Stekken ervaring

Plaats reactie
Wessel de kok
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2015 20:20

23-01-2016 14:54

Misschien is het leuk om een topic te maken over stekken dan vraag je bijvoorbeeld wie heeft er ervaring op het hemelwater in wateringseveld zo kom je meer te weten over je stek en welk aas het best werkt en welke plekken hotspots zijn ik bedoel niet stekken geven want bbq vissers lezen ook mee dus Eem topic voor info voor nieuwe stekken

Vriendelijke groet
Niek Van Renterghem
Berichten: 79
Lid geworden op: 12-02-2012 15:53

23-01-2016 15:13

. , . , . , . , . , . :wink:
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

23-01-2016 15:44

:lol:
Dat gaat niet gebeuren...
Kansloos gezeik!
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

23-01-2016 17:37

@Wessel de kok
Jij bent zelf een bbq visser als je vraagt om dit soort gegevens.

Mijn mening althans.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

23-01-2016 20:50

Jij bent zelf een bbq visser als je vraagt om dit soort gegevens.


Dat vind ik erg voorbarig gesteld. Je kent TS niet (goed). Ik ook niet.

Het idee is goed, maar in de karper wereld helaas niet te doen.
Waarom niet? Voornamelijk Stekkenpezerij, mensen die jouw stekinfo anders gebruiken dan jij en jouw collega karpervissers zouden willen.
De karperwereld is bijvoorbeeld niet de vliegviswereld of rooofviswereld, waar wel geregeld goede stekken gedeeld worden (hoewel, ook niet altijd, hoor).

Idee is goed, echter denk ik niet haalbaar.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-01-2016 21:36

een heel slecht idee, waarom....?
straks als je wat jaartjes ervaring heb opgedaan, je met vele uren aan de waterkant je info bij elkaar gesprokkeld heb, en iemand je deze vraag stelt, dan...dan snap je ineens....wat een slecht idee!
stekken, goede wateren, die deel je niet op het wereldwijde web, die hou je voor jezelf en je vaste vis maat of maten.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

23-01-2016 22:00

goed voorbeeld:
vorig jaar op een mooi water zaten we in de winter met 3/4 man te doodazen en vingen we soms wel 5 meter vissen(grootste 1.15).
elke x dat we zaten was het raak.
eind vorig jaar ging een vismaat zitten en trok er een mooie dikke meter uit terwijl iemand anders erbij stond te kijken,die zat er een week later met ze maat en trok er ook 3 meters uit.
Vervolgens plaatste die lul de foto's zo herkenbaar op internet dat iedereen kon zien waar dat was.
een week later,3 koppels op 100 meter.
2 weken later 5 koppels verdeeld over een 300 meter water.
nu is het mij de laatste 4 sessies al niet eens meer gelukt om er 1 uit te trekken.
iets met stek dressuur.....

erg jammer.

van mij zul je NOOIT wat horen over stekken.
Niks persoonlijks hoor....
Kansloos gezeik!
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

24-01-2016 13:16

ik sluit me aan bij rik!
wil je je eigen ding blijven doen.
en ik spreek uit ervaring.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

25-01-2016 22:50

Dat vind ik erg voorbarig gesteld. Je kent TS niet (goed). Ik ook niet.

Het idee is goed, maar in de karper wereld helaas niet te doen.
Waarom niet? Voornamelijk Stekkenpezerij, mensen die jouw stekinfo anders gebruiken dan jij en jouw collega karpervissers zouden willen.
De karperwereld is bijvoorbeeld niet de vliegviswereld of rooofviswereld, waar wel geregeld goede stekken gedeeld worden (hoewel, ook niet altijd, hoor).

Idee is goed, echter denk ik niet haalbaar.[/quote]

Ik ken de ts niet dat klopt. Was misschien kort door de bocht, maar een respectvolle karpervisser zoekt zijn eigen stekken en steekt er moeite in. Als je voor zulke info bij andere moet zijn is het mooiste van het vissem verdwenen in mijn ogen.

De uitdaging bij mij zit er juist in dat ik moeite moet doen om de vis te vinden en te vangen. Niet voorgekauwd krijgen dus.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-01-2016 09:09

Ik ken de ts niet dat klopt. Was misschien kort door de bocht,

Daar ging het mij om :)

maar een respectvolle karpervisser zoekt zijn eigen stekken en steekt er moeite in. Als je voor zulke info bij andere moet zijn is het mooiste van het vissem verdwenen in mijn ogen.

