SKP-wedstrijdweekend 2015 komt eraan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-09-2015 19:15

Van vrijdagavond 25 tot en met zondagavond 27 september. Lees alles hierover op de BVK web site:

http://www.karperbeheer.nl/skp-wedstrijdweekend-2015/

Win de BVK wisseltrofee

Groet, Kees
Bijlagen
image.jpg
(18.93 KiB) 2132 keer gedownload
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-09-2015 08:55

Niet echt veel animo voor aangezien het in België is lijkt.
Tijd dat er in Nederland wat meer skp's gedaan worden en met name in Rotterdam en omstreken. Kan me zelfs niet eens voor de dag halen wanneer hier een laatste uitzetting is geweest....
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

11-09-2015 09:21

Er is niemand die je tegenhoudt om een plan op te stellen hoor Rik...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-09-2015 09:27

Nou daar begin ik niet meer aan hoor !
Heb met nog een paar anderen een karper commissie gestart een aantal jaren geleden. Hierbij hebben we heel veel papierwerk, denk werk, vangsten registraties, vergaderingen, en mailtjes naar instanties toe gestuurd.maar het zal blijkbaar niet voor niets zo zijn dat er al jaren geen reet meer gedaan is hier.en dat er nu zelfs als een x aantal jaar geen eens meer een karper commissie zelfs bestaat.dweilen met de kraan open... onbegonnen werk...en de reactie van het hoogheemraadschap was zeer kort.nog geen A4 vol... uitkomst : nee, het betreft een parel water....

Uitzetting in de lek is er geweest, groot Rotterdam gaf maar liefst 500 euro ! Je moest eens weten wat anderen gaven en wat ze in kas hebben... daar moest ik even van aan me reet krabben
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-09-2015 20:20

Rik,

Sportvisserij Zuidwest-Nederland heeft vergaande plannen om op kanalen waar zij de visrechten heeft SKP op te zetten. Kijk ik wat het BVK voor ons als karpervissers al betekend heeft in het verleden is dat heel veel. Is dus zeker niet allemaal zwart naar de toekomst toe.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-09-2015 21:24

Ja het bvk krijgt genoeg voor elkaar.
De ksn waar ik ook lid van ben heeft destijds enorme stappen gemaakt mbt tot het nacht vissen en de derde hengel.
Maar voor de verder rest is het al jaren stil hier in de omgeving van Rotterdam. Ik moet het nog allemaal zien, er zijn echt zeer veel plekken waar een skp eigenlijk wel noodzakelijk is.
Zomaar even wat wateren op een rijtje waar het bestand zeer achteruit gegaan is of waar daadwerkelijk de verhoudingen staan op 95 of zelfs 99 % schub.

Rottemeren.
Zevenhuizerplas
Hennipsloot
Hoge bergse bos ( sterfte aan de gang ook nog hoor je niks meer over)
Hollandsche ijssel
Kralingse plas
Voorplassen
Schollebos En dan de doortocht vanaf nieuwerkerk tot Prinsenland.
Kan nog wel even door gaan maar begin hier maar is mee...

Verder teren wij hier al jaren op ovb schubs.
En je weet hoe die eruit zien en hoe die groeien.
Ook de paai hier in Nederland is niet echt winst gevend.
Zeker niet op bepaalde plassen waar de roofvis een enorme overhand hebben en de beschermde aalscholvers.
Ik snap wel waarom een hoop Rotterdammers richting Brabant gaan om te vissen.een 40 ponder hier in deze regio is echt haast niet te vinden / vangen.in Brabant komen die toch zeer regelmatig de kant op met die snel groeiers.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-09-2015 21:39

We staan aan de vooravond van het SKP-wedstrijdweekend. Ik schop het maar even omhoog.

In NL zijn er vele projecten waarvan je karpers van uitzettingen kunt vangen om een kans te maken op de wisseltrofee. De BVK werkt momenteel aan een inventarisatie daarvan. Het is dus niet alleen in België, al moet ik bekennen dat enthousiastelingen daar goed bezig zijn en er minder onderlinge wedijver onder de actieve karpervissers lijkt.

Voor de rest is een SKP organiseren niet meer dan wat karpervissers die de handen ineenslaan en via de vereniging het een en ander opstarten. Daarmee kan de BVK Een steuntje in de rug zijn, Maar we zijn natuurlijk afhankelijk van die karpervissers. En de karpervissers inderdaad van verenigingen en federaties.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2015 18:25

===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie