reageren zonder Facebook.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-11-2015 07:39

Waarom is er nooit geen mogelijkheid tot reageren op artikelen zonder een Facebook account?
Ik heb namelijk geen Facebook en zo zullen er best meer mensen zijn die om bepaalde beweegredenen geen account hebben.
Spijtig dat er vaak "gewongen" word tot het openen van een account.ik snap dat het best 1 en al reclame is en klanten kan werven voor bepaalde producten door middel van het "like share en win" principe, maar via een Google + account of een mail account een optie maken om te reageren ergens op is toch een kleine moeite? Ik wil zo nu en dan wel eens reageren op een artikel of fimpje, een vraag stellen, een positief bericht achterlaten, of een discussie uitlokken, maar spijtig genoeg is deze mogelijk voor mij en anderen zonder Facebook niet mogelijk.


Michiel, Mark, Cb crew.... kunnen we hier wat aan doen ?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-11-2015 08:37

Ik heb namelijk geen Facebook en zo zullen er best meer mensen zijn die om bepaalde beweegredenen geen account hebben


Hier nog zo een.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

27-11-2015 11:37

Ik gebruik ook geen facebook.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

27-11-2015 12:32

Waarom zou je niet een account openen puur en alleen daarvoor? Ik ken zat mensen die posts maken wat ze van minuut tot minuut doen. Dat gaat mij persoonlijk te ver. Maar wat zijn beweegredenen om geen facebook te willen?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-11-2015 12:50

Michel, laten we het omdraaien, wat zijn de beweegredenen om het WEL te doen?
Ik heb geen behoefte aan Feestboek.

Wat jij noemt :
van minuut tot minuut
is DE reden om het niet te doen. Evenals Twitter, Instagram, etc, geen behoefte aan. Nog afgezien van de Facebook relletjes, ruzies, reclames, onzin, etc. Ik heb een x-aantal in het kwadraat meer redenen om het NIET te doen dan wel.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-11-2015 13:02

Ik heb 2 jaar Facebook gehad. Zoals frenk zegt heb ik er totaal geen behoefte aan, maar in het belang van Cb zou het in mijn ogen beter zijn als er mensen kunnen reageren zonder fb account.ik vind het soms spijtig om te zien dat zo nu en dan een goed stuk tekst gepend is, of een leuke review en er niet 1 reactie op komt.
Voor de mensen die schrijven is een complimentje heus leuk om te horen.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

27-11-2015 13:56

Het overkomt mij ook wel eens dat er doorverwezen wordt naar facebook en dan haak ik altijd af. En soms vind ik dat jammer. Een afgesloten gebied voor me omdat ik me daar met moeite los geworsteld heb. Wat dat betreft zijn het daar net een stelletje Jahova’s die hun voet tussen de deur houden. Ik had me laten overhalen om me daar in te schrijven en toen ik het na een tijdje zat was heeft het me ongelooflijk veel moeite gekost om er van los te komen. Uiteindelijk vond ik een site op internet waarin stap voor stap beschreven stond hoe je van die vervelende club af kon komen. Want die sociale druk zag ik niet zitten. Het geleuter over de lulligste zaken. Er gaat ongemerkt zeeën van tijd inzitten. Je privé is ook wat waard. En waarom moet alles altijd maar leuk zijn? Nee, ik hoefde ook niet naar een schoolreünie.
Kennelijk denken steeds meer mensen zo, want volgens sommige berichten loopt het aantal leden van facebook inmiddels terug. Ieder zijn meug natuurlijk, als er maar niet altijd automatisch van uitgegaan wordt dat iedereen lid is.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

27-11-2015 14:10

Frenk de Gruiter schreef:Michel, laten we het omdraaien, wat zijn de beweegredenen om het WEL te doen?
Ik heb geen behoefte aan Feestboek.



De reden om het wel te doen? Social media is op dit moment gewoon het platform wat het snelste werkt, nu ga ik niet zeggen dat ik pionier ben. Maar ik was wel vrij vlot met Twitter en Instagram als gebruiker. Echter viel Twitter bij mij na het stoppen met mijn eigen onderneming af, echter met de juiste aanpak kan het commercieel gezien zeer succesvol zijn ( zakelijk gezien ) . Grootste minpunt is het beperkte aantal karakters en dat was voor mij ook de reden toen ik de stekker uit mijn onderneming trok ook te stoppen met Twitter.
Instagram is gewoon leuk zowel zakelijk als privé kun je er massa's mensen mee bereiken en dat met een simpele foto en wat hashtags ( persoonlijk denk ik dat de meesten de kracht van Instagram onderschatten op het moment, als je ziet hoeveel mensen en voornamelijk de karpervissers nu pas instappen.... )
Forums zijn leuk, echter niet actueel daarnaast is de doelgroep beperkt in vergelijking tot social media.
Tegenwoordig geen Facebook hebben is een beetje als geen mobiele telefoon hebben je loopt dan gigantisch achter. En eerlijk gezegd denk ik dat het gat wat social media heeft veroorzaakt op fora eigenlijk niet meer te overzien is. Natuurlijk zijn er mensen die bewust geen Facebook willen om welke reden dan ook. Echter ben je haast wel genoodzaakt om Facebook te nemen tegenwoordig. Vergelijk het een beetje als de papieren kranten en de vele nieuws app's. En nu is het niet om KWO af te vallen, absoluut niet maar je merkt hier op het forum wel een bepaalde tendens dat het aantal actieve leden inzakt of dat men minder actief is. En dat is helaas wel een direct gevolg van social media. Relletjes, reclame, onzin tsja dat heb je hier ook. En je bepaald zelf wat je leest of waar je aan mee doet he ;) Net als op het forum ;)
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-11-2015 14:27

Ga eerst maar is lezen wat facebook anno 1 januari 2015 heeft ingevoerd m.b.t. Inbreuk van onze privacy en waarom je eigenlijk helemaal geen facebook zou moeten hebben. (En waarom veel mensen hun account verwijderd hebben).

Facebook is daarnaast ook op retour. Opa, oma en ouders beginnen het nu te "ontdekken". En als puber stoer stiekem met een peuk in de mond dan wil je natuurlijk geen ouders als vriendje. Reactie; account verwijderd.

Persoonlijk denk ik ook dat je niet achterloopt in het leven als je geen facebook meer hebt met "nep" vrienden. Ja een win actie mis je, nou poepoe. Toen ik facebook verwiiderde ging er een wereld open, ipv een fictief berichtje achterlaten gewoon even langs die persoon gaan. Immers is het bewezen dat echte sociale contacten wel 20x beter zijn dan fictieve vriendjes. Je loopt dus eigenlijk achter als je op facebook zit. (Sociaal gezien).

Een gat tussen sociale media en forums! Ja die is er zeker. Probeer jij maar is die ene foto die in je gedachte schiet terug te vinden op social media. Een forum heeft al een zoekfunctie en is daarnaast veel beter ingedeeld. De kracht van forums moet komen in diepte / detail van het gesprek. Op facebook heb je dat niet. Daarnaast heb ik me destijds aangemeld bij karpervissers nederland. Wat ik daar zag/las deed mijn tenen krommen.

Los daarvan is facebook leuk voor de jeugd, maar de hele dag kijken naar wat pietje eet, wat chantal met der haar heeft gedaan of al dat pvv en rechts geschreeuw. Daarnaast is het 1 bonk reclame.
Ieder zijn meug, maar ben blij dat ik er al tijden vanaf ben.



Dus ik ben ook voor: geen facebook aanmelden om te reageren.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

27-11-2015 14:42

Ik snap je standpunt ook wel, echter waar de commercie is zal de rest volgen. En privacy, tsja. Dat heb je al niet meer als je een mobieltje hebt. Of je bent telefonisch overal bereikbaar voor iedereen, of ze weten waart je allemaal bent geweest. Rij je in een leuke nieuwe auto, grote kans dat bijna alles wat je doet in of met je auto keurig netjes bij de fabrikanten terecht komt. Laat er toevallig een bedrijf zijn die flink wat geld over heeft voor wat info over bijvoorbeeld je parkeergedrag dan weten dat soort bedrijven je linksom of rechtsom gewoon te vinden. Privacy krijg je echt niet terug door van Facebook te blijven, knits lekker je Smart TV thuis aan en men weet exact wat je kijkt. Immers kijkcijfers moeten ook ergens vandaan komen ;)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-11-2015 22:39

Echter ben je haast wel genoodzaakt om Facebook te nemen tegenwoordig.
.

Genoodzaakt......Uh... Is (dat soort) Social Media een must, dan?
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

29-11-2015 08:02

Frenk de Gruiter schreef:
Genoodzaakt......Uh... Is (dat soort) Social Media een must, dan?


Kennelijk wel he, anders had dit topic niet bestaan.
Wat kost een reclame campagne om een product te hypen?
En wat kost het om hetzelfde product te hypen via bijvoorbeeld Facebook?
Jan Pietje is fanatiek aanhanger van het merk, Jan Pietje heeft ook dik 1000 vrienden op Facebook ( of hij ze persoonlijk kent doet er even niet toe, het gaat om de interesse die elkaar verbind ) Jan Pietje reageert of deelt het bericht ( op Twitter is het retweeten en deelt het in zijn netwerk ), en zijn 1000 vrienden kunnen dit zien. 100 vrienden besluiten ook te reageren, en stel nou dat die vrienden ook elk 1000 vrienden hebben, wat is je bereik dan? Hoeveel eventuele klanten pak je? En wat heeft het je uiteindelijk gekost? Precies, een filmpje of een foto maken een stukje tekst en klaar is je gratis reclame. Je volgers doen de rest voor je. Dat mensen het jammer vinden dat je persé Facebook of welk ander social media platform nodig hebt, het zijn maar een klein deel die er niet aan mee doen. Neem nu de win actie van Korda's rig box, ik heb een poging gewaagd en een verhaaltje neer getikt. Op mijn pagina ontstond gelijk interactie met "vrienden" uit mijn lijst. Die er ook weer mee bezig gaan, waarom denk je dat er bij tijd en wijle hele aantrekkelijke acties worden gehouden, zoals de vele like, share en win acties. Marketingtechnisch gezien is het een goeie zet, zowel om jezelf te promoten als merk alsmede je product. Echter is het wel van belang om na te denken over de toekomst want ook Facebook zal ooit inkakken waardoor er iets nieuws komt. En zoals ik al zei, een forum is leuk maar je pakt er substantieel een veel kleiner publiek mee. Deel een bericht op Facebook en de interactie en respons is vele malen groter. Toen ik nog als fotograaf bezig was en tijdens de evenementen in de pauzes af en toe wat foto's snel bewerkte en de digitale snelweg op slingerde kwamen er opdrachten binnen zelfs vanuit Japan.
Niek Van Renterghem
Berichten: 79
Lid geworden op: 12-02-2012 15:53

29-11-2015 09:34

Michel Hulshof schreef:wat zijn beweegredenen om geen facebook te willen?


Michel Hulshof schreef:De reden om het wel te doen? ... commercieel gezien zeer succesvol ... zowel zakelijk als privé ... Forums zijn leuk, echter niet actueel, doelgroep beperkt ... Geen Facebook = je loopt gigantisch achter = genoodzaakt Facebook te nemen ...

Frenk de Gruiter: Genoodzaakt......Uh... Is (dat soort) Social Media een must, dan?

Kennelijk wel ... reclame campagne hypen ... product hypen ... aanhanger van merk ... eventuele klanten ... uiteindelijk gekost ... gratis reclame ... vele like, share en win acties ... Marketingtechnisch gezien goeie zet, promoten merk alsmede product ... forum is leuk maar kleiner publiek


OK Michel, Uw redenen zijn duidelijk.. :roll:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-11-2015 09:46

Dat Facebook bestaat, dat het goede reclame is, dat het een groot publiek van de nodige informatie voorziet, klopt allemaal als een bus michel.

Maar het gaat hier niet om reclame, marketing, of wat dan ook.
Het gaat hier om een reactie te kunnen geven op een artikel, een filmpje, of wat er dan ook boven in het Cb vermeld staat op de hoofdpagina.stel dat ik Facebook zou hebben, en ik een reactie plaats onderaan zo'n artikel of filmpje.
Dan komt het nog niet per definitie op je Facebook te staan.
Tenzij ik aanvink dat het gedeeld word, dit is dus een optie waarvoor men persoonlijk kan kiezen.
Dus met andere woorden staat het helemaal los van de beperkingen die mij opgelegd worden dat ik zonder account niet kan reageren hierop.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

29-11-2015 09:53

Rik koster schreef:Dat Facebook bestaat, dat het goede reclame is, dat het een groot publiek van de nodige informatie voorziet, klopt allemaal als een bus michel.

Maar het gaat hier niet om reclame, marketing, of wat dan ook.
Het gaat hier om een reactie te kunnen geven op een artikel, een filmpje, of wat er dan ook boven in het Cb vermeld staat op de hoofdpagina.stel dat ik Facebook zou hebben, en ik een reactie plaats onderaan zo'n artikel of filmpje.
Dan komt het nog niet per definitie op je Facebook te staan.
Tenzij ik aanvink dat het gedeeld word, dit is dus een optie waarvoor men persoonlijk kan kiezen.
Dus met andere woorden staat het helemaal los van de beperkingen die mij opgelegd worden dat ik zonder account niet kan reageren hierop.


Dat vinkje geldt voor delen op jouw "timeline", jouw reactie wordt echter wel geplaatst op de facebook pagina waar het artikel op staat ;) Wellicht is het makkelijker om de mannen achter KWO persoonlijk eens aan te schrijven hierover.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-11-2015 09:58

Deze rubriek geld voor dit soort zaken Michel.
Is de rubriek ideeën voor karperwereld.nl
Zo kunnen er meer mensen hun betoog hierover kwijt.
Ik zal over een week michiel wel een bericht sturen als die het nog niet gelezen heeft.

Dat over kwo en Facebook wist ik niet, maar dan nog is het geen verdere reclame omdat het daar al op staat het artikel. Dus met mijn reactie ongeacht met of zonder fb account.
Met andere woorden zou ik zonder account reageren is het niet mbt tot reclame die het zou geven als ik dat met account zou doen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

29-11-2015 13:20

Ik"Genoodzaakt......Uh... Is (dat soort) Social Media een must, dan?
Michel: Kennelijk wel he, anders had dit topic niet bestaan.


Nou nee dus. Als je een kudde dier bent, dan moet je vooral de kudde volgen.

Jan Pietje is fanatiek aanhanger van het merk, Jan Pietje heeft ook dik 1000 vrienden op Facebook ( of hij ze persoonlijk kent doet er even niet toe, het gaat om de interesse die elkaar verbind ) Jan Pietje reageert of deelt het bericht ( op Twitter is het retweeten en deelt het in zijn netwerk ), en zijn 1000 vrienden kunnen dit zien.

Duh, ikke niet. Ik wil net als TS gewoon een complimentje kunnen geven of commentaar kunnen geven. Zonder Facebook. Jammer, gemiste kans.

Kennelijk wel he
Laat mij dan maar een dodo zijn, en lekker NIET facebooken. Haha, bepaal ik nog altijd zelf. Hier houd ik het bij.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

30-11-2015 09:12

Op de site van mijn Federatie (www.vissen.nl) kun je ook alleen nog maar reageren via zo'n Facebook plugin, of te wel daar reageer ik dus dan maar niet meer. Hetzelfde hier.

Mijn Facebook account staat al bijna een jaar in de ijskast en daar blijft hij mooi staan.
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

30-11-2015 09:43

Rik koster schreef:Waarom is er nooit geen mogelijkheid tot reageren op artikelen zonder een Facebook account?

Michiel, Mark, Cb crew.... kunnen we hier wat aan doen ?


Hoi Rik,

Ik begrijp de vraag en het stukje ergernis wat hier uit voort kan komen. De keuze om enkel reageren via Facebook mogelijk te maken is als volgt genomen:

- een koppeling met het Carpboard account ONDER een artikel was niet mogelijk (had keuze nr. 1 geweest)
- het over, overgrote deel van de bezoekers op Karperwereld.nl heeft een Facebook account
- een systeem waarbij mensen anoniem kunnen reageren willen we niet, dit omdat mensen dan al snel 'vuiligheid' gaan spuwen
- meerdere 'reageer systemen' onder de pagina is foutgevoelig

Wellicht is dit niet het antwoord wat je graag had gezien, maar voor het overgrote deel van de bezoekers is dit de beste oplossing.

Groetjes Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

30-11-2015 10:08

Even een toevoeging op het antwoord van Michiel. Waar mensen zeggen dat iets niet mogelijk was, bedoelen ze dat het te duur is.

Dus waar staat
Wellicht is dit niet het antwoord wat je graag had gezien, maar voor het overgrote deel van de bezoekers is dit de beste oplossing.
, moet je lezen: "Dit was voor ons (het board) de meest kostenefficiente oplossing" :)
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

30-11-2015 10:14

Uiteraard is ALLES mogelijk. Maar meerdere systemen qua reageren heeft meer nadelen dan voordelen. Dat is de keuze geweest, niet een paar tientjes aan ontwikkelingskosten. :wink:
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-11-2015 17:31

Spijtig dat dit de beste oplossing is in jullie ogen, ik zie vaak leuke filmpjes en artikelen voorbij komen, maar ik zie nu echt nooit iemand een berichtje plaatsen onder zo'n artikel. Lijkt mij toch juist voor de makers van artikel of film dat response toch altijd leuk is om te krijgen.... agh fijn het is niet anders blijkbaar.
Bedankt voor de uitleg.
Plaats reactie