SKP Nederrijn (Driel-Maurik) gaat 15 december van start

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

11-12-2007 15:46

Halloa Dames en Heren,

De uitzetting van as zaterdag 15 december gaat door!!!

Koos Walters komt 300kg (ongeveer 100-130stuks) Franse spiegels afleveren op de MARSDIJK in INGEN bij het “Gat van Ingen” net naast de pond van Ingen/Elst!

Het tijdstip is helaas niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens de planning zal de vrachtwagen tussen 9:30u en 10:00u aankomen.
Zorg dat je goed op tijd bent als je wilt komen helpen.

Laat via een email aan mij even weten of je komt en of je wilt meehelpen! Zodat het uitzetten zo soepel en snel mogelijk kan verlopen, hoe meer mensen helpen hoe beter. Alle vissen worden gewogen, gemeten en van twee kanten gefotografeerd. Alles moet worden opgeschreven en ze moeten te water worden gelaten!

Mocht je nog vragen hebben bel of e-mail Wilco of Mij dan gerust.

Vriendelijk groeten en hopelijk tot zaterdag,

Bertil Wielink en Wilco van Leest

Bertil
Bertil@karperwereld.nl

Wilco:
skprijnlek@hotmail.com

In dit topic zullen we proberen alle nieuwtjes omtrend dit deelproject van het grote SKP Rijn/Lek te plaatsen.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
Carpfood International: http://www.carpfood.nl
Boiliedesign: http://www.boiliedesign.com
De Federatie Midden Nederland
De Visverenigingen Lienden, Amerongen, Wageningen en Rhenen.
En natuurlijk alle karpervissers die spiegeltjes hebben gedoneerd!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-12-2007 17:08

Bertil, vraag: waarom ben je er zo zeker van dat het gemiddelde aan jullie geleverde spiegeltje tussen de 4 1/2 en 6 pond zal wegen?
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

11-12-2007 17:17

Kom denk ik ook wel kijken...

Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

11-12-2007 18:04

Aart,

Omdat ik dat vandaag nog eens bevestigd kreeg van Koos zelf.
De kleinere lichting zullen vissen zijn met een gem. gewicht van 2.2kg.

De grotere lichting (wij hebben 50/50 gedaan) zullen als het goed is ietsje meer als 3kg wegen.

Dus met een 130 zal het wel afgelopen zijn neem ik dan aan.

Gr.
Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

11-12-2007 21:41

Jullie hebben 50% K2 besteld en 50% K3?

Wij hebben 250 kilo K2 besteld en ga ervan uit dat ze tegen de 2 kilo wegen. Zit ik er dan ver naast?
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

11-12-2007 23:41

Klopt Martin.
Die K2 zitten rond de 2kg ja.. iets erboven zelfs.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-12-2007 06:45

Bertil,

Over het gewicht zelf kan ik natuurlijk geen uitspraken doen. Wel het k2 en k3 verhaal, ervaring met opkweken en bezoeken aan het broedhuis aan de universiteit in Wageningen leert ons dat we dat met een korreltje zout moeten nemen. Onder optimale omstandigheden en de juiste soort karper is een gewicht toenamen in het tweede levens jaar van vier á vijf pond goed haalbaar. Dat ook karper net als wij geen eenheids worst zijn zorgt voor de onderlinge verschillen in gewicht. Ga zaterdag ook kijken bij Simon en Kees. Zal een erg interessante dag worden.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

12-12-2007 08:12

Gaan ze de K2 en K3 gescheiden houden denk je ?
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

12-12-2007 08:19

Gerrit Ritmeester schreef:Gaan ze de K2 en K3 gescheiden houden denk je ?


Dat mag ik wel aannemen.
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

12-12-2007 08:27

Martin, bel je mij als het tijdstip wijzigt?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-12-2007 17:14

Voor de bestelling is door Koos gezegd dat de K2's tussen de 1 en 2 kg zouden zijn, dus pakweg 1,5 kg oftewel 3 pond gemiddeld. En dat is een perfecte maat, snoek en aalscholver bestendig. Deze 3 pond gemiddeld is eerder dit jaar ook door Valkenswaard geleverd.
Persoonlijk vind ik het een beetje zonde als deze spiegeltjes inderdaad tussen de 4 1/2 en 6 pond zouden wegen, het geleverde aantal wordt hierdoor fors minder en dat is jammer.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

15-12-2007 19:36

Was een geslaagde uitzetting heren, en de gewichten zaten tussen de 3 en 9 pond. Ruim over de 100 vissen uitgezet vanmorgen.