Dat beweer ik ook niet. Zoals ik al zei: in de (STATISCHE!)karperwereld niet te doen vanwege stekkenpezerij.

De uitdaging bij mij zit er juist in dat ik moeite moet doen om de vis te vinden en te vangen. Niet voorgekauwd krijgen dus.

Mee eens, geldt voor mij ook, maar sommigen hebben net dat duwtje nodig in de goede richting.

Het blijft vreemd. Ik ben vooral penvisser en vis overal waar ik kan en mag.
Ik deel veel van mijn stekken met medepenvissers die ik goed ken. Gisterenavond nog zitten whatsappen met twee andere penvissers uit de buurt, en stekinfo prijsgegeven, foto's -voor zover gemaakt- uitgewisseld. De penvisserij gaat gemoedelijker, net als vaak de snoekvisserij en vliegvisserij (beide ook al genoemd).
Het delen van de info doe ik niet op internet of met wie ik niet ken.
Heb al meermalen (beginnende) penvissers op sleeptouw genomen, zonder zelf zelfs te vissen.

Is en blijft een andere wereld, penvisserij en statische visserij.

Daarom zeg ik nog steeds: idee is goed, maar niet haalbaar in de karperwereld -enkele reeds genoemde uitzonderingen daargelaten.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-01-2016 09:26

@frenk.

Dit zijn ook werelden van verschil, met statische visserij heb je veel vaker langdurige voer stekken. Veel meer zooi bij je en stop je er vaak veel meer moeite in.een penhengel en wat voer plekjes her en der en lopen en afromen is toch anders dan een bestand op je aas zien te krijgen op een voerstek voor het statisch vissen.
Vind ik overigens hoor.maar aan je maten en kennisen wat delen is alsnog anders dan op het wereld weide web met naam en toegift.
Dat ik de topic starter niet ken, wil niet zeggen dat ik niet weet of hij ervaring heeft in de karper visserij. Want dat heeft hij nog niet.

Topics als, is hennip goed, is 50 50 mix houdbaar zeggen genoeg over de ervaring. Geeft allemaal niks, en ik help hem gerust met die vragen te beantwoorden. Maar stekken prijs geven is gewoon not done en daar gaat hij ook nog wel achter komen later.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-01-2016 09:57

@rik
ik weet het, daarom:
Zoals ik al zei: in de (STATISCHE!)karperwereld niet te doen vanwege stekkenpezerij.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

26-01-2016 11:09

Mee eens, geldt voor mij ook, maar sommigen hebben net dat duwtje nodig in de goede richting.

Tuurlijk is een.duwtje in de rug in het begin fijn. Maar niet via internet.

Ga naar een.hengelsportzaak en vraag daar is rond. Evt ook langs de waterkant. Niet meteen beginnen over stekken en dergelijke. Gewoon een gezellig praatje houden en dan evt. Om tips vragen.

Heb opbdie manier ook al een paar jongens op gang geholpen. (Niet alleen jongere gasten trouwens).
Als ze bij mij langskomen voor een praatje en het klikt krijgen ze nog bakje koffie erbij ook nog haha.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-01-2016 12:44

Tuurlijk is een.duwtje in de rug in het begin fijn. Maar niet via internet.


quote ik mezelf weer eens:
Het delen van de info doe ik niet op internet of met wie ik niet ken.


Als ze bij mij langskomen voor een praatje en het klikt krijgen ze nog bakje koffie erbij ook nog haha.

Ik heb er al meerdere op weg geholpen, onder de koffie bij mij thuis. Ga ik nog met ze mee ook.
Dat doe ik trouwens niet naar elk water. Ook voor statische visserij.
Blijf echter altijd van mening dat zelf moeite ervoor doen, loont en geeft voldoening. Ik zeg dan ook altijd: Peilen, vissen, observeren, vissen, vissen, en nog eens vissen.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

26-01-2016 13:10

Bakje koffie is vaak aan.de waterkant. Is zo geset dan namelijk. Vaak waarmee ik ze op weg help zijn de veilige systemen en de rigs.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-01-2016 13:20

Ik verstop me altijd, kom in de avond aan. En in de ochtend ben ik weer pleiten.en nee ik heb niks gevangen voorn het geval je het vraagt, en ja Ik heb een brasem geschept omdat ik dacht het nederlands record te hebben.

