De Ebro bij Zaragoza

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

13-05-2016 14:07

Een oude karpervriend van mij is na jaren in Colombia te hebben gewoond van de week in Spanje neergestreken. Hij wil zich met vrouw en kinderen gaan vestigen bij de Ebro en vraagt mij of het gedeelte bij Zaragoza de moeite waard is qua vismogelijkheden, want hij wil misschien een vissportbedrijfje gaan opstarten. Ik heb daar zelf nooit gevist, maar misschien zijn er mensen op dit forum die weten of de Ebro stroomopwaarts van de bekende stekken (Caspe, Mequinenza,etc.) goede karper en meerval populaties bevat? Alle info is welkom.

Mvg,
Robert
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-05-2016 14:38

Doe mij zo'n vriend! :D
Volgens deze site wel
http://www.eurocarp.es/carp%20spain.htm
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

14-05-2016 17:44

Ja, die site had ik al eens eerder gezien. Toch bedankt Martijn.
Zijn er mensen op het forum die wel eens bij Zaragoza gevist hebben?
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

16-05-2016 16:38

Inderdaad Robert zit er ruim voldoende karper en meerval in de Zaragoza regio, echter het vissen op karper en meerval is door een zeer recente uitspraak van het Spaanse Hooggerechtshof in een ander daglicht komen te staan.

Beide soorten worden thans gezien als exoten die na de vangst niet meer mogen worden teruggezet en dus dienen te worden gedood. Doet men dit niet dan staat er een hoge boete op, vanzelfsprekend is '' men '' het hier totaal mee oneens en worden er grote protest manifestaties gehouden en gepland ( Madrid 5 juni ) echter vooralsnog is er geen alternatief. Dus zou het advies aan jouw '' oude karpervriend " zijn om af te wachten de komende maanden, er komen weer verkiezingen aan in Spanje de komende maand dus wie weet ?.
Plaats reactie