Grt,
Frank
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

16-12-2007 15:17

YESSSS!! De eerste vissen zitten erin!!

De eerste 120-130 vissen zitten erin. Wat een heerlijk gevoel na al die tijden vergaderen, nota;s schrijven, bellen en alles regelen!

De opkomst was super en het enthousiasme van iedereen, van jong tot oud waren we net weer kleine kinderen 8)

Iedereen mega bedankt voor de hulp en we hopen dat er volgende keer ook weer een grote opkomst zal zijn!

Vr.Gr.,

Bertil en Wilco
Ps.. spoedig zullen er een paar foto;s volgen.

Wij willen graag bedanken:
Carpfood International: http://www.carpfood.nl
Boiliedesign: http://www.boiliedesign.com
De Federatie Midden Nederland
De Visverenigingen Lienden, Amerongen, Wageningen en Rhenen.
En natuurlijk alle karpervissers die spiegeltjes hebben gedoneerd!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-12-2007 20:10

Uitzetting afgelopen zaterdag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-12-2007 20:31

Afbeelding
[/img]

Afbeelding

Na een voorbereiding van 1,5 jaar zag ik zaterdag een aantal zeer voldane gezichten.

Klasse mannen wat jullie in korte tijd bereikt hebben. Voor de goede orde dit zijn foto's van de uitzetting in Culemborg/Ameide.

Groet,
Peter
Laatst gewijzigd door pj otte op 17-12-2007 06:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

16-12-2007 22:23

Bij deze willen Bertil en ik iedereen die zaterdag hebben geholpen bedanken:
Edwin, Jeroen, Ronald, Dick, Geurt, Remco, Peter, en alle anderen.

Wat een prachtig gezicht om de vissen weg te zien zwemmen op het Gat van Ingen om vervolgens de Rijn op te zwemmen.

Wilco van Leest
SKP Nederrijn en Lek
skprijnlek@hotmail.com
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

18-03-2008 19:18

Heren,

Helaas is het wat stil op dit topic ook al wordt op andere topics wel over gesproken.

Ik heb onlangs een bijdrage geleverd aan het SKP Rijn/Lek en op de drie verschillende stuwvakken een aantal karpertjes geadopteerd. Ik ben benieuwd hoeveel mensen nu daadwerkelijk adopteren en of er niet alsnog wat meer mensen geinterreseeerd zijn om een visje op deze prachtige rivier te adopteren.

Verder is iedereen natuurlijk reuze benieuwd of er al terugmeldingen zijn van deze en of andere uitzettingen! Als deze er zijn graag posten!

Verder ben ik benieuwd of winkeliers in de regio van de rivier niet bereid zijn om zelf bij te dragen of in ieder geval aanmeldingsformulieren aan klanten te geven!

Succes jongens met dit prachtige project!

p.s. jullie kunnen rekenen op een jaarlijkse bijdrage!
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

25-03-2008 11:50

Pieter-Bas en anderen,

De volgende aantallen spiegelkarpers zijn door de volgende mensen geadopteerd:

Stuwvak 1 (Driel-Maurik): In totaal 130 spiegelkarpers uitgezet, waarvan 64 spiegelkarpers zijn geadopteerd door de volgende personen: Edwin van Eck, Hennie Spitsbaard, Mariska Sukkel, Sjoerd Paulssen, Ronald ter Wielen, Wilco van Leest, Jeroen Houdijk, Raymond Hakkert, Frank Avezaat, Karperwereld Online, Karperwereld Online, Bart Bakker, Bart Nab, Bas van Klaveren, Jordan, Wessels Hengelsport te Wageningen, Dick Schot, Maarten Cromwijk, Jan-Willem Hensen, Steven Wielink, Bertil Wielink, Remko Berendsen, Mark van Balveren, Hans-Peter van Ee, Jan Nijburg.

