maar nog zonder succes!

Ik ga jouw methode zeer zeker een kans geven... Ik zal je laten weten of ik wat vang op deze manier...Het klinkt allemaal wel heel logisch hoe je het beschrijft.



Groeten Roland
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

19-04-2005 18:38

Op die manier vis ik ook bij stroming, soort van zinkvissen net zoveel lood op de bodem leggen tot dat de dobber blijft staan. Druk op de lijn is meestal het grootste probleem, als het mogelijk is kun je het beste kort onder de top vissen.
beetje bij beetje
Plaats reactie