Vissen in duitsland

Plaats reactie
jeroen menzing
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-01-2011 11:29

12-06-2012 13:10

Ik wil deze zomer een week gaan vissen in duitsland, ik heb nog geen water uitgekozen. Heb wel eindeloos zitten googelen maar ik kom er niet uit. Heeft er hier iemand ervaring met karpervissen in duitsland? En kan iemand mij een naam van een mooi meer (of meren) geven waar je mag nachtvissen?
mattias seli
Berichten: 38
Lid geworden op: 24-06-2011 12:30

11-07-2012 14:15

jeroen menzing schreef:Ik wil deze zomer een week gaan vissen in duitsland, ik heb nog geen water uitgekozen. Heb wel eindeloos zitten googelen maar ik kom er niet uit. Heeft er hier iemand ervaring met karpervissen in duitsland? En kan iemand mij een naam van een mooi meer (of meren) geven waar je mag nachtvissen?



Ik zit met dezelfde vraag als jou.
Er valt nog veel te ontdekken in duitsland, water genoeg,maar je moet weten waar je naartoe gaat....
Alle info is welkom
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

11-07-2012 17:38

je hebt in duitsland eerst een angelschein nodig, die zul je dus eerst moeten gaan halen, het is niet overal hetzelfde maar bij mij over de grens (regio arnhem) kun je die bij het plaatselijke gemeindesambt kopen, na inlevering van een pasfoto + je huidige vispas en 16 euro ben je helemaal het baasje.

Daarna is het op google een beetje zoeken naar water of lid worden van een duits forum. bedenk wel dat je bij de meeste verenigingen waar je lid wordt maar de beschikking hebt over 1 of 2 wateren. wil je meer moet je weer lid worden van een volgende vereniging. en dat kan aardig in de papieren lopen.

hoop dat je hier wat aan hebt.
Plaats reactie