Stuwvak 2 (Maurik-Hagestein): In totaal 89 spiegelkarpers uitgezet, waarvan 69 spiegelkarpers zijn geadopteerd door de volgende personen: Hans ter Haar (Vismaten.nl), Peter Bos, Gerrit Verschoor, Jos Pieters, Danny Bisschop, Jesper de Bruijn, HSV ECHV te Culemborg, A. Spaans, Simon Dekker, Jeroen Houdijk, Frans Oomen, Hennie Spitsbaard, Hengelsport Theo Sielhorst te Culemborg.

Stuwvak 3 (Hagestein-Krimpen a/d Lek): In totaal 39 spiegelkarpers uitgezet, waarvan 12 spiegelkarpers zijn geadopteerd door de volgende personen: Jeroen Houdijk, Kevin Zomerveld, Sebastiaan vd Lijn, R. Schouten, Rik Kreemers, Hennie Spitsbaard.

Alle niet geadopteerde karpers zijn betaald uit bijdrages van federatie Midden-Nederland en de opbrengst van de KSN loterij die op de Hengelsport- en Boten- Beurs die in Utrecht wordt gehouden.

De commissie SKP Nederrijn en Lek bedankt iedereen die een financiele bijdrage heeft gedaan !
Echt klasse !

We hopen dat de mensen in 2008 en verder ook weer in grote getalen spiegelkarpers gaan adopteren.

Wilco van Leest (penningmeester/secretaris)
Bertil Wielink (stuw 1)
Peter Bos (stuw 2)
Kees Verheij (stuw 3)
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

25-03-2008 11:55

Allen,

Op de nieuwe site van KNS regio Utrecht is al het nieuws met betrekking tot het SKP "Nederrijn & Lek" terug te vinden!

http://www.ksnutrecht.nl


Wilco van Leest
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

25-03-2008 22:00

Er is al een flink aantal foto's geplaatst van de eerste uitzetting. Mocht je een vis terugvangen op de nederrijn, lek of aanliggende wateren, dan kun je hem misschien zelf al terugvinden.

Laat het in elk geval weten als je een karper vangt in een van de grote rivieren, het kan zo maar zijn dat deze tientallen kilometers verderop is uitgezet in een ander project!

Jeroen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-03-2008 22:06

Jeroen, ik denk niet dat het slim is om uitzetfoto's daar te plaatsen omdat je dan vangstmeldingen wel kunt vergeten...
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

25-03-2008 23:52

Beste Wilco,

Ik wil je hartelijk danken voor de update betreft het SKP Neder Rijn/Lek, erg nuttige informatie. Dit schept een duidelijk beeld over wie en hoe er verantwoordelijk zijn voor de uitzettingen en de stand van zaken tot op dit moment

Hierbij wil ik vermelden dat ik de betreffende hengelsportwinkeliers extra wil bedanken voor hun bijdrage. Ook hoop ik dat andere hengelsportzaken benaderd kunnen worden in de regio Neder Rijn/Lek.

Verder nog een aantal vragen.

Komt het gewicht van de uitgezette vissen van 2007 overeen met de geplande 525 kg per jaar?

Hoe staat het met de planning voor 2008 en tevens de aankomende drie jaar? Denkt men dat het gaat lukken om de geplande 525 kg per jaar uit te zetten?

Ik hoop dat een beetje extra informatie meer mensen kan aanzetten om ook een donatie te maken.

Ik blijf in ieder geval doneren de aankomende drie jaar en hoop anderen ook te kunnen aanzetten om te doneren!

Aart, je hebt al vaker melding gemaakt van het feit dat mensen minder snel aanmelden als de foto's al publiek zijn gemaakt. Al kan ik dit zelf moeilijk voorstellen, kan ik het me wel voorstellen dat dit zo is. Ik heb de foto's bekeken, het zijn heel veel foto's van allemaal prachtige (nu nog) kleine vissen. Erg veel van hetzelfde en het lijkt mij ook ondoenlijk, met de andere uitzettingen van de aankomende jaren inbegrepen, om hier zelfstandig een vis tussen terug te vinden. Hier kan een expert, die de vissen al bijna in zijn geheugen heeft zitten, veel beter mee uit de voeten. Het lijkt me vooral nuttig de terugmeldingen te laten zien van een SKP, ook al betreft het andere uitzettingen. Te denken valt aan terugmeldingen van vissen gevangen op de Neder Rijn/Lek die afkomstig waren van SKP de Linge. Volgens mij kan Kees hier wel materiaal leveren.

