Subforum Betaalwateren

Plaats reactie
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

07-02-2003 11:38

Omdat er nogal wat topics geopend worden omtrent het onderwerp "Betaalwateren" lijkt het me een handig idee er een subforum voor te maken.
Zo hoeven mensen, die niet van betaalwateren houden, de discussies en vragen niet meer te lezen. Dan bepalen ze zelf of ze het topic in gaan.

mvg
Robbert
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

07-02-2003 21:14

Op zich is het niet eens zo gek idee, maar nu bepaal ik ook zelf of ik er naar kijk, zo ja, zo nee.
Een subforum? Betekend dat een apart forum?
Vissie kump zo!
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

07-02-2003 22:15

Robbert,

In de huisregels staat vermeld dat er eigenlijk helemaal geen informatie mag worden gevraagd over betaalwateren, dus een aparte forum is dan natuurlijk ook niet zo'n goed idee.
Of het het moet een aparte discussie hoek zijn over betaalwateren in het algemeen voor-tegen enz., dan zou het misschien aardig zijn, maar dan ben je denk ik toch snel uitgepraat want het meeste is zo onderhand wel aan meningen gepasseerd.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

08-02-2003 08:40

Ja idd, het staat ook in de huisregels, das waar ook ja :grin:

Het punt is dat die discussies meestal wel netjes beginnen maar dat het altijd eindigd met schelden en persoonlijke aanvallen.

Maar vergeet ook niet dat het onderwerp ook wel heel gevoelig ligt.
Vissie kump zo!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

08-02-2003 09:59

Met Subforum bedoel ik dus netzoals "Aas" "Vissen in Nederland" etc.
Ik weet dat het in de huisregels staat dat er niks over gevraagd mag worden, maar toch blijven er mensen topics openen en vragen naar informatie.
Op deze manier zou je dus ook de ruzie kunnen vermijden, omdat je niet zelf bepaalt; "Wil ik het lezen, of niet"


mvg
Robbert
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-02-2003 10:02

tjesus ;o((
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

08-02-2003 10:16

Zozo, boeiende reply zeg..

mvg
Robbert
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-02-2003 11:36

wat wil je dan robert?

enerzijds schrijf je dat het volgens de huisregels niet gewenst is. anderzijds stel je, dat omdat een paar mensen daar het schijt aan hebben, er maar aanpassingen aan gedaan moeten worden.

Lekkere wereld wordt dit. Omdat er mensen door het rode licht rijden, moeten we ze maar altijd op oranje zetten?

Het is simpel. mensen die om info vragen wat tegen de regels van dit forum in gaan, dienen een reply te krijgen dat dit niet gewenst is alhier. De meeste weten dit niet eens, omdat ze nieuw zijn, danwel de regels niet kennen. Zolang die reply beleefd is, niets aan de hand.

Dat mensen dan alsnog gaan stellen dat ze het toch maar doen, zoals de laatste tijd een aantal keren gebeurd is, geeft duidelijk aan dat ze het maling hebben aan de huisregels, en juist dat maakt dat anderen er feller tegen ingaat, waar juist het erop in gaan zou moeten gebeuren door ALLEEN de beheerders van dit forum. Zij stellen die regels namelijk.

Een simpel prive berichtje danwel mailtje van 1 van de beheerders, dat ze bij het niet houden aan de regels van het forum waaraan ze deelnemen, zullen worden verwijderd is mijns inzien veel en veel efficienter dan dat mensen dit door middel van postings gaan lopen afdwingen. DAT roept namelijk die heen en weer verwijtende gezeik wat uitloopt in ruzies etc.

voila

zo boeiend genoeg?

groeten ed
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

08-02-2003 13:17

Edwin,
Het is zo boeiend genoeg maar ik ben het niet helemaal met je eens. Jij stelt het volgende:

'Dat mensen dan alsnog gaan stellen dat ze het toch maar doen, zoals de laatste tijd een aantal keren gebeurd is, geeft duidelijk aan dat ze het maling hebben aan de huisregels, en juist dat maakt dat anderen er feller tegen ingaat, waar juist het erop in gaan zou moeten gebeuren door ALLEEN de beheerders van dit forum. Zij stellen die regels namelijk'

