Karpervissen in Polen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

19-07-2003 01:13

Misschien weer eens wat anders,

om de jaarlijkse traditie eens te doorbreken zou ik graag eens in polen willen vissen. Heb ooit een poolse vlam gehad en zij vertelde mij gezien mij passie dat er in polen ook erg grote karpers zwommen. Na wat zoeken heb ik een leuke site gevonden en ja de foto's lieger er niet om dat ook hier mooie vissen te vangen zijn.

Ik weet dat er hier nog genoeg te vangen is, maar ik ga graag op visvakantie om zo in veel landen te vissen en andere dingen te doen. De site is <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.carp.pl" target="_blank" class=bericht>www.carp.pl</a><!-- BBCode auto-link end --> helaas is mijn pools niet zo goed als mijn engels dus laat ik het bij plaatjes kijken.

Misschien is er iemand al eens geweest en kan mij wat info verschaffen over de regelementen, vergunningen, en mogenlijk een leuk water.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

21-07-2003 11:59

hoi Jordy,

in Polen mag je met maximaal twee hengels vissen

op wateren die bij de pollse hengelsportfederatie zijn aangesloten mag je wel nachtvissen.

een dagvergunning kost ongeveer twee euro.

op die website zit een button kontact. in het duits kun je hem ook een mailtje sturen.

verder staat er in De Karper nr 17 een verhaal over het vissen in polen.

veel succes.
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

21-07-2003 12:06

en dan komen de polen kijken en die stelen je de delkims onder de neus weg... nou prettige vakantie alvast :grin:
!*!<Tight Lines>!*!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

21-07-2003 12:35

Ik vraag me af hoeveel van die vissen op die site leven er nu nog..

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

21-07-2003 12:57

he leuk man die kleine karpertjes die met je muis mee zwemmen


neem ook mijn muis mee als ik een keer naar polen ga hahahaah
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-07-2003 14:01

wat een knollen vang je daar, helemaal niks aan dus...
En die grassies vallen mij ook een beetje tegen die ik op die pagina zie!

Heb wel een vraagje, er staat 1 vrouw bij op de foto...krijg je die erbij als je een vis vangt daar dan?
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

22-07-2003 09:16

Enne niet alles op de bbq he! zoals ze hier ook doen hahahaha :grin:

grapske ik wens je veel succes als je gaat..ik kan je helaas ni verder aan info helpen
In het land der blinden is éénoog koning!
joeri vd beek
Berichten: 162
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: etten leur

23-07-2003 19:09

Maar over die graskarpers moet je maar kijken in het blad 'KARPER' ik weet niet precies in welke maar daar zwemmen groe sodemieters
herckens wouter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: gingelom(belgie)

14-09-2003 21:14

zijn er hier mensen diein polen zijn gaan vissen!! want mijn vader gaat ieder jaar in polen jagen en heb daar al gemerkt dat er meeren zijn van meer dan 1000ha en tot 50M diep dus zou wel eens willen weten wat daar allemaal zit
heildert van deenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-09-2003 02:00
Locatie: lelystad

16-09-2003 10:25

Mijn maat en ik gaan volgende jaar vissen in Polen We hebben inderdaad een stek gevonden waar je 7 dagen kunt vissen (24 uur) per dag voor 12,50 per 7 dagen.Het is op een prive water met douche en toilet
Dus ik ben reuze benieuwd wat dat gaat worden.
Alrik Nedermeijer
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: dordrecht

06-11-2003 02:05

Jordy,

Ik heb al een keer of 6 het genoegen gehad in Polen te vissen. De eerste 4 keer op goed geluk op 4 verschillende op het oog schitterende meren, de laatste paar keer samen met een Poolse karpervisser die ik daar heb ontmoet.

Ik heb vooral de eerste sessies in Polen geleerd dat je niet zomaar overal (dikke) karper vangt. De meren waar ik toen heb gevist waren qua bodemverloop heel anders dan wij gewend zijn. Het leken wel badkuipen (ongeveer 10 meter uit de kant was het al 10 meter diep) en het werd alleen maar dieper tot een meter of 25. En ik maar zoeken naar een leuk talluud. Ik heb ze niet kunnen vinden, dus ga je maar dicht aan de kant vissen.

Een groter probleem is dat de Poolse vissers alles meenemen wat ze vangen om te eten.....Dus ook karpers van over de 20 kilo.

Ik heb hele dikke karpers op de foto gezien met op de achtergrond de keuken met braadpan. je krijgt het ze ook niet aan hun verstand dat ze die (oudere) grote karpers terug moeten zetten, omdat deze voor het nageslacht zorgen. Ik ben ervan overtuigd dat over een jaar of tien een hoop meren geen karper meer zullen bevatten.

