iVissen: deel je hengelsport hobby met andere sportvissers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

08-12-2013 15:07

Afbeelding

Beste karpervissers,

Mijn naam is Reinier en ik wil graag de nieuwe hengelsport website iVissen.nl met jullie delen. iVissen kun je het beste omschrijven als een profiel website voor sportvissers met voor elke gebruiker (iVisser) de mogelijkheid om te bloggen, vangsten te registreren en zijn/haar visstekken en visuitrustingen op te slaan. De website heeft een uitgebreid statistieken systeem om bij te houden waar, wanneer, hoe, waarmee en waarop je je vangsten doet en je kunt andere gebruikers iVismaat maken zodat je op de hoogte blijft van hun laatste iVis-activiteiten.

Van alle pagina's (vangsten, blogposts, visstekken, visuitrustingen) die je aanmaakt beslis je zelf hoe beknopt/uitgebreid je ze maakt en je kunt altijd foto's uploaden, een tekst schrijven en Youtube filmpjes invoegen. Je kiest ook per pagina of deze openbaar of privé is. Wanneer je kiest voor openbaar kunnen andere gebruikers deze pagina een Leuk geven en reacties plaatsen en jij kan van al jouw pagina's zien hoe vaak ze bekeken zijn, hoeveel leuks ze hebben en hoeveel reacties ze hebben gekregen. Op iVissen is alles optioneel en je kunt ook alleen het blog gebruiken of juist alleen je vangsten registreren.

Op iVissen komen alle pagina's die je aanmaakt te staan op jouw eigen profiel-pagina's (blog, statistieken, vangsten) waardoor alles altijd makkelijk terug te vinden is en ook vindbaar is via Google. Velen van jullie zullen jullie vangsten delen op Facebook en Twitter maar daar is alles na 2 dagen verdwenen en vergeten. Dat is zo zonde en dat geldt ook voor al die foto's (en mooie herinneringen) die nu in donkere kasten en lades liggen te vergaan. Op iVissen bouw je een sportvis-profiel op voor de lange termijn met al jouw vangsten, foto's en ervaringen gebundeld op één plek. Natuurlijk kun je jouw pagina's op iVissen nog steeds ook makkelijk sharen via Facebook en Twitter.

Iedereen is welkom! Jong en oud, beginner en doorgewinterde rot, roofvisser en standvisser.

Mijn iVis-profiel (http://www.ivissen.nl/ivissers/1-reinier) is een goed voorbeeld van wat mogelijk is op iVissen. Alles dat ik doe kan jij ook!

Tot op iVissen,

Reinier

Vergeet niet om ons te volgen op Facebook (https://www.facebook.com/iVissen.nl) en Twitter (https://twitter.com/iVissen).
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

16-12-2013 09:05

Jammer dat dit forum zo weinig gelezen wordt.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-12-2013 10:00

dat is mins inziens niet waar, reinier, ik heb het vermoeden dat de meesten al een blog hebben en geen zin hebben om te verhuizen naar een andere over te stappen. Ik ook niet. Dus wordt de posting genegeerd, "niet gelezen".
Zelf heb ik weinig met twitter, en facebook, ligt er waarschijnlijk aan dat dat mij niet interesseert.
Ik zie mijn blog als iets van mijzelf over de onderwerpen die ik beschrijf.

Ik heb er geen behoefte aan om mijn vangsten te registreren, ik vis voor mijn plezier. De stekken vermeld ik al helemaal niet, want stekkenpezers genoeg op internet. Ik heb het al druk genoeg met het rustig kunnen vissen, zonder dat een ander "mijn stek" bevist omdat ik het beschreven heb.

En mijn visuitrusting beschrijven.... Deels, vermeld ik het nu, ik nodig niet graag inbrekers uit thuis.
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

16-12-2013 10:17

Hoi Frenk. Bedankt voor je reactie en feedback. Je snapt natuurlijk dat ik nu de discussie aan ga :)

Ook voor mensen die al een eigen blog hebben kan iVissen interessant zijn. Je kunt iVissen inzetten om je eigen blog meer onder de aandacht te brengen. Denk aan het registreren van een mooie vangst op iVissen en daarbij een link naar het visverslag van die sessie op je eigen blog. Uiteindelijk gaat bloggen om gelezen worden en iedereen met een eigen blog weet hoe moeilijk het is om fatsoenlijke bezoekersaantallen te krijgen.

Ik houd er zelf ook niet van om mijn hengelsport hobby te delen op Facebook en Twitter. 99% van mijn familie en vrienden vist niet dus waarom zou ik hun lastigvallen met visfoto's waar ze toch niks van begrijpen. Op iVissen deel je je hengelsport hobby met andere sportvissers.

Alle onderdelen van iVissen zijn optioneel. Je hoeft niet je vangsten te registreren en datzelfde geldt voor je visstekken etc. En van alle dingen die je doet op iVissen beslis je of ze openbaar zijn of privé. Ik heb 1 openbare visstek maar ik heb ook 4 privé visstekken zodat ik zelf bij kan houden wat ik daar vang en onder welke omstandigheden. Bij vangsten beslis je overigens zelf welke informatie je wel en niet invult.

Je kunt visuitrustingen in detail beschrijven maar je kunt ook een visuitrusting "Visuitrusting nummer 1" noemen zonder beschrijven. Puur en alleen om bij te kunnen houden welke vangsten je op welke uitrusting doet. Of je houdt je visuitrustingen gewoon helemaal privé.

De mogelijkheden van iVissen zijn eindeloos.
Plaats reactie