Verder lijkt het me uiteindelijk een pracht idee om een centraal punt te maken voor alle SKP's. op een webpagina met informatie over, terugmeld formulieren, een centraal mail adres, terugvangst gegevens per project en locatie, donor informatie etc.... Op dit moment kan je veel informatie vinden op de pagina van karperwereld.nl echter is deze informatie al verouderd, updates daterend van 2004 en de lijst van projecten is ook sterk verouderd! Misschien kan dit worden bijgewerkt? De informatie is nu nog erg verspreid, je moet echt zoeken wil je iets terug kunnen vinden!

Verder blijf ik er bij dat het op zich allemaal unieke en fantastische projecten zijn die enorm veel inspanningen van de betrokkenen hebben gevergd om tot de organisatie en uitvoering van een SKP te komen. Ik heb voor deze mensen enorm veel bewondering en ik denk dat alle medevissers hier enorm veel profijt van hebben! Bloed, zweet en tranen!

Verder ben ik enorm benieuwd naar andere SKP’s, wat zijn bijvoorbeeld de resultaten van het Amsterdamse boezem water? En mijn bijzondere belangstelling voor het SKP IJssel, hoe staat het met de terugmelding en nog velen vragen meer!

Jongens succes,

Pieter Bas
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

07-04-2008 21:34

Pieter-Bas,

We rekenen niet (meer) in kg's maar in stuks uit te zetten spiegelkarper.

Per jaar ongeveer 525 stuks verdeeld over 3 stuwvakken is 175 stuks/stuwvak. De uitzettingen van 2007 zaten lager dan die 175 stuks omdat we nog niet genoeg geld in kas hadden. De komende jaren verwachten we door een goede promotie veel geld binnen te halen en het aantal van 175 stuks/stuwvak/jaar zeker te halen. Tot nu toe hebben we voor 2008 al flink geld binnen gehaald.
Mocht dit niet lukken, dan verlengen we het SKP met 1 of meerdere jaren. We hebben de toestemming om tot een bezetting van 1 karper/ha te komen, dus dat gaan we ook zeker doen.

Maar met de bijdrage van alle karpervissers, federaties, HSV's, winkeliers, etc moet het zeker gaan lukken!

Wilco van Leest
SKP Nederrijn en Lek
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

24-06-2008 22:28

Beste Wilco en anderen,

Ben erg benieuwd hoe het staat met het SKP Rijn/Lek, welke informatie dan ook is erg welkom.

Hopelijk vergaat het jullie goed met het fondsenwerven?

Zijn er al terugmeldingen van de eerdere uitzettingen?

Groeten,

Pieter Bas
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

13-10-2009 00:20

Beste allen,

In samenwerking met het SKP Neder-Rijn/Lek hebben we toestemming gekregen van de Federatie om in de draaikom bij de stuw bij Driel (bovenstrooms) een uitzetting te doen dit najaar 2009.

http://img210.imageshack.us/i/21062009249.jpg/

De tijd dringt en we hebben nog maar weinig fondsen. We zitten nu op ongeveer 40 vissen, maar hopen op nog een aantal donaties. Bij dezen willen wij ook oproepen om nog voor dit najaar spiegelkarpers te adopteren voor deze uitzetting (of een van de reguliere uitzettingen). Zeker van de karpervissers uit Arnhem, Oosterbeek, Driel en omgeving verwachten wij nog bijdragen en een paar extra handen bij de uitzetting.

De uitzetting valt binnen het project van het SKP Neder-Rijn/lek, het is dus geen nieuw project!

U kunt de donaties storten op de rekening van het SKP:
1708236 t.n.v. SKP Rijn/Lek te Ravenstein o.v.v. stuwvak 1 "uitzetting stuw Driel"

U kunt het adoptieformulier opvragen en versturen naar: SKP Neder-Rijn en Lek, Hoge Graaf 42, 5371DB Ravenstein, skprijnlek@hotmail.com.

U kunt ook een donatie doen bij Hengelsport Tromp in Arnhem, hier liggen adoptieformulieren klaar met aanvullende informatie over de uitzetting bij Driel.

Tevens zullen er op de normale stuwvakken uitzettingen plaatsvinden waarvoor u ook kunt doneren. Misschien kan Bertil iets meer vertellen over de andere uitzetlocaties voor 2009.

Hartelijk dank,

Pieter Bas & Tijmen
Plaats reactie