Het is daar een hele andere cultuur dan hier.

Moeilijk is ook dat de mensen nauwelijks een andere taal spreken dan Pools. Nu heb ik zelf Pools bloed en spreek een aardig woordje mee, anders is het zeer lastig je verstaanbaar te maken.

Ik heb inmiddels mede dankzij mijn Poolse maat leuke karpers daar gevangen.

Op zich is het zeer tof om in Polen te vissen, je kan nog echt pionieren. Er zijn nog maar weinig echte poolse karpervissers, dus wij hebben wel een streepje voor.

Boillies kennen de karpers nog niet echt, dat kan een voordeel zijn , maar ook een nadeel. Neem zeker genoeg mais mee.

Succes.
snelders werner
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-11-2003 01:00
Locatie: antwerpen

13-11-2003 21:00

Beste Wouter
Misschien kan je via het magazine BEET
het boek{vissen in polen)bestellen.
Daarin vind je veel informatie over de waters.Jammer genoeg is er weinig info.
over karpervissen.Alvast veel succes en zeker doen want het is een prachtig land

mvg

werner
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

15-06-2004 14:13

Dennis heb je hier ervaringen mee??? Anders mag je je suggestieve mening wel voor je houden....... Je brengt je vooroordeel naar voren terwijl je niet eens weet of het zo is, wat andere mensen eenzelfde beeld voor kan spiegelen wat dus niet op waarheid berust is....

Btw, kijk eens in nederland... Hier gebeurt het namelijk wel, en daar zijn tal van voorbeelden te noemen...
R.Koopal
jan van kranenburg

15-06-2004 14:21

Rogier,

Dat was lang nadenken!!!

Posting waarop je reageert, is bijna 1 jaar oud :cry:

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

15-06-2004 14:41

Sorry jan, heeft nix met lang nadenken te maken... Ben gewoon geintresseerd in vissen in Polen en lees deze topic nu... Ik heb een hekel aan suggereren.. Door beeld(ver)vorming onstaan rare situaties die (misschien) niet nodig zijn...

gr
R.Koopal
jan van kranenburg

15-06-2004 15:06

O.K. Rogier,,
Ben 't overigens wel eens met je conclusie.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

15-06-2004 15:58

:D :D

Lijkt inderdaad zo, maar goed onderschrift verduidelijkt heel veel..... (alleen voor de mensen die pools kunnen lezen dan....)

Voor de anderen die het niet kunnen lezen, de karper op de foto is tijden als huisdier gehouden en is nu terug op het meer waar die vandaan komt ..

gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

28-04-2005 02:10

Via via kwam ik :o erachter, ook te beschouwen op ons karperpagina.nl ! Dat er een karperwedstrijd word gehouden in Polen,en wel in Tyche! Nu ben ik er (al)3 maal wezen vissen,maar uit aller respect voor de karper!
Catch and release ! Geld beuren en vreten toe ? Of zie ik dat verkeert en is het tij in Polen al gekeert..Nou denk het niet.Leve de Europese gemeenschap straks.....waar geld te verdienen valt,zijn ziij de eerste :evil:
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

28-04-2005 02:21

Sorry ik had nog niet alles gelezen in deze,maar Alrik heb gelijk :roll:
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-07-2005 16:41

Die poolse vissers zien er wel allemaal stuk voor stuk onwijs blij uit (NOT) met die grotere vissen, wat een saai volk zeg!!
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

10-09-2005 13:04

Ben net een weekje terug uit Frankrijk. Heb daar twee Polen ontmoet die het catch en release systeem een zeer warm hart toedragen. Zij hebben ook een Poolse website waarin zij al hun visavonturen met de Poolse vissers delen. Ik heb nog nooit in mijn leven mensen gezien die zo gepassioneerd over karpervissen kunnen vertellen. Zij eten met kerst ook karper maar die kopen ze op de markt. Iedere vis die zij vangen gaat terug na eerst te zijn gefotografeerd en volledig zijn onderzocht op wondjes, parasieten enz.
Als er een wondje of parasiet aanzat dan werd dat direct met medicijnen behandeld.
Op hun website proberen ze jonge Polen het catch en release systeem bij te brengen, wat hen zeer goed lukt gezien de grote schare fans die ze hebben.
Zodra ik het webadres van hen heb ontvangen dan zal ik het hier op de topic zetten zodat een ieder kan zien dat er wel degelijk een verandering in de mentaliteit van, vooral de jonge Polen aan zit te komen.
Plaats reactie