Hoe gek wil je het maken?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2016 09:43

Bij ons KWO is gek niet gek genoeg, principes blijken ten opzichten van het verleden totaal overboord gegooid. Het promoten van de karperuitzetting bij Gills en Scales slaat werkelijk alles. Hoezo karpers van 30 kg overzetten om mee te doen aan de wensen van dolgedraaide karpervissers. Ach als ego’s maar bevredigd worden en de foto’s mooi scherp zijn.

Lees AUB de laatste nieuwsbrief van het BVK waarin Joris Weitjens zo zijn bedenkingen uit over het uitzetten van (grote) karper. Is zeker niet allemaal rozengeur en maneschijn. Dat de beestjes in deze tijd in het algemeen geen lang leven beschoren zijn is zeker niet belangrijk meer! De kwekerijen zijn in staat om snel weer 20 en 30 kilo vissen te leveren om aan de behoefte te voldoen.

Prettige jaarwisseling,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2016 10:08

Ik ben blij dat de uitzet praktijk op een 4-tal Belgische betaalwateren zo duidelijk in beeld wordt gebracht. Zonder berichtgeving hoor je hier weinig van. In die zin is het wel nuttig. Het is niet wat wij voorstaan met verantwoord karperbeheer dat het lange termijn belang van karpervissers dient en journalistiek ontbreekt het aan een kritische noot van de kant van KWO. En die is er wel degelijk en nog wel wat vragen blijven onbeantwoord.

Als je lid bent (10 euro) krijg je de nieuwsbrief van de BVK. Op de website vind je ook wel enige info. Ook schroomt de BVK niet om die kritische noot waar nodig te plaatsen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

31-12-2016 14:36

Volgens mij kunnen we het beter hebben over "plofkarpers" in plaats van uitzetschubs/spiegels.
Of het verstandig is voor het wel en wee van het beestje of de overige inwoners van het water geen idee, maar wees blij dat zo'n "uitzetzoetwaternijlpaard' ( zo mogen we ze onderhand wel noemen ) niet in openbaar water wordt los gelaten het gehoereer met zo'n mastodont naar andere wateren kan dan beter achter gesloten ( lees de deuren van een betaalwater ) plaats vinden, waarbij we zeker weten dat de vis niet plots op een ander water terecht komt.
Het enige waar ik voor vrees is dat betaalwateren het pretpark beginnen te worden voor de karpervisser met de karper zelf als attraktie, en waarbij het ene betaalwater het andere water naar het hoofd steekt door letterlijk een prijs op de inwoners van het water te zetten en als uithangbord te laten fungeren.
Vissen is voor mij ontspanning, avontuur, ontdekking en de beleving en ik geloof niet dat ik de ontspanning, avontuur, ontdekking en merendeels beleving ga vinden op een betaalwater.
Als ik een leuke vis vang dan is dat voor mezelf, dan hoef ik niet met m'n porem al op facebook als wandelende reclamezuil met de topvis op het water te staan, terwijl de vis nog gewogen moet worden en terug gezet moet worden.
Ergens neem ik het de uitbaters ook niet kwalijk er wordt gereageerd op vraag, aanbod en concurrentie.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2016 15:27

Het enige waar ik voor vrees is dat betaalwateren het pretpark beginnen te worden voor de karpervisser met de karper zelf als attraktie
:roll: Dat is al 15, 20 jaar gaande. Met dit verschil dat betaalwateren, en alles wat er bij komt kijken, nu wel heel erg vaak als dé waarheid wordt gepresenteerd, terwijl dit vroeger een nevenvisserij was...

Mijn neven vissen niet.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-12-2016 19:15

Tja als de vissers op zulke wateren gaan klagen over de vangsten pleuren ze er gewoon een zooitje nieuwe in.
Let op slagboom !
Plaats reactie