Ciaaao :P
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-01-2016 13:22

Ik heb geen koffie bij me tijdens het penvissen :)

Ik leg vaak dat soort dingen uit tijdens mijn VISPAS controles, of als ik eens ergens vis/langskom.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

26-01-2016 13:42

Indd rik voor mensen die komen vragen om vangsten is het een nee. Ken tegenwoordig de meeste vissers uit de omgeving wel. Helpen elkaar allemaal wel eens. Qua karperstekken minder. Maar met doodaas worden ze redelijk snel uitgewisselt onder elkaar. En sessies samen gevist natuurlijk.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

26-01-2016 13:58

Ondertussen ook een gast die net is begonnen met vissen gaat met mij mee. Toevallig weer een sessie gepland met hem voor over 2 weken. Om hem van alles bij te leren.

Heb vroeger een maat gehad die nooit iets wou aannemen van mij of andere. Even ter voorbeeld van wat er zoal gebeurd is.

Weekje vissen op een openbaar water in zeeland. Eerste 3 dagen geen vis of niks. Alles ingepakt en naar het andere deel van.het water verkast. Daar al wat belleplakaten gezien strak tegen het riet aan. 1 hengel van hem strak tegen het riet. Binnen 10 minuten een aanbeet. Slip had hij vol open staan. Vis verapeeld in het riet daardoor. Daarna gesegt tegen hem, vis met slipbpot dicht en.ga achter je stokken zitten. Snachts je hengel verder van het riet af. Nee hoor had hij geen zin in. Moest hij opletten zei tie. 6 vissen verspeeld op 2 dagen tijd op die hengel. De rest van de stekken bleven stil.

Daarna gewoon geen zin.meer gehad om met hem op pas te gaan. Zelfs meegemaakt dat ik een vis lande en hij boven op mijn stek gooide. Hij moest en zou altijd wat vangen.

Gelukkig heb ik nou wel een paar maten waar ik dat gezeik niet mee heb. Gunnen elkaar altijd de vis. De ene keer vang ik meer en de andere keer de ander. So be it.

Zelfs zo erg dat ik 3 sessies lang elke keer een mooie snoek of snoekbaars pakte op doodaas en mijn maat telkens niks. Ik zei ga op mijn stek vissen pak ik jou stek.
Wilde hij niet. Vond hij dat hij mijn stek af pakte. Mijn stokken binnengedraaid en hij mocht de stekken kiezen. Koos hij weer andere stekken dan de mijne.
Uit eindelijk toch op mijn stek gevist. Kwam deze keerbhelaas geen vis af voor hem.
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

26-01-2016 17:47

In andere visserijen is het gebruikelijker, maar in die visserijen steekt men ook niet altijd zoveel moeite in de voorbereiding naar het vissen toe.

Ik deel stekken ook met mijn vrienden en kennissen in het karpervissen, maar zomaar alles op het internet ploffen zou ik nu ook weer niet doen.

Ik vis hier veel op een drukbevist zogenaamd "dresuurwater", al valt dat al bij al nog mee. Elke week komt er wel iemand nieuw informatie vragen als je er zit. Als die personen vriendelijk zijn en er een beetje normale mensen uitzien zet ik ze graag op weg (voor zoveel ik er van weet natuurlijk).
Als de eerste vraag die ze stellen is: "op welke stek wordt de topvis het meeste gevangen?",
en zo'n vragen worden weldegelijk gesteld, dan pas ik.

90% van de mensen die komen vissen en info komen vragen heeft ook nooit iets bij om potentiële stekken te onderzoeken, zoals b.v. een peilhengel of dieptemeter. Dan wordt het moeilijk om zelf iets uit te zoeken natuurlijk...
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

18-05-2016 19:00

Je kan beter gaan spreken over hoe pakt de collega visser taktisch een bepaalde hindernis aan.
Zoals bijvoorbeeld enorme wierbedden, aanwezigheid van veel kreeftjes en krabben, mosselbanken, stenen op de bodem etc...
Mogelijk krijg je dan een redelijk "open" discussie op gang, maar ja.... Eigenlijk wil je ook niet dat de rest van de vissers "jouw" oplossing gaan gebruiken, want dan moet je zelf ook sneller terug aan het uitknobbelen.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie