vangsten juli 2011 AFGESPLITST

Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-07-2011 18:57

13576 keer bekeken, 294 posts waarvan slechts misschien 25% vangstmeldingen.


Als ik deze sombere statistieken bekijk concludeer ik dat het hier sterft van de info-suckers en niet-waardetoevoegende-meelezers.....!

Ondanks dat ik ook slechts af en toe vangsten post, zou ik het eerlijker vinden wanneer alleen actieve vangst-posters toegang/inzicht tot (de foto's in) deze rubriek zouden krijgen. Moet je nagaan wat een impuls dit zou geven aan de vangsten-per-maand-topics...........? (het deel wat hierdoor afhaakt had je toch al geen flikker aan! dus waarom niet?).

Graag een reactie hierop van van de Moderators!!
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

15-07-2011 22:03

Laurens Maasland schreef:13576 keer bekeken, 294 posts waarvan slechts misschien 25% vangstmeldingen.


Als ik deze sombere statistieken bekijk concludeer ik dat het hier sterft van de info-suckers en niet-waardetoevoegende-meelezers.....!

Ondanks dat ik ook slechts af en toe vangsten post, zou ik het eerlijker vinden wanneer alleen actieve vangst-posters toegang/inzicht tot (de foto's in) deze rubriek zouden krijgen. Moet je nagaan wat een impuls dit zou geven aan de vangsten-per-maand-topics...........? (het deel wat hierdoor afhaakt had je toch al geen flikker aan! dus waarom niet?).

Graag een reactie hierop van van de Moderators!!


Miss zelf vangsten posten hé ipv crap te posten....
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-07-2011 22:53

David,

Misschien moet je even terugbladeren, of heb je crap in je ogen?

Laurens, ik begrijp je heel goed denk ik, maar ga even langs het water zwerven en zorg dat je niemand tegenkomt, dat helpt. En geen hengel mee hè, die zit dan enkel maar in de weg.

8) :wink:

Hang loose,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

16-07-2011 10:12

Laurens Maasland schreef:13576 keer bekeken, 294 posts waarvan slechts misschien 25% vangstmeldingen.


Als ik deze sombere statistieken bekijk concludeer ik dat het hier sterft van de info-suckers en niet-waardetoevoegende-meelezers.....!

Ondanks dat ik ook slechts af en toe vangsten post, zou ik het eerlijker vinden wanneer alleen actieve vangst-posters toegang/inzicht tot (de foto's in) deze rubriek zouden krijgen. Moet je nagaan wat een impuls dit zou geven aan de vangsten-per-maand-topics...........? (het deel wat hierdoor afhaakt had je toch al geen flikker aan! dus waarom niet?).

Graag een reactie hierop van van de Moderators!!



volgens mij is een forum om informatie met elkaar te delen, dus wat mij betreft sla je de plank volledig mis!
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

16-07-2011 11:26

Nou ik snap anders prima wat hij bedoeld.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

16-07-2011 11:30

Laurens Maasland schreef:13576 keer bekeken, 294 posts waarvan slechts misschien 25% vangstmeldingen.


Als ik deze sombere statistieken bekijk concludeer ik dat het hier sterft van de info-suckers en niet-waardetoevoegende-meelezers.....!

Ondanks dat ik ook slechts af en toe vangsten post, zou ik het eerlijker vinden wanneer alleen actieve vangst-posters toegang/inzicht tot (de foto's in) deze rubriek zouden krijgen. Moet je nagaan wat een impuls dit zou geven aan de vangsten-per-maand-topics...........? (het deel wat hierdoor afhaakt had je toch al geen flikker aan! dus waarom niet?).

Graag een reactie hierop van van de Moderators!!



Een beetje rare post als je het mij vraagt, wist niet dat er opeens voorwaarden waren om hier te komen?
Ik vis zo af en toe en als ik wat vang post ik het meestal wel maar goed als je hier meegaat beginnen is het einde zoek lijkt me.