Dat zou dus betekenen dat als de beheerders in het huisregelement zouden stellen dat er hier niet mag worden gevraagt naar het al dan niet gebruiken van gevlochten lijnen, dat ik dan ook niet meer mag verkondigen hoe ik tegenover het gebruik hiervan sta?!?!?! Sory maar dat vind ik dus onzin. Ik kan mij goed voorstellen dat de beheerders niet willen worden aangemerkt als zijnde pro-betaalwater, maar om dan te stellen dat er niet naar mag worden geinformeerd vind ik te ver gaan. Dit forum is om van te leren en om van gedachten te wisselen met elkaar. Gelukkig zetten de beheerders dus niet meteen een slotje op dergelijke topics.
Waar ik mij vooral aan stoor is dat als iemand ergens wil gaan vissenen dat water is dan toevallig een betaalwater dan krijg je meteen een discussie die al honderd keer gevoerd is en die weer drie pagina's lang is, met alleen maar meer van hetzelfde. Dat heeft dus geen zin.
Als er gewoon een reply of 5 van mensen als HPE en Edwin staan dan is de mening van een groot aantal mensen op dit board goed verwoord en dan moet je maar zien of de mensen nog naar het betreffende water willen gaan of niet. Als je drie pagina's gaat volkalken met dezelfde uitspraken en dan ook nog in 5 verschillende recente topics dan is de lol er voor velen snel af en dan gaan ze gewoon of negeren jullie helemaal en dan berieik je juist het tegenovergestelde van wat je wilt.
Ik ben voor het vissen met gevlochten lijn en ik ben niet per definitie tegen betaalwateren. Ik ben tegen betaalwateren die gewoon crimineel bezig zijn.
Veel mensen associëren betaalwateren meteen zonder verder te kijken met wanpraktijken en DAT is FOUT. Er zijn er namelijk ook genoeg die niet zo bezig zijn. Je kunt het vergelijken met bijvoorbeeld turken en Marrocanen: Ze stinken en zijn lui en kunnen geen Nederlands en ze zijn stom en dom en ze komen om van ons te profiteren......
Zo zijn er idd zat emaar dat betekend niet dat ze allemaal zo zijn!! Vaak word ook de link gelegd met papegaaien maar zeg eens eerlijk: In hoeveel Nederlandse niet-betaalwateren komen veel papegaaien voor? Nou dat zijn er ook genoeg kan ik je vertellen. En dat komt door wanbeleid en door foute vissers. en dat komt in sommige betaalwateren NIET voor.

Ik hoop dat dit ook een beetje boeiend wasen zo niet... dan niet.

mvg Rob
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

09-02-2003 10:27

Rob,

Als er dan ook goeie tussen zitten waarom noem je dan niet even een paar namen, dat zou pas echt verhelderend zijn.
Omdat je als potentiele klant vanuit je luie (karper-) stoel niet kan oordelen welke wateren wel eerlijk bezig of niet, denk ik dat je er dan beter voor kan kiezen om helemaal niet naar een betaalwater te gaan i.p.v. bedonderd te worden waar je bijstaat.
Ik begrijp er trouwens eigenlijk geen bal van dat er al mensen zijn die zich geroepen voelen op zo'n kermis put te gaan vissen, o ja je kan je zo lekker douchen en lekker op een pleetje bouten, nou lekker belangrijk ik was me wel een keer een weekje niet en schijt wel in een gat in de grond als ik in de bush zit te vissen.
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

09-02-2003 14:01

Kijk, de discussies laaien weer op.. Hiervoor dus zou ik een Betaalwater Subforum willen.

mvg
Robbert
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

09-02-2003 17:39

tjezus ;o((
(h)



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2003-02-09 17:41 ]</font>
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

10-02-2003 13:29

Christus is de achternaam. :smile:

Frank,
Ik kan het ook omdraaien, hoe weet jij zo zeker dat ze allemaal fout zitten? Als jij dat kon bewijzen dan bestonden die wateren niet meer of in ieder geval niet in dergelijke mate. Ik heb mij niet in de wateren zelf verdiept dus ik kan geen voorbeelden geven van de 'goeien'. Als ik elk water ga boycotten waar vermoedens bestaan over wanbeleid of en gewoon sprake van is (geweest), dan kan ik op zoveel wateren stoppen met vissen, sterker nog dan blijven er amper wateren over. Hoeveel wateren zijn er wel niet waar teveel vis zit of waar teveel papegaaien zijn? als we al de dergelijke wateren verlaten dan blijft er weinig over. Kunnen we gezillig tien meter van elkaar af gaan zitten op de overgebleven wateren.

mvg Rob
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 13:54

Volgens mij leven wij in Nederland in een rechtstaat waar geldt dat een persoon of instantie pas schuldig is totdat bewezen is.. Volgens mij Frank doe jij het tegenovergestelde.

Volgens mij wachten we nog steeds vol smart op de lijst van de KSN.
R.Koopal
Plaats reactie