Wie bepaald de grens? 1 vis per week posten? of 3 per maand?
Sommige mensen hebben door werk en andere zaken minder tijd om te vissen.

Wat is er mis met het zien van visvangsten van medevissers, daarbij veel info krijg je toch niet want iedereen is zo panisch als het maar kan als het gaat om stekinfo. Ik vind het leuk om af en toe even rond te kijken en zie veel mooie vissen langs komen, maar heb er nog nooit op een manier voordeel uit kunnen halen op een of andere manier die niet fair naar iemand anders toe is..


ON Topic:
gisteren een 6 uurtjes op een mooi oud vestingwatertje gevist maar na wat verhalen van residents is het vergane glorie gebleken. Jammer, Blank ook btw.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

16-07-2011 12:18

Jo,

Er zitten volgens mij twee kanten aan het verhaal.

Aan de ene kant wil men vangsten delen en als je dat in het echt met elkaar doet, houdt het ook niet op met enkel een foto. Er hoort ook een praatje bij.

Of doen we het enkel om indruk te maken? Trek dan een wapen i.p.v. een foto van een vis.

Aan de andere kant zit Laurens' keerzijde en die heeft hij zelf al prima beschreven vind ik. Toch denk ik ook dat Laurens' idee m.b.t. plaatsing en deelname, vrij beperkend kan werken.

Vang nog wat van die buffels Laurens, maak er een foto van, schrijf er een verhaaltje bij en deel het!

Aan mij hebben jullie verder ook geen flikker, want ik vang geen klote omdat ik niet kan vissen, dus laat ik het hierbij.

Groet,
Willem :wink:
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

16-07-2011 13:03

Sorry dat ik het zeg maar,

Maar zulke uitspraken als laurens doet reageer ik niet eens meer op.Als je wat te klagen heb open in kofietafelpraat een klaagforum en ga daar een beetje zitten klagen.


Mvg




oh ja en zulke reactie´s dat is pas zonde van je topic!! En deze reactie is gericht tegen Laurens,De rest is voor mij vrij om te zeggen wat ie wilt, :lol:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-07-2011 13:25

Ik denk dat er al genoeg "besloten" fora zijn waar alleen actieve leden onderling kunnen lullen. Grootste kracht van carpboard is imo juist de laagdrempeligheid. Natuurlijk brengt dat ook wel nadelen met zich mee, maar daar kiezen wij door hier te posten zelf voor.
Daarnaast, zoals ook al eerder geopperd: wat zou dan wel niet het criterium moeten worden? De een heeft meer tijd dan de ander, de één vangt 100 knollen in een jaar, de ander 6 vissen met een gemiddelde wat hoger ligt dan de grootste vis van vissen één. Hoeveel vangsten zouden beide heren dan wel niet moeten posten? Alles dan maar? Lijkt me oncontroleerbaar. Ik post zelf ook maar een klein deel van wat ik vang en vaak ook pas een paar week/maand nadat ik het gevangen heb, juist omdat half karpervissend Nederland meeleest.

Ik vind dit trouwens best een prima balletje wat Laurens opgooit en van mij mag er best over gediscuteerd worden. Wat is dat toch dat mensen al beginnen te zeiken op het moment dat iemand een kritische post maakt?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

16-07-2011 15:21

Ik wil niet heel lullig doen maar ik snap Laurens wel, er zijn er een hele hoop die echt lopen te speuren omdat ze zelf te beroerd zijn om wat zelf te bedenken.
Voorbeeld: Iemand woont vlakbij een grote plas maar vist er nooit, hij ziet er nooit iemand vissen en dus laat hij het ook maar voor wat het is. Of hij probeert het een paar keer vangt niets en kapt ermee.
Dan komt Laurens de "Night time stalker"ineens langs en die vangt ze en zet ze op internet...
Snap je wat ik bedoel.

En Dries joj doet net of het in Nl gemakkelijk is om een water met dikke vissen te vinden waar je nog redelijk je ding kunt doen maar helaas is het tegendeel waar.
Daarom plaats ik ook lang niet alle vissen die ik vang, zoals die 36 schub van vanmorgen :lol: :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

16-07-2011 15:25

Zal wel aan mij liggen dan. lees nog een keer die post van Laurens. dacht dat ik het verkeerd opvatte, maar lees toch echt zoals het er staat.

Onzin dus!! Gaat mij metname om het stukje >> topic toegang te geven voor mensen die alleen fotos posten.
Volgens mij moet het verwijsbriefje naar iemand ander dokter Willem ;)

BTW ben weg, moet even echt naar het ziekenhuis hahaha, kom er vanavond nog wel even op terug
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 16-07-2011 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

16-07-2011 15:46

Wil me er niet te veel in mengen mensen, ik ken Laurens als een bevlogen iemand, een enorme creatieve persoon, mensen zoals hij willen dan wel eens in een bepaalde bui iets plaatsen waar veel commotie over ontstaat, ondertussen is dat ook de bedoeling van hem m.i. (beetje porren, en dan moet je soms prikkelen). Misschien moeten we het met een korreltje zout nemen?

Maar brand 'm niet te veel af, dat verdeint hij niet. Anders kunnen we het hier op KWO straks wel shaken met hem mee te mogen genieten van zijn abnormale vangsten, vangsten waarbij bij de meeste de bek van open valt. Wie vangt er tegenwoordig nog dikke 30 én 40-ers op de pen? Ik noem maar wat... :o

Ik vind dat hij voorlopig wat te melden heeft, heel veel lui (woordspeling) hier kunnen daar een puntje aan zuigen.
En als je niks te melden hebt kun je wellicht beter je mond houden zeggen ze wel eens.

groetjes, ga vissen en vang een bak
Hak
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-07-2011 17:21

raymond jij en laurens zullen best hele aardige mensen zijn en wie weet als ik jullie zou leren kennen zouden we nog kunnen lachen ook.
MAAR buiten het feit dat dit niet zo is ,en dat geld voor een heleboel andere ook, ( het persoonlijk kennen)
wie ben jij of wie is laurens om andere bezoekers te vertellen wat ze wel of niet mogen doen?
is echt niet kwaad bedoeld en hoop ook dat hier gewoon normale reakties op komen maar vind de reaktie te ver gaan.
ik heb ook wel eens geroepen zoals blijf eens on 'topic' ,maar dit.
als je het heel zwart wilt zien komt het er op neer (zou je er uit op kunnen maken :-? )
laurens vangt dikke vissen dus zijn mening hier op het board is van meer waarde en pietje van 12 de alleen nog maar 4 kilo visjes vangt moet ze mond houden(of niet typen)
Vis is vis
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

16-07-2011 17:41

@Ben
de onderste regels zijn jouw zwart-witte hersenspinsels. Nooit in mij opgekomen.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

16-07-2011 17:50

Raymond,

Dat was nu juist wat ik ook zo frappant vond.

Het zijn jouw woorden Ben.

Groet,
Willem :wink:

PS: Veel plezier en succes met het tweede boek Ray, hopelijk is het net zo verrassend en echt als het eerste.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-07-2011 17:52

Ik geloof dat Laurens zijn punt ook niet maakte om alle redenen die hier zo naartoe gegooid worden..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-07-2011 00:13

Ben het volkomen met Dries eens, zielig jong die Laurens. Als je bang bent dat anderen info uit je foto's halen dan plaats je beter niks. Het is dat ik deze maand niks heb gevangen anders had ik zeker een foto geplaatst. Kunnen we nu weer on-topic?

Gr.
©
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

17-07-2011 01:00

Moet hier toch ff op reageren... Dit is volgens mij de meest nutteloos discussie die tot nu toe op het forum is gehouden.

Aangezien ik pas3 vissen heb dit jaar en die niet op het forum heb geplaatst mag ik er niet meer kijken. Ik blank gvd het hele jaar al
Zowat terwijl ik al meer uur heb gemaakt dan heel vorig jaar.. en dam komt een of andere wijsneus dus ff zeggen dat ik daarom niet meer naar de vangste van andere mag kijken omdat ik anders op hun stek ga zitten? Denk dat 99,9% van de mensen op dit forum hun eige stekken hebben en niet zo triest gaan doen om hier op zoek te gaan naar foto's waarop je een leuke stek ziet.

Als je zo bang bent dat iemand je stek herkent en daar gaat vissen plaatst dan lekker geen foto's hou ze lekker in je plakboek ofzo. En als het je verder niet bevalt op dit forum omdat "iedereen" je stekken afpakt als je wel een foto plaatst rot dan lekker een eind op ofzo en begin je eige forum waar je alleen in de topic vangsten kan komen als je zelf een foto plaatst... Heel veel succes er mee ;)

Ik haal zelf vertrouwen uit foto's van andere hier omdat ik zelf een kut jaar heb maar daardoor nog wel weet dat er een kans is dat het nog gaat lopen dit jaar.

Van mij zullen jullie verlopig geen last hebben en zou zeker de eerst komen de 3 weken geen stekken van een ander kunnen bevissen want ik ben 3 weekjes op vakantie naar het gardameer (zonder hengels helaas).

Iedereen succes met de vangsten en pas op dat je stek niet te duidelijk zichtbaar is op de foto 's ;)

Gr. Patrick.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

17-07-2011 01:42

Ja Kaasrand,

Zielige nietsnut dat je er bent! Foei! Je wijkt (weer) van de paden af!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-07-2011 09:40

Voel weer een zwart wit hersenspinsel opkomen.
Pas op hoor :D
maar serieus bedoeld. In het verleden grepen moderators wel eens in als er teveel van het topic werd afgeweken.
Nu weet ik wel dat resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst, maar uh ....... Word het niet eens tijd?
Vis is vis
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

17-07-2011 10:14

jammer dat jullie laurens niet kennen :wink:

daan B ,mooie schub kerel,goed bezig!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

17-07-2011 10:18

Omdat laurens dus bekent is bij een aantal, maakt de opmerking goed? :o :-?

Van mij mag alle onzin verwijderd worden en snel vergeten worden.

i call for the cleaner
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-07-2011 11:51

Thank you Dries.
Komt op hetzelfde neer als ik wat ik ook zei.
:D
dus toch geen hersenspinsels
Vis is vis
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-07-2011 12:03

Nu staat ie bij ideeen, ok ook goed. Ik vind het een slecht idee, waarom?; Nou ja niet iedereen voelt zich geroepen om foto's te plaatsen maar kijkt wel graag af en toe eens naar wat vangsten van anderen en dan echt niet om enkel de foto uit te pluizen, stelletje paranoiden! Als men hier foto's plaatst is dat in mijn ogen enkel omdat men daar trots op is en daar is niets mis mee en niet om daar indruk mee te maken zoals willem zegt met als voorbeeld zijn wapen (word ik al helemaaal niet warm of koud van..)

Zo kijken er hier vast ook wel een paar naar vieze plaatjes op het internet, mag nu dan ook niet meer enkel als je zelf ook wat plaatst 8) :lol:

Gr.
©
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-07-2011 12:47

danny den buitelaar schreef:jammer dat jullie laurens niet kennen :wink:


Omdat laurens dus bekent is bij een aantal, maakt de opmerking goed? :o :-? r



Volgens sommige wel

Van mij mag alle onzin verwijderd worden en snel vergeten worden.


Eerste verstandige opmerking in deze discussie.



Geloof dat iemand zich druk maakt omdat er weinig vangsten voorbij komen ;) Welicht vangt ie zelf slecht,en wil hij toch wat te kijken hebben. Want een andere rede ken ik niet. Omdat vele topics 70% vervuilt worden. Dus standaard wat iedereen weet.

;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust